Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Wizzze » 6. mar 2016, 14:04

Der var lige et indlæg på News omkring at charter bureauerne har svært ved at sælge rejser til Tyrkiet, folk er påvirket af bomberne og den politiske uro. Men det fik os til at tale om hvorfor mon charterbureauerne stadig findes? Nu er det jo nemt at bestille fly/hotel/airbnb/bil osv. på nettet. :gruble:

Jeg kunne forstå det hvis der var nogle stordriftsfordele, f.eks. at de var billigere fordi de købte så mange overnatninger eller flysæder. Men når vi har prøvet at kigge på de forskellige søge tjenester som momondo, expedia mv. så er priserne billigere på de samme rejser/hoteller som charterstederne tilbyder.
Orker folk bare ikke selv at booke, er det fordi selskaberne ofte har guider på stedet, eller noget helt 3. ?? :gruble:
Hvad tro / mener I ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Sophies-mor » 6. mar 2016, 14:10

For mig er det et spørgsmål om ekspertise , garantier og viden på destinationen .
Kender nogle som kom galt afsted og ikke kunne få dækning pga ar de selv havde booket.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Flora » 6. mar 2016, 14:11

Mine forældre kan godt lide pakkeløsninger når de rejser, fordi de simpelthen har svært ved at finde ud af at booke separat fly og hotel, selv skulle finde ud af at komme til hotellet, hvad der er at se osv. Deres engelske er heller ikke så stærkt, så de bryder sig ikke om at være nødt til at kommunikere med hotelpersonale og andre man kommer forbi på en rejse. Derfor er det bare rarest for dem at kunne booke en rejse hvor alt er arrangeret og der er en dansk rejseguide med. Jeg tænker der er mange i den generation der har det sådan, så mon ikke det er den gruppe charterselskaberne primært henvender sig til?
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Vixen » 6. mar 2016, 14:29

Jeg har en veninde som arbejder på et rejsebureau ved siden af sit studie, og de sælger rejser i vildskab. Jeg undrer mig også lidt, men der er altså stadig et marked for charterferie, hvor man ikke rigtig skal overveje noget som helst selv udover, om man vil have fritter eller bagte kartofler eller cola eller øl.

Hmmmm... Men nu jeg tænker over det, så har min svigerinde og dennes mand faktisk været på all inclusive-ferier nogle gange efter at de fik børn. Før var de globetrotter-typerne, som var ulandsfrivillige i Bolivia i halvandet år, lavede feltarbejde i Indonesien og backpackede i ... wherever. Måske skal man bare ikke kimse af at kunne læne sig tilbage og få maden (og den længeventede piña colada) serveret, når man er børnefamilie.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Pjeps » 6. mar 2016, 14:31

Når jeg rejser charter alene, køber jeg altid pakkerejser. Det giver mig tryghed og jeg kan sjældent finde rejser billigere end pakkerejser ( som oftest er restpladser) .
0
:ninja:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Lurende Peber » 6. mar 2016, 14:33

Forsikringsmæssigt kan en købt pakke med hotel/fly dækkes.
Køber du selv fly og hotel, er det dit eget problem, at et aflyst fly forhindrer dig i at bruge dit hotel.
Det kan man nogen gange få på plads inden afrejsedagen, men mange vil hellere have det arrangeret.

I andre lande er folk endnu mere til pakkeløsninger end danskere.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Akehurst2 » 6. mar 2016, 15:32

Vi har et par gange booket skiferie i USA og Canada gennem et bureau, og det har været udelukket at kunne skaffe de samme priser selv - når man skal have fly, hotel, lufthavnsshuttle og liftkort, så har bureauet virkelig kunne hive nogle rabatter/gode priser hjem ved at vi har købt samlet (også på skileje, faktisk). Plus at de har været vildt gode i forhold til destinationskendskab.

Og som andre skriver: At nogle andre har ansvaret for den samlede pakke, og ikke kun for de enkelte dele, man har købt hos dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 15:50

Vi kan godt lide, at alt er planlagt for os. Det er meget nemmere, hvis det er de samne, der gør det.

