Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2017, 08:31

Alkaia skrev:
StripesAddict skrev:Jeg bruger endagslinser, er der nogen der ved, om de er omfattet af reglerne for væsker i håndbagage?


Det er al væske med undtagelse af babymad.


tak :)
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2017, 08:40

Alkaia skrev:
StripesAddict skrev:
Alkaia skrev:
StripesAddict skrev:Jeg bruger endagslinser, er der nogen der ved, om de er omfattet af reglerne for væsker i håndbagage?


Det er al væske med undtagelse af babymad.


tak :)


Hvis de kan fås som 100 ml flasker kan du selvfølgelig tage det med i håndbagagen. Jeg bruger selv 1-dags linser, så kan ikke huske hvor små flasker man kan få (har tidligere haft månedslinser).


Det er ikke på flaske - de er i små pakninger med én linse i saltvand :) er ret sikker på jeg havde et enkelt sæt i min håndbagage sidst jeg var ude og flyve (og så resten i den indtjekkede bagage) - pakket sammen med mine andre væsker, så satser på det er fint :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 22. nov 2017, 08:42

Alkaia skrev:
StripesAddict skrev:Jeg bruger endagslinser, er der nogen der ved, om de er omfattet af reglerne for væsker i håndbagage?


Det er al væske med undtagelse af babymad.


Og medicin. Min næsespray er aldrig i posen med flydende. (Ofte er der heller ikke plads til den...)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 22. nov 2017, 11:12

Annione skrev:
Alkaia skrev:
StripesAddict skrev:Jeg bruger endagslinser, er der nogen der ved, om de er omfattet af reglerne for væsker i håndbagage?


Det er al væske med undtagelse af babymad.


Og medicin. Min næsespray er aldrig i posen med flydende. (Ofte er der heller ikke plads til den...)


Jeg blev stoppet i CPH Security i lørdags fordi jeg ikke havde pakket næsespray op med mine toiletsager, så det lyder da mærkeligt :gruble:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 22. nov 2017, 11:15

Pandesteg skrev:
Annione skrev:
Alkaia skrev:
StripesAddict skrev:Jeg bruger endagslinser, er der nogen der ved, om de er omfattet af reglerne for væsker i håndbagage?


Det er al væske med undtagelse af babymad.


Og medicin. Min næsespray er aldrig i posen med flydende. (Ofte er der heller ikke plads til den...)


Jeg blev stoppet i CPH Security i lørdags fordi jeg ikke havde pakket næsespray op med mine toiletsager, så det lyder da mærkeligt :gruble:


:gruble: Det lyder til at ingen gør det ens. Men altså. Jeg har prøvet at gå gennem scanneren i Kastrup, uden problemer, men senere, samme dag, bippede jeg i Oslo.

...til gengæld blev det enormt hurtigt spottet i Evenes, at jeg havde patron-hystre med i tasken. Det var en kæmpe brainfart fra min side, men jeg var lige begyndt til skydning, så det var mine trofæer. De kunne endda se, hvilken kaliber det var.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2017, 11:23

Så forvirringen er total :D vi skal heldigvis kun være væk få dage, så jeg propper dem bare i posen med væsker.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Aima » 22. nov 2017, 14:13

Jeg har sammenlagt omkring 15 forskellige flasker/beholdere med henholdsvis rensesæbe/rensevæske/øjendråber pga. min øjensygdom, og ville gerne have alt med i håndbagage da jeg skulle rejse i over et døgn for nogle måneder siden. Jeg fik det hele med igennem, inkl. min 100 ml. ‘Clean’-parfume, som jeg ved en fejl ikke havde fået pakket over i kufferten fra håndbagagen. Jeg tror, security-damen troede det også var linse-rens :D
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10682

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Little_Woman » 23. nov 2017, 16:41

4 dage i Paris - ja da :lun: December i Byernes By har jeg alligevel aldrig prøvet før :)
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 23. nov 2017, 18:13

Angelina skrev:Jeg sidder og kigger på forretningsrejse .... og må endnu engang erklære mig inderligt forarget over at hotellerne tager 4-6 gange mere pr døgn bare fordi der er messe - jeg synes det er uforskammet...


kun 4-6 gange, Jeg har oplevet meget værre :tie:
Men ja, det er ret usmageligt, men det er jo basal udbud/efterspørgsel, når efterspørgslen er større end udbuddet, så stiger prisen.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 23. nov 2017, 19:02

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:Jeg sidder og kigger på forretningsrejse .... og må endnu engang erklære mig inderligt forarget over at hotellerne tager 4-6 gange mere pr døgn bare fordi der er messe - jeg synes det er uforskammet...


kun 4-6 gange, Jeg har oplevet meget værre :tie:
Men ja, det er ret usmageligt, men det er jo basal udbud/efterspørgsel, når efterspørgslen er større end udbuddet, så stiger prisen.


