Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 18. jun 2018, 14:11

Petrix skrev:
Tilly skrev:Nogen der har erfaring med hvordan man nemmest kommer fra Girona lufthavn til Lloret de Mar? Vi er 5 voksne. Er det en fordel at booke en taxa på forhånd? Eller er der andre gode transfer muligheder der kan anbefales? Vi lander sendt aften (23.15)...

Edit

Overvejer lidt denne bookingside https://www.suntransfers.com/ eller anden lignende service. Udfordringen for os er jo lidt at vi er 5 personer, så vi kan jo ikke være i en almindelig taxa. Men via ovenstående side kan vi bestille en bil der er stor nok til 5 personer.


Lej en bil, det plejer at være billigt i Spanien


Man skal virkelig se sig for, vælger man et af de billige tilbud, kommer der pludselig en masse ekstra oveni når man står ved skranken.

Jeg har kun været i Girona med bil, så ikke gennem lufthavnen, men jeg kan se at de fleste på nettet anbefaler busserne der kører fra lufthavnen til Lloret de Mar. https://www.girona-tourist-guide.com/en ... l#service5
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 18. jun 2018, 17:05

Ellers er der Shuttle Direct, de plejer at være ret gode (man kører sammen med andre i en minibus). Men om det kan betale sig når man er 5 personer, er måske spørgsmålet. Måske kunne en af dem der kører shuttle taxi, være billigere.

Men man kan se prisen på denne side og booke plads:

https://www.shuttledirect.com/da/destin ... e-mar.html
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 18. jun 2018, 20:06

DetSorteCirkus skrev:
TomKah skrev:det er godt nok svært at navigere i at planlægge en tur i et land med kæmpe afstande.
Faldt lige over Laura Ingalls Wilder Memorial i SD og tænkte det ville da være fint - så kunne vi læse bøgerne på starten af turen og gå all in på total oplevelsen. Der står i kommentarsporet på Tripadvisor, at det er en lille detour fra Badlands/Mt Rushmoore ruten.
Tjekker det så lige på google - mere end fem timers kørsel i den modsatte retning af hvad vi skal er jo bare en lille detour :rulle:


Det minder mig om en amerikansk udvekslingsstudent, som jeg engang kendte, der ville på endagstur til Skagen fra København.

Det kan man vel også godt hvis man flyver :lol:
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 19. jun 2018, 19:48

1234 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
TomKah skrev:det er godt nok svært at navigere i at planlægge en tur i et land med kæmpe afstande.
Faldt lige over Laura Ingalls Wilder Memorial i SD og tænkte det ville da være fint - så kunne vi læse bøgerne på starten af turen og gå all in på total oplevelsen. Der står i kommentarsporet på Tripadvisor, at det er en lille detour fra Badlands/Mt Rushmoore ruten.
Tjekker det så lige på google - mere end fem timers kørsel i den modsatte retning af hvad vi skal er jo bare en lille detour :rulle:


Det minder mig om en amerikansk udvekslingsstudent, som jeg engang kendte, der ville på endagstur til Skagen fra København.

Det kan man vel også godt hvis man flyver :lol:


Teoretisk kan det også lade sig gøre i bil. Forrige fredag tog jeg turen fra Østjylland til København (til et 2,5 timers møde) tilbage til Østjylland og derfra videre til Skagen. Jeg tog godt nok hjemmefra kl. 6 og var først i Skagen omkring kl. 21, men det var så også med indlagt skift fra et køretøj til et andet til et tredje, pakning af bil, spisepause og kørsel med trailer og dermed nedsat tilladt hastighed fra Østjylland til Skagen. Så hvis man effektiviserede processen lidt og kom tidligt afsted og kunne nøjes med 2-3 timer i Skagen, kunne det godt lade sig gøre.

Noget helt andet er så, at jeg personligt ikke ville gide det. :)
0
You can't spell awesome without me.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 19. jun 2018, 20:11

sigge skrev:
1234 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
TomKah skrev:det er godt nok svært at navigere i at planlægge en tur i et land med kæmpe afstande.
Faldt lige over Laura Ingalls Wilder Memorial i SD og tænkte det ville da være fint - så kunne vi læse bøgerne på starten af turen og gå all in på total oplevelsen. Der står i kommentarsporet på Tripadvisor, at det er en lille detour fra Badlands/Mt Rushmoore ruten.
Tjekker det så lige på google - mere end fem timers kørsel i den modsatte retning af hvad vi skal er jo bare en lille detour :rulle:


Det minder mig om en amerikansk udvekslingsstudent, som jeg engang kendte, der ville på endagstur til Skagen fra København.

Det kan man vel også godt hvis man flyver :lol:


Teoretisk kan det også lade sig gøre i bil. Forrige fredag tog jeg turen fra Østjylland til København (til et 2,5 timers møde) tilbage til Østjylland og derfra videre til Skagen. Jeg tog godt nok hjemmefra kl. 6 og var først i Skagen omkring kl. 21, men det var så også med indlagt skift fra et køretøj til et andet til et tredje, pakning af bil, spisepause og kørsel med trailer og dermed nedsat tilladt hastighed fra Østjylland til Skagen. Så hvis man effektiviserede processen lidt og kom tidligt afsted og kunne nøjes med 2-3 timer i Skagen, kunne det godt lade sig gøre.

