Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56268
Kontakt:

Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Ado » 28. jan 2024, 13:41

De første destinationer, der popper op i tankerne hos mig, er:

* Nordkorea. Jeg ville være bange for at trække vejret forkert og blive kylet i et fængsel eller det der var værre.

* Dubai. No way in hell, om jeg skulle støtte sådan et lortested.

* Thailand. Det er selvfølgelig andet end bare turistfælder, så det er nærmere disse destinationer, som jeg aldrig gad bruge penge eller tid på.

* Rusland. Faktisk har jeg altid haft en drøm om at se det land, men det er ligesom ikke en mulighed længere.

* Gran Canaria turiststederne. Been there, prøvet det - aldrig igen. Teoretisk kan jeg godt forstå, hvorfor nogen elsker og foretrækker typiske charterrejser. Men jeg er så støjfølsom og introvert, at jeg nok ville have lyst til at slå nogen ned, hvis jeg (igen) skulle bo en uge på et hotel, hvor der er flere danskere/svenskere/nordmænd/tyskere, end der er lokale mennesker, og hvor samlingspunktet er omkring en fælles larmende pool, hvor der kæmpes om liggestole og hvor maden er som en buffet i en dansk bowlinghal.
Jeg ville ønske, at jeg fandt det afslappende, for der findes ofte gode afbudsrejser til fine penge, men nej - jeg kan ikke det miljø.

* Florida. Jeg skal ikke bo et sted, hvor krokodiller er en del af hverdagsbilledet.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10235
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18396

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf .Magic. » 28. jan 2024, 13:46

Asien bortset fra Rusland (når Putin falder død om) og Sydamerika. Spanien siger mig heller ikke noget og jeg kan ikke holde ud at høre på spansk :blush:

De gange jeg har været ude at rejse har det været steder, hvor turismen er lav. Jeg magter ikke andre turister når jeg skal på ferie og selv lege turist.

Jeg gider heller ikke rejse efter varmen. Jeg vil gerne undgå den.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jan 2024, 14:01

Min første association, når vi taler ferierejser: Dubai og lignende.
Men generelt har jeg ikke et behov for at komme udenfor Europa, omend der selvfølgelig er steder, hvor jeg bedre kunne forestille mig at tage hen end andre.
"Ikke drømme om at tage hen" er måske i mange tilfælde et lidt stærkt udtryk; på den anden side er det indtil videre aldrig sket, at en destination udenfor Europa er poppet op, når jeg tænkte i rejseplaner, så realiteterne er jo, at det knap nok er noget, jeg overvejer.
3
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf catnip » 28. jan 2024, 14:01

Ado skrev:* Florida. Jeg skal ikke bo et sted, hvor krokodiller er en del af hverdagsbilledet.


Aligatorer :) Man ser dem overraskende sjældent, medmindre man aktivt opsøger dem. Der er nogle få krokodiller. Personligt er det mere den overraskende mængde af "Florida (Wo)Men" der er gør staten ubeboelig. Der er mange batshit crazy mennesker i Florida. Og så de pengegriske developers der ivrigt forsøger at gøre hver en rest af original Florida natur til "Coconut Grove Village" eller hvad har vi...DET er ulideligt.
13
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf paint » 28. jan 2024, 14:15

Emiraterne (FAE/UAE) Abu Dhabi, Dubai, Ajman, Fujairah mv. - ville jeg aldrig sætte mine fødder. Mage til vulgær, rig, guldbelagt møgbunke, skal man lede længe efter at finde andre steder - heldigvis.
10
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf PaleSeptember » 28. jan 2024, 14:16

Udover de åbenlyse steder som Rusland, Nordkorea og den slags, så kunne jeg ikke drømme om at rejse på charterferie et sted, hvor det vrimler med turister og SLET ikke i Tyrkiet. Blev inviteret derned i 2011, og det er simpelthen den værste ferie, jeg nogensinde har været på.

Jeg er i det hele taget ikke meget for turistfælder, selvom det nogle steder kan være svært at undgå.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2979
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8387

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Fru Himmelblå » 28. jan 2024, 14:17

Indien
Mellemøsten
Nordkorea
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Rhododendron
Indlæg: 458
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1125

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Rhododendron » 28. jan 2024, 14:26

Israel: Pgq. nuværende krig.

Muslimske lande: Fordi kvindesynet er som det er, så jeg ville simpelthen ikke turde.

Rusland: Pga. nuværende omstændigheder. Men kan ikke afvise at jeg gerne vil opleve dele af landet, når der er ro på.

