En måned i Thailand - Hjælp

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 14. jul 2016, 12:54

Vi overvejer på det kraftigste at smutte afsted en måned til Thailand i Januar, da jeg har fri fra studiet der, men vi ved ingenting, andet end at der skulle være nogle skønne øer, og at vi har fået anbefalet at tage til Chiang Mai.

Jeg kan se at indenrigsfly er til at betale, og vi vil gerne lidt rundt.

Det vi gerne vil opnå mens vi er der er selvfølgelig skønne oplevelser, men hvilke ved vi ikke. Og så gad vi godt få taget dykkercertifikat, få syet noget tøj, blandt andet et jakkesæt til min forlovede, og måske en brudekjole til mig.

Så byd ind med jeres oplevelser, og hvor man bør tage til. Jeg har googlet lidt rundt, men synes virkeligt det er en jungle.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 17. jul 2016, 18:00

Nå, men nu er flybilletterne købt, og vi smutter afsted til januar i en måned.

Så hvis der er nogen der har fif tages der stadig imod med kyshånd :D
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf girl_beat » 17. jul 2016, 18:16

Området omkring Ao Nang er ret lækkert - og det er super nemt at hoppe på en båd ud til de mange øer, der ligger syd for fastlandet :) Vi havde desværre ikke tid nok, men lurede lidt på de luksusbusser, som kører mellem Bangkok og Ao Nang på en nat. Det kostede næsten ingenting :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 17. jul 2016, 19:52

girl_beat skrev:Området omkring Ao Nang er ret lækkert - og det er super nemt at hoppe på en båd ud til de mange øer, der ligger syd for fastlandet :) Vi havde desværre ikke tid nok, men lurede lidt på de luksusbusser, som kører mellem Bangkok og Ao Nang på en nat. Det kostede næsten ingenting :)


Fedt, det kigger jeg straks på. ! Tak
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 17. jul 2016, 20:07

Santopia skrev:Dykkercertifikat er ret billigt, og meget typisk at tage, på koh tao, som ligger lige ved siden af Koh Phangan, som er der, hvor der bliver holdt full moon parties. Hvis det er, så kan man tage en festbåd fra koh tao derover, og så hjem igen.
Når jeg har fået syet tøj, så har jeg fået det gjort på kosan road, turist/backpackergaden i Bangkok. Så har jeg jo både taget et par shoppedage når jeg landede i bangkok, hvor jeg så har bestilt tøj syet, og så har jeg tilbragt et par dage i bangkok til sidst, hvor jeg har fået det evt fittet. Jeg ville ikke få syet noget ude på øerne, det er for dyrt. Men hvis I fx tager til Chiang Mai er det sikkert billigere der.

Derudover vil jeg anbefale Pai, som ligger forholdsvist til på Chiang Mai. Det er vildt hyggeligt deroppe :)

På khaosan road kan I købe billetter til bus til øerne og forskellige områder af thailand. Det er meget enkelt at købe de billetter. Busserne er komfortable og tiderne bliver også som regel overholdt. Så hvis man har tiden, så vil jeg anbefale den måde at transportere på, og så bruge pengene på sjov istedet. Men det er jo meget, hvordan man har det.


Super tak!. Kiggede faktisk lige på det med bus fra Bangkok til Koh Tao, og det virker jo meget overkommeligt, og er vildt billigt. Vi har 27 dage, så der skulle være nogenlunde tid.

Vi snakker om Bangkok - Chiang Mai - Bangkok - Koh Tao - Bangkok - Danmark

Mest så man kunne få to fittings til tøjet, især hvis jeg vælger en brudekjole som nok er ret stort arbejde.

Pai ser godt nok naturskønt ud. Vi vil i hvertfald gerne på nogle trekking ture i Chiang Mai.
Og dykkercertifikat vil vi også få taget.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Æble » 17. jul 2016, 20:36

0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 17. jul 2016, 20:42

Santopia skrev:Det skulle der. Når man tager busserne ud til øerne, så er det hårdeste faktisk, at man ankommer om morgenen til kajen, og venter på båden kommer (jeg ville vælge den hurtige- og husk for guds skyld søsygepiller og tjek gerne op på om der er mange bølger for tiden. Selv folk der ikke normalt bliver søsyge, kan hurtigt blive det på den tur).

Husk også, at hvis I ender at tage indenrigsfly, så skal der gå en rum tid før man må flyve igen efter man har dykket og vice versa.

Jeg kan i øvrigt anbefale su chili for thai mad og barracudas for thai fusionsmad. De plejede at have nogle timer på aftenen hvor man kunne købe forretter for 100 baht, og et måltid kunne fint bestå af 3-4 forretter. Det er helt vildt lækkert. De har også en virkelig god fish platter.


Vidste slet ikke det med dykning og flyvning. Det er super godt at vide. Heldigvis er planen et par dage i Bangkok inden turen går til Danmark igen.

Spisestederne er straks skrevet ned, glæder mig sindsygt meget til alt det lækre (og billige mad) vi skal spise :savl:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 17. jul 2016, 20:42

Æble skrev:Jeg kan anbefale denne tur: https://www.jysk-rejsebureau.dk/thailan ... adventure/


Ser super lækkert ud, men det holder vores budget ikke til :genert:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Muspel » 17. jul 2016, 21:41

Filipai skrev:
Santopia skrev:Dykkercertifikat er ret billigt, og meget typisk at tage, på koh tao, som ligger lige ved siden af Koh Phangan, som er der, hvor der bliver holdt full moon parties. Hvis det er, så kan man tage en festbåd fra koh tao derover, og så hjem igen.
Når jeg har fået syet tøj, så har jeg fået det gjort på kosan road, turist/backpackergaden i Bangkok. Så har jeg jo både taget et par shoppedage når jeg landede i bangkok, hvor jeg så har bestilt tøj syet, og så har jeg tilbragt et par dage i bangkok til sidst, hvor jeg har fået det evt fittet. Jeg ville ikke få syet noget ude på øerne, det er for dyrt. Men hvis I fx tager til Chiang Mai er det sikkert billigere der.

