Kro- eller slotsophold - hvor?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Kro- eller slotsophold - hvor?

Indlægaf Annione » 1. nov 2016, 23:12

Manden og jeg taler om et romantisk get-away til nytår. En helt rolig og hyggelig nytårsaften, med god mad og champagne. Ikke fest og dans. Der skal være lidt natur omkring, så vi kan gå en tur. Det må gerne være gammelt - gider ikke noget nyt og fancy.

Hvor skal vi finde det?

Vi vil ikke køre alt for langt, så tænker Sjælland eller måske det sydlige Sverige. Det skal være muligt at komme dertil med tog og evt. en kort taxatur, da vi ikke har bil.

Nogen bud?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Kro- eller slotsophold - hvor?

Indlægaf Undtagelsen » 2. nov 2016, 12:07

Ystad Saltsjöbad i Sverige. Så kan I (du!) blive spaforkælet samtidig.
Hotel Troense på Tåsinge er hyggeligt og ligger simpelthen så idyllisk med udsigt over Svendborgsund og Valdemar Slot et par kilometer derfra.
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Kro- eller slotsophold - hvor?

Indlægaf Tricolette » 2. nov 2016, 12:14

Bortset fra det er i den anden ende af landet, så vil jeg da slå et lille slag for Rold Storkro - ligger midt i Rold Skov og Rebild Bakker, så her er masser af flot natur (og kun et lille stenkast fra den ejendom, som kunne får dig til "at overveje at flytte til effing Skøring", så I kan tage på huskig samtidig :fløjt: )

http://rold.dk/produkt/65/nytaarsaften

Desuden stopper toget i Skørping, og derfra er der kun 4-5 km til Rold Storkro ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Kro- eller slotsophold - hvor?

Indlægaf Akehurst2 » 2. nov 2016, 12:33

Hvis prisen er ligegyldig, så ville jeg tage til Dragsholm Slot: http://www.dragsholm-slot.dk/kalender/nytar-pa-slottet

Fuldstændig fantastisk mad, det smukkeste, stemningsfulde slot, skøn have og strand til en gåtur, og muligt at nå med offentlig transport + god gåtur eller meget kort taxatur (1,5 km. fra busstoppested).

Der er godt nok lidt fest og dans i Riddersalen, men man kan jo lade være med at deltage i den del.
2
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kro- eller slotsophold - hvor?

Indlægaf Glimmer » 6. nov 2016, 12:22

Akehurst2 skrev:Hvis prisen er ligegyldig, så ville jeg tage til Dragsholm Slot: http://www.dragsholm-slot.dk/kalender/nytar-pa-slottet

Fuldstændig fantastisk mad, det smukkeste, stemningsfulde slot, skøn have og strand til en gåtur, og muligt at nå med offentlig transport + god gåtur eller meget kort taxatur (1,5 km. fra busstoppested).

Der er godt nok lidt fest og dans i Riddersalen, men man kan jo lade være med at deltage i den del.


Åh det lyder ret godt!

Det gemmer jeg lige til næste år. Er ret træt af at vi allerede har lavet planer i år
1

Tilbage til "Rejser"