Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf IrmaPigen » 5. mar 2018, 14:43

Vi har lidt forkastet ideen om en tur til Istanbul pga UMs rejsevejledning.

Vi kigger pt på en uges kæreste-ferie med sol, strand og All inklusive. Formentlig første halvdel af september.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 5. mar 2018, 14:54

Mi55y skrev:For at undgå ting som flyveforbud og den slags, så tænker vi sommerhus/ferielejlighed/etc. i nogenlunde køreafstand fra Århus - tænker at max er omkring 6 timer. Nogen der kender til en god destination med både strand og by indenfor rækkevidde?


Google Maps siger i har ca 8 timer til Amsterdam, så det skal vel næsten være et sted på den tyske vestkyst (ved jeg ikke om man kalder det,) hvis i skal have strand.

Hvis det var mig var jeg kørt til Holland eller Belgien, lidt længere og ikke så strandagtigt, men til gengæld nogle hyggelige byer.

Vi gør nogenlunde det samme til sommer, dog er vi væk lidt længere og tænker stop i Holland, Belgien og Frankrig. Min kæreste vil også gerne til Luxembourg
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 5. mar 2018, 14:56

Ficus skrev:
Google Maps siger i har ca 8 timer til Amsterdam, så det skal vel næsten være et sted på den tyske vestkyst (ved jeg ikke om man kalder det,) hvis i skal have strand.

Hvis det var mig var jeg kørt til Holland eller Belgien, lidt længere og ikke så strandagtigt, men til gengæld nogle hyggelige byer.

Vi gør nogenlunde det samme til sommer, dog er vi væk lidt længere og tænker stop i Holland, Belgien og Frankrig. Min kæreste vil også gerne til Luxembourg


Det må også gerne være i Danmark. Det vigtigste er, at der er mulighed for strand og lidt by at bruge tid i.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. mar 2018, 15:14

Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg skal til London til sommer og har bestilt noget, der hedder "A tiny single room", og det må man sige, at det er :lol:
Jeg elsker småbitte hotelværelseshuler, når jeg rejser alene, så jeg glæder mig allerede!


Her skal jeg bo i Bruxelles. Ikke helt så tiny, men derhen af.

Screenshot 2018-03-03 at 15.54.06.png


Hvornår på året skal du til Bruxelles?


I påsken :)
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 5. mar 2018, 15:22

Mi55y skrev:
Ficus skrev:
Google Maps siger i har ca 8 timer til Amsterdam, så det skal vel næsten være et sted på den tyske vestkyst (ved jeg ikke om man kalder det,) hvis i skal have strand.

Hvis det var mig var jeg kørt til Holland eller Belgien, lidt længere og ikke så strandagtigt, men til gengæld nogle hyggelige byer.

Vi gør nogenlunde det samme til sommer, dog er vi væk lidt længere og tænker stop i Holland, Belgien og Frankrig. Min kæreste vil også gerne til Luxembourg


Det må også gerne være i Danmark. Det vigtigste er, at der er mulighed for strand og lidt by at bruge tid i.


Så vil jeg foreslå Nordsjælland, Hornbæk fx, der synes jeg er hyggeligt. Der er også fine museer i nærheden og flere småbyer omkring man kunne køre til.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 5. mar 2018, 15:27

Mi55y skrev:
Ficus skrev:
Google Maps siger i har ca 8 timer til Amsterdam, så det skal vel næsten være et sted på den tyske vestkyst (ved jeg ikke om man kalder det,) hvis i skal have strand.

Hvis det var mig var jeg kørt til Holland eller Belgien, lidt længere og ikke så strandagtigt, men til gengæld nogle hyggelige byer.

Vi gør nogenlunde det samme til sommer, dog er vi væk lidt længere og tænker stop i Holland, Belgien og Frankrig. Min kæreste vil også gerne til Luxembourg


Det må også gerne være i Danmark. Det vigtigste er, at der er mulighed for strand og lidt by at bruge tid i.


Mellem Travemunde og Neustadt i Nordtyskland er der en lang fin strand, med mange muligheder for både badehoteller, hytter og sommerhuse. Hansapark ligger ved Neustadt, og Lübeck er 15min. væk, Kiel er 30 min. væk og Hamborg er 45min. væk.

søg på Timmendorf Strand eller Sierksdorf Strand
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 5. mar 2018, 16:03

Ficus skrev:
Mi55y skrev:
Ficus skrev:
Google Maps siger i har ca 8 timer til Amsterdam, så det skal vel næsten være et sted på den tyske vestkyst (ved jeg ikke om man kalder det,) hvis i skal have strand.

