Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf dykkersild » 27. jan 2019, 20:44

Nogen der har gået Via Spluga passet inden for de sidste par år. Jeg skal gå passet i år og vil lige høre hvilke af seværdighederne undervejs der er mest spændende.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 27. jan 2019, 22:40

Watson skrev:Min mand og jeg skal på rundtur omkring USAs vestkyst til marts, og vi glæder os :dance: Det er vores bryllupsrejse :lun:

Vi er dog lidt i tvivl om, hvor det er bedst at bo henne i Los Angeles, Las Vegas og San Francisco. Så hvis der er nogen af jer, der vil dele ud af jeres erfaringer, så vil det være mega fedt. Tips til must see, spisesteder osv. er også meget velkomne :D


Har I nogen planer i Los Angeles? Er det byen i skal opleve, eller noget specifikt som Disney eller nogen af de andre parker?
Er det klassisk LA, dvs. Hollywood, Beverly Hills eller vandet, så foretrækker jeg at bo i Santa Monica el West Hollywood/Beverly Grove. Er det mere de store Parker der trækker ved LA, så vælg at bo i Santa Ana eller Irvine. LA forudsætter at i har Bil, men trafikken er brutal, især i rushhour, så planlæg med transport tid!

Las Vegas, der anbefaler jeg altid at bo på the Strip, helst ca. midtpå, så man kan gå til det meste. Off Strip er generelt billigere, men man kan næsten altid finde et godt tilbud på hoteller i Vegas, og så er der ikke meget fordel ved at bo off-strip. Med mindre man godt vil have lidt mere fred og ro, men hvorfor så tage til Vegas :D (Undgå Excalibur og Circus Circus, med mindre I har børn med!)

San Fran, kommer lidt an på om I har bil? Starter eller slutter I i San Fran så aflever bilen nå I ankommer, eller vent med at hente bil, til i forlader byen, så kan I bo omkring Union Square uden at skulle betale for parkering i SF, som nemt kan koste det samme som et hotel værelse.
Har I bil, og bare skal gennem byen, så kan I være heldige og få et værelse med parkering nede omkring Fishermans wharf, ellers plejer jeg at finde noget ude i Redwood, og så pendle/køre ind til SF.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 29. jan 2019, 14:02

paint skrev:Det ser noget 'broget' ud for Norwegian - måske endda lidt for broget

"Det norske flyselskab Norwegian lukker en række ruter i Europa samt flyvninger til USA og Mellemøsten."

"Lukningen af baser er på Gran Canaria, Tenerife, Mallorca samt de to amerikanske baser i New York og Providence.

Derudover vil selskabet ikke længere have baser for langdistancefly i Amsterdam, Bangkok og Fort Lauderdale i USA. "

Norwegians gæld, er på 1 år, vokset fra 18.3 mia til 30.1 mia :gruble:


"Nyheden fik en hård landing på aktiemarkedet, hvor Norwegian åbnede med at tabe 30 procent i markedsværdi. Ifølge Dagens Nyheter Investor har kursen efter en time rettet sig en del op, og faldet er halveret.

Dermed har tabet i markedsværdi så at sige spist omkring en tredjedel af den kapitaludvidelse, som de nye aktier skulle give, skriver investeringsøkonom Per Hansen fra Nordnet i en skriftlig kommentar.

- Norwegian er presset, skriver han og advarer mod fristelsen til at stige på, mens kursen falder.

- Private investorer bør være klar over, at risikoen er meget stor. "

Måske skulle man vente lidt med at booke flybilletter :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 29. jan 2019, 14:03

Jeg har allerede købt en flybillet med Norwegian hjem fra Barcelona i maj, så de har bare at holde sig flyvende.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 29. jan 2019, 14:11

sigge skrev:Jeg har allerede købt en flybillet med Norwegian hjem fra Barcelona i maj, så de har bare at holde sig flyvende.


Det gør de nok også, på kort sigt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 29. jan 2019, 16:36

Jeg har også en billet med Norwegian i næste uge.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fræksak » 29. jan 2019, 20:13

Vi skal flyve med Norwegian i slutningen af maj, billetterne er købt og betalt, så jeg håber saftsuseme også, at de holder stand.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf IrmaPigen » 30. jan 2019, 07:19

Great, jeg har billetter med Norwegian til og hjem fra Paris i starten af april.

Har dog lige fundet dette: https://www.check-in.dk/kapitalforhoeje ... norwegian/
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. jan 2019, 07:28

Nå, vi tager til Hua Hin til april, 7 dage og 3 dage Bangkok :)

Min mand prøvede at lokke mig til Filippinerne istedet, tak, men nej tak.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 3. feb 2019, 10:18

Kan I anbefale nogle guidebøger til planlægning af rejse ved den amerikanske vestkyst sådan omkring Californien, nationalparkerne, Las Vegas - den store dansker-runde, som vi kalder det på mit arbejde. De kan være på dansk eller engelsk, og jeg er både interesseret i generelle guides og nogen, der retter sig specifikt mod rejse i autocamper.

Jeg skal helt sikkert søge viden på nettet og bruge jer også, men jeg kan godt lude at have noget fysisk i hånden. Gerne med nogle gode kort i også.
0
You can't spell awesome without me.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 3. feb 2019, 21:00

sigge skrev:Kan I anbefale nogle guidebøger til planlægning af rejse ved den amerikanske vestkyst sådan omkring Californien, nationalparkerne, Las Vegas - den store dansker-runde, som vi kalder det på mit arbejde. De kan være på dansk eller engelsk, og jeg er både interesseret i generelle guides og nogen, der retter sig specifikt mod rejse i autocamper.

