Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43979

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 17. jan 2019, 08:19

Det ser noget 'broget' ud for Norwegian - måske endda lidt for broget

"Det norske flyselskab Norwegian lukker en række ruter i Europa samt flyvninger til USA og Mellemøsten."

"Lukningen af baser er på Gran Canaria, Tenerife, Mallorca samt de to amerikanske baser i New York og Providence.

Derudover vil selskabet ikke længere have baser for langdistancefly i Amsterdam, Bangkok og Fort Lauderdale i USA. "

Norwegians gæld, er på 1 år, vokset fra 18.3 mia til 30.1 mia :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43979

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 17. jan 2019, 08:52

Kursen på Norwegian

Norwegian.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 08:56

Har nogle af jer været i Hua Hin? Overvejer det en uge i april. Hvor bor man bedst? De resorts der koster lidt mindre end 8K+ og som ligger væk fra centrum skriver mange på TripAdvisor ligger langt væk/øde.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2019, 10:31

FormerlyKnownAs skrev:Har nogle af jer været i Hua Hin? Overvejer det en uge i april. Hvor bor man bedst? De resorts der koster lidt mindre end 8K+ og som ligger væk fra centrum skriver mange på TripAdvisor ligger langt væk/øde.


Jeg kan godt lide Hua Hin, lidt mindre kaotisk end andre steder i Thailand, og ikke helt så overrendt af turister. Jeg ville undgå hoteller/resorts ud til den store hovedvej som mere eller mindre deler byen på langs, og så området oppe omkring lufthavnen, det er lidt synd at den er placeret i området helt ud til vandet. Jeg ville gå efter noget ud til vandet syd for centrum, men det er også her de store (og dyre) hoteller og malls ligger.
Området nord for sommerslottet kender jeg ikke rigtigt, men der burde også være gode steder ud til vandet, men nok mindre aktivitet, dog koster en taxa ind til centrum jo ikke en formue, så der kunne man måske finde ok priser på hotel? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Persnikedy » 17. jan 2019, 10:36

Jeg har googlet på livet løs over spisesteder (til frokost mm) i Hamburg og har nu sat en veninde på sagen. Hun har flere venner dernede så de lokale kender nok de gode steder :-D Hvis nogel af jer har anbefalinger til solo middage og frokoster i Hmaburg så kom endelig med dem

Også er denne lige kommet idn af døren. Total fejlkøb, den handler mere om at rejse i flere måneder i asien og sydamerika end at tage ud at rejse solo i en uge. "Hvordan du kommer tilbage på arbejdsmarket" "Husk en pandelanpe" osv
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 10:47

Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har nogle af jer været i Hua Hin? Overvejer det en uge i april. Hvor bor man bedst? De resorts der koster lidt mindre end 8K+ og som ligger væk fra centrum skriver mange på TripAdvisor ligger langt væk/øde.


Jeg kan godt lide Hua Hin, lidt mindre kaotisk end andre steder i Thailand, og ikke helt så overrendt af turister. Jeg ville undgå hoteller/resorts ud til den store hovedvej som mere eller mindre deler byen på langs, og så området oppe omkring lufthavnen, det er lidt synd at den er placeret i området helt ud til vandet. Jeg ville gå efter noget ud til vandet syd for centrum, men det er også her de store (og dyre) hoteller og malls ligger.
Området nord for sommerslottet kender jeg ikke rigtigt, men der burde også være gode steder ud til vandet, men nok mindre aktivitet, dog koster en taxa ind til centrum jo ikke en formue, så der kunne man måske finde ok priser på hotel? :gruble:


Jeg har slet ikke begreb om geografien, hvad der er af shopping og spisesteder osv., så det må jeg vist lige kigge på. Jeg gider bare ikke betale 15-20K for en uge med morgenmad Plus fly osv. Har kig på noget ude til stranden i Cha am, siger det dig noget?

Hua hin var egentlig fordi vi kan køre dertil relativt nemt og kender et par stykker som har været ganske tilfredse der.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2019, 12:01

Den der nummer 4 vej er hovedvejen der forbinder det hele, og den er i væk fra (lyd og trafikmæssigt) men tæt på til at komme frem og tilbage, så det er fint. Lufthavnen ligger lige syd for dit kortudsnit og sommerslottet ligger lige nord for dit kortudsnit, og selve hotellet ser ud til at ligge ud til vandet, så det er slet ikke en skidt placering. Eneste der ville bekymre mig var om flytrafikken var generende når man var ved poolen eller på stranden. Jeg ville kigge på hotelanmeldelser og Tripadvisor og se hvad gæsterne skrev. Hvis det er et problem, så skal gæsterne nok brokke sig, hvis der ikke er brok over flystøj så ville jeg ikke være bange.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 12:18

Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2019, 12:36

FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 12:39

Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2019, 13:43

FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget


Selve Hua Hin er ikke vildt spændende som by, der er gode spisesteder og shopping, og en del turistting som forlystelser, dyreparker, vandland og den slags, ikke vildt ophidsende, men ok. Kan anbefale en køretur til Phetchaburi, ca. en time fra Hua Hin, byen har flere gamle templer og kongelige paladser der i dag er museer.
Til hr ungersvenden så vil jeg gætte på at disse vil være et hit :D
http://www.blackmountainwaterpark.com/water-park/
https://www.vananavahuahin.com/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 14:00

Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget


Selve Hua Hin er ikke vildt spændende som by, der er gode spisesteder og shopping, og en del turistting som forlystelser, dyreparker, vandland og den slags, ikke vildt ophidsende, men ok. Kan anbefale en køretur til Phetchaburi, ca. en time fra Hua Hin, byen har flere gamle templer og kongelige paladser der i dag er museer.
Til hr ungersvenden så vil jeg gætte på at disse vil være et hit :D
http://www.blackmountainwaterpark.com/water-park/
https://www.vananavahuahin.com/


Templer?! Ved du hvor jeg bor :lol:

Men tror da at vi tager chancen og så bare lige 2 nætter i BKK måske. Kan måske lokkes meget Marvel Experience der kører for tiden.

Ved ikke om det er den store eller den lille som vil være
mest begejstret for vandland :D

Vildt hvor lidt af Thailand jeg har set taget i betragtning hvor meget vi er kommet der :genert:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 18. jan 2019, 08:46

Åh jeg drømmer om ferie og især sommerferie..
Det er dog svært at planlægge fordi jeg endnu ikke ved, om jeg får de uger jeg gerne vil have...
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 18. jan 2019, 12:20

Min ubeslutsomme mand er vist kommet frem til at vi skal køre på sommerferie. Han har umiddelbart udelukket San Sebastian, som jeg ellers har forsøgt at overbevise ham om i over et år.


Vi tager glædeligt imod forslag til områder eller byer, nok i Frankrig eller Italien umiddelbart, hvor man kan køre til og planen er at leje et form for feriehus. Vi har en 2 årig med og er som regel mere til (stor)by og pool end strandresorts :cool2:
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 18. jan 2019, 17:36

Er der et sted/område, der er godt at bo et par dage i København, hvis det skal være let at komme til KB-hallen og samtidig også være relativt nemt at komme til Louisiana f.eks. med offentlig transport?

(Det er muligvis et dumt spørgsmål, men jeg er ikke så velbevandret i Københavns offentlige trafik udover hovedbanegården :genert: - og jeg kan sikkert også google mig til det meste, men hvis nu nogen har et tip, er det jo nemmere :D )
0

Tilbage til "Rejser"