Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. apr 2019, 09:24

Vi er i Hua Hin og havde egentlig lejet en lejlighed via Airbnb som Havde adgang til alt på et stort resort 2 min gang derfra. På under 24 ankom vi, pakkede ud, brugte pool, pakkede sammen og flyttede på hotel.

Udover at billederne ikke levede op til det, så lækkede den ene AC meget. Vi aftalte så at den skulle fikses i dag kl 11. Min mand gik op 10.50. Den var fikset og de havde efterladt et stort svineri. Wtf?!?! Jeg var rasende. Vi skrev med det samme af det ikke var ok, at vi ville flytte og forlangte pengene retur. Da vi lavede check-in på novotel kl 15 ringede Airbnb for at få vores version. Full refund inden for 8-10 dage.

Novotel er mega godt. Især for vores søn. Det er nemlig deres Funtastic udgave. Der er strand, flere pools, vandrutchebane, hoppeborg, minigolf osv , 10 aktiviteter dagligt for børn, biograf, game room, legeland, og og og.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. apr 2019, 11:22

Hold da lige op hvor får man meget ferie for pengene i Tyskland :8:

Min far og jeg har lavet et overslag på vores femdages tur til Greifswald - Stralsund - Rügen - Wismar - Lübeck, og vi har rundt regnet hver brugt 3500 kr. inkl. færge, benzin, fire overnatninger på gode hoteller (med morgenmad), parkering, frokost og aftensmad og eftermiddagskaffe/kage og oplevelser.

Det var virkelig en hyggelig, oplevelsesrig og flot tur. Førsteklasses alternativ til mere traditionel storbyferie.
Også virkelig god service og LÆKKER mad overalt. Bestemt ikke sidste gang vi skal til Mecklenburg-Vorpommern.
4
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wunder8 » 21. apr 2019, 06:59

IrmaPigen skrev:Nogen der har været i Paris for nylig, og som har oplevet problemer pga de der gule veste?


Var der for en måneds tid siden, vi mærkede ikke til det.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41760

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 22. apr 2019, 16:07

Til jer, der rejser: Sørg for at hente Udenrigsministeriets app Rejseklar og registrer jer der med dato for ud- og hjemrejse, når I er i udlandet. Så ved UM, hvor I er, og I får besked, hvis der er noget, I skal være opmærksomme på (naturkatastrofer, angreb) osv.

http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-t ... eklar-app/
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 22. apr 2019, 17:40

Jeg har så meget rejseudlængsel at det er helt vildt. Har dog lige været i Århus påsken over og det hjalp heldigvis lidt.

Gid jeg havde råd til at rejse hver måned :lun:


Hvad gør I andre, der har det lige som mig?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 22. apr 2019, 17:45

Har også den vildeste udlængsel.
7 mdr siden sidste rejse. Og så lidt juledagene Aarhus.
Har Aarhus om et par uger og UK om en lille måned.

Og woop også lige 2 døgn på svensk konference / spa sted :love:

I pipeline London og Sydspanien.

Men udlængslen til overseas rejse er kæmpe.
Det er lang tid siden jeg jeg har været langt væk, sidst var Dubai i april 2016.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Delfin » 22. apr 2019, 18:27

Pjeps skrev:
paint skrev:Jeg så lige at Apollo Rejser, har introduceret dette noget specielle rejseformat. Gad vide hvor mange, der er modige nok? Men "garanteret" 4-stjernet hotel til 2500 pr. person, lyder jo ellers ret billigt :gruble: (er der nogen der har lyst til at prøve og vil melde tilbage hér? :D )

"Destination ukendt
Træd ud af tryghedszonen og book en rejse til Destination Ukendt!
Prøv noget nyt og book en Live a Little*-rejse til Destination Ukendt. Du vælger selv, hvor modig du er - betal fra 1.500,- og kom hvor som helst indenfor vores ordinære charterprogram eller betal fra 2.500,- og vær garanteret et mindst 4-stjernet hotel. Luk øjnene, tag chancen og lad os afgøre din næste destination og hotel!
Vi lover, at det bliver et minde for livet.

* Live a Little: Oplev noget nyt med Apollo. Der sker noget med os, når vi rejser. Vi slapper af, bliver mere fri og åbner op for nye indtryk. Nye madoplevelser, nye mennesker, nye stilarter og nye omgivelser. Vi kalder det Live a Little!

Sådan gør du:
1. Vælg mellem Live a Little og Live a Little PLUS.
2. Vælg hvilken uge du vil rejse (du kommer afsted en dag mellem torsdag og mandag i valgt uge, og rejselængden er en uge).
3. Senest 2 uger inden afrejse får du besked om afrejsedag og destination.
4. Live a Little!"

https://www.apollorejser.dk/rejser/ovri ... t/hoteller


Jeg tror mere end 80 % ender i Tyrkiet /Egypten , derfor vil jeg ikke tage chance.


Jeg har det på samme måde, men hvis man kunne fravælge nogle destinationer kunne jeg godt hoppe på den
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 22. apr 2019, 18:40

Stitch skrev:Hvad gør I andre, der har det lige som mig?


Læser rejsebøger, surfer destinationer, planlægger nye rejser, finder på udflugter i dagligdagen.

