Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 22. apr 2018, 16:28

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Nu bookede jeg 4 dage til Hannover. Spændt på det! Men der er zoo, så barnet skal nok synes det er fedt.


De har tilsyneladende nogle flotte parker, hvorimod det gamle slot desværre blev helt ødelagt under krigen.
https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... en-Gardens

Slottet er genopbygget, men jeg ved ikke, om der er så meget at se mere...
Der står lidt om det her: https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... and-Museum


Det ser altså lækkert ud med de parker.
Jeg tror det bliver en fin rejse.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 16:31

Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Nu bookede jeg 4 dage til Hannover. Spændt på det! Men der er zoo, så barnet skal nok synes det er fedt.


De har tilsyneladende nogle flotte parker, hvorimod det gamle slot desværre blev helt ødelagt under krigen.
https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... en-Gardens

Slottet er genopbygget, men jeg ved ikke, om der er så meget at se mere...
Der står lidt om det her: https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... and-Museum


Det ser altså lækkert ud med de parker.

Jeg tror det bliver en fin rejse.


Det tror jeg også. Jeg prioriterer at få set en masse af Tyskland i disse år, da jeg forudser, at mange af de her byer inden længe bliver mainstream-turistmål med menneskemylder og forhøjede priser.

Der var en eller anden særlig grund til, at jeg overvejede Hannover sidste år :gruble: Jeg må lige kigge i min coffee table-bog med de smukkeste steder i Tyskland.

Hvor skal I bo?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 16:35

Wtf! :gisp: Frankfurt skyline.

Billede

Der må jeg også hen en dag.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 22. apr 2018, 16:37

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Nu bookede jeg 4 dage til Hannover. Spændt på det! Men der er zoo, så barnet skal nok synes det er fedt.


De har tilsyneladende nogle flotte parker, hvorimod det gamle slot desværre blev helt ødelagt under krigen.
https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... en-Gardens

Slottet er genopbygget, men jeg ved ikke, om der er så meget at se mere...
Der står lidt om det her: https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... and-Museum


Det ser altså lækkert ud med de parker.

Jeg tror det bliver en fin rejse.


Det tror jeg også. Jeg prioriterer at få set en masse af Tyskland i disse år, da jeg forudser, at mange af de her byer inden længe bliver mainstream-turistmål med menneskemylder og forhøjede priser.

Der var en eller anden særlig grund til, at jeg overvejede Hannover sidste år :gruble: Jeg må lige kigge i min coffee table-bog med de smukkeste steder i Tyskland.

Hvor skal I bo?


Vi skal bo ret centralt. Kan ikke huske det specifikke område.
Synes Hamborg og Berlin er blevet så dyrt inden for de sidste par år.
Tror der er nogle danskere som har købt nogle dyre lejligheder som skal lejes ud til alt for mange penge.

Tog med pladsbilletter for os alle 3 og overnatninger endte på 2870kr i alt.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 22. apr 2018, 17:44

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Nu bookede jeg 4 dage til Hannover. Spændt på det! Men der er zoo, så barnet skal nok synes det er fedt.


De har tilsyneladende nogle flotte parker, hvorimod det gamle slot desværre blev helt ødelagt under krigen.
https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... en-Gardens

Slottet er genopbygget, men jeg ved ikke, om der er så meget at se mere...
Der står lidt om det her: https://www.hannover.de/en/Tourism-Cult ... and-Museum


Det ser altså lækkert ud med de parker.

Jeg tror det bliver en fin rejse.


Det tror jeg også. Jeg prioriterer at få set en masse af Tyskland i disse år, da jeg forudser, at mange af de her byer inden længe bliver mainstream-turistmål med menneskemylder og forhøjede priser.

Der var en eller anden særlig grund til, at jeg overvejede Hannover sidste år :gruble: Jeg må lige kigge i min coffee table-bog med de smukkeste steder i Tyskland.

Hvor skal I bo?

Jeg troede egentlig Tyskland var et mainstream ferie mål til vi var i leipzig i påsken. Der var kun tyske turister.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Zonta » 22. apr 2018, 18:41

flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?

