New York i August.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: New York i August.

Indlægaf Alphilia » 25. apr 2016, 08:16

StripesAddict skrev:Hiver lige denne op igen - nu er der nemlig bestilt :banan: vi fandt et rigtig fint sted via airbnb, og billige billetter hos SAS.

Vi skal bo i Williamsburg og lander i Newark. Er der nogen der har et bud på hvordan vi nemmest og billigst kommer fra lufthavnen og til Williamsburg? Vi lander først klokken 21 lokal tid.


Williamsburg er SÅ skønt, vi har lige boet der en uge :)
Billigst er nok at tage offentlig transport (tog, metro mm), men efter en lang flyvetur ville jeg selv hade det (been there).

Sådan taxa-wise gav vi ca 50 dollar fra JFK, tænker det er noget mere fra Newark.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 25. apr 2016, 15:12

I hear ya!

Da vi var i Italien forrige år tog vi en taxa på turen fra lufthavnen til hotellet, og orienterede os så da vi var dernede, omkring andre muligheder ift. hjemturen, hvor vi så tog bus og tog. Jeg tænker lidt vi måske skal have samme løsningsmodel i spil igen, for nej, det er nok ikke super tillokkende at skulle bevæge sig alt for meget rundt med oppakning osv. (omend vi pakker let - i hvert fald på udvejen :D), efter lang rejsetid og sent om aftenen-ish.

Så kan vi altid tage bus/anden offentlig transport når vi skal hjem - det er vist lidt mere overskueligt.

og nå ja, andre anbefalinger modtages med kyshånd, alt fra seværdigheder til spisesteder!
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 25. apr 2016, 15:14

Alphilia skrev:
StripesAddict skrev:Hiver lige denne op igen - nu er der nemlig bestilt :banan: vi fandt et rigtig fint sted via airbnb, og billige billetter hos SAS.

Vi skal bo i Williamsburg og lander i Newark. Er der nogen der har et bud på hvordan vi nemmest og billigst kommer fra lufthavnen og til Williamsburg? Vi lander først klokken 21 lokal tid.


Williamsburg er SÅ skønt, vi har lige boet der en uge :)
Billigst er nok at tage offentlig transport (tog, metro mm), men efter en lang flyvetur ville jeg selv hade det (been there).

Sådan taxa-wise gav vi ca 50 dollar fra JFK, tænker det er noget mere fra Newark.


Lækkert! - sig gerne til hvis du har nogle gode anbefalinger i området :) boede I monstro via airbnb?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: New York i August.

Indlægaf Alphilia » 26. apr 2016, 15:31

StripesAddict skrev:
Alphilia skrev:
StripesAddict skrev:Hiver lige denne op igen - nu er der nemlig bestilt :banan: vi fandt et rigtig fint sted via airbnb, og billige billetter hos SAS.

Vi skal bo i Williamsburg og lander i Newark. Er der nogen der har et bud på hvordan vi nemmest og billigst kommer fra lufthavnen og til Williamsburg? Vi lander først klokken 21 lokal tid.


Williamsburg er SÅ skønt, vi har lige boet der en uge :)
Billigst er nok at tage offentlig transport (tog, metro mm), men efter en lang flyvetur ville jeg selv hade det (been there).

Sådan taxa-wise gav vi ca 50 dollar fra JFK, tænker det er noget mere fra Newark.


Lækkert! - sig gerne til hvis du har nogle gode anbefalinger i området :) boede I monstro via airbnb?


Jep, vi boede via airbnbn, endda samme sted som sidst vi var afsted.
Det var lige ved MCCarren Park hvor der i øvrigt ligger et stort offentligt friluftsbad - en af grundene til vi valgte stedet første gang (der var det så godt nok lukket)
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: New York i August.

Indlægaf sigge » 27. apr 2016, 12:05

Det er ganske nemt at tage bussen fra Newark ind til byen. Men nu lå vores hotel også lige ved siden af busterminalen, så vi skulle ikke til at skifte til anden offentlig transport for at komme helt frem.

I øvrigt blev vi virkeligt skuffede over Newark. Vi havde regnet med at købe en masse taxfree og den slags på hjemrejsen, men da vi først kom gennem security ud til den lille satelitterminal, hvor SAS holder til, var der absolut nada. Der var en lillebitte taxfree-kiosk, som ca. havde 5 parfumer og 2 æsker chokolade. Derudover var der en lille butik med elektronik, en bladkiosk og 2 spisesteder. Så jeg fik ikke noget billig hudpleje mm. med hjem derfra.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2016, 12:38

sigge skrev:Det er ganske nemt at tage bussen fra Newark ind til byen. Men nu lå vores hotel også lige ved siden af busterminalen, så vi skulle ikke til at skifte til anden offentlig transport for at komme helt frem.

I øvrigt blev vi virkeligt skuffede over Newark. Vi havde regnet med at købe en masse taxfree og den slags på hjemrejsen, men da vi først kom gennem security ud til den lille satelitterminal, hvor SAS holder til, var der absolut nada. Der var en lillebitte taxfree-kiosk, som ca. havde 5 parfumer og 2 æsker chokolade. Derudover var der en lille butik med elektronik, en bladkiosk og 2 spisesteder. Så jeg fik ikke noget billig hudpleje mm. med hjem derfra.


