Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tiger » 21. jul 2016, 06:42

DetSorteCirkus skrev:
Tiger skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har opdaget, at man på særlige afgange kan komme med bus til Hamborg og tilbage igen for 240 kr.! :gisp:

Det frister...


Hvilket selskab er det? Og fra KBH? :blomst: :)


Flixbus og ja, København :)


Tak :kys: og Berlin for 149, hvis man magter 8 timer i bus :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 21. jul 2016, 08:13

Retur til Berlin fra København for 156 kr. Fra Berlin til Hamburg 8.5 Euro. (63,- DKK)

Man kan komme rigtig billigt rundt i Tyskland, hvis man er til lange busrejser. Der er gratis WIFI i busserne.

https://www.postbus.de/index.php?lang=1&

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 28. jul 2016, 07:47

Er der nogen som har nogle fede tips til Budapest? Gerne spisesteder!

Jeg synes det er sjovt at finde de der analoge, gammeldags fotoautomater når vi er ude at rejse. Men det er måske slet ikke at finde i Budapest? Vi fandt det i Hamburg, Berlin og Prag, men synes ikke der er i Budapest.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2016, 08:14

Lykke skrev:Er der nogen som har nogle fede tips til Budapest? Gerne spisesteder!

Jeg synes det er sjovt at finde de der analoge, gammeldags fotoautomater når vi er ude at rejse. Men det er måske slet ikke at finde i Budapest? Vi fandt det i Hamburg, Berlin og Prag, men synes ikke der er i Budapest.


Budapest + spisesteder = Onyx :love:



http://www.onyxrestaurant.hu/en

Kort fortalt er det en Michelinrestaurant med en Bocuse d'Or-vindende chefkok (den europæiske konkurrence) og en frokostmenu til 200-250 kr.
Det med "frokost" har mest med tidspunktet på dagen at gøre; menuen er fyldig som en aften-treretters.
Som det vist også fremgår af videoen, er det et meget formelt sted, hvor ulasteligt klædte tjenere serverer synkront og løbende fjerner brødkrummer fra dugen, så det er en del af oplevelsen. Vi fandt det på ingen måde anstrengende, bare betænksomt og meget anderledes end de steder, hvor vi normalt spiser ude.

I den helt anden ende var vi glade for Hummus Bar til frokost og let aftensmad:
http://www.hummusbar.hu/

Langos (varme fladbrød med forskelligt fyld på toppen) spiste vi øverst i den store markedshal, hvor man også kan købe delikatesser og råvarer i gulvplan:
http://budapestmarkethall.com/

Vi spiste også traditionelt ungarsk, dvs. tungt, rigeligt og godt, i en kælderrestaurant, der var anbefalet vidt og bredt, men jeg kan desværre ikke huske navnet. Da kokkene på Onyx fabulerer over det klassiske ungarske køkken, var det interessant først at have set og smagt på originalerne.

Af byens berømte grand cafés besøgte vi disse to:
http://www.callascafe.hu/index_en.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Caf%C3%A9_Gerbeaud
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 28. jul 2016, 08:23

LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?


Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 28. jul 2016, 08:25

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har nogle fede tips til Budapest? Gerne spisesteder!

Jeg synes det er sjovt at finde de der analoge, gammeldags fotoautomater når vi er ude at rejse. Men det er måske slet ikke at finde i Budapest? Vi fandt det i Hamburg, Berlin og Prag, men synes ikke der er i Budapest.


Budapest + spisesteder = Onyx :love:



http://www.onyxrestaurant.hu/en

Kort fortalt er det en Michelinrestaurant med en Bocuse d'Or-vindende chefkok (den europæiske konkurrence) og en frokostmenu til 200-250 kr.
Det med "frokost" har mest med tidspunktet på dagen at gøre; menuen er fyldig som en aften-treretters.
Som det vist også fremgår af videoen, er det et meget formelt sted, hvor ulasteligt klædte tjenere serverer synkront og løbende fjerner brødkrummer fra dugen, så det er en del af oplevelsen. Vi fandt det på ingen måde anstrengende, bare betænksomt og meget anderledes end de steder, hvor vi normalt spiser ude.