I Kreuzberg er der rigtig meget streetart på bygninger og der er mange gode fotomotiver. Min mand og jeg har været på restaurant Marjellchen i Charlottenburg og det er en speciel oplevelse, men på den gode måde. Det er en lille restaurant og ret populær, så der skal gerne bestilles bord. Ellers ligger der også en god thai, Papaya - kan dog ikke helt huske hvor i byen. Vietnamesisk skal næsten være på Si An - det er lækkert!
Hvis I er i nærheden en dag og skal bruge noget god frokost, så er Mustafas Gemüsekebap lækker :savl: Der er temmelig lang kø og det smager altså godt, selvom det "bare" er kebab :D
1
J, juli 2018.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 23. apr 2018, 05:33

Altså den der gemüse kebab fra Mustafa - ja, den er okay. Men hvis køen er grotesk, så lad være. Synes der bliver lavet så mange gode kebabs alle mulige steder i Berlin.
Vi boede på et hotel lidt uden for byen, men en lille kebabbiks var der selvfølgelig. De lavede mægtig gode kebab, og store gode øl til 1,5 euro, og så kunne man sidde der på hjørnet og kigge lidt på byen.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 23. apr 2018, 06:00

flicka skrev:Jeg skal på kærestetur til Berlin med manden og mangler lidt nogle ideer og anbefalinger til, hvad vi kan lave.

Jeg har været i Berlin et par gange, men han har kun været i Berlin een gang, hvor han løb Berlin Marathon og derfor ikke så mere af byen udover det, han så under løbet. Så det må gerne være de typiske ting som Det Jødiske Mindesmærke, Brandenburger Tor, East Side Gallery mm., men meget gerne også noget anderledes/skævt. Han er meget glad for at fotografere, loppemarkeder og at bare tøffe rundt. Jeg er glad for museer, shopping og at spise :lol:

Vi er klart mere til øl end vin og cocktails.

Vi skal bo nær Oranienburger Tor i Mitte, men skal helt klart ud og udforske de forskellige bydele.

Nogle bud?


Jeg vil også gerne anbefale Stasimuseet/fængslet - virkeligt spændende! Og kan man tage rundvisningen på tysk, bliver man vist rundt af en gammel indsat.

Vi var på White Trash Burgers, som jeg vist egentlig fik anbefalet herindefra? Virkelig særpræget sted med gode burgers - restaurant, spillested og tatovør i et og meget sjov indretning.

Og så selvfølgelig en gratis walking tour til at få de helt gængse spots med på gåben. Vi plejer at bruge Sandemans.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Nesnay » 23. apr 2018, 07:06

Flicka, hvis I gerne vil se rigsdagsbygningen, så sørg for at bestille tid på forhånd. Den første gang, jeg var af sted, var der ingen ledige pladser tilbage. Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af rundvisningerne i bygningen, da jeg på min seneste tur var så heldig at få en privat tour af en vens kæreste, der arbejder i bygningen, men det fungerede rigtig godt i "sneglehuset" (kuplen), hvor man vha. en audioguide får beskrevet alle de bygninger osv., man kan se.
3
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 23. apr 2018, 15:13

DetSorteCirkus skrev:Det var så lidt :)
Hvis I skal derhen eller på et andet tidspunkt er i nærheden, kan jeg anbefale frokost på det lille spisested Fresh Bäckerei i samme gade (nr. 8). De sælger bl.a. rigtig lækre middelhavssalater til uhørt lave priser.

Edit: Og de har udendørsservering.


Nesnay skrev:Der er virkelig mange gode tips i den tråd, jeg havde stor glæde af den :love:

Jeg vil foreslå, at I lægger ud med en Free Walking Tour e.l. Det er en god og billig måde at få en fornemmelse af byen på, og så kan man altid senere vende tilbage til særligt interessante steder/kvarterer.

Hvis I er til asiatisk mad, er der mange virkelig gode steder med rimelige priser. Bl.a.var jeg rigtig glad for Si An, men ellers havde jeg kun gode oplevelser ved at finde anbefalede steder via TripAdvisor.

