Utilfredshed med turister - nu på de Kanariske øer

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Utilfredshed med turister - nu på de Kanariske øer

Indlægaf EmoJanice » 8. feb 2024, 16:13

Venedig siger stop, Amsterdam vil bygge en kopi-by til turisterne og nu de Kanariske øer.

Vil tendensen brede sig? Set i forhold til øerne, er det så ikke at save den gren af, de sidder på?

Utilfredsheden vokser og vokser: 'Turister, tag hjem' (BT)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16327
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30330

Re: Utilfredshed med turister - nu på de Kanariske øer

Indlægaf TinaW » 8. feb 2024, 16:51

EmoJanice skrev:Venedig siger stop, Amsterdam vil bygge en kopi-by til turisterne og nu de Kanariske øer.

Vil tendensen brede sig? Set i forhold til øerne, er det så ikke at save den gren af, de sidder på?

Utilfredsheden vokser og vokser: 'Turister, tag hjem' (BT)


Jeg kan nu på en måde godt forstå dem.
Vi har også mange turister, her hvor vi bor (primært om sommeren) og nogen gange, så er det virkelig overvældende.
Men de er jo også vigtige for øens økonomi. Så det er en balance.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20521
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Utilfredshed med turister - nu på de Kanariske øer

Indlægaf paint » 8. feb 2024, 16:52

EmoJanice skrev:Venedig siger stop, Amsterdam vil bygge en kopi-by til turisterne og nu de Kanariske øer.

Vil tendensen brede sig? Set i forhold til øerne, er det så ikke at save den gren af, de sidder på?

Utilfredsheden vokser og vokser: 'Turister, tag hjem' (BT)


Til en vis grad, jo. Men hvis turismen antager et omfang, så de lokale får problemer, så er de nødt til at gøre noget. Ikke bare på de kanariske øer, men også Barcelona, Mallorca etc.
Airbnb, er én af hovedsynderne alle stederne. Investorer køber lejligheder, udelukkende for at leje dem ud til turister, med det resultat at lejepriserne for lokalbefolkningen, stiger markant. Udbuddet af boliger (for lokale) forsvinder nærmest.
En anden ting er billige flyrejser - for billige.
En sikkert hypotetisk løsning kunne være:
Luk ned for alt airbnb.
Sæt landings/startafgifter for fly op til det tredobbelte, hvilket også vil gavne klimaet.

Der vil stadig komme turister, men det vil tynde meget kraftigt ud i mængden. Discount flyselskaber, som f.eks Ryan air, vil ikke kunne holde til det.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Re: Utilfredshed med turister - nu på de Kanariske øer

Indlægaf EmoJanice » 9. feb 2024, 14:11

paint skrev:
Til en vis grad, jo. Men hvis turismen antager et omfang, så de lokale får problemer, så er de nødt til at gøre noget. Ikke bare på de kanariske øer, men også Barcelona, Mallorca etc.
Airbnb, er én af hovedsynderne alle stederne. Investorer køber lejligheder, udelukkende for at leje dem ud til turister, med det resultat at lejepriserne for lokalbefolkningen, stiger markant. Udbuddet af boliger (for lokale) forsvinder nærmest.
En anden ting er billige flyrejser - for billige.
En sikkert hypotetisk løsning kunne være:
Luk ned for alt airbnb.
Sæt landings/startafgifter for fly op til det tredobbelte, hvilket også vil gavne klimaet.

Der vil stadig komme turister, men det vil tynde meget kraftigt ud i mængden. Discount flyselskaber, som f.eks Ryan air, vil ikke kunne holde til det.


Jeg har ikke selv prøvet Airbnb, men har historisk overnattet på hoteller, der kunne være med i "nul stjerner". Det vil være synd hvis vi kommer tilbage til før 2. verdenskrig, hvor det kun var overklassen, som rejste. Jeg har også selv været på Bornholm, hvor der kan være meget overrendt og jeg ved fra en bekendt fra Dragør at beboerne i den gamle del er lidt oppe og køre over turistbusser, som dumper turister, som tror at det er kommet til frilandsmuseet nummer 2 og trykker ansigterne flade mod vinduerne.

Jeg ved ikke hvor udbredt Airbnb er i Danmark, men der er godt nok kommet en del budgethoteller på markedet i København. Det er to-delt problemstilling. Måske skal man se i øjnene at det som planeten fortalte os under pandemien at rejsernes tid er slut?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20521
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Utilfredshed med turister - nu på de Kanariske øer

Indlægaf paint » 9. feb 2024, 15:15

EmoJanice skrev:
paint skrev:
Til en vis grad, jo. Men hvis turismen antager et omfang, så de lokale får problemer, så er de nødt til at gøre noget. Ikke bare på de kanariske øer, men også Barcelona, Mallorca etc.
Airbnb, er én af hovedsynderne alle stederne. Investorer køber lejligheder, udelukkende for at leje dem ud til turister, med det resultat at lejepriserne for lokalbefolkningen, stiger markant. Udbuddet af boliger (for lokale) forsvinder nærmest.
En anden ting er billige flyrejser - for billige.
En sikkert hypotetisk løsning kunne være:
Luk ned for alt airbnb.
Sæt landings/startafgifter for fly op til det tredobbelte, hvilket også vil gavne klimaet.

Der vil stadig komme turister, men det vil tynde meget kraftigt ud i mængden. Discount flyselskaber, som f.eks Ryan air, vil ikke kunne holde til det.


Jeg har ikke selv prøvet Airbnb, men har historisk overnattet på hoteller, der kunne være med i "nul stjerner". Det vil være synd hvis vi kommer tilbage til før 2. verdenskrig, hvor det kun var overklassen, som rejste. Jeg har også selv været på Bornholm, hvor der kan være meget overrendt og jeg ved fra en bekendt fra Dragør at beboerne i den gamle del er lidt oppe og køre over turistbusser, som dumper turister, som tror at det er kommet til frilandsmuseet nummer 2 og trykker ansigterne flade mod vinduerne.

Jeg ved ikke hvor udbredt Airbnb er i Danmark, men der er godt nok kommet en del budgethoteller på markedet i København. Det er to-delt problemstilling. Måske skal man se i øjnene at det som planeten fortalte os under pandemien at rejsernes tid er slut?


Jeg mener ikke, at rejser kun skal være for de velhavende. Der var altså turister, der rejste rundt i verden, også før 2008, da airbnb startede. Dengang boede folk bare på hoteller eller hostels.
Problemet med airbnb er, at det lukrerer på lokalbefolkningen og forringer deres liv, og levevilkår. Så meget indvirkning må turisme ikke have på andre menneskers liv. Det vil resultere i, i endnu højere grad, at lokalbefolkningen sætter skilte op, og beder turisterne om at skrubbe af. Det er hverken turisterne eller de lokale tjent med.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"