At planlægge en rejse

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

At planlægge en rejse

Indlægaf Lykke » 28. apr 2016, 14:22

Er der nogen som har nogle gode råd til det?

Min mand og jeg overvejer en længere rejse, måske til Sydkorea. Men hvordan griber man det an?
Vi er vant til at rejse til europæiske storbyer, og der virker det ret nemt at planlægge. Når man hele tiden har sit hotel at vende retur til.

Men hvis vi fx skulle til Sydkorea, tænker jeg at man ikke på samme måde kan/ønsker at vende retur til sit hotelværelse. Og hvordan griber man det så an?
Det er ikke fordi vi ønsker en rejseguide. Er det så fx Kilroy som har en butik i gågaden man tager hen, eller hvordan ville I gribe det an?
Og hvordan i forhold til prisen? Kan se at flybilletter bliver omkring 10.000 kr, men resten ved vi ikke særligt meget om i forhold til budget.

Kom med alle jeres gode råd og ideer.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: At planlægge en rejse

Indlægaf Muspel » 28. apr 2016, 14:40

hvis ikke I helst selv vil arrangere det hele, har jeg rigtig god erfaring med c&c travel, som arrangerede en Bali tur for min ekskæreste og mig. De ordnede fly, hoteller og transport mellem de 4 hoteller vi boede på. Og da vi kom frem mødtes vi med deres lokale agent, som hjalp os med at planlægge dagsture.
Man giver selvfølgelig noget for den service, men til gengæld kan de forhandle nogle gode deals hjem, som gør, at det ikke er SÅ meget dyrere end at arrangere det selv.
Vi rejste ikke som gruppe. Bare os to.
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: At planlægge en rejse

Indlægaf Lykke » 28. apr 2016, 14:43

Muspel skrev:hvis ikke I helst selv vil arrangere det hele, har jeg rigtig god erfaring med c&c travel, som arrangerede en Bali tur for min ekskæreste og mig. De ordnede fly, hoteller og transport mellem de 4 hoteller vi boede på. Og da vi kom frem mødtes vi med deres lokale agent, som hjalp os med at planlægge dagsture.
Man giver selvfølgelig noget for den service, men til gengæld kan de forhandle nogle gode deals hjem, som gør, at det ikke er SÅ meget dyrere end at arrangere det selv.
Vi rejste ikke som gruppe. Bare os to.


Fedt! Synes ikke lige jeg kan se at det planlægger for Sydkorea. Det lød ellers lige som noget for os.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: At planlægge en rejse

Indlægaf Muspel » 28. apr 2016, 14:45

Lykke skrev:
Muspel skrev:hvis ikke I helst selv vil arrangere det hele, har jeg rigtig god erfaring med c&c travel, som arrangerede en Bali tur for min ekskæreste og mig. De ordnede fly, hoteller og transport mellem de 4 hoteller vi boede på. Og da vi kom frem mødtes vi med deres lokale agent, som hjalp os med at planlægge dagsture.
Man giver selvfølgelig noget for den service, men til gengæld kan de forhandle nogle gode deals hjem, som gør, at det ikke er SÅ meget dyrere end at arrangere det selv.
Vi rejste ikke som gruppe. Bare os to.


Fedt! Synes ikke lige jeg kan se at det planlægger for Sydkorea. Det lød ellers lige som noget for os.


I kunne jo prøve at skrive til dem og høre af - måske er det kun de største rejsemål, de har på hjemmesiden :)
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: At planlægge en rejse

Indlægaf TomKah » 28. apr 2016, 15:21

Jeg ville også anbefale Jysk.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: At planlægge en rejse

Indlægaf Annione » 28. apr 2016, 15:27

Noget af det første vi kigger på, når vi planlægger en rejse er vejret - og hvad vi ønsker os på en rejse. Hvad vil I gerne opleve? Strande? Store byer? Skove?
Hvor mange destinationer ønsker I jer? Skal I i forvejen booke bolig alle steder? Hvad med transport?
Skal I opleve noget nyt hver dag, eller vil I gerne have tid til at slappe af ved en pool eller strand?

Vi har brugt Marco Polo rejser nogle gange, men det er fordi de kan booke nogle billetter vi ikke selv kan. Min erfaring siger mig at de ikke kan booke hverken hoteller eller transport billigere end man selv kan finde det, men de har en større erfaring for hvad der virker, og hvad der ikke virker på en rejse. Og de kan typisk komme med input til spændende ting, som man ikke selv var opmærksom på.
1

Tilbage til "Rejser"