Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pyjamas » 7. jul 2018, 20:31

Jeg skal rejse med Ryanair til London den 24. Jeg håber ikke, strejken kommer til at ramme vores rejse, jeg kan simpelthen ikke overskue, hvis der bliver lavet noget om, når jeg i forvejen er på usikker grund :genert:

Jeg ville elske at være i England, hvis de vinder VM, men jeg er også glad for fodbold. Jeg elsker, at en hel nation samles uanset køn, alder, social klasse osv og fester og er glade :lun: Min søn på 5 regner med, at der er en masse gratis ting i London, hvis de vinder, så dem hepper vi da på :-D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 10. jul 2018, 18:25

Erhm, håber dette spørgsmål ikke er helt OT: Jeg så i Århus i dag at de også har de her sightseeing busser (hop on hop off), og jeg fandt en brochure hvor jeg kan se at tager man den fulde tur tager det ca 1 time. En dagsbillet koster 195,-
Er det pengene værd?
Man kommer rundt nogle steder jeg nok ellers ikke ville se - alternativt kan jeg jo hoppe af og udforske feks området omkring Marselisborg og så hoppe på igen, men jeg synes at 195,- er dyrt :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Myresluger » 10. jul 2018, 19:42

Mine drenge (unge mænd) og jeg tager til Paris i morgen. Vi hepper på Frankrig for vi synes det ville være fantastisk at være der hvis de går i finalen.

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe biletter til metro og museer i 5 dage - men finder så ud af at man ikke kan få museumsdelen til mine teenagere fordi unge har gratis adgang til de fleste museer. Formålet var egentlig mindst lige så meget at kunne springe køen over - det kan man jo ikke hvis det kun er mig der har den mulighed.

Jeg forestiller mig, at køerne til Versailles er lige så lange, som de var da jeg sidst var der for 20 år siden. Der var vi meget glade for at kunne springe køen over. Nå vi får se om vi kommer til at stå i kø i timevis.

Jeg har ikke været i Paris de sidste 20 år, så kom gerne med gode forslag. Vi skal bo i Marias kvarteret og har en lille uge i Paris.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2018, 06:51

Myresluger skrev:Mine drenge (unge mænd) og jeg tager til Paris i morgen. Vi hepper på Frankrig for vi synes det ville være fantastisk at være der hvis de går i finalen.

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe biletter til metro og museer i 5 dage - men finder så ud af at man ikke kan få museumsdelen til mine teenagere fordi unge har gratis adgang til de fleste museer. Formålet var egentlig mindst lige så meget at kunne springe køen over - det kan man jo ikke hvis det kun er mig der har den mulighed.

Jeg forestiller mig, at køerne til Versailles er lige så lange, som de var da jeg sidst var der for 20 år siden. Der var vi meget glade for at kunne springe køen over. Nå vi får se om vi kommer til at stå i kø i timevis.

Jeg har ikke været i Paris de sidste 20 år, så kom gerne med gode forslag. Vi skal bo i Marias kvarteret og har en lille uge i Paris.


Er det ikke muligt at købe fast track-billetter til Versailles?
Jeg var der i sommerferien for ni år siden, og vi ventede to timer i solen. Siden dengang har jeg altid købt fast track-billetter, hvis det er muligt, til de rigtig store steder.

Nevermind. Jeg kan godt se, at børn og unge under 18 også har fri adgang dertil. Det mente jeg ikke, at de havde.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2018, 06:55

Helt lavpraktisk spørgsmål:
På Norwegians digitale boarding pass er koden meget lille. Fanger maskinen den alligevel, eller skal den forstørres op, inden jeg lægger telefonen over scanneren?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2018, 20:17

Tiny single room er virkelig - tiny. Virkelig :-D
Men her er hyggeligt, og badeværelset er bare for nuttet :lun:

Der er lidt Fawlty Towers-vibe over hotellet med masser af smalle trapper og tykke tæpper.
3
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lone » 11. jul 2018, 21:15

Daine skrev:Erhm, håber dette spørgsmål ikke er helt OT: Jeg så i Århus i dag at de også har de her sightseeing busser (hop on hop off), og jeg fandt en brochure hvor jeg kan se at tager man den fulde tur tager det ca 1 time. En dagsbillet koster 195,-
Er det pengene værd?
Man kommer rundt nogle steder jeg nok ellers ikke ville se - alternativt kan jeg jo hoppe af og udforske feks området omkring Marselisborg og så hoppe på igen, men jeg synes at 195,- er dyrt :gruble:


Det lyder dyrt, synes jeg. Hvis man tager udgangspunkt i Rådhuspladsen, så kan stederne længst væk nås på gåben på +/- 40 min og der kører også bybusser til fx. Tangkrogen og Marselisborg, hvis man ikke er travelysten.
Jeg har ikke prøvet busserne, men jeg tvivler på, at guidedelen er 195,- værd
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 12. jul 2018, 13:10

Puha, jeg er glad for at vi skal flyve hjem fra Spanien d. 24. juli, for kabinepersonalet fra Ryanair varsler jo strejke fra d. 25. juli. Håber ikke de ændrer på den plan og strejker før den varslede dato.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 12. jul 2018, 13:15

Bortset fra den lille bekymring så glæder jeg mig rigtig meget til en uge i Lloret de Mar, og håber ikke der er for mange unge festende mennesker på det hotel vi skal bo på.

