Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lykke
Kort karma: 138
Likede indlæg: 2879

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 19. apr 2018, 17:46

Kan Hannover anbefales?
Vi har et barn med os. Eller er det meget messeagtigt og lidt for kedeligt?
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 339
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5561

Indlægaf Mi55y » 20. apr 2018, 09:26

Min veninde og jeg har kendt hinanden i 20 år til næste år, og det har vi besluttet os for at fejre. Samtidig skulle vi have været på weekendtur i DK i Kr. Himmelfart, men da hun er lærer har vi aflyst pga. mulig lockout. Vi vil derfor gerne afsted sammen på en lille tur til næste år. Vi er dog begrænset af følgende:
- hun er som sagt lærer, så det skal være i skolernes ferie, hvis det skal være længere end en weekend
- jeg føder til oktober, min barsel slutter omkring 1. juni, hvor kæresten tager over, og vi regner med at køre ind i vuggestue i starten af august
- vi bor i hhv. Århus og Kbh, så vi skal rejse ud fra to forskellige steder

Vi vil gerne rejse, mens/hvor det er nogenlunde varmt og gerne med mulighed for lidt strand.

Nogen forslag?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
pige1987
Kort karma: 7
Likede indlæg: 175

Indlægaf pige1987 » 20. apr 2018, 16:58

Åhh jeg er så nervøs for om vores ferie bliver til noget med afrejse d. 13/5 nu når de ikke rigtig kan blive enige med de forhandlinger... :trist:
0
MOGA
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1910

Indlægaf MOGA » 20. apr 2018, 17:38

pige1987 skrev:Åhh jeg er så nervøs for om vores ferie bliver til noget med afrejse d. 13/5 nu når de ikke rigtig kan blive enige med de forhandlinger... :trist:

Vi skal rejse den 12/5, så jeg kan fint følge dig. Jeg gider ikke det bøvl.
0
pige1987

Indlægaf pige1987 » 20. apr 2018, 17:53

MOGA skrev:
pige1987 skrev:Åhh jeg er så nervøs for om vores ferie bliver til noget med afrejse d. 13/5 nu når de ikke rigtig kan blive enige med de forhandlinger... :trist:

Det hele er jo bare tabt hvis det bliver til noget med strejke... :whine:
0
MOGA

Indlægaf MOGA » 20. apr 2018, 18:35

pige1987 skrev:
MOGA skrev:

Vores rejseselskab erstatter krone til krone.
1
pige1987

Indlægaf pige1987 » 20. apr 2018, 20:39

MOGA skrev:
pige1987 skrev:
MOGA skrev:

Hvem rejser I med?
0
MOGA

Indlægaf MOGA » 20. apr 2018, 20:58

pige1987 skrev:
MOGA skrev:
pige1987 skrev:
MOGA skrev:

Hvem rejser I med?

Spies.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1132
Likede indlæg: 21414

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 07:26

DetSorteCirkus skrev:Midt i den meget seriøse flydebat vil jeg bare lige indskyde, at jeg slet ikke kan styre, at jeg for en gangs skyld har indtjekket bagage med i min billet. Jeg har lånt en kuffert, der er på størrelse med mig selv, og ivrigt studeret det aktuelle udvalg hos DM (Drogerie Markt) :genert:

Det stak heeelt af, og jeg måtte købe en ekstra kuffert undervejs :lol:
Jeg havde nu brug for en ny kabinemodel under alle omstændigheder, så det var egentlig fint nok.
Og så har jeg nogle meget søde og hjælpsomme elever. Jeg fik næsten ikke lov til at røre kufferterne på vej til lufthavnen.

Vi havde i det hele taget - trods et par kriser undervejs; det er vel en studietur - nogle rigtig dejlige dage i Berlin, og vi fik set alt det planlagte. Og lavet chokolade hos RitterSport!
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 07:45

Lykke skrev:Kan Hannover anbefales?

Jeg har aldrig været der, men overvejede det lidt sidste sommer.
Hannover var tidligere residensby og er i dag delstatshovedstad, og det plejer at være lig med noget at se og opleve og både ny og gammel kultur af høj kvalitet. Byen blev næsten udslettet under krigen (85%), og det betyder gerne områder med knap så meget charme, men det er også ret individuelt, da fx. Dresden, som blev endnu hårdere ramt, i dag virkelig oser af stemning og historisk atmosfære.