Noget helt andet er så, at jeg personligt ikke ville gide det. :)

Ja selvfølgelig kan man det :) Også i tog.
Jeg prøvede bare at finde en løsning, hvor man også fik okay med tid :)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. jun 2018, 11:41

Jeg hr aldrig fløjet med norwegian før, men tager en tur til Amsterdam i morgen. Skal man printe billetten og tage med ved dem? Har lavet online check-in, men min printer er gået tør for blæk :rulle:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 28. jun 2018, 04:33

FormerlyKnownAs skrev:Jeg hr aldrig fløjet med norwegian før, men tager en tur til Amsterdam i morgen. Skal man printe billetten og tage med ved dem? Har lavet online check-in, men min printer er gået tør for blæk :rulle:

Normalt kan du også printe den i en af automaterne.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. jun 2018, 06:52

Jeg har rejsefeber, trænger bare til pool, afslapning, bade børn og glade børn...
Det vælter rundt med gode rejser til sindsygt gode priser. 1600 kr for 4 stjernet all incl i tyrkiet bl.a.
Ku godt - men vores første ferieuge er bare fyldt op af alle mulige andre gøremål og planer.

Næh vi nøjes da med en uge i klassisk rødt træhus i Sverige i uge 32, og et par forlystelses- og underholdsningsparker :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. jun 2018, 06:55

1234 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg hr aldrig fløjet med norwegian før, men tager en tur til Amsterdam i morgen. Skal man printe billetten og tage med ved dem? Har lavet online check-in, men min printer er gået tør for blæk :rulle:

Normalt kan du også printe den i en af automaterne.

Det vSr unødvendigt. Vi kom 1,5 time før afgang. Havde lavet check-in hjemmefra, men jeg skulle få bagagetag og Boardingpas i en maskine. Det virkede så ikek uanset hvad jeg gjorde. Så sagde damen, jamen så er du nok kommet for sent.

Næppe
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 28. jun 2018, 15:55

En veninde og jeg vil gerne på wellnesstur en forlænget weekend engang når jeg har født og ammet færdig. DK, Nordtyskland og Sverige er alle i spil - evt. også Østeuropa hvis det kan betale sig. Nogle forslag?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 29. jun 2018, 15:03

Mi55y skrev:En veninde og jeg vil gerne på wellnesstur en forlænget weekend engang når jeg har født og ammet færdig. DK, Nordtyskland og Sverige er alle i spil - evt. også Østeuropa hvis det kan betale sig. Nogle forslag?

Tylösand nord For Halmstad kan anbefales
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2018, 23:03

Jeg er ved at gå i panik over vejrudsigten for London :whine:
Den omfatter indtil videre perioden frem til to dage før min afrejse, og den sidste temperatur lyder på 29 grader.
Det bliver komplet ulideligt for mig. I Danmark skulle det på samme tidspunkt blive 20 grader. Selvfølgelig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2018, 23:08

DetSorteCirkus skrev:Jeg er ved at gå i panik over vejrudsigten for London :whine:
Den omfatter indtil videre perioden frem til to dage før min afrejse, og den sidste temperatur lyder på 29 grader.
Det bliver komplet ulideligt for mig. I Danmark skulle det på samme tidspunkt blive 20 grader. Selvfølgelig.


Så fandt jeg lige en udsigt, der gik lidt længere frem, og det kunne se ud, som om jeg er ekstremt heldig. Dagen før min ankomst skulle der komme torden og vejrskifte og derefter moderate 22-23 grader og en blanding af sol og skyer :dåne:
Krydser fingre.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Aima » 1. jul 2018, 04:13

DetSorteCirkus skrev:Nogle ideer til hvad jeg skal lave på min anden dag i Kolding? Den første bliver selvfølgelig brugt på Koldinghus.
Jeg overvejer at tage bussen til Trapholt, men da deres aktuelle udstillinger ikke ligner noget, jeg bare MÅ se, vil jeg lige så gerne blive i centrum. Det er også hyggeligere. Jeg drager mod København kl. 17.


Jeg kan ikke lige lure, om du har været afsted? Hvis ikke, vil jeg gerne anbefale Geografisk have. Jeg var til et bryllup dér i maj, hvor vi efter middagen (som blev holdt i deres fine restaurant, skøn mad!) havde halvanden times tid i haven. Jeg kunne snildt have brugt det dobbelte, for der er virkelig skønt og flot. Der er også tilknyttet en miniatureudgave af Kolding.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2018, 12:36

Håber ikke at nogen herinde har booket med RyanAir over sommeren?

https://www.theguardian.com/business/20 ... conditions

Både piloter og kabinepersonale planlægger strejker fra 12. juli, hvis der ikke kommer mere løn på bordet
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"