Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 11. nov 2017, 06:27

sigge skrev:Vi snakkede på et tidspunkt om det med at få lavet sådan en test for stoffer mm. i lufthavnen, hvor jeg fortalte, at det havde jeg vitterlig aldrig observeret, når jeg rejste. Men i dag blev jeg så selv taget til side ved security i Billund og blev "swipet" - så nu har jeg altså set det ske.


Jeg er blevet swipet mere end 20 gange, tror jeg. Sidst blev min iPad swipet :-D i Evenes, Norge. Den var clean.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 12. nov 2017, 09:54

Er der nogen, de har gode tips til noget Cancun-ish resort, adults only - der ikke koster +2500 pr nat?

Der er virkelig lækre steder, men det koster godtnok også derefter.

Vi skal afsted i januar (hjem den 13.)
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muspel » 12. nov 2017, 17:24

Annione skrev:Er der nogen, de har gode tips til noget Cancun-ish resort, adults only - der ikke koster +2500 pr nat?

Der er virkelig lækre steder, men det koster godtnok også derefter.

Vi skal afsted i januar (hjem den 13.)


Ikke et konkret sted, men se lige på isla mujeeres ud for Cancun. Absolut fantastisk sted. Billigere end cancoon. Bedre vejr fordi der altid er læ på den ene side - meget uformel og hyggelig stemning
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf S_imse » 12. nov 2017, 18:38

Nogle forslag til hvor vi kan tage hen 3-4 uger i maj med vores lille søn, som på det tidspunkt er 9 mdr?

Der må gerne være lidt at se, men det ender jo nok med at være mest afslapning på hotel/pool/strand.

Vi har indtil videre overvejet Thailand.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 13. nov 2017, 08:39

Nogle her der har rejst med Thai Airways for nyligt? Vi skal flyve CPH - Bangkok på lørdag og jeg lurer lidt på om jeg selv skal tage et tæppe med eller om man får lidt forskellige remedier, som er noget værd?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Chichu » 13. nov 2017, 10:40

Muspel skrev:
Annione skrev:Er der nogen, de har gode tips til noget Cancun-ish resort, adults only - der ikke koster +2500 pr nat?

Der er virkelig lækre steder, men det koster godtnok også derefter.

Vi skal afsted i januar (hjem den 13.)


Ikke et konkret sted, men se lige på isla mujeeres ud for Cancun. Absolut fantastisk sted. Billigere end cancoon. Bedre vejr fordi der altid er læ på den ene side - meget uformel og hyggelig stemning


Ja, Isla Mujeres er fantastisk :love: Det er turistet, men samtidig hyggeligt. Og så er Playa Norte såååå smuk.

Prøv ellers at tage et kig på tripadvisor ift resorts - Cancun, Playa del Carmen, etc.

Edit: Man skal ikke rejse til Isla Mujeres for at bo på et resort, så får man mere for pengene andre steder :) Der er mange små hoteller og lejligheder, men de resorts der er, er ikke af særlig høj standard. Og januar er absolut højsæson, så det er nok desværre derfor, at i ikke finder særlig meget og til så høje priser.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24882

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 13. nov 2017, 20:00

Ih, jeg havde en god tur til Edinburgh. Det er en superhyggelig by, og vi var meget heldige med vejret: 4 dage i streg med solskin - hvem skulle have troet det om de britiske øer? :) Vi nåede at se det meste af det, vi havde sat os for hjemmefra, og vi fik fin afternoon tea og lækker pubmad. Vores hotel var så fint og hyggeligt, og de lavede god morgenmad.

Så min eneste anke er, at der er for mange bakker, og vinden var lidt kold. :-D
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24882

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 13. nov 2017, 21:03

Hvis I skriver anmeldelser på tripadvisor, hvilket sprog skriver I så på?

Jeg har lige skrevet 5 efter mit besøg i Edinburgh, og meget inkonsekvent er de tre på engelsk og de to på dansk. Jeg kan egentlig ikke sige, hvorfor jeg ikke er konsekvent.
Jeg tænker jo egentlig, at flest får noget ud af det på engelsk, men så foreslog tripadvisor selv, at jeg skulle være den første til at anmelde et sted på dansk, og så skiftede jeg over.

Jeg gjorde lidt det samme, da jeg havde været i Budapest, der var det også en blanding. Måske bliver min hjerne bare træt af at formulere sig på engelsk på et tidspunkt.

Når jeg læser anmeldelser selv, vil jeg lige så gerne have dem på engelsk som på dansk (og for Guds skyld ingen maskinovetsættelser).
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 13. nov 2017, 21:43

sigge skrev:Hvis I skriver anmeldelser på tripadvisor, hvilket sprog skriver I så på?