Hvis det var mig var jeg kørt til Holland eller Belgien, lidt længere og ikke så strandagtigt, men til gengæld nogle hyggelige byer.

Vi gør nogenlunde det samme til sommer, dog er vi væk lidt længere og tænker stop i Holland, Belgien og Frankrig. Min kæreste vil også gerne til Luxembourg


Det må også gerne være i Danmark. Det vigtigste er, at der er mulighed for strand og lidt by at bruge tid i.


Så vil jeg foreslå Nordsjælland, Hornbæk fx, der synes jeg er hyggeligt. Der er også fine museer i nærheden og flere småbyer omkring man kunne køre til.

Enig - eller ved Sjællands Odde.

Sydsjælland (fx Karrebæksminde) eller Lolland (fx Marienlyst) er også gode bud, hvis I gerne vil lidt længere væk hjemmefra.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 5. mar 2018, 16:30

Mi55y skrev:
Ficus skrev:
Google Maps siger i har ca 8 timer til Amsterdam, så det skal vel næsten være et sted på den tyske vestkyst (ved jeg ikke om man kalder det,) hvis i skal have strand.

Hvis det var mig var jeg kørt til Holland eller Belgien, lidt længere og ikke så strandagtigt, men til gengæld nogle hyggelige byer.

Vi gør nogenlunde det samme til sommer, dog er vi væk lidt længere og tænker stop i Holland, Belgien og Frankrig. Min kæreste vil også gerne til Luxembourg


Det må også gerne være i Danmark. Det vigtigste er, at der er mulighed for strand og lidt by at bruge tid i.

Den jyske vestkyst? Der er jo muligheder nok, Skagen ville jeg selv synes er oplagt, eller Ålbæk, så har I lige langt til Skagen og Frederikshavn. Og kan måske dage på en dagstur til Læsø. Der er superfine strande, seværdigheder hvis vejret ikke arter sig og udmærkede spisesteder. Blåvands Huk, for nu at bevæge os i en anden retning, er også skøn og tæt på Varde og Esbjerg.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 6. mar 2018, 05:56

Iih så mange gode forslag! Så er det jo bare at vælge!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daphne » 6. mar 2018, 19:56

Kiel/Laboe er lækkert og det samme med området ved Timmendorfer Strand.
1
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Brutus » 6. mar 2018, 20:49

Rapfisk: Sydsjælland (fx Karrebæksminde) eller Lolland (fx Marienlyst) er også gode bud, hvis I gerne vil lidt længere væk hjemmefra.

MarieNlyst ligger ved Helsingør, og Marielyst ligger på Falster. Men er i øvrigt et dejligt sted om sommeren.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf IrmaPigen » 10. mar 2018, 09:40

Gode restauranter i Malaga-området?
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf hthy » 10. mar 2018, 18:46

Mi55y skrev:Iih så mange gode forslag! Så er det jo bare at vælge!


Tag lige Fanø med i overvejelserne. Der er altid skønt,
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 10. mar 2018, 20:11

Jeg er ved at overveje sommerferie i starten af august, og jeg har lidt planer om at tage afsted alene i en uges tid, så det skal nok være i Europa et sted og gerne hvor der er lidt varmt vejr (men helst ikke alt for mange grader over de 30).
Jeg er på jagt efter et sted, hvor der både er lidt storby (eller i hvert fald en masse kulturelt at se) og samtidig nem adgang til noget spædende natur, man kan tage på udflugt i (gerne uden man behøver leje en bil). Lige nu overvejer jeg et eller andet sted i Spanien, evt. på en af øerne, men jeg frygter lidt at det er sådan nogle turistmekkaer, hvor man nærmest render ind i danskere på hvert gadehjørne og det er jeg ikke så interesseret i. Jeg er ikke interesseret i decideret strand-/badeferie.

Jeg vil helst til et land, jeg ikke har besøgt før, men det begrænser udvalget til Spanien, Irland eller Østeuropa, så kom gerne med tips til de områder. Men ellers er jeg også åben for at gense et land, hvis I har nogle gode anbefalinger, jeg har trods alt ikke se alt i et land, bare fordi jeg har været der før :D
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf differentdaydifferentperson » 11. mar 2018, 02:56

Ville i have nogen indvendinger imod rejse til Ægypten(Sharm-El-Sheik)? Tænker sikkerhedsmæssigt.
Har selvfølgelig læst udenrigsministeriets anbefaling, men er stadig i tvivl.
Så vidt jeg kan forstå står 70% af hotellerne tomme dernede og der flyver fx ingen britiske flyselskaber derhen.
Rejser i maj måned.
0

Tilbage til "Rejser"