Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Selma156
Indlæg: 2366
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6859

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Selma156 » 24. feb 2024, 12:14

Edinburgh.
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14992
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25233

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 24. feb 2024, 17:48

Madam Pomfrey skrev:Noget Danmarks ø ferie, eller ødegård i Sverige til sommer, ingen ved det endnu...

Og til koste vinter Rovaniemi i Finland, yngste barnet, mig og kæresten. Vi glæder os allerede helt vildt, til skiløb, måske hundeslæde, isfiskeri, nordlys :love:


Skal I ikke også besøge julemanden, nu I er der? :)
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25729

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2024, 18:26

sigge skrev:
Madam Pomfrey skrev:Noget Danmarks ø ferie, eller ødegård i Sverige til sommer, ingen ved det endnu...

Og til koste vinter Rovaniemi i Finland, yngste barnet, mig og kæresten. Vi glæder os allerede helt vildt, til skiløb, måske hundeslæde, isfiskeri, nordlys :love:


Skal I ikke også besøge julemanden, nu I er der? :)


Jo for pokker, det troede jeg at jeg havde skrevet først :panik: , det er jo primære årsag :banan-jul: :santa2: :jule:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf paint » 27. feb 2024, 11:21

Til Zürich/Basel -> La Clusaz
Min kæreste, har alene i år, allerede været på arbejdsrelateret rejser 4 gange. Nu skal hun så snart til ovenstående byer, og har været så venlig at invitere mig med.
Vi vil satse på, at der er lidt sne, et eller andet sted i relativ nærhed. Foreløbig lurer vi lidt på et par dage (eller tre) i franske La Clusaz, hvor der ser ud til at være sne i 2500 m, som ikke er helt frosset til hård sne.
Glade dage på ski, here we come. :banan:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf paint » 4. mar 2024, 15:10

paint skrev:Til Zürich/Basel -> La Clusaz
Min kæreste, har alene i år, allerede været på arbejdsrelateret rejser 4 gange. Nu skal hun så snart til ovenstående byer, og har været så venlig at invitere mig med.
Vi vil satse på, at der er lidt sne, et eller andet sted i relativ nærhed. Foreløbig lurer vi lidt på et par dage (eller tre) i franske La Clusaz, hvor der ser ud til at være sne i 2500 m, som ikke er helt frosset til hård sne.
Glade dage på ski, here we come. :banan:


Vi FIK et par "glade dage på ski". Men hold da kæft, hvor bliver man træt, når man tager fra hotellejligheden kl. 09 morgen/formiddag og først kommer tilbage efter kl 18.00, efter 9 timer på ski.
Vi havde den første dag fablet om et lækkert sted, hvor vi ville spise aftensmad. Men da vi var kommet hjem, havde været i bad- var vi nær kommet op og skændes om, hvem der skulle tage elevatoren ned i stueetagen, og købe en dåse ravioli i tomat samt et brød, i et lille minimarked. :træt: :træt:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf PaleSeptember » 6. mar 2024, 15:10

Vi snakkede jo om at tage til Sydengland på sommerferie, men vi er endt med Italien, fordi.... Italien. Det er der ikke meget, der slår, og det er 8 år siden, vi har været dernede sidst.

Er endt med at booke 5 overnatninger på en charmerende airbnb i Licenza, som ligger lidt vest for Rom.

Paint, jeg satser på, at du kan komme med nogle tips til os :)
paint skrev:Tag
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17410
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42500

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf LaMariposa » 7. mar 2024, 04:05

Fredericia :D
0
:lun: Be brave
Lykke
Indlæg: 6947
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6468

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Lykke » 7. mar 2024, 05:07

Aarhus
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14992
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25233

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 7. mar 2024, 07:56

Flensborg.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf paint » 7. mar 2024, 09:56

PaleSeptember skrev:Vi snakkede jo om at tage til Sydengland på sommerferie, men vi er endt med Italien, fordi.... Italien. Det er der ikke meget, der slår, og det er 8 år siden, vi har været dernede sidst.

Er endt med at booke 5 overnatninger på en charmerende airbnb i Licenza, som ligger lidt vest for Rom.

Paint, jeg satser på, at du kan komme med nogle tips til os :)
paint skrev:Tag


Det er, paradoksalt nok, ikke specielt mange tip jeg kan diske op med – med hensyn til lige netop Rom. I hvert fald ikke nogle som ikke allerede er skrevet herinde. Når vi (jeg og kæresten) er i byen, ville det være en skandale af uhørte dimensioner, hvis vi ikke spiste, overnattede, og i det hele var sammen med min kærestes familie – nærmest i døgndrift. Min kærestes faster, hvis lejlighed vi overtog i Syditalien, tager det for givet at vi, er hos hende meget af tiden – mens vi bor hos en anden del af familien, i nærheden.
ALT tale om noget turistagtigt, bliver mødt med: ”NO, NO – det skal I da ikke. Det er kun for turister.”

Men skal se om jeg kan finde noget af det jeg tidligere har skrevet herinde. God tur, i øvrigt – selv om I skal bo 50 km fra Rom. :-p
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf PaleSeptember » 7. mar 2024, 10:02

paint skrev:
PaleSeptember skrev:Vi snakkede jo om at tage til Sydengland på sommerferie, men vi er endt med Italien, fordi.... Italien. Det er der ikke meget, der slår, og det er 8 år siden, vi har været dernede sidst.

