40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf 1234 » 28. jan 2024, 17:44

Af steder jeg har været ville jeg foreslå Yucatan halvøen , Zanzibar, Singapore og Java.

Steder jeg selv ville overveje Oman, Goa, Sydafrika og Cuba
1
TomKah
Indlæg: 4211
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4355

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf TomKah » 28. jan 2024, 18:10

Man kan også tage til Nicaragua. Strandene syd for San Juan del Sur er fine. Vi var ved Playa el Coco.
Vi var også i Granade, på Ometepe, Leon og ved Somotokløften.
Vores børn var 2 og 5, da vi var der.

Vi har også været på og elsket yucatan. Vi var på Isla de mujeres pg jeg ville anbefale det med små børn. Vores var 6 måneder og knap 4 og bølgerne er noget roligere der end både Cancun og Playa del Carmen.
Jeg drømmer også om at tage til Isla Holbox.
1
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 633
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 806

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 29. jan 2024, 08:27

sigge skrev:Jeg fejrede min egen 40 års fødselsdag i februar (ikke i år) i New Zealand. Dog ingen børn her. Og det ER en lang flyrejse. Men det er det mest fantastiske land. Og særligt på Nordøen var det varmt.


Vi har været i NZ og vil gerne tilbage engang. Men vil gerne vente til knægten er ældre, så han kan få mere ud af LOTR-universet og tage med på længere vandreture :)
1
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17409
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42495

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf LaMariposa » 29. jan 2024, 16:38

Søgte lige lidt på mindre hoteller på Yucatán, og fandt dette link:

https://small-luxury-hotels.net/yucatan ... 9IQAvD_BwE
1
:lun: Be brave
honeybee
Indlæg: 256
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 21
Likede indlæg: 251

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf honeybee » 29. jan 2024, 16:49

Gud ja. Jeg har været 2 mdr i Mexico ved Playa Del Carmen, Cancun, Isla Mujeres, Isla Holbox og Tulum.
Det er oplagt med børn, lækkert mad, skønne strande og også en masse seværdigheder.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf alfe » 30. jan 2024, 07:31

Min 7 årige og jeg var i Mexico for et par måneder siden. 14 dage på Holbox (det var dog alt, alt for lang tid, Holbox er ret lille). Mødte en del børnefamilier fra forskellige steder i verden, som var på rundrejse på Yucatán halvøen og sluttede af på Holbox. De var alle begejstrede og fortalte godt om det.
2
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 633
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 806

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 6. feb 2024, 04:40

Tak for alle jeres forslag - vi kigger nærmere på Yucatán :gogo:

Zanzibar er også på research-listen.
0
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3733

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 6. feb 2024, 05:01

Vietnam. Da Nang. Lange hvide strande. Tæt på Hoi An (romatisk). Kort flyvetur til Hanoi & Saigon. Ellers Phu Quck i det sydlige Vietnam. Cambodja (Koh Kong/Samloem) eller Laos hvis i er lidt mere eventyrslystne. Whitsunday/Queensland/AUS eller NZ hvis i har mange penge.
3
Grab them by the pussy
Muddi
Indlæg: 3458
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2514

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Muddi » 29. mar 2024, 08:15

Jeg har lige været på Maldiverne, og overvejer stærkt at tage tilbage dertil og holde min 40 års fødselsdag næste år. Er slet ikke færdig med det sted.
3
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 633
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 806

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 1. apr 2024, 08:31

Muddi skrev:Jeg har lige været på Maldiverne, og overvejer stærkt at tage tilbage dertil og holde min 40 års fødselsdag næste år. Er slet ikke færdig med det sted.


Det ser også lækkert ud - men mit indtryk er at det primært er resorts og vi er ikke ligefrem resort/all-inclusive typen :genert:

Men fortæl da gerne mere om din tur :)
0
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Luffegås » 1. apr 2024, 09:04

Spies.dk mener jeg har en god temperaturguide eller måned for måned guide så man kan se hvilke lande er perfekte i en given måned. Jeg kender nogen der var skide ligeglade og tog et sted hen hvor der var regntid, det var ikke så fedt.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Muddi
Indlæg: 3458
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2514

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Muddi » 1. apr 2024, 09:13

Pippi_Langstrømpe skrev:
Muddi skrev:Jeg har lige været på Maldiverne, og overvejer stærkt at tage tilbage dertil og holde min 40 års fødselsdag næste år. Er slet ikke færdig med det sted.


Det ser også lækkert ud - men mit indtryk er at det primært er resorts og vi er ikke ligefrem resort/all-inclusive typen :genert:

Men fortæl da gerne mere om din tur :)


Der ER resorts, men man kan også bo på et hotel på en “almindelig” ø. Vi boede på den ø der hedder Maafushi. Lækkert hotel lige ned til stranden, og med pool på taget. Øen er mega hyggelig, med masser af restauranter, dykker/vandsportscentre og masser af liv.


Vi tog ud på et Resort en enkelt dag. Sjovt at opleve, men bestemt ikke noget for mig. Jeg ville få ø-kuller
1
Muddi
Indlæg: 3458
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2514

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Muddi » 1. apr 2024, 09:40

Jeg har også været på Zanzibar nogle gange, og der er også lækkert. Men efter jeg er kommet hjem fra Maldiverne, og nu har noget at sammenligne med, vil jeg klart fortrække Maldiverne.

Zanzibar har nok lidt mere at byde på i forhold til oplevelser, men for mig at se, er der det eneste plus. Der er mange hoteller, som ikke er resorts, men bevæger man sig ud af dem, med mindre de ligger i Stown town, er der ingenting udenfor, ud over hullede veje. Går man på stranden, kan man risikere at blive antastet af en sælger eller en nærgående Masai, når man forlader sin solseng. Har prøvet at sidde i vandkanten og snakke med en medrejsende, med en tre-fire nærgående masaier lige bagved.
Stone town er hyggelig, men man kan ikke gå i de smalle gader med forrentninger, uden at blive forfulgt af en sælger, bare man har kastet et flygtigt blik på et par bukser, han havde hængende uden for sin butik.

På Maldiverne/den ø jeg var på, ville jeg til hver en tid, bevæge mig rundt alene. Ja, folkene i butikkerne giver gerne en “speciel Price for you”, men de accepterer også et nej.

Ved godt jeg får Zanzibar til at fremstå som et forfærdeligt sted, og det er det ingenlunde, og det er også kun ud fra mit synspunkt, men efter jeg har mærket dens modsætning, kan jeg bare mærke at mit temperement er meget mere til Maldiverne.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7829
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11598

Re: 40?! Nope. Jeg skrider et varmt sted hen. Men hvor?

Indlægaf Kerrigan » 1. apr 2024, 16:07

fisken80 skrev:Er Sri Lanka ikke rimelig uropræget pt.?

De er heldigvis ved at være ovenvande igen.
Jeg ville ikke tøve med at booke et ophold, hvis jeg havde mulighed for det.

Vi glæder os selv til at vores yngste bliver lidt ældre, så vi kan besøge landet igen. Min mand og jeg var der i nytår 2017-2018, og det er en tur vi stadig glædeligt mindes.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Rejser"