Jeg/vi har pt ingen rejser på tegnebrættet og det huer mig ikke helt...
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 22. apr 2019, 18:50

Vi er udrejste (er det et ord? :gruble:) Vi kunne egentlig have rejst 12 dage her henover påsken, men efter at have rejst i påsken både 2017 og 2018, og været afsted i både jan, feb og marts, så har vi nydt påske med venner og familie :lun: og så skader det jo ikke at vejret har været så godt som det har :banan: Og selvom de lover mere regn og dårligere vejr resten af ugen, så skal vi i den grad nyde bare at være hjemme og ikke have nogen planer, bare dovne den, slappe af, få flyttet om på et par møbler og lavet et par småreparationer.
Regner først med at vi skal have sommerferie i aug/sept, men den skal planlægges, men det kræver lidt at vi finder et sted, og lige nu er der bare ikke noget vi kan komme på, som vi VIL se/opleve.
Det er sjovt som rejselyst kommer og går.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41760

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 22. apr 2019, 19:46

Stitch skrev:Jeg har så meget rejseudlængsel at det er helt vildt. Har dog lige været i Århus påsken over og det hjalp heldigvis lidt.

Gid jeg havde råd til at rejse hver måned :lun:


Hvad gør I andre, der har det lige som mig?


Drømmer om, hvor min næste rejse skal gå hen :genert: Researcher på flybilletter, hoteller osv. (det er lidt som window shopping, når man har shoppestop) og ser på, hvor billigt jeg kan gøre det. Og så har jeg omsider accepteret, at permanent udlængsel bare er en del af mig, og det gør det lidt nemmere at acceptere. Kommer aldrig til at synes, at det skønneste i verden er at være i Danmark hele tiden.
1
:lun: Be brave
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 26. apr 2019, 10:21

Er der nogen der kan anbefale en hyggelig tysk by at tage en dag i på vej til Amsterdam/Holland.

Vores krav er at der skal være hyggeligt og noget at se på til fods ( vi har en 2-årig i klapvogn med), rigtig gerne må der være en fed legeplads. Og det ville også være skønt hvis man kunne få noget rigtig god mad. Vi snakker slut juni-start juli.

På hjemturen skal vi også gøre et stop, men det bliver måske fra Belgien, så 2 byer ville også være helt fint :D
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pyjamas » 11. maj 2019, 16:41

Min 6-årige søn og jeg tager til Berlin torsdag, hvor det er Kristi Himmelfart, og vi tager hjem igen tirsdag. Så vi har 4 hele dage.
Vi skal med offentlig transport dernede, har I et par tips hertil? Vi skal se KaDeWe, ZOO og Tv-tårnet og også noget med krigen. Umiddelbart er det nok med billetter til zone A og B? Har nogen erfaring med WelcomeCard/CityTourCard?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 11. maj 2019, 20:19

Pyjamas skrev:Min 6-årige søn og jeg tager til Berlin torsdag, hvor det er Kristi Himmelfart, og vi tager hjem igen tirsdag. Så vi har 4 hele dage.
Vi skal med offentlig transport dernede, har I et par tips hertil? Vi skal se KaDeWe, ZOO og Tv-tårnet og også noget med krigen. Umiddelbart er det nok med billetter til zone A og B? Har nogen erfaring med WelcomeCard/CityTourCard?


Jeg har haft gode erfaringer med Welcome Card - det giver også rabat mange steder, bl.a. TV-tårnet og cafeen i Ritter Sport museet. Hvis I køber welcome card til x dage og får brug for enkelte ture derudover, kan jeg anbefale app’en BVG Fahrinfo, som både virker som rejseplan og køb af billetter.
Bus 100 kører hele vejen fra Zoo til Alexander Platz, og kører bl.a. forbi Rigsdagen, BrandenburgerTor og Unter den Linden, så det er en rigtigt god turistrute.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 11. maj 2019, 22:22

Sof skrev:Er der nogen der kan anbefale en hyggelig tysk by at tage en dag i på vej til Amsterdam/Holland.

Vores krav er at der skal være hyggeligt og noget at se på til fods ( vi har en 2-årig i klapvogn med), rigtig gerne må der være en fed legeplads. Og det ville også være skønt hvis man kunne få noget rigtig god mad. Vi snakker slut juni-start juli.

På hjemturen skal vi også gøre et stop, men det bliver måske fra Belgien, så 2 byer ville også være helt fint :D


Cloppenburg, lige efter Bremen. hyggelig lille by, med lang historie og et fint frilandsmuseum lige ved bykernen.
https://museumsdorf.de/en/home-2/
Og flere gode hoteller og spisesteder. og så er det nemt tæt ved A1 motorvejen lige på ruten til Amsterdam.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2019, 17:42

Pyjamas skrev:Min 6-årige søn og jeg tager til Berlin torsdag, hvor det er Kristi Himmelfart, og vi tager hjem igen tirsdag. Så vi har 4 hele dage.
Vi skal med offentlig transport dernede, har I et par tips hertil? Vi skal se KaDeWe, ZOO og Tv-tårnet og også noget med krigen. Umiddelbart er det nok med billetter til zone A og B? Har nogen erfaring med WelcomeCard/CityTourCard?


Jeg tager derned samme dag :D Zone A og B er rigeligt. Lufthavnen i Schönefeld ligger dog i zone C.
Der er intet at spare transportmæssigt ved de kort, tværtimod, så det afhænger fuldstændig af, hvad I ellers skal.
Det har aldrig kunne betale sig for mig, så jeg bruger endagsbilletter, som jeg ofte køber en lille bunke af den første dag og løbende aktiverer. Differencen mellem to- og trezoners dagskort er så lille, at det kan betale sig at købe sidstnævnte på dage, hvor man skal fra og til Schönefeld.
1

Tilbage til "Rejser"