I den helt anden ende var vi glade for Hummus Bar til frokost og let aftensmad:
http://www.hummusbar.hu/

Langos (varme fladbrød med forskelligt fyld på toppen) spiste vi øverst i den store markedshal, hvor man også kan købe delikatesser og råvarer i gulvplan:
http://budapestmarkethall.com/

Vi spiste også traditionelt ungarsk, dvs. tungt, rigeligt og godt, i en kælderrestaurant, der var anbefalet vidt og bredt, men jeg kan desværre ikke huske navnet. Da kokkene på Onyx fabulerer over det klassiske ungarske køkken, var det interessant først at have set og smagt på originalerne.

Af byens berømte grand cafés besøgte vi disse to:
http://www.callascafe.hu/index_en.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Caf%C3%A9_Gerbeaud


Ja, har overvejet Onyx, men vi har en baby på 10 måneder med. Så tror ikke rigtigt det er muligt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LadyFox » 28. jul 2016, 08:30

Annione skrev:
LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?


Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!

Kakerlakker er fint nok, ulækre, men okay. :)
0
...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 28. jul 2016, 09:05

paint skrev:Retur til Berlin fra København for 156 kr. Fra Berlin til Hamburg 8.5 Euro. (63,- DKK)

Man kan komme rigtig billigt rundt i Tyskland, hvis man er til lange busrejser. Der er gratis WIFI i busserne.

https://www.postbus.de/index.php?lang=1&

Billede

Det vil vi helt sikkert se nærmere på! :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 28. jul 2016, 15:12

LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?


Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!

Kakerlakker er fint nok, ulækre, men okay. :)


Så tag gerne et kig på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.no/search ... ribien?m=0 Vi besøgte Barbados, St. Lucia og Antigua i foråret.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LadyFox » 28. jul 2016, 15:23

Annione skrev:
LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?


Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!

Kakerlakker er fint nok, ulækre, men okay. :)


Så tag gerne et kig på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.no/search ... ribien?m=0 Vi besøgte Barbados, St. Lucia og Antigua i foråret.

Den er jeg stødt på før, da jeg søgte på barbados :) Lækkert ser det ud i hvert fald. I virkeligheden ville vi gerne til Cuba, men der har de jo Zikavirus, så det må blive noget andet.
Vi er ikke så langt i planlægningen, men af hvad vi har kigget på er vi rimelig varme på Barbados og Bahamas i hvert fald. Men vi holder Asien åben da vi endnu ikke ved hvordan det ser ud med økonomi til den tid, og Asien kan nok gøres billigere :)

Men jeg vil i hvert fald se lidt nærmere på din blog.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LadyFox » 29. jul 2016, 09:04

Ballademager skrev:
LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?


Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!

Kakerlakker er fint nok, ulækre, men okay. :)


Så tag gerne et kig på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.no/search ... ribien?m=0 Vi besøgte Barbados, St. Lucia og Antigua i foråret.

Den er jeg stødt på før, da jeg søgte på barbados :) Lækkert ser det ud i hvert fald. I virkeligheden ville vi gerne til Cuba, men der har de jo Zikavirus, så det må blive noget andet.
Vi er ikke så langt i planlægningen, men af hvad vi har kigget på er vi rimelig varme på Barbados og Bahamas i hvert fald. Men vi holder Asien åben da vi endnu ikke ved hvordan det ser ud med økonomi til den tid, og Asien kan nok gøres billigere :)

Men jeg vil i hvert fald se lidt nærmere på din blog.


Der er zika-virus over hele Latinamerika (og nu også i Florida), men om Caribien er ramt over det hele er jeg dog ikke sikker på. Er nogen af jer gravide? Ellers tror jeg ikke, det er noget, I behøver frygte mere end f.eks. dengue.

