Stakkels flypersonale
: 22. sep 2015, 06:16
"Parolen 'der findes ikke dårlige spørgsmål, kun dårlige svar', synes pludselig en smule vag. Det er i hvert fald ikke sikkert at flypersonalet på Airline Jet2s fly er helt enige i påstanden.
Rejseselskabet har nemlig offentliggjort en liste af spørgsmål, som deres personale har måttet svare på fra passagerer på nogle af selskabets internationale fly.
– Hvordan ruller man vinduet ned? har en passager eksempelvis spurgt.
Mens en anden gerne ville vide, hvad der var i en 'skinke og oste sandwich'. Den er også svær at gennemskue.
– Piloten sagde, at vi lander før tid. Er det spansk tid eller engelsk tid?
– Hvor er hæveautomaten?
Det er spørgsmål, der må være svære ikke at trække på smilebåndet over. Og hvad svarer man på spørgsmålet om, hvorvidt flyet eventuelt kunne flyve en større bue uden om Windsor Slot (i England, red.), fordi passageren var nervøs for, at det generede Dronningen af England?
En anden passager ville gerne vide, om flyet kunne flyve lidt lavere, da hans kone var højdeskræk. Det er heller ikke helt unormalt at nogle passagerer giver udtryk for at have glemt noget, og derfor gerne vil have flyet til at vende om.
På cabinecrew.com har andre flymedarbejdere også delt deres oplevelser med flypassagerer og deres spørgsmål. Her har stewardesser blandt andet måtte svare på, hvorfor en passager oplevede så dårligt mobilsignal.
– Mine børn keder sig. Er der nogen fra kabinepersonalet, der kan lave nogle tryllekunster for dem? har en kvinde spurgt. En ældre mand, der fløj fra Australien brokkede sig til personalet over, at de ikke var smukke nok.
– De var meget flottere i reklamen, så flyvningen her har altså ikke levet op til mine forventninger, klagede manden.
Måske det gamle ordsprog 'tænk, før du taler' passer lidt bedre i denne sammenhæng. For dumme spørgsmål findes der da rigeligt af."
http://ekstrabladet.dk/ferie/hvordan-aa ... al/5743129
Hvad har I oplevet af mærkelig adfærd eller dumme spørgsmål fra medpassagerer ?
Rejseselskabet har nemlig offentliggjort en liste af spørgsmål, som deres personale har måttet svare på fra passagerer på nogle af selskabets internationale fly.
– Hvordan ruller man vinduet ned? har en passager eksempelvis spurgt.
Mens en anden gerne ville vide, hvad der var i en 'skinke og oste sandwich'. Den er også svær at gennemskue.
– Piloten sagde, at vi lander før tid. Er det spansk tid eller engelsk tid?
– Hvor er hæveautomaten?
Det er spørgsmål, der må være svære ikke at trække på smilebåndet over. Og hvad svarer man på spørgsmålet om, hvorvidt flyet eventuelt kunne flyve en større bue uden om Windsor Slot (i England, red.), fordi passageren var nervøs for, at det generede Dronningen af England?
En anden passager ville gerne vide, om flyet kunne flyve lidt lavere, da hans kone var højdeskræk. Det er heller ikke helt unormalt at nogle passagerer giver udtryk for at have glemt noget, og derfor gerne vil have flyet til at vende om.
På cabinecrew.com har andre flymedarbejdere også delt deres oplevelser med flypassagerer og deres spørgsmål. Her har stewardesser blandt andet måtte svare på, hvorfor en passager oplevede så dårligt mobilsignal.
– Mine børn keder sig. Er der nogen fra kabinepersonalet, der kan lave nogle tryllekunster for dem? har en kvinde spurgt. En ældre mand, der fløj fra Australien brokkede sig til personalet over, at de ikke var smukke nok.
– De var meget flottere i reklamen, så flyvningen her har altså ikke levet op til mine forventninger, klagede manden.
Måske det gamle ordsprog 'tænk, før du taler' passer lidt bedre i denne sammenhæng. For dumme spørgsmål findes der da rigeligt af."
http://ekstrabladet.dk/ferie/hvordan-aa ... al/5743129
Hvad har I oplevet af mærkelig adfærd eller dumme spørgsmål fra medpassagerer ?