Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf TomKah » 16. aug 2016, 15:32

Tower bridge - London bridge var jo den der blev pakket sammen og sejlet til Arizona. Den nuværende er vidst bare en helt alm stålkonstruktion :)

Men ja, med London er man nødt til at prioritere hårdt. Synes dog ikke der er mange centrale parker. Hampstead Heath er dejlig og Hampstead High street er virkelig hyggelig, men det er også ret meget en detour fra centrum.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Wizzze » 16. aug 2016, 16:40

TomKah skrev:Tower bridge - London bridge var jo den der blev pakket sammen og sejlet til Arizona. Den nuværende er vidst bare en helt alm stålkonstruktion :)

Men ja, med London er man nødt til at prioritere hårdt. Synes dog ikke der er mange centrale parker. Hampstead Heath er dejlig og Hampstead High street er virkelig hyggelig, men det er også ret meget en detour fra centrum.


Jeg synes både St. James park og Green park ved Buckingham Palace er dejlige at besøge, og jeg kan godt lide Hyde Park og blomster parken fra Apsley House hjørnet og så ind mod Serpentine, og så rotten row der bag gardekassernen, hvor man tit kan se horse guards træne med hestene i indhegningerne. Endelig er der Diana mindesmærket med vandet og den store børne legeplads i Kensington enden.

Synes også mange af de mindre grønne pladser er fine til sådan et kvarter halvtimes åndehul og en Pret sandwich, eller bare en lille tår kaffe.
1
Do as I say! :whip:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf TomKah » 16. aug 2016, 17:07

Kan i virkelig godt lide de der sandwiches. Jeg synes kulturen omkring vacuumpakkede sandwiches er noget nær det værste ved England.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Wizzze » 16. aug 2016, 17:12

TomKah skrev:Kan i virkelig godt lide de der sandwiches. Jeg synes kulturen omkring vacuumpakkede sandwiches er noget nær det værste ved England.


The right time and place ;)
Og så skal de selvfølgelig være friske, men de har en med rejer der er ret god.

Hvis det var min frokost hver dag ville jeg nok være lidt mellemfornøjet :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf sigge » 18. aug 2016, 07:22

TomKah skrev:Kan i virkelig godt lide de der sandwiches. Jeg synes kulturen omkring vacuumpakkede sandwiches er noget nær det værste ved England.


Jeg synes Prets er i den bedre ende, hvad den slags angår. De er altid ret friske og aldrig med tørre kanter, der begynder at bøje op. Jeg læste et opslag i en butik for nogle år siden, hvor der stod, de kun får lov til at ligge i køleren i X antal timer (kan ikke huske tallet lige nu), hvorefter de fjernes fra salg og gives til hjemløse. Og så har Pret også andre ting end de traditionelle trekantssandwiches.
Men ja, jeg kan faktisk godt lide dem. Og så er det lidt en del af hele London-oplevelsen for mig, at jeg lige en enkelt dag skal have en Pret-sandwich og en lille pose "crisps" til frokost, lige som jeg skal have fish & chips en dag.
1
You can't spell awesome without me.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf TomKah » 18. aug 2016, 15:05

sigge skrev:
TomKah skrev:Kan i virkelig godt lide de der sandwiches. Jeg synes kulturen omkring vacuumpakkede sandwiches er noget nær det værste ved England.


Jeg synes Prets er i den bedre ende, hvad den slags angår. De er altid ret friske og aldrig med tørre kanter, der begynder at bøje op. Jeg læste et opslag i en butik for nogle år siden, hvor der stod, de kun får lov til at ligge i køleren i X antal timer (kan ikke huske tallet lige nu), hvorefter de fjernes fra salg og gives til hjemløse. Og så har Pret også andre ting end de traditionelle trekantssandwiches.
Men ja, jeg kan faktisk godt lide dem. Og så er det lidt en del af hele London-oplevelsen for mig, at jeg lige en enkelt dag skal have en Pret-sandwich og en lille pose "crisps" til frokost, lige som jeg skal have fish & chips en dag.



Jamen det er da også helt fair. Jeg er bare overrasket. Jeg synes nu aldrig jeg har oplevet gamle tørre sandwiches om de er købt i M&S eller Tesco eller andre steder. Det er hele konceptet jeg ikke bryder mig om. Jeg kan også blive sulten og utidig og tage en på vejen, men det er bestemt ikke en del af Londonoplevelsen for mig eller noget jeg ville planlægge at gøre.
1

Tilbage til "Rejser"