Jeg har aldrig oplevet steder der er værre end Cologne til Photokina, ikke engang til de andre messer er de på de niveauer ... og ja, jeg har intet i mod at man sætter priserne lidt op i højsæsoner, men jeg synes det er røveri ved højlys dag det niveau det kommer op på ... og det er med til at ødelægge eventet, fordi det efterhånden kun er mega-firmaerne der har råd til at være med - og det er også derfor at verdens største foto-messe fra 2019 bliver til en meget mindre messe (men så årlig i stedet for hvert andet år) ... hotellerne har ødelagt fotograf-woodstock (selv 3 stjernes "meh" hoteller ligger på samme pris som de luksushotellerne)


San Francisco, en allerede dyr hotelby generelt, går totalt bersærk når de store IT messer rykker ind :tie:
Paris under deres modeuge :tie:
San Diego under Comic Con :8:
Hannover når Cebit kører :stoned:

Og hvis du tror det er slemt i Køln til jeres lille fotoshoot :devil: Så skulle du prøve at være der når der afvikles gamescon :gisp:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Qatar Airways - blokade

Indlægaf flicka » 26. nov 2017, 18:42

Vi skal til Malaysia i februar/marts og skal flyve med Qatar Airways på de lange strækninger ud/hjem med mellemlanding i Doha.

Men Qatar er midt i en længerevarende blokade fra de omkringliggende lande, især Saudi Arabien, som startede i juli, vistnok. Da vi købte flybilletterne, var der snak om at blokaden nok ikke varede så længe endnu, så vi tog chancen og købte flybilletterne, for det var den bedste pris og hurtigste mulighed.

Men nu som tiden går og blokaden ikke er ophævet, begynder jeg at tænke lidt på, om der er risiko for at Qatar Airways går konkurs? Eller ville I være fuldstændig kolde og sikre på, at der ikke vil være noget, selvom blokaden måske stadig er eksisterende om 3 mdr.?
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Qatar Airways - blokade

Indlægaf Annione » 26. nov 2017, 19:28

flicka skrev:Vi skal til Malaysia i februar/marts og skal flyve med Qatar Airways på de lange strækninger ud/hjem med mellemlanding i Doha.

Men Qatar er midt i en længerevarende blokade fra de omkringliggende lande, især Saudi Arabien, som startede i juli, vistnok. Da vi købte flybilletterne, var der snak om at blokaden nok ikke varede så længe endnu, så vi tog chancen og købte flybilletterne, for det var den bedste pris og hurtigste mulighed.

Men nu som tiden går og blokaden ikke er ophævet, begynder jeg at tænke lidt på, om der er risiko for at Qatar Airways går konkurs? Eller ville I være fuldstændig kolde og sikre på, at der ikke vil være noget, selvom blokaden måske stadig er eksisterende om 3 mdr.?


Næppe - de har altså mange penge dernede.
Jeg ville være helt kold. Vi bestiller selv flybilletter hos dem om nogle uger.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Qatar Airways - blokade

Indlægaf flicka » 26. nov 2017, 19:35

Annione skrev:
flicka skrev:Vi skal til Malaysia i februar/marts og skal flyve med Qatar Airways på de lange strækninger ud/hjem med mellemlanding i Doha.

Men Qatar er midt i en længerevarende blokade fra de omkringliggende lande, især Saudi Arabien, som startede i juli, vistnok. Da vi købte flybilletterne, var der snak om at blokaden nok ikke varede så længe endnu, så vi tog chancen og købte flybilletterne, for det var den bedste pris og hurtigste mulighed.

Men nu som tiden går og blokaden ikke er ophævet, begynder jeg at tænke lidt på, om der er risiko for at Qatar Airways går konkurs? Eller ville I være fuldstændig kolde og sikre på, at der ikke vil være noget, selvom blokaden måske stadig er eksisterende om 3 mdr.?


Næppe - de har altså mange penge dernede.
Jeg ville være helt kold. Vi bestiller selv flybilletter hos dem om nogle uger.


Hæh. Men deres regnskaber skulle vist være gået i rødt nu. Du dog har ret - de har temmelig mange penge og det ser ud til at de udnytter situationen til at ekspandere på andre ruter, så det burde gå an.

Tak for heads up :gogo:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 5. dec 2017, 19:23

Plejer SAS ikke have udsalg nu/snart? :gruble:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 5. dec 2017, 19:27

flicka skrev:Plejer SAS ikke have udsalg nu/snart? :gruble:


De kørte lidt omkring Black Friday, nu tror jeg de lever godt på jule og nytårsrejser, men der plejer at komme en kampagne her sidst på året/starten af det nye.
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"