Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Tilly » 18. nov 2016, 19:25

Tænker dette kan være en tråd med anbefalinger om hvad der er værd at se og opleve i Hamborg :)



Jeg smutter en tur til min nye yndlingsshoppingby, nemlig Hamborg, i morgen og 3 dage frem.

Det er tredje gang jeg skal til Hamborg, så jeg kender da lidt til byen efterhånden.

En af mine yndlingsting er deres "drogerie markts" (a la Matas butikker) hvor der jo er super gode priser ift herhjemme :ivrig: Jeg kender DM, Rossman og Budnikowsky. Kender I andre? Og er der i øvrigt nogen der ved hvilken kæde der er billigst at shoppe i? Det har jeg nemlig ikke helt overblik over.

Derudover skal jeg shoppe igennem på Mönckebergstraße :D

Mangler dog lidt tips til hvad der er værd at opleve på en søndag i Hamborg? Butikkerne holder jo desværre lukket om søndagen.

Og så glæder jeg mig helt vildt til at opleve julemarkeder i Hamborg. Det ved rådhuset, som skulle være det største marked åbner på mandag. Nogen der kender til andre julemarkeder i Hamborg som er værd at opleve?
Senest rettet af Tilly 18. nov 2016, 19:39, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing

Indlægaf HappyPaww » 18. nov 2016, 19:34

Følger med - vi skal en tur derned i juleferien :)

Må man også bede om gode forslag til restauranter? :D
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing

Indlægaf Tilly » 18. nov 2016, 19:39

^Det kan jeg også godt bruge :)
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Planten » 18. nov 2016, 21:49

Jeg er også nysgerrig. Skal til Hamborg i december til julemarkeder :lun:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2016, 05:42

Har næsten lige skrevet dette til en anden herinde, måske kan noget af det bruges?

Shopping:

Mönckebergstrasse og Spitalerstrasse der løber parallelt med hinanden fra hovedbanegården og ned til rådhuspladsen, er byens strøg/gågade, hvor du finder de fleste kendte kædebutikker, lokale specialbutikker og et par varehuse. Rådhuspladsen er et besøg værd, og et godt sted for et pitstop, om det så skal være en currywurst, eller lidt mere fancy med mad og cocktails inde på rådhuset, bestemmer man selv. Fra sidst i november er det her man finder byens store gamle julemarked, men der er mange flere spredt rundt i byen!

Fra Rådhuspladsen går I over broen til NeuerWall som med sine sidegader er "luksusgaden" i byen. Det er her man finder de store modehuse, og dyre mærker. Forsætter man tværs over Neuerwall fra broen fra rådhuspladsen, så kommer man op af Poststrasse hvor man på den ene side finder Alsterhaus og på den anden Hanse Virtel, som er 2 store centre, hvor man finder et par hundrede forskellige butikker samlet under et tag.

Når i er færdige her, så gå op til Jungfernsteig og Alster (den store insø) hvor I kan nyde udsigten (og en drink/snack), som jeg husker det plejer der også at være et lille julemarked her. fra hjørnet af jungfernsteig fører den overdækkede Europapassage med dens butikker tilbage til Mönckebergstrasse og rådhuspladsen, hvorfra I har en masse gode spisesteder i umiddelbar nærhed.


Spisesteder
Gode bøffer!
‪http://estancia-steaks.com/index.php‬

Rådhuskælderen
‪http://www.parlament-hamburg.de/?lang=en‬

Super bar og vinkort udover god mad
‪http://www.tschebull.de/en/‬

Gammeldags tysk mad masser af stemning
‪http://krameramtsstuben.de/?page_id=3430&lang=en‬

Super Seafood
http://www.restaurant-fischmarkt.de/index.html

Afternoon Tea og fed bar, ved Alster
‪https://www.thegeorge-hotel.de/hamburg/ ... -georg.php‬

20UP, super bar med udsigt, der også serverer sushi
‪http://www.empire-riverside.de/de/hotel ... s-hamburg/‬