Thailand: Nærmere bestemt turiststederne, hvor jeg ville føle mig som et kapitalist-svin. Det er helt klart mine fordomme der taler her, men jeg kan ikke med den måde, nogle vestlige turister føler sig hævet over andre mennesker på.
Hvis bare vi har penge nok, så bukker og nejer de nok-agtigt :tie:
Der er selvfølgelig også et problem andre steder, men det er mest Thailand jeg forbinder med det.

Nordkorea: :shock:

Nogle af de afrikanske lande og dele af Sydamerika : Dem med høj kriminalitet og korruption.

Jeg er faktisk ikke særlig berejst, og har heller ikke et stort behov for det.
Hvis jeg skal på ferie må det gerne være varmt, have kort rejsetid og gerne med all inklusiv.
Jeg har ikke behov for store ekspeditioner, men vil gerne slappe af i varmen og slippe for mine daglige pligter i 1-2 uger, så jeg er nok den typiske charterturist :lol:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17047
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21284

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Misantropen » 28. jan 2024, 14:28

Steder hvor det er ekstremt varmt, uhumsk eller hvor det ikke er sikkert at være. Controversial I know.
Senest rettet af Misantropen 28. jan 2024, 14:33, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9671
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Sophies-mor » 28. jan 2024, 14:33

Afrika og Indien.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf PaleSeptember » 28. jan 2024, 14:48

PaleSeptember skrev:Udover de åbenlyse steder som Rusland, Nordkorea og den slags, så kunne jeg ikke drømme om at rejse på charterferie et sted, hvor det vrimler med turister og SLET ikke i Tyrkiet. Blev inviteret derned i 2011, og det er simpelthen den værste ferie, jeg nogensinde har været på.

Jeg er i det hele taget ikke meget for turistfælder, selvom det nogle steder kan være svært at undgå.


Jeg tilføjer lige USA. Med de ting, der sker derovre, så har jeg simpelthen ikke lyst til at rejse dertil og støtte landet som turist.
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf paint » 28. jan 2024, 14:56

Misantropen skrev:Steder hvor det er ekstremt varmt, uhumsk eller hvor det ikke er sikkert at være. Controversial I know.


Det lyder ellers fristende. Et sted, hvor man koges halvt ihjel af varme, i uhumske omgivelser, inden man til sidst bliver skudt, eller mister hovedet :-D
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2024, 15:09

Vi har tidligere fravalg Ungarn og Tyrkiet pga af Orban og Erdogan, har ikke lyst til at støtte deres styre med mine turistpenge.

Har i mange år godt ville til Syrien og Libyen pga deres spændende historie, men har aldrig kunnet pga Assad sr. og jr. & Gaddafi, og nu pga borgerkrig/uro. Libanon, Israel, Jordan og hele den arabiske halvø er nogo pga. af krig og uro.

Thailand har vi snakket en del om, men kæmper med min moral, pga militærstyret. Jeg lagde også USA på is pga Trump, og det bliver måske også aktuelt igen :gruble:

Jeg har været i Ægypten, og der er steder og ting jeg gerne vil besøge og opleve igen, men der er bare så meget andet der taler imod et besøg, både styre, sikkerhed, sælgere/tiggere/befolkning mm.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16451
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30672

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf TinaW » 28. jan 2024, 15:45

Egypten, Rusland, Kina og Nordkorea er lige de første steder, der popper op.
Dubai gad jeg heller ikke.
Derudover er jeg helst fri for lande med giftige slanger, skorpioner og alt for store edderkopper.
Ellers tror jeg egentligt jeg er åben for det meste, selv om jeg f.eks. ikke forstår hypen omkring USA
Mit yndlingsferiemål før i tiden var Tyrkiet. Elsker maden, historien og har aldrig oplevet noget negativt omkring at være kvinde. Men der rejser vi ikke til længere.
Selv om planen er, at min søn og jeg engang skal derned, så han kan se, hvor han trods alt også kommer fra.
Han var for lille til at huske, at have været der dengang jeg var sammen med hans far.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Artem » 28. jan 2024, 15:48

Kæresten og jeg har før talt om at det er lidt sjovt at vi nærmest kun har lyst til at rejse til dyre vestlige lande.

Men vi er til mellemøsten og andre meget muslimske lande og med deres kvindesyn.
Afrika tør vi nærmest ikke på grund af kriminalitet og korruption, hvilket også gælder for flere øst lande, sammen med sydamerika.

Vi begrænser på den måde os selv en helt del.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Rejser"