Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 18. aug 2018, 12:13

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Jeg har fået booket togbilletter til København i efterårsferien, så jeg ankommer tirsdag ved middagstid og smutter igen torsdag ved 18-tiden. Jeg har lige været inde og kigge på et Copenhagen Card (48 timer) og jeg kan se, at jeg kan spare en del ved at købe det.
Jeg har planer om at jeg skal besøge København Zoo, Den Blå Planet, Nationalmuseet, Tivoli, Glyptoteket, Rundetårn, Amalienborg, Tycho Brahe Planetarium, Ripley’s Belive It Or Not, Guinness World Records og en tur med Canal Tours Bådene :D
Det burde jeg kunne nå fra tirsdag middag til torsdag middag ... og så skal jeg i Fields og shoppe lidt om eftermiddagen inden jeg skal hjem. Det bliver hektisk, men det skal være en oplevelsestur og ikke en shoppetur (for det har jeg ikke råd til), så jeg vil i den grad gerne se noget.
Og jeg er ikke typen, der bruger ekstremt lang tid på seværdighederne, jeg regner feks med at jeg kan nå både Zoo, Planetariet og Tivoli om tirsdagen, selvom jeg først ankommer midt på dagen. Det er et spørgsmål om at tilpasse åbningstiderne med hinanden :D


Daine i København:

Billede


Enig!

Daine, det bliver altså alt for meget. Vi andre bruger jo snildt det meste af en dag i zoo, og du skal jo også rundt mellem tingene. Og Nationalmuseet! Jeg siger det bare - jeg har boet i Københavnsområdet det meste af mit liv, og jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har været der. Alligevel tror jeg ikke, jeg har set det hele...det behøver du jo heller ikke, men det er altså synd at mase så meget ind på så kort tid. Så er det da bedre at udvælge det, du virkelig gerne vil, og så have tid til at se andet end indgangspartiet ;)
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 18. aug 2018, 12:24

Spjaerten skrev:
Daine skrev:Jeg har fået booket togbilletter til København i efterårsferien, så jeg ankommer tirsdag ved middagstid og smutter igen torsdag ved 18-tiden. Jeg har lige været inde og kigge på et Copenhagen Card (48 timer) og jeg kan se, at jeg kan spare en del ved at købe det.
Jeg har planer om at jeg skal besøge København Zoo, Den Blå Planet, Nationalmuseet, Tivoli, Glyptoteket, Rundetårn, Amalienborg, Tycho Brahe Planetarium, Ripley’s Belive It Or Not, Guinness World Records og en tur med Canal Tours Bådene :D
Det burde jeg kunne nå fra tirsdag middag til torsdag middag ... og så skal jeg i Fields og shoppe lidt om eftermiddagen inden jeg skal hjem. Det bliver hektisk, men det skal være en oplevelsestur og ikke en shoppetur (for det har jeg ikke råd til), så jeg vil i den grad gerne se noget.
Og jeg er ikke typen, der bruger ekstremt lang tid på seværdighederne, jeg regner feks med at jeg kan nå både Zoo, Planetariet og Tivoli om tirsdagen, selvom jeg først ankommer midt på dagen. Det er et spørgsmål om at tilpasse åbningstiderne med hinanden :D


Op på Lousiana med mig enten tirsdag eller onsdag aften ;)

Gud ja! Men det kan også sagtens passes ind, jeg har kun Tivoli planlagt som aftenbesøg og der er jo to aftener :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 18. aug 2018, 12:36

MOGA skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Jeg har fået booket togbilletter til København i efterårsferien, så jeg ankommer tirsdag ved middagstid og smutter igen torsdag ved 18-tiden. Jeg har lige været inde og kigge på et Copenhagen Card (48 timer) og jeg kan se, at jeg kan spare en del ved at købe det.
Jeg har planer om at jeg skal besøge København Zoo, Den Blå Planet, Nationalmuseet, Tivoli, Glyptoteket, Rundetårn, Amalienborg, Tycho Brahe Planetarium, Ripley’s Belive It Or Not, Guinness World Records og en tur med Canal Tours Bådene :D
Det burde jeg kunne nå fra tirsdag middag til torsdag middag ... og så skal jeg i Fields og shoppe lidt om eftermiddagen inden jeg skal hjem. Det bliver hektisk, men det skal være en oplevelsestur og ikke en shoppetur (for det har jeg ikke råd til), så jeg vil i den grad gerne se noget.
Og jeg er ikke typen, der bruger ekstremt lang tid på seværdighederne, jeg regner feks med at jeg kan nå både Zoo, Planetariet og Tivoli om tirsdagen, selvom jeg først ankommer midt på dagen. Det er et spørgsmål om at tilpasse åbningstiderne med hinanden :D


Daine i København:

Billede


Enig!