Velkommen til Amerikanske lufthavne, de er generelt ret elendige til den slags, der er nogle få gode, men ellers er de fleste amerikanske lufthavne jo født af indenrigstrafik, så det med taxfree og shopping har historisk ikke fyldt så meget.
2
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 27. apr 2016, 14:30

^tak for tippet - jeg satser dog på at vi har brændt alle pengene af inde i byen, så mon ikke det går ;)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 27. apr 2016, 14:58

21. century er fantastisk. Udnyt jeres jetlag og kom tidligt. De åbner kl. 07:45. Kommer I tidligt undgår I de værste russere og kinesere, de skubber, larmer, fylder og river ALT ned i deres kurve.
Det kan evt. kombineres med 9/11 memorial, som ligger lige ved siden af. Book tid og print billet på forhånd.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 27. apr 2016, 15:47

Annione skrev:21. century er fantastisk. Udnyt jeres jetlag og kom tidligt. De åbner kl. 07:45. Kommer I tidligt undgår I de værste russere og kinesere, de skubber, larmer, fylder og river ALT ned i deres kurve.
Det kan evt. kombineres med 9/11 memorial, som ligger lige ved siden af. Book tid og print billet på forhånd.


Hvad er det? :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2016, 18:35

StripesAddict skrev:
Annione skrev:21. century er fantastisk. Udnyt jeres jetlag og kom tidligt. De åbner kl. 07:45. Kommer I tidligt undgår I de værste russere og kinesere, de skubber, larmer, fylder og river ALT ned i deres kurve.
Det kan evt. kombineres med 9/11 memorial, som ligger lige ved siden af. Book tid og print billet på forhånd.


Hvad er det? :genert:


Et mindre varehus, der minder lidt om Dalle Valle i gamle dage, tænk en slags Outlet inde i centrum af NY. Stormagasinerne og designbutikkerne på hovedgaderne sender deres overskud til C21 når de vil gøre plads til de nye varer. Så det er varer fra forrige sæsoner, men det er billigt ;)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 28. apr 2016, 02:57

StripesAddict skrev:
Hvad er det? :genert:




Jeg har købt billige og skønne kjoler, basic tøj og træningstøj. Og slet ikke at forglemme tasker, ure og vigtigst af alt: cremer!! :love:

Jeg ved ikke hvad Dalle Valle var - men jeg elsker 21. Century.

Mange tager til NYC for at tage i outlets, men jeg synes det er synd at forlade byen for at shoppe, når man kan gøre det i hjertet af byen.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 29. apr 2016, 05:58

^tak, det lyder fedt!

Jeg synes et eller andet sted også, at det er synd at skulle bruge en hel dag på at tage ud af byen og gå i outlet, og det er heller ikke en shoppeferie som sådan. Hvis vi alligevel vover os ud i det, kan I så anbefale noget i den retning?
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 29. apr 2016, 06:01

Annione skrev:21. century er fantastisk. Udnyt jeres jetlag og kom tidligt. De åbner kl. 07:45. Kommer I tidligt undgår I de værste russere og kinesere, de skubber, larmer, fylder og river ALT ned i deres kurve.
Det kan evt. kombineres med 9/11 memorial, som ligger lige ved siden af. Book tid og print billet på forhånd.


.. hvor vildt går det i øvrigt for sig? Jeg har ret kort lunte med den slags. Jeg var i Primark på Alexanderplatz for et par år siden, og da jeg var blevet skubbet til for 147. gang, og generelt blevet flyttet rundt på af den ENORME mængde mennesker, der jo er sådan et sted, var jeg nødt til at forlade butikken ret hastigt inden jeg kom til at slå nogen ihjel. Det er bare ikke særlig behageligt, når man både er lav og let :tie:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2016, 07:17

StripesAddict skrev:^tak, det lyder fedt!

Jeg synes et eller andet sted også, at det er synd at skulle bruge en hel dag på at tage ud af byen og gå i outlet, og det er heller ikke en shoppeferie som sådan. Hvis vi alligevel vover os ud i det, kan I så anbefale noget i den retning?


http://www.premiumoutlets.com/outlet/woodbury-common
Der kører en bus hver morgen fra Busterminalen på 8th Ave/42nd street

Bussen kører desværre ad Jersey ruten, frem for den noget flottere tur op langs Hudson floden, men man får stadig set en del af upstate New York og ser hvor vild, voldsom og anderledes naturen i USA kan være i forhold til lille flade DK.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 29. apr 2016, 12:45

StripesAddict skrev:
.. hvor vildt går det i øvrigt for sig? Jeg har ret kort lunte med den slags. Jeg var i Primark på Alexanderplatz for et par år siden, og da jeg var blevet skubbet til for 147. gang, og generelt blevet flyttet rundt på af den ENORME mængde mennesker, der jo er sådan et sted, var jeg nødt til at forlade butikken ret hastigt inden jeg kom til at slå nogen ihjel. Det er bare ikke særlig behageligt, når man både er lav og let :tie:


Inden kl. 10 synes jeg ikke der er crowded. Efter kl. 10 er der for mange mennesker.
Vær der når de åbner og når I ikke det hele, så tag derned 2 gange.
I vågner alligevel kl. 5 om morgenen de første par dage :-D Så det er med at udnytte det.
1

Tilbage til "Rejser"