Vi skal til Island til sommer - hvad skal vi lave?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Vi skal til Island til sommer - hvad skal vi lave?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jan 2024, 19:03

Æble skrev:Der er mange udendørs svømmebassiner, ikke kun den blå lagune (turistfælde), vandet er varmt og det er en skov oplevelse.


Det sagde min islandske kiropraktor også :gogo:
0
zahira
Indlæg: 16
Tilmeldt: 6. dec 2015, 18:15
Kort karma: 2
Likede indlæg: 5

Re: Vi skal til Island til sommer - hvad skal vi lave?

Indlægaf zahira » 24. jan 2024, 06:28

Åh Island er skønt!
Ruten sydpå af ringvejen til Black Beach, Seljafoss og flyet er skøn - husk at stop undervejs og se lavamarkerne.

Nordpå er der Kirkjufell og Snæfellsnæs - meget smukke begge to.

Jeg har ikke været i den blå lagune, men vil klart anbefale svømmehaller i Reykjavik som også har varme bade - og så husker jeg at vi kørte ud fra Reykjavik (måske 30 min?), virkede en lille smule og smed os i et varmt vandløb. Var det for varmt rykkede du 10 cm til højre og omvendt ;) Jegkan desværre ikke huske navnet, men måske kan jeres venner?
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8122

Re: Vi skal til Island til sommer - hvad skal vi lave?

Indlægaf Charly » 24. jan 2024, 07:45

Den offentlige svømmehal i Reykjavik var et stort hit hos vores unger, da vi var i Island for nogle år siden :)
0
Acflem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 21. feb 2022, 11:56
Kort karma: 5
Likede indlæg: 56

Re: Vi skal til Island til sommer - hvad skal vi lave?

Indlægaf Acflem » 24. jan 2024, 16:33

Jeg kan anbefale Fallos-museet og at finde et naturel hotspring så langt væk fra turistmasserne så muligt :-)
Og så prøv at finde nogle stedet nord-nordøst i kan komme til på dagstur. Der er meget færre turister !
0

Tilbage til "Rejser"