Daine, det bliver altså alt for meget. Vi andre bruger jo snildt det meste af en dag i zoo, og du skal jo også rundt mellem tingene. Og Nationalmuseet! Jeg siger det bare - jeg har boet i Københavnsområdet det meste af mit liv, og jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har været der. Alligevel tror jeg ikke, jeg har set det hele...det behøver du jo heller ikke, men det er altså synd at mase så meget ind på så kort tid. Så er det da bedre at udvælge det, du virkelig gerne vil, og så have tid til at se andet end indgangspartiet ;)

Lige præcis Nationalmuseet bliver lidt en joker, der VIL jeg have bedre tid end sidst jeg besøgte det (1 time før lukketid, jeg nåede stort set kun at se guldhornene), så der vil jeg gerne fordybe mig. Men jeg kan ikke bruge en hel dag i Zoo feks (har været der én gang, brugte ca 3 timer incl elefantfodring), så jeg er faktisk ikke så bekymret :) Og hvis jeg bare sørger for at komme ind på Den Blå Planet før min kort udløber torsdag over middag, så har jeg hele onsdag + torsdag formiddag til det andet, som er ret centreret omkring Indre By. Fields kan uden problemer droppes, det er kun hvis der er lidt tid i overskud på vej fra DBP og ned til Hovedbanen.

Og ellers er det perfekte ved CC at jeg bare kan møde op hvis jeg har lyst, eller lade være, hvis det ikke passer ind. Jeg ville føle mig mere forpligtet, hvis jeg havde købt billet på forhånd :)
Amalienborg er dog lidt en Bob-Bob om det er noget jeg gider :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 18. aug 2018, 13:02

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Jeg har fået booket togbilletter til København i efterårsferien, så jeg ankommer tirsdag ved middagstid og smutter igen torsdag ved 18-tiden. Jeg har lige været inde og kigge på et Copenhagen Card (48 timer) og jeg kan se, at jeg kan spare en del ved at købe det.
Jeg har planer om at jeg skal besøge København Zoo, Den Blå Planet, Nationalmuseet, Tivoli, Glyptoteket, Rundetårn, Amalienborg, Tycho Brahe Planetarium, Ripley’s Belive It Or Not, Guinness World Records og en tur med Canal Tours Bådene :D
Det burde jeg kunne nå fra tirsdag middag til torsdag middag ... og så skal jeg i Fields og shoppe lidt om eftermiddagen inden jeg skal hjem. Det bliver hektisk, men det skal være en oplevelsestur og ikke en shoppetur (for det har jeg ikke råd til), så jeg vil i den grad gerne se noget.
Og jeg er ikke typen, der bruger ekstremt lang tid på seværdighederne, jeg regner feks med at jeg kan nå både Zoo, Planetariet og Tivoli om tirsdagen, selvom jeg først ankommer midt på dagen. Det er et spørgsmål om at tilpasse åbningstiderne med hinanden :D


Daine i København:

Billede


Look who´s talking :fløjt:
:D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 13:16

Wizzze skrev:Look who´s talking :fløjt:
:D


Ja, jeg ved godt, at jeg er Daines modsætning her :D

Jeg ankom til Hampton Court Palace kl. 9.59 og blev nærmest taget ved vingebenet smidt på porten kl 18, og når jeg forhåbentlig næste år skal gense Versailles, bestiller jeg hotel ved siden af slottet i stedet for inde i Paris, da der alligevel næppe bliver tid til at se andet.

Men selv med dette forbehold er jeg enig med Moga i, at Daines program er hæsblæsende :8:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 16:09

Takket være Wizzzes indlæg i en anden tråd har jeg nu fået stykket min dag i Salzburg sammen på rekordtid.