Dussmann er en kæmpe boghandel, der også har en stor engelsk afdeling - et must for læseheste. Her kan jeg let bruge en time eller to.

Zoo er stor og med ret fine anlæg. Der bliver også gjort meget ud af levende formidling, fx ved fodring.

Deutsches Historisches Museum var en rigtig god oplevelse - det er ikke så "tørt", så måske det også er noget for din mand. Men det er stort! Jeg stressede igennem de sidste rum for at nå det inden lukketid. Altes Museum var også virkelig godt, men det kræver nok en forhåndsinteresse for antikken.


Zonta skrev:I Kreuzberg er der rigtig meget streetart på bygninger og der er mange gode fotomotiver. Min mand og jeg har været på restaurant Marjellchen i Charlottenburg og det er en speciel oplevelse, men på den gode måde. Det er en lille restaurant og ret populær, så der skal gerne bestilles bord. Ellers ligger der også en god thai, Papaya - kan dog ikke helt huske hvor i byen. Vietnamesisk skal næsten være på Si An - det er lækkert!
Hvis I er i nærheden en dag og skal bruge noget god frokost, så er Mustafas Gemüsekebap lækker :savl: Der er temmelig lang kø og det smager altså godt, selvom det "bare" er kebab :D


Lykke skrev:Altså den der gemüse kebab fra Mustafa - ja, den er okay. Men hvis køen er grotesk, så lad være. Synes der bliver lavet så mange gode kebabs alle mulige steder i Berlin.
Vi boede på et hotel lidt uden for byen, men en lille kebabbiks var der selvfølgelig. De lavede mægtig gode kebab, og store gode øl til 1,5 euro, og så kunne man sidde der på hjørnet og kigge lidt på byen.


Mi55y skrev:Jeg vil også gerne anbefale Stasimuseet/fængslet - virkeligt spændende! Og kan man tage rundvisningen på tysk, bliver man vist rundt af en gammel indsat.

Vi var på White Trash Burgers, som jeg vist egentlig fik anbefalet herindefra? Virkelig særpræget sted med gode burgers - restaurant, spillested og tatovør i et og meget sjov indretning.

Og så selvfølgelig en gratis walking tour til at få de helt gængse spots med på gåben. Vi plejer at bruge Sandemans.


Nesnay skrev:Flicka, hvis I gerne vil se rigsdagsbygningen, så sørg for at bestille tid på forhånd. Den første gang, jeg var af sted, var der ingen ledige pladser tilbage. Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af rundvisningerne i bygningen, da jeg på min seneste tur var så heldig at få en privat tour af en vens kæreste, der arbejder i bygningen, men det fungerede rigtig godt i "sneglehuset" (kuplen), hvor man vha. en audioguide får beskrevet alle de bygninger osv., man kan se.


Tusind tak for alle de gode tips, der er kommet her :dåne: :kys:

Det lyder som om vi hellere må regne med at vi skal til Berlin et par gange mere for at nå det hele :lol:

Vi er afsted fra tidlig lørdag morgen til sidst på eftermiddagen mandag, så der burde være tid til lidt af hvert. Også at bare slentre rundt eller besøge museer om søndagen, når butikkerne alligevel er lukkede.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2018, 16:09

flicka skrev:Tusind tak for alle de gode tips, der er kommet her :dåne: :kys:

Det lyder som om vi hellere må regne med at vi skal til Berlin et par gange mere for at nå det hele :lol:

Vi er afsted fra tidlig lørdag morgen til sidst på eftermiddagen mandag, så der burde være tid til lidt af hvert. Også at bare slentre rundt eller besøge museer om søndagen, når butikkerne alligevel er lukkede.


