En uges ferie alene - hvor til?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Ladysparrow » 14. jul 2016, 18:35

Jeg har en uges ferie anden uge i august og vil gerne rejse... Hvor skal jeg tage hen? Det må gerne være noget med lidt by og gerne med en strand. Jeg vil gerne opleve lidt og samtidig også slappe af. Hvor kan jeg tage hen? Tips og råd til at rejse alene modtages med kyshånd - det er første gang jeg skal rejse alene på ferie. Jeg er vant til at rejse med arbejdet, så selve rejsen og såsdan skræmmer mig ikke. :)
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Lys » 14. jul 2016, 18:45

Barcelona eller Nice tænker jeg, når du gerne vil have strand og by.

Jeg har holdt ferie alene i begge byer. I Barcelona fandt jeg ud af, at tapasbarer er ret perfekte at besøge alene - man kan sætte sig i baren og så føles det ikke så ensomt at spise alene.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Wizzze » 14. jul 2016, 18:50

Barcelona er en storby med en strand, og der er masser af museer og interessante steder at besøge.

I den anden ende af skalaen har Grækenland en masse flotte strande små lokale steder, hvor der ikke kommer mange mennesker, så der er masser af mulighed for afslapning.

Et sted midt i mellem de 2 punkter, kunne være Kroatiens Adriaterhavs kyst, mest kendt er nok Dubrovnik, men Hvar eller Split kunne også være steder.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Tobywan » 14. jul 2016, 18:51

Jeg er med på både Barcelona og Dubrownik... 2 meget forskellige steder, men begge indenfor de rammer du spørger om - og begge er et must at se.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Ladysparrow » 14. jul 2016, 18:51

Jeg tænkte også på Barcelona... :) Jeg har dog ikke været i hverken Nice eller Barcelona... Hvilken af byerne var du gladest for? Strand er ikke aller vigtigst - men det havde været skønt. :)
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Lys » 14. jul 2016, 19:02

Ladysparrow skrev:Jeg tænkte også på Barcelona... :) Jeg har dog ikke været i hverken Nice eller Barcelona... Hvilken af byerne var du gladest for? Strand er ikke aller vigtigst - men det havde været skønt. :)


Barcelona er jo en noget større by, så der er mere at se og en bedre strand. Der er også større shoppingmuligheder. Hvis du interesserer dig for arkitektur, er der masser af Gaudí-guf at se.

Nice er ret hyggelig og med lidt marked og sådan. Jeg hyggede mig mest og så ikke så meget kulturelt ud over byen selv.

Jeg ville nok vælge Barcelona af de to.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Ladysparrow » 14. jul 2016, 19:08

Kroatien skal det ikke være - jeg har de sidste 15 år været i Bosnien og Kroatien hvert eneste år. :) Så nu er det tid til noget nyt. Men ellers rigtig gode bud. :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Rapfisk » 14. jul 2016, 19:24

Jeg tror, Nice bliver for lille til en uge, hvis stranden bare er nice to have.

Lissabon kunne også være en mulighed. Stranden er ikke helt inde i byen, men det er let at komme derud.
0
Livslinjen: 70 201 201
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Chichu » 14. jul 2016, 19:46

Jeg tænker, at Mallorca vil være oplagt til en solorejse i august :) Lækkert vejr, de smukkeste strande, ting at se, shopping, god mad, natur, etc. Der er nogle gode bud på overnatning på Airbnb til en pris, som er til at betale... Jeg researcher nemlig selv på solotur dertil :cool:
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Ladysparrow » 14. jul 2016, 20:17

ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf paint » 15. jul 2016, 08:56

Hvis det ikke behøver ligefrem at være ved en storby, men dog en by af en vis størrelse, ville jeg personligt, tage en tur til det relativt (turistmæssigt) ukendte Nea Chora ved Chania (Kreta)

Det ligger lige ud til Chanias bystrand (kan man vel kalde den) dvs. i gåafstand, fra Chanias meget hyggelige og velbesøgte venetianske havn og er en del af selve byen.
Der er virkelig hyggeligt og meget typisk græsk. Man finder ikke de store luksushoteller, hér. Men til gengæld en hel del små/mindre typiske græske hoteller (ofte familieejet, med en vis familiær stemning)
Havnen i Chania er et Eldora af spisesteder. Der er alt lige fra fiskerestauranter til ja, alt muligt andet. Dyre fine restauranter og nogle i den billigere ende, med 'dagens ret'. Hele området, omkring havnen i Chania, er den gamle del af byen, med smalle stræder (med en del turister). Men man kan også gå på opdagelse i selve Chania by – den mere græske del af den. Der er en stor markedshal, hvor man kan købe alt lige fra eksotiske krydderier, til ost, fisk, badesandaler, lammekød. Man kan endda sætte sig ved en slagter og få en nylavet burger (græsk). Det myldrer med lokale grækere, som køber ind der og står og sludrer med slagteren, ostehandleren osv.

