Hvordan gik din tur?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Hvordan gik din tur?

Indlægaf Rapfisk » 5. sep 2016, 15:49

Jeg sidder og drømmer mig væk sammen med jer, der skriver om alle de spændende steder, I skal hen, i "Hvor skal du hen næste gang"-tråden, og så tænkte jeg, at vi da mangler den tråd om, hvordan rejserne faktisk gik. Hvordan var der i New York, Harzen eller Tønder? Oplevede du noget særligt, eller var det hele som planlagt og forventet?

Man må selvfølgelig også gerne være med, selv om man ikke har pralet med sin tur inden afrejse :-D
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan gik din tur?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. sep 2016, 11:37

Sikke en tom tråd :-p

Så vil jeg da skrive om vores lækre tur til Palma. Mest fordi jeg savner byen efter vi kom hjem for 14 dage siden :genert:

Vi havde booket en lejlighed gennem Airbnb. På billederne så den super fed ud og på kortet så beliggenheden perfekt ud.
Det viste sig så at lejligheden faktisk var endnu federe (måske fordi vi ikke havde turde at skrue forventningerne op) og beliggenheden var så perfekt som den overhovedet kunne blive i Palma. Vi var bogstaveligt talt nabo til katedralen.
Vi havde den lækreste store tagterrasse med udsigt over de gamle hustage til kirken og katedralen.

Vi boede i den gamle bydel, og når man kom ud af opgangen stod man midt i en af de små hyggelige gyder, som forbandt den gamle bydel som et spindelvæv. Derfra kunne man bevæge sig mod havneområdet og videre ud mod stranden, som lå 10-15 minutter fra os. Eller ned mod butikker og restauranter som lå tæt i de små handlegader (eller tilfældigt i de smalle gyder).
Gik man videre gennem den gamle bydel nåede man op til det mere moderne Palma, hvor man mødte flere lokale end turister. Derfra kunne man let komme med tog ud af byen for at se forskellige ting.

Vi fik både shoppet, spist god mad, blev stegt på stranden og tullede rundt og nød det gode sommervejr, som man ikke havde set skyggen af i DK i år.
En rigtig god tur :sol:
1

Tilbage til "Rejser"