Jeg skal helt sikkert søge viden på nettet og bruge jer også, men jeg kan godt lude at have noget fysisk i hånden. Gerne med nogle gode kort i også.


Mit indtryk af at dem der er, er ret overfladiske. Jeg har brugt Lonely Planet USA og Rough Guide California, men begge har ligget ret meget i sidelommen i bilen uden at blive taget frem.

Vi var i USA i sommer, uden guidebog dog. Ifbm planlægningen har jeg brugt FDMs rutebeskrivelser, derudover brugte vi turistkontorerne som ligger som standard på statsgrænserne når man krydser vi interstate. Wyomings var sindssygt gode, men nu lyder det ikke som om du skal helt til Wyoming. De var også fine i Utah og Colorado.

Mht campgrounds så kan jeg anbefale KOA. Men national parkerne har deres egne campgrounds. Hvis du skal afsted til sommer, så tror jeg tiden er ved at være mere end moden til at bestille plads. Jeg synes det er helt vildt tosset, men amerikaner SKAL åbenbart have deres "designatede" plads på campingspladserne, så derfor er det meget svært bare at komme uden at bestille i forvejen. Vi havde bare et alm lille telt med, men blev afvist et sted og et andet sted fik vi allernådigst lov at sove på en hundeluftnings plads (vi så ingen lorte, for man skulle også samle op). Jeg hadede det, for jeg er virkelig mest til spontanitet når jeg rejser. I Europa er der altid plads til en tid der bruger Rexona når man kommer med et telt.
1
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 3. feb 2019, 22:13

Jeg håber godt nok også Norwegian holder sig på vingerne. Vi har billetter til og fra USA i sommerferien, heldigvis betalt med mastercard, men spørgsmålet er, om man i den situation ville kunne finde andre billetter til en rimelig pris? Uanset hvad ville det være irriterende, for Norwegian blev valgt fordi det var den bedste forbindelse.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 4. feb 2019, 07:09

MOGA skrev:Jeg håber godt nok også Norwegian holder sig på vingerne. Vi har billetter til og fra USA i sommerferien, heldigvis betalt med mastercard, men spørgsmålet er, om man i den situation ville kunne finde andre billetter til en rimelig pris? Uanset hvad ville det være irriterende, for Norwegian blev valgt fordi det var den bedste forbindelse.


Ja, det er også sådan, jeg har det. Jeg valgte Norwegian, fordi de er de eneste, der har direkte fly fra Barcelona til Billund den dag, jeg skal rejse - og så til en fornuftig pris. Så selv hvis jeg kunne få pengene tilbage i tilfælde af en konkurs, så vil jeg ikke kunne finde en lige så ideel kombination af flyvning og pris andre steder.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 4. feb 2019, 07:11

TomKah skrev:
sigge skrev:Kan I anbefale nogle guidebøger til planlægning af rejse ved den amerikanske vestkyst sådan omkring Californien, nationalparkerne, Las Vegas - den store dansker-runde, som vi kalder det på mit arbejde. De kan være på dansk eller engelsk, og jeg er både interesseret i generelle guides og nogen, der retter sig specifikt mod rejse i autocamper.

Jeg skal helt sikkert søge viden på nettet og bruge jer også, men jeg kan godt lude at have noget fysisk i hånden. Gerne med nogle gode kort i også.


Mit indtryk af at dem der er, er ret overfladiske. Jeg har brugt Lonely Planet USA og Rough Guide California, men begge har ligget ret meget i sidelommen i bilen uden at blive taget frem.

Vi var i USA i sommer, uden guidebog dog. Ifbm planlægningen har jeg brugt FDMs rutebeskrivelser, derudover brugte vi turistkontorerne som ligger som standard på statsgrænserne når man krydser vi interstate. Wyomings var sindssygt gode, men nu lyder det ikke som om du skal helt til Wyoming. De var også fine i Utah og Colorado.

Mht campgrounds så kan jeg anbefale KOA. Men national parkerne har deres egne campgrounds. Hvis du skal afsted til sommer, så tror jeg tiden er ved at være mere end moden til at bestille plads. Jeg synes det er helt vildt tosset, men amerikaner SKAL åbenbart have deres "designatede" plads på campingspladserne, så derfor er det meget svært bare at komme uden at bestille i forvejen. Vi havde bare et alm lille telt med, men blev afvist et sted og et andet sted fik vi allernådigst lov at sove på en hundeluftnings plads (vi så ingen lorte, for man skulle også samle op). Jeg hadede det, for jeg er virkelig mest til spontanitet når jeg rejser. I Europa er der altid plads til en tid der bruger Rexona når man kommer med et telt.


Tak for brugbare tips. Jeg vil helt klart også se på FDM's foreslåede ruter og måske også tage til et af deres gratis rejseforedrag.
Jeg skal først afsted om 2 år, så jeg er i rigtigt god tid - jeg elsker bare at have noget at se frem til. :) Men jeg skal huske dit råd om at booke campingpladser i god tid de steder, hvor det er vigtigt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FrøkenM » 4. feb 2019, 07:28

Jeg skal til København til møde d. 23. i denne måned.
Har besluttet at flyve, da det er det, kræfterne rækker til for øjeblikket, men nu bliver jeg i tvivl om, om jeg tør vælge Norwegian den ene vej eller om jeg skal vælge SAS begge veje? :gruble:

SAS' hjemmeside har så været op af bakke og ude af drift de sidste dage :rulle: så det lader til jeg har lidt tid til at beslutte det.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Rejser"