Jeg skal selv til München til efteråret, og det er også en by, som jeg i mange år bare har associeret med messer og industri (og Oktoberfest), men da jeg fik kigget nærmere på det, var det jo så langtfra hele historien.
1
FormerlyKnownAs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 935

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. apr 2018, 07:54

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Kan Hannover anbefales?

Jeg har aldrig været der, men overvejede det lidt sidste sommer.
Hannover var tidligere residensby og er i dag delstatshovedstad, og det plejer at være lig med noget at se og opleve og både ny og gammel kultur af høj kvalitet. Byen blev næsten udslettet under krigen (85%), og det betyder gerne områder med knap så meget charme, men det er også ret individuelt, da fx. Dresden, som blev endnu hårdere ramt, i dag virkelig oser af stemning og historisk atmosfære.

Jeg skal selv til München til efteråret, og det er også en by, som jeg i mange år bare har associeret med messer og industri (og Oktoberfest), men da jeg fik kigget nærmere på det, var det jo så langtfra hele historien.

München er en af de smukkeste byer jeg har været i arkitektonisk. Bevares, det er over 20 år siden, men der var fantastisk. Jeg arbejde på Marienplatz ifb med udveksling og det var fabelagtigt. Det er et sted jeg gerne vil tilbage til.
1
/Dullen
IrmaPigen
Kort karma: 295
Likede indlæg: 3651

Indlægaf IrmaPigen » 22. apr 2018, 07:59

Jeg ville gerne en tur til Dubai næste vinter.
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2772

Indlægaf Ficus » 22. apr 2018, 08:14

Vi er helt vildt meget i tvivl om sommerferie i år.

De to ting vi veksler i mellem er:
1) noget let og varmt, fly til et eller andet solsted med pool og strand og dase.
2) køre, udefineret rute endnu, men noget med Amsterdam, Gent, Normandiet måske. Masser af legepladsstop på vejen.

Til den tid er vores dreng 1 år. Han har både fløjet, et par timer og med mellemlanding og kørt et par timer i bil, han klarer begge dele ret fint og han er rimelig nem.

Ved plan 1 er jeg mest nervøs for at han er for lille, tvivler på han gider dase og han er i hvert fald for lille til at underholde sig selv. Bliver i tvivl om det bliver afslappende for os.
Ved nr 2 så er det mest at de ting vi så kan køre til, ikke i samme grad har solgaranti som Mallorca eller lign steder.

Vi har 4 ugers fri i juli-august. De skal ikke alle bruges på rejse umiddelbart.

Modtager gerne tips til byer der kunne være noget i Frankrig i det nord-vestlige-deromkring.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 08:47

Ficus skrev:Vi er helt vildt meget i tvivl om sommerferie i år.

1) noget let og varmt, fly til et eller andet solsted med pool og strand og dase.
2) køre, udefineret rute endnu, men noget med Amsterdam, Gent, Normandiet måske. Masser af legepladsstop på vejen.

Til den tid er vores dreng 1 år. Han har både fløjet, et par timer og med mellemlanding og kørt et par timer i bil, han klarer begge dele ret fint og han er rimelig nem.

Ved plan 1 er jeg mest nervøs for at han er for lille, tvivler på han gider dase og han er i hvert fald for lille til at underholde sig selv. Bliver i tvivl om det bliver afslappende for os.
Ved nr 2 så er det mest at de ting vi så kan køre til, ikke i samme grad har solgaranti som Mallorca eller lign steder.

Vi har 4 ugers fri i juli-august. De skal ikke alle bruges på rejse umiddelbart.

Modtager gerne tips til byer der kunne være noget i Frankrig i det nord-vestlige-deromkring.

I kunne måske også overveje at tage til et dasested med mulighed for at køre ud på dagsture?
Det er en dejlig ferieform.

Har du i øvrigt set denne tråd? :)
viewtopic.php?f=28&t=10140
0
1234
Kort karma: 21
Likede indlæg: 556

Indlægaf 1234 » 22. apr 2018, 08:49

Ficus skrev:Vi er helt vildt meget i tvivl om sommerferie i år.

Hvad med at flyve til et sted og så laver lidt mere end at dase? Der findes vel en del steder der kan byde på begge dele.
0

Tilbage til "Rejser"