Nogen der har været i Lloret de Mar inden for de sidste par år, og som kan fortælle lidt om hvorvidt det er overrendt af unge festende mennesker? Jeg har indtryk af at der stadig er en del ungdomsrejser der går dertil.

Og jeg hører også gerne anbefalinger til hvad der er værd at se i og omkring Lloret de Mar? Vi skal på en tur til Barcelona en af dagene, men ellers har vi ikke noget planlagt. Kunne også godt bruge anbefalinger af gode spisesteder :) Ferien er i anledning af min mors 70 års fødselsdag, så den dag hun har fødselsdag vil vi gerne spise på en rigtig god restaurant.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 13:40

Tilly skrev:Bortset fra den lille bekymring så glæder jeg mig rigtig meget til en uge i Lloret de Mar, og håber ikke der er for mange unge festende mennesker på det hotel vi skal bo på.

Nogen der har været i Lloret de Mar inden for de sidste par år, og som kan fortælle lidt om hvorvidt det er overrendt af unge festende mennesker? Jeg har indtryk af at der stadig er en del ungdomsrejser der går dertil.

Og jeg hører også gerne anbefalinger til hvad der er værd at se i og omkring Lloret de Mar? Vi skal på en tur til Barcelona en af dagene, men ellers har vi ikke noget planlagt. Kunne også godt bruge anbefalinger af gode spisesteder :) Ferien er i anledning af min mors 70 års fødselsdag, så den dag hun har fødselsdag vil vi gerne spise på en rigtig god restaurant.


Hvis man er til escape rooms har de et fantastisk et af slagsen i Pineda de Mar - det hedder Futura. Eftersigende et af Spaniens bedste, og vi blev i hvert fald ikke skuffet.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2018, 13:57

Tilly skrev:Puha, jeg er glad for at vi skal flyve hjem fra Spanien d. 24. juli, for kabinepersonalet fra Ryanair varsler jo strejke fra d. 25. juli. Håber ikke de ændrer på den plan og strejker før den varslede dato.


De er allerede startet i UK og Irland, nu må vi se om det spreder sig.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 12. jul 2018, 14:19

Wizzze skrev:
Tilly skrev:Puha, jeg er glad for at vi skal flyve hjem fra Spanien d. 24. juli, for kabinepersonalet fra Ryanair varsler jo strejke fra d. 25. juli. Håber ikke de ændrer på den plan og strejker før den varslede dato.


De er allerede startet i UK og Irland, nu må vi se om det spreder sig.

Ja men det er pilotstrejke, og vist kun på flyvninger til og fra UK som du nævner. Det er kabinepersonalet der har varslet strejke fra d. 25. Men jeg er da spændt på hvordan det udvikler sig.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Aima » 14. jul 2018, 02:42

Uh! Ny rejse planlagt og bestilt!

Starter i Dubai og rejser derefter til Penang, en ø i Malaysia, og til sidst Kuala Lumpur. Skal være afsted en måned og rejser d. 22. september, så det er faktisk snart jo!
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tricolette » 17. jul 2018, 10:06

Jeg håber, her er et par rejseeksperter, som kan svare på et par hurtige spørgsmål om Barcelona og La Sagrada Familia :D

Hvordan adgangen til tårnene er? kun trapper? og hvor højt kommer man op?
Og ville en med klaustrofobi kunne klare det?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. jul 2018, 10:46

Tricolette skrev:Jeg håber, her er et par rejseeksperter, som kan svare på et par hurtige spørgsmål om Barcelona og La Sagrada Familia :D

Hvordan adgangen til tårnene er? kun trapper? og hvor højt kommer man op?
Og ville en med klaustrofobi kunne klare det?


Man tager Elevator op, og trappe ned. Der er vist ca. 75m op :gruble: Det er ikke det højeste udsigtspunkt i byen, men det er værd at betale for den udvidde billet med tårn adgang. Det kommer nok an på hvor meget klaus man lider under, men på vejen ned er der små alkover eller udsigtsplatforme hvor man vil kunne trække vejret lidt, så tror godt det kan gå.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"