Jeg har to gange boet på en lille hyggeligt (men meget efterspurgt hotel) lige nede ved stranden. Hotel Poseidonio. Det er beskedent, men ekstrem hyggeligt og ejerne er meget snaksagelige og vil gerne kende deres gæster.

Nea Chora strandpromenade:

Billede

Hotel Poseidonio

Billede

Chania Havn:

Billede

Chania Markedshal

chania marked.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf marcias » 15. jul 2016, 09:22

Ladysparrow skrev:
ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)



Har du et par tips til steder og ting, man SKAL opleve på Balkan? Jeg skal nemlig køre rundt i 16 dage der for første gang med min kæreste :)

Ang. dit spørgsmål ville jeg nok tage til Marokko eller Azorerne, som kunne leve op til dine krav. Men ellers ville jeg overveje at vandre langs Cinque Terre, da jeg kunne forestille mig, at det ville være godt til at rense hovedet og komme lidt væk fra arbejdet uden at være for fysisk krævende, og samtidig godt hvis man ikke er vant til at rejse alene, da der sker noget og man møder forskellige folk på en anden måde end i en storby som Barcelona. Og så er det jo bare sindssygt smukt
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Vixen » 15. jul 2016, 09:36

marcias skrev:
Ladysparrow skrev:
ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)



Har du et par tips til steder og ting, man SKAL opleve på Balkan? Jeg skal nemlig køre rundt i 16 dage der for første gang med min kæreste :)

Ang. dit spørgsmål ville jeg nok tage til Marokko eller Azorerne, som kunne leve op til dine krav. Men ellers ville jeg overveje at vandre langs Cinque Terre, da jeg kunne forestille mig, at det ville være godt til at rense hovedet og komme lidt væk fra arbejdet uden at være for fysisk krævende, og samtidig godt hvis man ikke er vant til at rejse alene, da der sker noget og man møder forskellige folk på en anden måde end i en storby som Barcelona. Og så er det jo bare sindssygt smukt


Jeg ville også SÅ gerne se Cingue Terre, men det skulle være helt latterligt turistet. Min veninde var der i nogle uger sidste år, og hun fortæller, at de nærmest ikke kunne komme til for mennesker.


- Og til tråden: Jeg ville tage til Sicilien. Men jeg er også bare fan af Italien.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Lulu » 15. jul 2016, 09:48

Der er også Rom.
Stranden er ca 16 km væk fra Rom centrum, men der er fin mulighed for at komme derud. Hvis det ikke er nødvendigt at bade, men du bare vil ligge og sole dig og slappe af, så er der jo også masser af "haver" i Rom, hvor man fint kan gøre dette.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: En uges ferie alene - hvor til?

Indlægaf Chichu » 15. jul 2016, 09:56

marcias skrev:
Ladysparrow skrev:
ShuruQ skrev:Pristina i Kosova. Meget historie i byen og lækker strand. Muligvis utraditionelt, men det er jo typisk mig :P.


Tak for tipset men jeg har som sagt rejst over det meste på Balkan de sidste 15 år og denna gang skal det være noget nyt. :)



Har du et par tips til steder og ting, man SKAL opleve på Balkan? Jeg skal nemlig køre rundt i 16 dage der for første gang med min kæreste :)

Ang. dit spørgsmål ville jeg nok tage til Marokko eller Azorerne, som kunne leve op til dine krav. Men ellers ville jeg overveje at vandre langs Cinque Terre, da jeg kunne forestille mig, at det ville være godt til at rense hovedet og komme lidt væk fra arbejdet uden at være for fysisk krævende, og samtidig godt hvis man ikke er vant til at rejse alene, da der sker noget og man møder forskellige folk på en anden måde end i en storby som Barcelona. Og så er det jo bare sindssygt smukt


Marokko er helt sikkert skønt, men man skal bare lige være obs på, at det kræver en vis portion overskud at rejse alene som kvinde i sådan et land. Det kan godt opleves ret grænseoverskridende på gaden, desværre. Når det så er sagt, hvis man har overskuddet og dækker sig ordentligt til, så kan det blive en rigtig spændende oplevelse - men lidt mindre afslappende end en uge på Costa Brave :)
0

Tilbage til "Rejser"