Flyvning og flytranport

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
abcd
Indlæg: 6340
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10346

Re: Flyvning og flytranport

Indlægaf abcd » 15. apr 2024, 09:05

paint skrev:En af mine venner fløj til San Francisco og retur, her i januar måned, betalt af hans arbejde - på business Class (ikke First Class): 60.000 kr for en returbillet. Med den pris, har man god brug for de gratis drinks på vejen, hvis man selv skal betale for det. ;)


På Momondo fås det ned til omkring 25.000 tur/retur på business. Direkte med SAS København-San Francisco koster 36.000 tur/retur
https://www.momondo.dk/flight-search/CP ... stflight_a

Med British Airways kan man endda komme på første klasse til omkring 35.000: https://www.momondo.dk/flight-search/CP ... _a#default

Business og Premium Economy er i øvrigt de mest profitable kabiner for flyselskaberne. Første klasse er ikke nær så profitabel - det bruges mere som et prestigeprojekt hvor det skal være så vildt som muligt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20601
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44154

Re: Flyvning og flytranport

Indlægaf paint » 15. apr 2024, 09:12

abcd skrev:
paint skrev:En af mine venner fløj til San Francisco og retur, her i januar måned, betalt af hans arbejde - på business Class (ikke First Class): 60.000 kr for en returbillet. Med den pris, har man god brug for de gratis drinks på vejen, hvis man selv skal betale for det. ;)


På Momondo fås det ned til omkring 25.000 tur/retur på business. Direkte med SAS København-San Francisco koster 36.000 tur/retur
https://www.momondo.dk/flight-search/CP ... stflight_a

Med British Airways kan man endda komme på første klasse til omkring 35.000: https://www.momondo.dk/flight-search/CP ... _a#default

Business og Premium Economy er i øvrigt de mest profitable kabiner for flyselskaberne. Første klasse er ikke nær så profitabel - det bruges mere som et prestigeprojekt hvor det skal være så vildt som muligt.


Det er rigtigt, at man kan få det billigere end f.eks. 60.000 kr. Men det afhænger af hvilken afgang, hvornår osv. På ruter til USA, er de afgange, hvor man flyver på 'jet-lag-venlige tilder, altid dyrere. Skal man til et møde, samme dag man lander vil nogle foretrække ikke at skulle forhandle en kontrakt, med heavy jetlag, og poser under øjnene osv. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4011
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5259

Re: Flyvning og flytranport

Indlægaf girl_beat » 15. apr 2024, 10:38

paint skrev:
sigge skrev:Jeg var virkelig spændt, da jeg skulle flyve med A380 første gang, jeg havde nemlig også hørt det med bedre plads. Det syntes jeg bare overhovedet ikke, der var på Economy sammenlignet med andre langdistancefly. Vi fløj med den fra Singapore til Auckland, og jeg kan ikke huske, hvilke modeller vi fløj med fra Frankfurt til Singapore og på returrejsen ud over, at det ikke var A380, og jeg oplevede nøjagtigt samme bredde af sæder og samme benplads på alle flyvninger. Til gengæld var der et eller andet galt med ventilationen i A380'eren, så den kun kunne blæse meget kold eller meget varm luft ind. Så jeg sad og tog tæppe af og på hvert 20. minut på en 10 timers flyrejse.
Eneste forskel i forhold til de øvrige fly var, at det tog endnu længere tid at komme ud, fordi der var ekstra mange passagerer.

Så jeg er ikke videre imponeret af A380. Men det er heller ikke sådan, at jeg vil forsøge at undgå den, for jeg tænker, at det med temperaturen var en fejl på det ene fly og ikke generelt for typen.


Det er der heller ikke. Economy er Economy, uanset flytype. Målt i centimeter, er der nøjagtig samme benplads, som i et hvilket som helst almindeligt rutefly. Forskellen ligger i at man KAN få mere plads, i de flytyper - meget mere plads. Faktisk en hel kabine med seng og det hele. Der er en hel række af forskellige pladsbetegnelser i disse (og også i andre fly) såsom Economy Plus, der får man nogle centimeter mere. Premium class, kalder nogle flyselskaber det. Business class og First class, er der hvor det virkelig rykker mht. pladsen, serveringer med porcelænstallerkener, frie drinks og alle de snacks man har lyst til. Samt man kan lægge sæderne helt ned, og lægge sig til at sove. Men de pladser 'rykker' også i tegnebogen, ret meget endda.

En af mine venner fløj til San Francisco og retur, her i januar måned, betalt af hans arbejde - på business Class (ikke First Class): 60.000 kr for en returbillet. Med den pris, har man god brug for de gratis drinks på vejen, hvis man selv skal betale for det. ;)

Det kan heldigvis sagtens gøres billigere, hvis man holder øje med selskabernes tilbud/kampagner eller har nogle point fra tidligere flyvninger :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14985
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25216

Re: Flyvning og flytranport

Indlægaf sigge » 7. maj 2024, 07:42

Nu er Boeings Dreamliner også kommet i FAA's søgelys for mulig manglende kontrol i produktionen.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikanske-luftfartsmyndigheder-starter-ny-boeing-undersoegelse
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20601
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44154

Re: Flyvning og flytranport

Indlægaf paint » 7. maj 2024, 09:54

sigge skrev:Nu er Boeings Dreamliner også kommet i FAA's søgelys for mulig manglende kontrol i produktionen.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikanske-luftfartsmyndigheder-starter-ny-boeing-undersoegelse


Det værste af det hele er næsten at det burde FAA, selv have opdaget. Men de har givetvis ikke tjekket det, ligesom de heller ikke tjekkede Max 8 flyene. Boeing, får bare det hele godkendt, på deres 'glatte ansigt', hos FAA. Jeg håber FAA, nu bliver lidt mere skeptiske med Boeing, og rent faktisk undersøger flyene. Gerne FØR, de giver grønt lys for en flytype, og ikke efter ulykkerne er sket.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"