Min veninde er lidt skruk, ikke at hun planlægger at være gravid når vi rejser, men kender jeg hende ret kan det heller ikke udelukkes helt. Mener det også kan blive et problem hvis man bliver gravid lidt efter.
0
...
Simsallabim
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. maj 2016, 20:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Simsallabim » 29. jul 2016, 16:34

Jeg drømmer om en familieferie, mig, mand og søn (7 år) Budgettet vil være 35.000 kr for transport/overnatning.
Min mand er ikke ligeså rejselysten som mig, han stresser helt vildt nemt i en lufthavn -og så sidder han i den grad på pengepungen.
Det ideelle vil være en rejse, hvor vi flyver direkte, og hvor vi bor i noget lejlighed/lejlighedshotel hvor der er pool.
Sønnen og jeg drømmer om Mexico, Asien, USA. Det skal være varmt i februar:-) Vi ville kunne rejse i uge 6+7 eller 7+8.
Jeg har kigget på startour -som feks flyver direkte til Kao Lak eller Cancun i Mexico.
Jeg drømmer og drømmer....
0
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf honeybee » 29. jul 2016, 16:59

Ballademager skrev:
Mexico er :love: :lun: Men jeg ville nok gå efter Playa del Carmen, Acumal eller Tulum for at undgå alt for mange amerikanske turister :genert: Og er i på Yucatan, så glem ikke Isla Mujeres - paradis på jord, siger jeg bare.

Ellers har jeg hørt rigtig godt om Costa Rica fra flere, men har ikke selv været der. Men tror bestemt, at det er værd at tjekke det ud.


Enig - I skal næsten vælge en af de byer, der ligger lidt længere nede. Jeg har boet i Playa del Carmen (2mdr) og Tulum (1 uge) og ville vælge Playa og så tage på dagsture til Tulum, Isja Mureres, evt Cancun. Og hvis I virkelig har lyst til hygge og fantastisk natur og ren afslapning så sandøen Isla Holbox 4-6 timer væk fra Playa :)

Og ellers anbefaler jeg i den grad også Costa Rica, hvor jeg boede i Coco del Playa i 3 mdr. Costa Rica er fantastisk og helt sin egen. Afslappet, smukke strande med rig mulighed for surfing og dykning, frodig regnskov og det dejligste folkefærd :sol: :dåne:
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 30. jul 2016, 08:40

Jeg tror altså også det er godt hvis man bor i central Cancun frem for Zona Hoteleres. Ift. at undgå amerikanske turister.

Vi var der for 6 år siden og elskede det. Vi var både i extrem turistzonen og rejste rundt på egen hånd i en lejet bil. Jeg vil klart anbefale det sidste hvis man gerne vil se noget, for der kommer VIRKELIG mange mennesker til f.eks. Chichen Itza, men de fleste kommer på en dagstur fra Cancun. Vi sov i Valladolid og var derude da de åbnede og nåede at se det meste før horderne (og jeg mener HORDERNE) ankom. Derudover kan man tage til Merida og se en mere "ægte" mexikansk storby uden det er vildt skræmmende. Kan også anbefale Tres Cenotes turen mellem Valladolid og Merida.
Vi var vilde med Tulum, men min veninde som var der i år syntes det var vildt turistet.

Costa Rica er også dejligt. Jeg synes ikke det var helt ligeså dejligt som Mexico. Til gengæld har jeg et permanent crush på Grenada i Nicaragua og strandene syd for San Juan del Sur, hvis man skal prøve noget anderledes.
0
Simsallabim
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. maj 2016, 20:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Simsallabim » 30. jul 2016, 10:30

Ej I er bare så gode herinde. Jeg elsker at læse om rejser, og det er en sand fornøjelse at kunne skrive og få svar af så berejste folk.
Jeg har kigget på Playa del Carmen. Startour har en rejse dertil på 15 dage på Hotel El Tukan -det er godt nok dobbeltværelser prisen er 33.124 kr der står flyvetiden er 11 timer og 40 minutter.
Man kunne vel også tage til USA først.....
Tror I ikke også man kan gøre det hele billugere selv ?
0

Tilbage til "Rejser"