Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf 1234 » 2. aug 2018, 07:55

Selma156 skrev:
1234 skrev:
TomKah skrev:
1234 skrev:
TomKah skrev:Vi skal på vinterferie til Senegal. Jeg tror jeg skrev om det efter råd herinde engang, men jeg fandt ikke rigtig nogen der har fået samme ide som os, så nu må vi se hvordan det spænder af. Mine børn glæder sig, jeg har ingen anelse om hvad jeg skal forvente, selvom jeg HÅBER det bliver godt.

Til sommerferie har jeg lige købt en rejse til USA. Vi skal se mt rushmore og campere i yellowstone i telt. Det er en gammel drøm for mig. Vi håber det bliver godt!

I påsken drømmer jeg lidt om at komme i badeland-agtig. Sidste år var vi i Bad i Tyskland. Det var fint, men det feriehus vi boede i ser allerede udsolgt ud :( (eller også er det i bureauer og kommer først til salg senere - sidste år bookede jeg kun et par dage før, så det undrer mig).



Jeg lavede bare en søgning på Senegal og så kom den her frem. Vil høre om det var fedt? Overvejer nemlig også Senegal og vil gerne høre om det fra nogen der ikke sælger rejser :lol:


Jeg ved ikke hvad jeg skal svare for Senegal ramte os en lille smule på det forkerte ben. Det var meget fattigt og der var ingen infrastruktur overhovedet.
For os endte det med at være en skøn lille ferie, men vi kom slet ikke rundt i landet som vi havde regnet med vi skulle.
Jeg havde en ret voldsom periode på arbejde, så min hjerne kunne simpelt hen ikke holde til indtryk da vi kom derned så vi valgte at holde en 100 pct afslapningsferie.

Der var en super fantastisk artikel i Berlingske i vinters om Senegal - den kan du evt se om kan graves frem.

Ja okay så researcher jeg bare videre. Overvejer også Kenya, men billeterne koste bare en del mere, men måske kommer der en god deal


Kenya er fantastisk!

Ja det siger folk! Billetterne er bare en anelse dyrere for kun 1-2 ugers ferie, men holder øje.
0
MissB
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf MissB » 8. aug 2018, 18:00

En enkelt overnatning i Malmö til september inden vi skal være forældre i slutningen af oktober.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7089
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13310

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Rapfisk » 8. aug 2018, 18:50

1234 skrev:Jeg lavede bare en søgning på Senegal og så kom den her frem. Vil høre om det var fedt? Overvejer nemlig også Senegal og vil gerne høre om det fra nogen der ikke sælger rejser :lol:

Det er nogle, der på en måde sælger rejser, men DR sendte tidligere i dag Anthony Bourdains Parts Unknown fra Senegal. Det er et fuldstændig fantastisk program, og det skulle ligge på DR TV.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2018, 19:11

Vi tager en omgang sensommer og efterår i New England, 3½ uges roadtrip til Maine, New Hampshire, Vermont, New York, Connecticut, Rhode Island & Massachusetts. Jeg forventer at Maines hummer eksport går i stå den periode, og frk W har vilde Gilmore Girls planer :lol:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf lulu-p » 8. aug 2018, 19:47

Forlænget weekend på Samsø i sensommeren. Berlin i efterårsferien...og tja bum bum..en sommerferie i 2019.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Fræksak
Indlæg: 2492
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4227

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Fræksak » 8. aug 2018, 20:54

Wizzze skrev:Vi tager en omgang sensommer og efterår i New England, 3½ uges roadtrip til Maine, New Hampshire, Vermont, New York, Connecticut, Rhode Island & Massachusetts. Jeg forventer at Maines hummer eksport går i stå den periode, og frk W har vilde Gilmore Girls planer :lol:


Laver du ikke en rejseberetning, når I er hjemme igen? Det er min drømmetur, den dér! :love2:
0
Fræksak
Indlæg: 2492
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4227

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Fræksak » 8. aug 2018, 20:55

Og her hedder den formentlig Paris med mand og børn i efterårsferien. Håber det lykkes!
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3905

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Anlewi » 8. aug 2018, 20:57

Efterårsferien står sikkert på Sommerhus i Sverige

Men kommende weekend står på weekend i Kolding uden børn
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9839
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9572

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Spjaerten » 8. aug 2018, 21:02

Om 6 uger sidder jeg i Sydfrankrig :love:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2018, 22:16

Fræksak skrev:
Wizzze skrev:Vi tager en omgang sensommer og efterår i New England, 3½ uges roadtrip til Maine, New Hampshire, Vermont, New York, Connecticut, Rhode Island & Massachusetts. Jeg forventer at Maines hummer eksport går i stå den periode, og frk W har vilde Gilmore Girls planer :lol:


Laver du ikke en rejseberetning, når I er hjemme igen? Det er min drømmetur, den dér! :love2:


Skal prøve at huske det, ellers må du lige hjælpe med at huske på det.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf kidkomb » 8. aug 2018, 23:06

Vejle og Nordtyskland på en to-dages tur i næste uge.
Guud, hvor eksotisk :lol:

Måske render vi af på en spontan tur i løbet af efteråret.
Vi har blandt andet talt om at køre en tur til Bornholm, nu hvor billetterne pludselig bliver meget billigere.
Og det var os som aldrig rejser i Danmark.... :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Stitch » 9. aug 2018, 06:51

Skal på weekendtur til Djursland med kæresten og hans 2 børn. Skal på sådan et resort med vandland. Glæder mig!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 12. aug 2018, 15:44

Selma156 skrev:
dykkersild skrev:
Selma156 skrev:Så er der bestilt billetter tur/retur til Seattle (var en del billigere end til Vancouver), men planen er det vestlige Canada i 10 dage :D


Jeg skal afsted om to uger - vi skal være derover i 3 uger. Hvornår skal du afsted - var det med din far?


Ja, min far og bror :) Uh, så må du lige komme med gode tip. Det er i slutningen af august, i spækhugger-sæsonen!

Så er jwg retur efter 3 fantastiske uger - ingen spækhuggere men f...... pukkelhval - det var så stort. Sig til når du kender jeres program - så kan jeg måske komme med input.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Pandesteg » 12. aug 2018, 19:06

Lübeck på mini-juletur med manden i starten af december. En del af hans 40 års fødselsdagsgave :) så håber vi nabodyrlægerne gider passe gården og dyrene så længe!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Selma156
Indlæg: 2350
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6816

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Selma156 » 14. aug 2018, 14:52

dykkersild skrev:
Selma156 skrev:
dykkersild skrev:
Selma156 skrev:Så er der bestilt billetter tur/retur til Seattle (var en del billigere end til Vancouver), men planen er det vestlige Canada i 10 dage :D


Jeg skal afsted om to uger - vi skal være derover i 3 uger. Hvornår skal du afsted - var det med din far?


Ja, min far og bror :) Uh, så må du lige komme med gode tip. Det er i slutningen af august, i spækhugger-sæsonen!

Så er jwg retur efter 3 fantastiske uger - ingen spækhuggere men f...... pukkelhval - det var så stort. Sig til når du kender jeres program - så kan jeg måske komme med input.


Kom endelig med input! Vi har ikke meget tid hvert sted, men ruten er således: Seattle - Banff - Jasper - Whistler - Vancouver - Victoria :)
0

Tilbage til "Rejser"