Venedig tips og anbefalinger

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Venedig tips og anbefalinger

Indlægaf fisken80 » 4. okt 2016, 17:02

Min kæreste og jeg skal til Venedig i efterårsferien :banan:

Jeg har selvfølgelig læst de gængse guidebøger, så jeg ved godt hvad der er af hovedattraktioner, men jeg kunne godt tænke mig tips og anbefalinger til ting, man måske ikke lige møder i rejsebøgerne.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Venedig tips og anbefalinger

Indlægaf Annione » 6. okt 2016, 08:04

fisken80 skrev:Min kæreste og jeg skal til Venedig i efterårsferien :banan:

Jeg har selvfølgelig læst de gængse guidebøger, så jeg ved godt hvad der er af hovedattraktioner, men jeg kunne godt tænke mig tips og anbefalinger til ting, man måske ikke lige møder i rejsebøgerne.


Nu er Venedig ikke så stor, så en guidebog over Venedig omhandler alt i byen. Næsten. :-D Jeg anbefaler denne guidebog https://www.saxo.com/dk/dk-eyewitness-t ... 1405369626 Af alle guidebøger er Top10 min favorit.

Jeg anbefaler at I på et kort vælger et mindre område, og så vader I rundt der. Næste dag vælger I et andet område. Osv. På den måde fik vi set hele Venedig.
Gå ind i alle kirker, åben alle de bagdøre i kirkerne, og udforsk. Jeg fandt en smuk forladt gårdhave på den måde.

Lad være med at sætte jer på Marcuspladsen og drik kaffe, medmindre I gerne vil betale 100 kroner pr. kop.

Jeg er misundelig. Venedig er fantastisk :lun:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Venedig tips og anbefalinger

Indlægaf paint » 6. okt 2016, 12:39

Hvis man gerne vil ud en lille tur i en Gondol, og ikke har lyst til at betale 700 kr for turen, kan man sejle over med 'Traghetto' - gondoler der sejler frem og tilbage, på tværs af Canal Grande. Nogle steder, er det lidt sporadisk hvornår de sejler, men der plejer at være stabil sejlads mellem Sant' Angelo - San Tomà (kan findes på et kort, som en linje over Canal Grande). Koster 2 Euro

Billede

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Venedig tips og anbefalinger

Indlægaf paint » 6. okt 2016, 12:52

I øvrigt, hvis vejret er til det, kan man sejle en tur over til Lido'en, som ligger en kort sejltur fra Markus Pladsen. Hér er man pludselig på badeferie, med en lang strand, strandhoteller mv. ;)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Venedig tips og anbefalinger

Indlægaf Buller » 6. okt 2016, 18:54

https://www.venicekayak.com/

Kræver ikke nogen forkundskaber, og det er en dansker som har det.

Jeg har været dernede flere gange af en uges varighed. Det er klart den fedeste måde at opleve venedig på. Den by er skabt til at blive set fra vandet ikke fra et klemt fortorv. Desuden er det den eneste måde man kan komme rundt om alle kvarterne på og opleve venedigs baghaver.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Venedig tips og anbefalinger

Indlægaf Buller » 6. okt 2016, 18:55

Hvis i har længere tid kan man også sagtens ro ud til Murano og Burano og se både glasværkerne og den fantastisk farverige by på Burano.
0

Tilbage til "Rejser"