Jeg har indtil videre været der cirka 22-23 gange, sååå :genert: Har faktisk ikke tal på det mere.
Og jeg har indtil videre kun besøgt ét af ø-museerne.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 23. apr 2018, 16:20

DetSorteCirkus skrev:
flicka skrev:Tusind tak for alle de gode tips, der er kommet her :dåne: :kys:

Det lyder som om vi hellere må regne med at vi skal til Berlin et par gange mere for at nå det hele :lol:

Vi er afsted fra tidlig lørdag morgen til sidst på eftermiddagen mandag, så der burde være tid til lidt af hvert. Også at bare slentre rundt eller besøge museer om søndagen, når butikkerne alligevel er lukkede.


Jeg har indtil videre været der cirka 22-23 gange, sååå :genert: Har faktisk ikke tal på det mere.
Og jeg har indtil videre kun besøgt ét af ø-museerne.


Sådan noget må du sgu ikke skrive, nu faldt jeg ned af stolen :8: :nerve:
Kun et af museerne, sig i det mindste at det er Neues??? Jeg kan ikke være i Berlin uden at besøge Nefertiti :love: men hvordan kan du ikke have besøgt Pergamon og Altes? :gruble: og Bode og gallerierne :panik: :gisp:

Hvem ER du og hvad har du gjort af DSC?
0
Do as I say! :whip:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 23. apr 2018, 16:21

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
flicka skrev:Tusind tak for alle de gode tips, der er kommet her :dåne: :kys:

Det lyder som om vi hellere må regne med at vi skal til Berlin et par gange mere for at nå det hele :lol:

Vi er afsted fra tidlig lørdag morgen til sidst på eftermiddagen mandag, så der burde være tid til lidt af hvert. Også at bare slentre rundt eller besøge museer om søndagen, når butikkerne alligevel er lukkede.


Jeg har indtil videre været der cirka 22-23 gange, sååå :genert: Har faktisk ikke tal på det mere.
Og jeg har indtil videre kun besøgt ét af ø-museerne.


Sådan noget må du sgu ikke skrive, nu faldt jeg ned af stolen :8: :nerve:
Kun et af museerne, sig i det mindste at det er Neues??? Jeg kan ikke være i Berlin uden at besøge Nefertiti :love: men hvordan kan du ikke have besøgt Pergamon og Altes? :gruble: og Bode og gallerierne :panik: :gisp:

Hvem ER du og hvad har du gjort af DSC?

Jeg ved ikke engang hvad ø-museerne er .
Mine berlin turer har fokuseret primært på historie og fedt byliv.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2018, 16:41

Wizzze skrev:du sgu ikke skrive, nu faldt jeg ned af stolen :8: :nerve:
Kun et af museerne, sig i det mindste at det er Neues??? Jeg kan ikke være i Berlin uden at besøge Nefertiti :love: men hvordan kan du ikke have besøgt Pergamon og Altes? :gruble: og Bode og gallerierne :panik: :gisp:

Hvem ER du og hvad har du gjort af DSC?


Svaret er meget nemt. Jeg interesserer mig ikke for Antikken og har aldrig gjort det, og det samme gælder egentlig verden udenfor Europa i det hele taget. Det er jo derfor, jeg heller aldrig har været der, udover da jeg blev født.
Det betyder ikke, at jeg ikke følger med globalt, eller at jeg ikke har sørget for at få en basis-viden om de gamle grækere og alt det, men når jeg skal vælge af ren lyst og interesse, er det ikke oldtiden og, set fra et dansk udgangspunkt, eksotiske kulturer, der popper op.
Det ø-museum, jeg har besøgt, er selvfølgelig Alte Nationalgalerie, men det holdt også hårdt, for Romantikken og mig var ikke lige dus, indtil for tre år siden.
Jeg er selvfølgelig vild med Gemäldegalerie og Historisches Museum, og de tæller vel også lidt med, selvom de ikke har adresse på øen.
Nefertiti så jeg, da hun endnu befandt sig på Charlottenburg, og Pergamon skal jeg helt sikkert forbi, når alteret er tilbage.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 17:13

Eller - faktisk passer det med "Europa only" ikke heeelt længere.
Jeg går og pusler lidt med tanken om at tage til Japan næste år.










:gisp:
3

Tilbage til "Rejser"