Ellers så vil jeg anbefale kvarteret St. Pauli, det er det gamle arbejderkvarter, der er blevet hipt og trending, lidt ala en kombination af Vesterbro og Bryggen i KBH. Det var der de unge kunde finde billige boliger, og så fik så lavet en revival for hele området, men de er jo også studerende, så ting koster ikke alverden. Kan anbefale St. Pauli nede ved vandet, Hafenstrasse og Fischmarkt, der ligger bl.a. et par museumsskibe og en U-båd som flydende museer, men mere vigtigt så er de gamle terminaler omdannet til boder og butikker, lidt ligesom en kombination af Langelinje og papirøen fra KBH. De er navngivet brücke 1-10, og jeg kan især anbefale nummer 10, for her ligge en lille biks der serverer super god og billig seafood. Hvis man kende den tyske fastfood kæde der hedder Nordsee, så er de lidt lige som dem, bare kvalitet. Det er landgangsbrød/flûtes med laks, rejer, osv. fik jeg sagt det er godt og så billigt!
Der er også steder der server godt øl, man kan sidde og nyde mens man ser ud over vandet og livet i havnen.
Eneste lille men, jeg har kun været der forår og sommer, jeg ved ikke hvordan vejret (kulden) er i nov/dec.
Ellers har St. Pauli også mange gode værtshuse/bierstuben, med godt øl og traditionelt tysk mad, af den slags med rigelige portioner
St.Pauli har også sit eget julemarked.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 12:24

Mht. drogerie markt er min erfaring (fra Flensborg og Kiel), at DM er lidt billigere end Rossmann, men til gengæld har de lidt mindre udvalg. Så jeg plejer at starte i DM og købe det, jeg kan få der, og så gå i Rossmann og supplere bagefter. Budnikowsky kender jeg ikke.

Man kan i øvrigt også spare noget ved at gå på deres apoteker. Jeg skal i hvert fald helt sikkert til Tyskland og købe La Roche Possay solcreme inden næste solsæson.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Tilly » 21. nov 2016, 14:28

Har shoppet igennem i DM i dag, så tror jeg må springe Rossmann over :genert:

Nu venter jeg bare på at klokken bliver 16, så jeg kan se "Der fliegende Weihnachtsmann" ved julemarkedet ved Rådhuspladsen :) lidt barnlig er jeg vist endnu :D .
1
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf mulledit » 18. maj 2018, 09:18

Hvor skal man bo i Hamburg?

Overvejer at give et ophold i gave nemlig, så ikke mega dyrt.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Maoam » 18. maj 2018, 11:26

Die Bank laver god mad. Vi fandt et sommertilbud, så det var billigt at spise der. I år deltager 110 restauranter, hvor man fra 16/6 til 2/9 kan få en fast menu til €64 for to personer.

https://www.hamburg-kulinarisch.de/hamb ... mmer-2018/
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Tilly » 18. maj 2018, 12:24

mulledit skrev:Hvor skal man bo i Hamburg?

Overvejer at give et ophold i gave nemlig, så ikke mega dyrt.

Hvor centralt skal det være? Og hvor "luksuriøs"?

Og hvad er mega dyrt for dig? :)
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf mulledit » 22. maj 2018, 06:14

Tilly skrev:
mulledit skrev:Hvor skal man bo i Hamburg?

Overvejer at give et ophold i gave nemlig, så ikke mega dyrt.

Hvor centralt skal det være? Og hvor "luksuriøs"?

Og hvad er mega dyrt for dig? :)


Gode spørgsmål :D

Jeg tænker 3000 for os begge. Umiddelbart betyder placeringen ikke SÅ meget, altså vi vil jo gerne bo OK, men går ud fra at det er lige så nemt at komme omkring som i andre storbyer.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hamborg - gode tips om shopping og sightseeing mm.

Indlægaf Tilly » 22. maj 2018, 06:48

mulledit skrev:
Tilly skrev:
mulledit skrev:Hvor skal man bo i Hamburg?

Overvejer at give et ophold i gave nemlig, så ikke mega dyrt.

Hvor centralt skal det være? Og hvor "luksuriøs"?

Og hvad er mega dyrt for dig? :)


Gode spørgsmål :D

Jeg tænker 3000 for os begge. Umiddelbart betyder placeringen ikke SÅ meget, altså vi vil jo gerne bo OK, men går ud fra at det er lige så nemt at komme omkring som i andre storbyer.

Jeg har bl.a. boet her når jeg har været i Hamborg

https://da.hotels.com/ho250936?mpe=1526 ... trv_dp=975

Virkelig fint hotel med ret central placering. Og jeg kan anbefale at tilkøbe morgenmad, der er en vildt lækkert morgenmads buffet :)
1

Tilbage til "Rejser"