Derudover vil jeg anbefale Pai, som ligger forholdsvist til på Chiang Mai. Det er vildt hyggeligt deroppe :)

På khaosan road kan I købe billetter til bus til øerne og forskellige områder af thailand. Det er meget enkelt at købe de billetter. Busserne er komfortable og tiderne bliver også som regel overholdt. Så hvis man har tiden, så vil jeg anbefale den måde at transportere på, og så bruge pengene på sjov istedet. Men det er jo meget, hvordan man har det.


Super tak!. Kiggede faktisk lige på det med bus fra Bangkok til Koh Tao, og det virker jo meget overkommeligt, og er vildt billigt. Vi har 27 dage, så der skulle være nogenlunde tid.

Vi snakker om Bangkok - Chiang Mai - Bangkok - Koh Tao - Bangkok - Danmark

Mest så man kunne få to fittings til tøjet, især hvis jeg vælger en brudekjole som nok er ret stort arbejde.

Pai ser godt nok naturskønt ud. Vi vil i hvertfald gerne på nogle trekking ture i Chiang Mai.
Og dykkercertifikat vil vi også få taget.


Pas på med de der minibusser! Da jeg boede der i 2006, var det alm kendt, at en af grundende til, at de var så billige var, at det var 'med i prisen' at man fik stjålet sine kontanter undervejs (chauffør i samarbejde med tyve) . Så hvis det lyder for billigt til at være sandt... Så er det det nok.

Jeg ville indenrigsflyve med air asia.

Derudover vil jeg anbefale kho samet ret tæt på Bangkok.
Dejlig dejlig ø.

Chiang rai helt oppe ved Laos KAN være ret kold i januar.

Og ellers: ih jeg er misundelig. Gid det var mig :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 17. jul 2016, 21:49

Muspel skrev:
Pas på med de der minibusser! Da jeg boede der i 2006, var det alm kendt, at en af grundende til, at de var så billige var, at det var 'med i prisen' at man fik stjålet sine kontanter undervejs (chauffør i samarbejde med tyve) . Så hvis det lyder for billigt til at være sandt... Så er det det nok.

Jeg ville indenrigsflyve med air asia.

Derudover vil jeg anbefale kho samet ret tæt på Bangkok.
Dejlig dejlig ø.

Chiang rai helt oppe ved Laos KAN være ret kold i januar.

Og ellers: ih jeg er misundelig. Gid det var mig :)


Ej det lyder jo helt vanvittigt :shock: Det kan jeg da godt se at man virkeligt skal overveje.

Kan fortælle man lige nu kan få flybilletter til omkring de 3000 kr tur-retur :fløjt: :slem:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 18. jul 2016, 12:48

Jeg fik læst at det vidst generelt var et selskab der var kendt for at være ret grumme. Så dem styrer vi udenom.

Dem af jer der har fået syet tøj, har i nogle i kan anbefale, og hvad har i måtte slippe?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Filipai » 18. jul 2016, 12:52

Jeg har allerede nu dårlige nerver over at skulle have min forlovelsesring på :genert: Ville græde snot hvis jeg mistede den.

Jeg synes meningerne er meget delte omkring nattog og busser.

Vi kan se vi kan komme fra Bangkok til Chiang Mai for 400 tur/retur med fly
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Sjo » 18. jul 2016, 13:08

Vi var sammen med nogle folk på Phi Phi, som havde taget nattoget fra Hua Hin til Phuket for at sejle videre, de sagde, at det var en ret hyggelig oplevelse.

Jeg har ingen anbefalinger at give som sådan, jeg har været i Bangkok, Hua Hin, Phi Phi, Khao Lak og i junglen. Det var en ret dejlig oplevelse. Vi boede her: https://www.khaosokaccommodation.com/accommodation/ i det hus, som hedder Riverside One. Det var varmt, og nogle gange gik strømmen og der var ikke ret meget varmt vand, men det var megahyggeligt at sidde om morgenen med en kop kaffe og høre gibbonaberne synge på bjergene.

Der kan måske være noget inspiration at komme efter her: http://www.uniquetravel.dk/udflugter-i- ... elser.html
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Akehurst2 » 18. jul 2016, 13:26

Filipai skrev:
Dem af jer der har fået syet tøj, har i nogle i kan anbefale, og hvad har i måtte slippe?


Jeg har ikke fået syet tøj i Thailand, men i Hong Kong.

Jeg syntes ikke, de var vildt gode til at finde på, men de var til gengæld rigtig gode til at kopiere, så har du noget yndlingstøj kan det godt betale sig at tage det med og få syet nogle flere eksemplarer. Havde fx en virkelig lækker skjorte, der havde været ret dyr, hvor jeg fik lavet tre ekstra rigtig billigt og i god stofkvalitet.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: En måned i Thailand - Hjælp

Indlægaf Æble » 19. jul 2016, 21:56

Filipai skrev:
Æble skrev:Jeg kan anbefale denne tur: https://www.jysk-rejsebureau.dk/thailan ... adventure/


Ser super lækkert ud, men det holder vores budget ikke til :genert:


Det er inkl forplejning og man bruger ingen lommepenge (evt få kr til en sodavand eller drink på båden)
0

Tilbage til "Rejser"