Jeg er ikke ret berejst, og har ikke ligefrem gode erfaringer med at booke på momondo.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Annione » 6. mar 2016, 19:02

Vi bruger typisk en rejseagent til vores lange rejser, fordi de kan booke billetter vi ikke selv kan booke. Og fordi vi kan skælde nogen ud, hvis noget skulle gå galt.
Vores sidste ophold på Maldiverne blev booket gennem en britisk agent, som havde priser ingen andre kunne matche.

Vi bor dog rigtig meget gennem airbnb.

Vi kommer næppe til at booke en charter igen, medmindre de kan tilbyde noget, som vi ikke selv kan finde. Fx. et børnefrit fly til en børnefri destination. Vi elsker at dase ved en pool, og der er intet som børn, der kan ødelægge en rolig dag ved poolen. Når vi rejser er vi indædte børnehadere :-D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Pandesteg » 6. mar 2016, 19:21

Min søster og jeg rejste et år en uge på charterferie til Kreta. Der undersøgte vi hvad det ville koste, hvis vi selv bookede hotellet og fly - det var dobbelt så dyrt som hvis vi tog pakkerejse fra rejsebureau og det var så uden transfer. Så der kunne jeg ikke lige se pointen i at booke selv må jeg indrømme.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf MOGA » 6. mar 2016, 20:32

Vi har gjort det nogle gange fordi det er nemt.

Men oftest planlægger jeg selv hotel og fly.
0
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf marcias » 7. mar 2016, 08:27

Annione skrev:Vi bruger typisk en rejseagent til vores lange rejser, fordi de kan booke billetter vi ikke selv kan booke. Og fordi vi kan skælde nogen ud, hvis noget skulle gå galt.
Vores sidste ophold på Maldiverne blev booket gennem en britisk agent, som havde priser ingen andre kunne matche.

Vi bor dog rigtig meget gennem airbnb.

Vi kommer næppe til at booke en charter igen, medmindre de kan tilbyde noget, som vi ikke selv kan finde. Fx. et børnefrit fly til en børnefri destination. Vi elsker at dase ved en pool, og der er intet som børn, der kan ødelægge en rolig dag ved poolen. Når vi rejser er vi indædte børnehadere :-D


Kan du oplyse hvilken britisk agent i bookede jeres tur til Maldiverne gennem? Og om det var et godt hotel? Jeg sidder netop nu og gennemtrevler nettet for en rejse til Maldiverne :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf JoyNips » 7. mar 2016, 08:43

Bekvemmelighed, tradition, tryghedsfølelser, pris, bedre klagemuligheder.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Mani » 7. mar 2016, 08:52

Wizzze skrev:Der var lige et indlæg på News omkring at charter bureauerne har svært ved at sælge rejser til Tyrkiet, folk er påvirket af bomberne og den politiske uro. Men det fik os til at tale om hvorfor mon charterbureauerne stadig findes? Nu er det jo nemt at bestille fly/hotel/airbnb/bil osv. på nettet. :gruble:

Jeg kunne forstå det hvis der var nogle stordriftsfordele, f.eks. at de var billigere fordi de købte så mange overnatninger eller flysæder. Men når vi har prøvet at kigge på de forskellige søge tjenester som momondo, expedia mv. så er priserne billigere på de samme rejser/hoteller som charterstederne tilbyder.
Orker folk bare ikke selv at booke, er det fordi selskaberne ofte har guider på stedet, eller noget helt 3. ?? :gruble:
Hvad tro / mener I ?

Fordi der findes folk som mine svigerforældre, der ikke selv kan overskue at finde den slags på nettet - de vil bare gå ned på et kontor (til nød ringe) og så bestille en pakke. Gerne som de har kunne side og vælge i et katalog.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Mani » 7. mar 2016, 08:55

Nå ja - en del af vores venner med børn gør det fordi de bare vil have all-inclusive og at det er nemt. Det er meget fjernt fra vores ønsker.

Min svigerinde snakkede også lige om det, fordi hun ville på tur med teenage datteren - det var pga. trygheden i at der var en dansk guide etc. Igen ikke lige i min tanke bane.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Rejser"