Jeg tager bussen fra München kl. 8 og er fremme to timer senere. Formiddagen vil jeg bruge på at slentre rundt i den gamle bymidte, inden jeg skal hen og spise frokost på Gasthof Goldgasse. Måske tager jeg bagefter op til den gamle borg med tog; ellers nyder jeg den bare nedefra og kigger videre i bymidten - og finder noget chokolade til min mor. Det ser jo ikke værst ud at nøjes med udsigten :love:

salzburg.jpg


Jeg har plottet følgende ind på mit kort med domkirken og haven ved Mirabell-slottet som steder, jeg skal standse særligt meget op ved.
Haven kan også ses på billedet ovenfor. Busstationen har fået et hjerte for overblikkets skyld.

Screenshot 2018-08-18 at 18.01.51.png


Bussen kører tilbage mod München kl. 17.30 og koster i øvrigt 59 kr. pr. vej.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 18. aug 2018, 19:04

DetSorteCirkus skrev:Takket være Wizzzes indlæg i en anden tråd har jeg nu fået stykket min dag i Salzburg sammen på rekordtid.

Jeg tager bussen fra München kl. 8 og er fremme to timer senere. Formiddagen vil jeg bruge på at slentre rundt i den gamle bymidte, inden jeg skal hen og spise frokost på Gasthof Goldgasse. Måske tager jeg bagefter op til den gamle borg med tog; ellers nyder jeg den bare nedefra og kigger videre i bymidten - og finder noget chokolade til min mor. Det ser jo ikke værst ud at nøjes med udsigten :love:

salzburg.jpg


Jeg har plottet følgende ind på mit kort med domkirken og haven ved Mirabell-slottet som steder, jeg skal standse særligt meget op ved.
Haven kan også ses på billedet ovenfor. Busstationen har fået et hjerte for overblikkets skyld.

Screenshot 2018-08-18 at 18.01.51.png


Bussen kører tilbage mod München kl. 17.30 og koster i øvrigt 59 kr. pr. vej.

Og så påstår I at JEG skal se meget i løbet af mine dage i København :8: :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 19:39

Daine skrev:
DetSorteCirkus skrev:Takket være Wizzzes indlæg i en anden tråd har jeg nu fået stykket min dag i Salzburg sammen på rekordtid.

Jeg tager bussen fra München kl. 8 og er fremme to timer senere. Formiddagen vil jeg bruge på at slentre rundt i den gamle bymidte, inden jeg skal hen og spise frokost på Gasthof Goldgasse. Måske tager jeg bagefter op til den gamle borg med tog; ellers nyder jeg den bare nedefra og kigger videre i bymidten - og finder noget chokolade til min mor. Det ser jo ikke værst ud at nøjes med udsigten :love:

salzburg.jpg


Jeg har plottet følgende ind på mit kort med domkirken og haven ved Mirabell-slottet som steder, jeg skal standse særligt meget op ved.
Haven kan også ses på billedet ovenfor. Busstationen har fået et hjerte for overblikkets skyld.

Screenshot 2018-08-18 at 18.01.51.png


Bussen kører tilbage mod München kl. 17.30 og koster i øvrigt 59 kr. pr. vej.

Og så påstår I at JEG skal se meget i løbet af mine dage i København :8: :lol:


Men jeg skal jo bare SE, ikke indenfor bortset fra to mindre steder :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf ExCoastal » 20. aug 2018, 22:39

Muddi skrev:
ExCoastal skrev:
Muddi skrev:
ExCoastal skrev::lol: Skal I også have noget med fra Walmart?

Ja, de har et klistermærke med et logo på, og lige så snart at en bil er booket, kan I se, at det f eks. er en sort Toyota Prius, der er på vej. Appen viser også, hvor bilen er, og hvem chaufføren er.


Ja tak :D

Det lyder godt nok smart :)


Der ligger faktisk en Walmart meget tæt på, det er et godt sted at proviantere. En frakørsel længere sydpå på I-880 (Auto Mall Parkway) ligger Pacific Commons indkøbscenter, det er et af de gigantiske udendørs indkøbcentre med alle megakæderne, hvor man er nødt til at køre i bil mellem forretningerne. Og der er en In-N-Burger :D

Det er lidt som om, at Uber og Lyft er ved at drukne i deres egen succes. I selve San Francisco er der så mange biler på gaden, at det er blevet sværere at komme frem. Men ideen er skam god, der er ingen undskyldning for at forsøge at snige en brandert hjem, når to tryk på telefonen klarer hjemtransporten.


Uha, man kan jo bruge lang tid i sådan et center. :D Men jeg syntes da ikke, at jeg har prøvet at køre i bil mellem butikkerne, er der ikke bare en stor parkeringsplads til det hele? :gruble:

Er det dyrt at køre med de taxaer?