Jeg har lige skrevet 5 efter mit besøg i Edinburgh, og meget inkonsekvent er de tre på engelsk og de to på dansk. Jeg kan egentlig ikke sige, hvorfor jeg ikke er konsekvent.
Jeg tænker jo egentlig, at flest får noget ud af det på engelsk, men så foreslog tripadvisor selv, at jeg skulle være den første til at anmelde et sted på dansk, og så skiftede jeg over.

Jeg gjorde lidt det samme, da jeg havde været i Budapest, der var det også en blanding. Måske bliver min hjerne bare træt af at formulere sig på engelsk på et tidspunkt.

Når jeg læser anmeldelser selv, vil jeg lige så gerne have dem på engelsk som på dansk (og for Guds skyld ingen maskinovetsættelser).


Altid engelsk. Synes det er synd, hvis nogen skal have maskinoversat dansk.
Når det er sagt, så kan jeg godt lide danske anmeldelser - fordi man tænker at danskere er mere ens, end fx amerikanere, der kan være højrøvede og derfor altid føler de får den værste service - fordi folk ikke kan lide dem :-D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43938

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 13. nov 2017, 23:38

Annione skrev:
sigge skrev:Hvis I skriver anmeldelser på tripadvisor, hvilket sprog skriver I så på?

Jeg har lige skrevet 5 efter mit besøg i Edinburgh, og meget inkonsekvent er de tre på engelsk og de to på dansk. Jeg kan egentlig ikke sige, hvorfor jeg ikke er konsekvent.
Jeg tænker jo egentlig, at flest får noget ud af det på engelsk, men så foreslog tripadvisor selv, at jeg skulle være den første til at anmelde et sted på dansk, og så skiftede jeg over.

Jeg gjorde lidt det samme, da jeg havde været i Budapest, der var det også en blanding. Måske bliver min hjerne bare træt af at formulere sig på engelsk på et tidspunkt.

Når jeg læser anmeldelser selv, vil jeg lige så gerne have dem på engelsk som på dansk (og for Guds skyld ingen maskinovetsættelser).


Altid engelsk. Synes det er synd, hvis nogen skal have maskinoversat dansk.
Når det er sagt, så kan jeg godt lide danske anmeldelser - fordi man tænker at danskere er mere ens, end fx amerikanere, der kan være højrøvede og derfor altid føler de får den værste service - fordi folk ikke kan lide dem :-D


Og så er der tyskere, som altid kommenterer rengøringen. Og tager billeder af nullermænd under sengen ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 14. nov 2017, 08:55

paint skrev:
Og så er der tyskere, som altid kommenterer rengøringen. Og tager billeder af nullermænd under sengen ;)


Ja, hvad sker der for tyskerne og deres pertentlighed?

Da jeg arbejdede på krydstogt skulle vi altså støve af hver dag, når der boede tyskere på kahytterne.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24882

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 14. nov 2017, 10:31

Jeg undrede mig over, hvad folk egentlig skriver, når de anmelder attraktioner som f.eks. naturområder, så jeg gav mig til at læse anmeldelser af Arthur's Seat i Edinburgh (en bjergknold i en stor park). Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor mange af de negative anmeldelser, der er seriøse. Der er en del klager over, at der ikke er noget at sidde på på toppen, når nu det hedder "seat", men jeg kan godt gennemskue, at de fleste af dem er ironiske - særligt når de er skrevet af lokale, der også vil have en Starbucks eller Tesco deroppe. Men der er nogle få, jeg er i tvivl om. F.eks. en, der mener, det er for dårligt, at der ikke er en ordentlig sti hele vejen op, så man kan gå i sneakers. Og en anden, der mener det er livsfarligt for både dig selv og din hund, fordi der er stejle skråninger. :lol:

https://www.tripadvisor.dk/Attraction_Review-g186525-d195211-Reviews-Arthur_s_Seat-Edinburgh_Scotland.html
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2017, 07:36

Hvornår planlægger I jeres besøg, bare så vi ikke allesammen booker på samme tid ;)

http://edition.cnn.com/travel/article/b ... index.html
0
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2017, 07:21

Jeg bruger endagslinser, er der nogen der ved, om de er omfattet af reglerne for væsker i håndbagage?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 07:31

paint skrev:Og så er der tyskere, som altid kommenterer rengøringen. Og tager billeder af nullermænd under sengen ;)


Og maden skal ikke bare være god; der skal også være rigeligt af den.

Hvor jeg er rimelig nonchalant med rengøring i mit eget hjem, er jeg lige så hysterisk som visse tyskere, når det handler om overnatning andre steder. Faktisk til et punkt, hvor jeg endnu ikke har fået mod på Airbnb. Så jeg sidder altid klistret til de tyske anmeldelser på Tripadvisor.
1

Tilbage til "Rejser"