Sicilien rejsehjælp

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
mozzarellaosten
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. mar 2024, 18:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Sicilien rejsehjælp

Indlægaf mozzarellaosten » 1. apr 2024, 14:47

Vi er to unge voksne uden børn som planlægger at rejse til Sicilien i slut juni. Vi har aldrig været der.
Vi har frie muligheder hvad angår logi, så har I nogle anbefalinger?
Vi er begge meget glade for hav, gerne flotte områder med lækkert havvand og en smule by man kan gå på opdagelse i.

Tak på forhånd! :)
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Re: Sicilien rejsehjælp

Indlægaf Mariajensen83 » 4. apr 2024, 18:47

mozzarellaosten skrev:Vi er to unge voksne uden børn som planlægger at rejse til Sicilien i slut juni. Vi har aldrig været der.
Vi har frie muligheder hvad angår logi, så har I nogle anbefalinger?
Vi er begge meget glade for hav, gerne flotte områder med lækkert havvand og en smule by man kan gå på opdagelse i.

Tak på forhånd! :)


Jeg var på Sicilien sidste år og vi boede i Cefalu og Taormina og jeg vil klart anbefale begge byer. Smukke byer med gågader og strand. Hvis i ikke har set “ The White Lotus” sæson to, vil jeg klart gøre det for inspiration. Den er optaget i netop de to byer.
Især Taormina var fantastisk, med den smukke vulkan, Etna, som var i baggrunden lige meget hvor man var.

Til gengæld vil jeg ikke anbefale Palermo. Der var vi en enkelt dag og oplevede det som meget beskidt og kaotisk. Og et sandt mareridt at køre i bil i.

Et sted jeg endnu ikke har været, men meget gerne vil besøge er Siracusa og Ragusa.

Og så vil gerne lige anbefale Siciliansk morgenmad. Granita med brioche. En slags frugt slushice med en stor blød bolle som man dypper i. Lyder lidt mærkeligt, men det var helt fantastisk i varmen. I øvrigt var maden generelt rigtig god og rigtig billig.
1

Tilbage til "Rejser"