Jer der har rejst i Thailand, hvad koster sådan en omgang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Simsallabim
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. maj 2016, 20:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Jer der har rejst i Thailand, hvad koster sådan en omgang?

Indlægaf Simsallabim » 4. aug 2016, 17:27

:ivrig:
Nå, nu kigger jeg lidt på Thailand. Manden har i dag sagt, at en Thailand tur indenfor et par år ikke er udelukket. Det skulle nok være i februar.
Jeg har kigget, elsker jo at læse rejseberetninger etc. , jeg tænker at et sted som Krabi, måske kunne være noget for os. Jeg ville også meget gerne til Khao Sok nationalpark. Og ellers så udflugter ud til øerne. Pga vores barn, der har autisne, er der brug for en fast base. Det ideelle er en ferielejlighed, så vi også har mulighed for at lave lidt mad selv. Pool er også et must.
Hvor mange stjerner bør man gå efter-hvordan er standarden i Thailand? Der skal være pænt og rent, og ikke være noget helt vildt gammelt lort. Vi plejer at bo på 4 stjernede turiststeder normalt.
Hvor længe er man almindeligvis afsted, altså når man ikke har mulighed for at hive en måned ud? 14 dage -er set ikke kort tid?
Jeg kiggede lige på Spies rejser til Thailand, regnede lidt på det- for fandt hotellet på booking.com. Hold da op det må være nogle dyre flybilletter, for hotellet var vildt billigt. Det kan vist godt betale sig at stykke rejser sammen selv. Men er der nogle der flyver direkte til Krabi?
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Jer der har rejst i Thailand, hvad koster sådan en omgang?

Indlægaf Sjo » 5. aug 2016, 07:14

I Skal beregne minimum 14 dage, synes jeg. Der er ret lang rejsetid derud jo.

Sidst vi var af sted brugte vi Uniquetravel. https://www.uniquetravel.dk/ Det var virkelig en god tur. Jeg er sikker på, at de kan hjælpe jer med at få strikket en god tur sammen. Det er noget billigere end hvad vi ellers fandt, men det er så også betinget af at I selv køber billetterne.

I Khao Sok boede vi PÅ Out Jungle House - https://www.khaosokaccommodation.com/ Det var rigtig fint, men der er varmt deroppe, nogle gange er der ikke elektricitet og vand og der er ingen AC i hytterne, men når det så er sagt, kan det virkelig anbefales at tage sådan en tur.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Jer der har rejst i Thailand, hvad koster sådan en omgang?

Indlægaf TomKah » 5. aug 2016, 15:07

Man kan gøre det faktisk så dyrt og billigt som man har lyst. Vi var i Thailand sidste gang i 2013 og brugte mellem 25 og 30k for alt inkl mad og lommepenge. Vi har to børn men de sov på vores værelse, så det var mere eller mindre flybilletterne for den.
Billige flybilletter til Bkk kan fås til ca 4000 kr pr næse hvis man booker i god tid.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Jer der har rejst i Thailand, hvad koster sådan en omgang?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 5. aug 2016, 15:55

Jeg kiggede for et par uger siden og fandt billetter til BKK helt ned til 3000 tur/retur. Man kan finde lejligheder - med køkken - på AirBnB. Secret Escapes plejer også at have nogle tilbud. I SØ-Asien, inkl. Thailand, kan man generelt leve godt for $1000 (kr. 7000) om måneden, hvis i er to måske omk. 10.000/md. Noget mere hvis man vil rejse rundt, bo på hoteller, og kun har nogle uger. Jeg syntes alt under 3 måneder er for kort tid, men det er bare mig.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Rejser"