Nej, centeret er enormt, og der skal også være plads til de megaforretningerne som f.eks. Target, Costco og Lowe's.

Det er ikke specielt dyrt at køre med Uber eller Lyft. Vi kørte for nyligt fra Santa Clara til San Jose (længere strækning end I skal) og det kostede $13.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 21. aug 2018, 06:33

Er det nok at have en time til at skifte fly i Keflavik Lufthavn? Skal mellemlande mellem Chicago og København og synes det virker lidt snert. Det er en arbejdsrejse, så har ikke mulighed for at ændre det anyways, men det er mere om jeg skal forberede mig på muligvis at misse flyet til KBH.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 21. aug 2018, 06:55

Pandesteg skrev:Er det nok at have en time til at skifte fly i Keflavik Lufthavn? Skal mellemlande mellem Chicago og København og synes det virker lidt snert. Det er en arbejdsrejse, så har ikke mulighed for at ændre det anyways, men det er mere om jeg skal forberede mig på muligvis at misse flyet til KBH.


Det er godt nok 3 år siden, jeg har været der, men jeg husker ikke lufthavnen som kæmpestor, så hvis det bare var et spørgsmål om at komme fra en gate til en anden, ville jeg tro du fint kunne nå det ved at sætte det lange ben foran. Men når du nu kommer fra USA og skal rejse ind i EØS kommer der vel noget paskontrol, som godt kan tage lidt tid. Jeg vil tro, det er køen der, som kommer til at være afgørende for dig. Men ofte er flyselskaberne jo interesserede i at få alle passagerer med. Så hvis du nu henvender dig til kabinepersonalet på det første fly og fortæller, at du skal nå et connecting flight, er der en god chance for, at de vil forsøge at hjælpe dig igennem hurtigst muligt.

Hvis du også skal mellemlande der på udrejsen, kan du jo prøve at tage tid på det, så du er forberedt på hjemturen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 21. aug 2018, 06:59

sigge skrev:
Pandesteg skrev:Er det nok at have en time til at skifte fly i Keflavik Lufthavn? Skal mellemlande mellem Chicago og København og synes det virker lidt snert. Det er en arbejdsrejse, så har ikke mulighed for at ændre det anyways, men det er mere om jeg skal forberede mig på muligvis at misse flyet til KBH.


Det er godt nok 3 år siden, jeg har været der, men jeg husker ikke lufthavnen som kæmpestor, så hvis det bare var et spørgsmål om at komme fra en gate til en anden, ville jeg tro du fint kunne nå det ved at sætte det lange ben foran. Men når du nu kommer fra USA og skal rejse ind i EØS kommer der vel noget paskontrol, som godt kan tage lidt tid. Jeg vil tro, det er køen der, som kommer til at være afgørende for dig. Men ofte er flyselskaberne jo interesserede i at få alle passagerer med. Så hvis du nu henvender dig til kabinepersonalet på det første fly og fortæller, at du skal nå et connecting flight, er der en god chance for, at de vil forsøge at hjælpe dig igennem hurtigst muligt.

Hvis du også skal mellemlande der på udrejsen, kan du jo prøve at tage tid på det, så du er forberedt på hjemturen.


Tak for svar! Jeg skal mellemlande i London, hvor jeg har 2,5 time på udvejen. Men må bare tage det som det kommer. Men god ide at sige det til kabinepersonalet :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf dykkersild » 21. aug 2018, 07:02

Pandesteg skrev:Er det nok at have en time til at skifte fly i Keflavik Lufthavn? Skal mellemlande mellem Chicago og København og synes det virker lidt snert. Det er en arbejdsrejse, så har ikke mulighed for at ændre det anyways, men det er mere om jeg skal forberede mig på muligvis at misse flyet til KBH.


Det er en meget lille lufthavn - så det eneste er evt. paskontrol. Hvis det snert, så plejer man jo altid at få lov at smutte udenom evt. kø. Det ville jeg ikke være bekymret for.
2
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 21. aug 2018, 19:43

Keflavik er mini. Vi havde også en time mellem flyene - men nåede kaffe og kage i loungen alligevel.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2018, 19:27

Ryanair afskaffer den gratis håndbagage, hvornår mon han begynder at spænde folk fast på ydersiden af flyet, ligesom togene i Indien? :gruble:

https://www.bt.dk/forbrug/ryanair-afska ... -haandbage
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"