Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Lurende Peber » 2. apr 2018, 15:39

MC tur til diverse bjergpas i Alperne og lidt kig på Como søen. Til juni :D
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Pjeps » 2. apr 2018, 17:10

Tenerife lige om meget snart

Og Canada : Toronto, Saskatoon , Vancouver hen over jul og nytår , Fårk det bliver nice .
3
:ninja:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf girl_beat » 2. apr 2018, 17:15

En forlænget weekend i Berlin er i kalenderen - derefter en surprise-tur med arbejde, hvor destinationen først bliver afsløret tæt på afrejse :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. apr 2018, 18:35

Har lige købt billetter til Faceit major league, plus hotel 4 overnatninger.
Så nu skal drengene til London og se gaming. Mangler lige flybilletterne, så er det hele klaret.

De skal så gidt nok følges af en voksen derinde, men måske jeg stikker af med deres moster og leder efter et toilet inde i London by ;).

Er der nogen der ved om man kan beregne en ca pris med taxa fra fx lufthavn til et hotel i London 9mrådet, overvejer om det evt kunne være billigere end tog når vi er 5 personer.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2018, 19:03

Madam Pomfrey skrev:Har lige købt billetter til Faceit major league, plus hotel 4 overnatninger.
Så nu skal drengene til London og se gaming. Mangler lige flybilletterne, så er det hele klaret.

De skal så gidt nok følges af en voksen derinde, men måske jeg stikker af med deres moster og leder efter et toilet inde i London by ;).

Er der nogen der ved om man kan beregne en ca pris med taxa fra fx lufthavn til et hotel i London 9mrådet, overvejer om det evt kunne være billigere end tog når vi er 5 personer.



https://tfl.gov.uk/modes/taxis-and-minicabs/taxi-fares

Vi plejer at betale ca 60£ for en tur mellem Heathrow og det centrale London, når vi er i London. Hvilket næsten er mere end flybilletten koster, hvis man har været tidligt ude og få en af de gode priser :D

Prøv at kigge på easybus, de er generelt den billigste måde at komme ind til byen.

Ellers er der masser af minicab og minibus selskaber der tilbyder transfer lufthavn-London centrum.
Men jeg tror ikke der er noget at spare i forhold til tog/bus, som jeg husker det så koster en tur med undergrunden mellem 3-5£ hver vej, afhængig af om man rejser i rushhour eller ej (undgå det med kufferter!!!).
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. apr 2018, 20:12

Wizzze skrev:
Madam Pomfrey skrev:Har lige købt billetter til Faceit major league, plus hotel 4 overnatninger.
Så nu skal drengene til London og se gaming. Mangler lige flybilletterne, så er det hele klaret.

De skal så gidt nok følges af en voksen derinde, men måske jeg stikker af med deres moster og leder efter et toilet inde i London by ;).

Er der nogen der ved om man kan beregne en ca pris med taxa fra fx lufthavn til et hotel i London 9mrådet, overvejer om det evt kunne være billigere end tog når vi er 5 personer.



https://tfl.gov.uk/modes/taxis-and-minicabs/taxi-fares

Vi plejer at betale ca 60£ for en tur mellem Heathrow og det centrale London, når vi er i London. Hvilket næsten er mere end flybilletten koster, hvis man har været tidligt ude og få en af de gode priser :D

Prøv at kigge på easybus, de er generelt den billigste måde at komme ind til byen.

Ellers er der masser af minicab og minibus selskaber der tilbyder transfer lufthavn-London centrum.
Men jeg tror ikke der er noget at spare i forhold til tog/bus, som jeg husker det så koster en tur med undergrunden mellem 3-5£ hver vej, afhængig af om man rejser i rushhour eller ej (undgå det med kufferter!!!).


Det billigste/hurtigste/nemmeste er at købe billig togbillet fra Gatwick til f.x. kings cross, og så tage tube derfra til hotel.
Det koster 15 pund for den billigste tur, de dyre omkring 35. Vi tog bus sidste gang, ind til London, tog ud - tog nemmest, hurtigst og mest behageligt.
Tænkte bare når vi nu er 5 personer, at det så muligvis kunne gøres billigere med en en form for direkte shuttle eller taxa, lidt mere er også okay, da det så gør det noget nemmere for os.

Regner med at vi flyver til Gatwick, det er billigst, passer super godt med tider, og jeg syntes det var virkelig nemt og overskueligt at finde rundt, komme derfra og dertil.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf PaleSeptember » 3. apr 2018, 10:04

mindrekreativtnavn skrev:Kreta i starten af juni.. Mit første besøg dernede..


Det skal vi også - inviteret af en eller anden dækproducent eller noget i den stil :klap:

Vi skal bo her: https://capsis.com/en
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. apr 2018, 14:26

PaleSeptember skrev:
mindrekreativtnavn skrev:Kreta i starten af juni.. Mit første besøg dernede..


Det skal vi også - inviteret af en eller anden dækproducent eller noget i den stil :klap:

Vi skal bo her: https://capsis.com/en


Jeg skal også til Kreta, for første gang... det bliver den sidste uge i Maj.
Det er dog i arbejdsregi, bosted for udviklingshæmmede, 8 dages charter ferie. Jeg GLÆDER mig så meget, til sol, varme, hygge med dejlige mennesker. Det er arbejde, men også ganske glimrende lønnet, fuld forplejning, 85 løntimer, og 3600 kr i kolonitillæg.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf PaleSeptember » 3. apr 2018, 14:45

Madam Pomfrey skrev:Jeg skal også til Kreta, for første gang... det bliver den sidste uge i Maj.
Det er dog i arbejdsregi, bosted for udviklingshæmmede, 8 dages charter ferie. Jeg GLÆDER mig så meget, til sol, varme, hygge med dejlige mennesker. Det er arbejde, men også ganske glimrende lønnet, fuld forplejning, 85 løntimer, og 3600 kr i kolonitillæg.


Det lyder ikke dårligt!

Min mand er inviteret til noget konference dernede af en eller anden arbejdskontakt, og ægtefæller er så inviteret med - det siger man ikke nej til :-D Der er også fuld forplejning, diverse underholdning og ekskursioner i 5 dage!
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2018, 06:06

Kreta! 14 dage på skønne, dejlige, vidunderlige Kreta. Vi skal bo i Agia Marina på det hotel, vi boede på på vores bryllupsrejse :love:
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf flicka » 9. apr 2018, 18:56

En forlænget weekend i Berlin i starten af juni sammen med manden. Og så en venindetur til London i september :banan: :love:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LaMariposa » 10. apr 2018, 17:35

Alicante! :banan: Nøøøøj, hvor jeg glæder mig til sol, bøger og lækker mad.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Alphilia » 14. apr 2018, 13:26

Berlin. Og vejrudsigten er skøn :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. apr 2018, 13:30

Alphilia skrev:Berlin. Og vejrudsigten er skøn :)


Ja, jeg er i gang med at pakke til flere forskellige scenarier :)
0
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Jungletiger » 15. apr 2018, 09:44

Vi smutter til Le Mans i juni :)

Og så går turen til Orlando slut september - så er der dømt shopping og store bøffer :D
1

Tilbage til "Rejser"