Er endt med at booke 5 overnatninger på en charmerende airbnb i Licenza, som ligger lidt vest for Rom.

Paint, jeg satser på, at du kan komme med nogle tips til os :)
paint skrev:Tag


Det er, paradoksalt nok, ikke specielt mange tip jeg kan diske op med – med hensyn til lige netop Rom. I hvert fald ikke nogle som ikke allerede er skrevet herinde. Når vi (jeg og kæresten) er i byen, ville det være en skandale af uhørte dimensioner, hvis vi ikke spiste, overnattede, og i det hele var sammen med min kærestes familie – nærmest i døgndrift. Min kærestes faster, hvis lejlighed vi overtog i Syditalien, tager det for givet at vi, er hos hende meget af tiden – mens vi bor hos en anden del af familien, i nærheden.
ALT tale om noget turistagtigt, bliver mødt med: ”NO, NO – det skal I da ikke. Det er kun for turister.”

Men skal se om jeg kan finde noget af det jeg tidligere har skrevet herinde. God tur, i øvrigt – selv om I skal bo 50 km fra Rom. :-p


Tak, men det er heller ikke så meget Rom, som jeg har brug for tips til, det fremgik nok ikke så tydeligt :) Min moster bor i Rom og har boet der i mange år, så den del kan hun helt sikkert hjælpe med.
Det er mere, om der er andre ting/steder i nærheden, som kunne være et besøg værd, hvis du kender til noget? :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14992
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25233

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf sigge » 7. mar 2024, 10:33

PaleSeptember skrev:Det er mere, om der er andre ting/steder i nærheden, som kunne være et besøg værd, hvis du kender til noget? :)


Jeg ser jævnlig billeder på Facebook fra Saturnia, og det ser helt magisk ud. Så hvis I gider at køre lidt, kunne det måske være en mulighed?

https://iheartitaly.co/saturnia-hot-springs-italy/
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1923

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Skvatman » 7. mar 2024, 10:45

Riga (måske Denver, hvis det bliver til noget)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9870
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9593

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Spjaerten » 7. mar 2024, 11:04

Finland - arbejde
Jylland - påske besøg
Irland - arbejde
Portugal - ferie endelig :lun:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20602
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf paint » 7. mar 2024, 14:47

PaleSeptember skrev:
paint skrev:
PaleSeptember skrev:Vi snakkede jo om at tage til Sydengland på sommerferie, men vi er endt med Italien, fordi.... Italien. Det er der ikke meget, der slår, og det er 8 år siden, vi har været dernede sidst.

Er endt med at booke 5 overnatninger på en charmerende airbnb i Licenza, som ligger lidt vest for Rom.

Paint, jeg satser på, at du kan komme med nogle tips til os :)
paint skrev:Tag


Det er, paradoksalt nok, ikke specielt mange tip jeg kan diske op med – med hensyn til lige netop Rom. I hvert fald ikke nogle som ikke allerede er skrevet herinde. Når vi (jeg og kæresten) er i byen, ville det være en skandale af uhørte dimensioner, hvis vi ikke spiste, overnattede, og i det hele var sammen med min kærestes familie – nærmest i døgndrift. Min kærestes faster, hvis lejlighed vi overtog i Syditalien, tager det for givet at vi, er hos hende meget af tiden – mens vi bor hos en anden del af familien, i nærheden.
ALT tale om noget turistagtigt, bliver mødt med: ”NO, NO – det skal I da ikke. Det er kun for turister.”

Men skal se om jeg kan finde noget af det jeg tidligere har skrevet herinde. God tur, i øvrigt – selv om I skal bo 50 km fra Rom. :-p


Tak, men det er heller ikke så meget Rom, som jeg har brug for tips til, det fremgik nok ikke så tydeligt :) Min moster bor i Rom og har boet der i mange år, så den del kan hun helt sikkert hjælpe med.
Det er mere, om der er andre ting/steder i nærheden, som kunne være et besøg værd, hvis du kender til noget? :)


Ét sted, jeg helt sikkert ville tage hen, hvis jeg var i jeres område, er Civita di Bagnoregio - som jeg tidligere har beskrevet herinde. 'Den døende by', kaldes den også. Ikke fordi der hærger en grim pest i byen, men fordi den ligger på nogle klippetoppe, og langsomt smuldrer. Byen er næsten 3000 år gammel, hvilket man godt kan se når man kommer derop. Man skal ud på en længere tur over en fodgængerbro op til byen - men det er turen værd.
Broen er kendt for, at det er her man sværger hinanden evig kærlighed, når man er kommet over. Men det er vist ikke obligatorisk :-p

Det er helt specielt at gå rundt i de gamle gader, og se på husene. En anden ting byen er kendt for er kattene (The cats of Civita) - dem er der en del af. https://www.flickr.com/photos/catkisses123/8057860962

https://civitadibagnoregio.cloud/ Jeg kan ikke lige finde mit gamle indlæg nu, men der står noget om byen på linket.

civita.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"