Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 11. feb 2016, 09:02

Nu er der kun 5 dage til afrejse til NZ! :banan:

Lige et spørgsmål til jer mere erfarne langdistancerejsende: Vi skal flyve med Lufthansa fra Billund til Frankfurt og med Singapore Airlines Frankfurt-Singapore-Auckland. Hos Singapore Airlines kan vi checke in online 48 timer før afgang (dog står der, at vi ikke kan lave online checkin til Singapore-Auckland, fordi den opereres af et andet flyselskab), og hos Lufthansa kan vi checke in online 23 timer før afgang. Men hvad så egentlig med bagage - kan man få checket den ind hele vejen igennem? Eller skal vi til at rode med den i både Frankfurt og Singapore, tror I?
Jeg har kun prøvet det med online checkin til rejser med en enkelt flyvning, så jeg har ikke rigtigt nogen erfaring med denne situation.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Charly » 11. feb 2016, 09:52

Sommerferien er booket. Vi er blevet inviteret til Grækenland, nærmere bestemt Kefalonia. Åh, jeg glæææææder mig!
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 12. feb 2016, 19:22

sigge skrev:Nu er der kun 5 dage til afrejse til NZ! :banan:

Lige et spørgsmål til jer mere erfarne langdistancerejsende: Vi skal flyve med Lufthansa fra Billund til Frankfurt og med Singapore Airlines Frankfurt-Singapore-Auckland. Hos Singapore Airlines kan vi checke in online 48 timer før afgang (dog står der, at vi ikke kan lave online checkin til Singapore-Auckland, fordi den opereres af et andet flyselskab), og hos Lufthansa kan vi checke in online 23 timer før afgang. Men hvad så egentlig med bagage - kan man få checket den ind hele vejen igennem? Eller skal vi til at rode med den i både Frankfurt og Singapore, tror I?
Jeg har kun prøvet det med online checkin til rejser med en enkelt flyvning, så jeg har ikke rigtigt nogen erfaring med denne situation.


Jeg har kun oplevet at bagagen bliver checket ind til hele rejsen automatisk, men plejer at spørge, når jeg checker bagagen ind, bare for at være sikker.

Og jeg er så misundelig på din rejse, NZ er fantastisk! :D
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Chachacha » 15. feb 2016, 10:31

Giv lige lidt Italien-tips i min nye tråd: viewtopic.php?f=28&t=2135 :D
Senest rettet af Chachacha 22. feb 2016, 08:24, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 20. feb 2016, 05:13

sigge skrev:Nu er der kun 5 dage til afrejse til NZ! :banan:

Lige et spørgsmål til jer mere erfarne langdistancerejsende: Vi skal flyve med Lufthansa fra Billund til Frankfurt og med Singapore Airlines Frankfurt-Singapore-Auckland. Hos Singapore Airlines kan vi checke in online 48 timer før afgang (dog står der, at vi ikke kan lave online checkin til Singapore-Auckland, fordi den opereres af et andet flyselskab), og hos Lufthansa kan vi checke in online 23 timer før afgang. Men hvad så egentlig med bagage - kan man få checket den ind hele vejen igennem? Eller skal vi til at rode med den i både Frankfurt og Singapore, tror I?
Jeg har kun prøvet det med online checkin til rejser med en enkelt flyvning, så jeg har ikke rigtigt nogen erfaring med denne situation.


Argh, og jeg ser først din tråd nu.

Jeg håber sådan at I har den bedste tur!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. mar 2016, 22:46

Jeg er ved at planlægge min tur til Berlin og er imponeret over, at der igen er masser at nye oplevelser i vente, selvom det er tredie gang på under et år, at jeg besøger byen.

Jeg ankommer med morgemflyet mandag og burde være fremme ved hotellet omkring 8.30. Jeg skal bo på et meget rost pensionat i en sidegade til Kurfürstendamm, der er indrettet i original 20'er-stil i en kæmpe herskabslejlighed, som engang har tilhørt selveste Asta Nielsen!
http://www.hotel-pensionfunk.de/en/content/home/

Mandag er der gratis adgang til Deutsche Bank Kunsthalle (tidl. Deutsche Guggenheim) på Unter den Linden og deres aktuelle Jackson Pollock-udstilling, så det bliver sandsynligvis første oplevelse, og derefter regner jeg med at gå hen og se nærmere på, hvordan det går med rekonstruktionen af det gamle kurfyrstepalads, der er ved at blive opført, hvor den østtyske parlamentsbygning engang lå. Efter frokost kunne det godt være tid til lidt Primark-dimseri (min venindes søn skal altid have en 5-pak sokker derfra), inden jeg tager hen og slapper af i sidegaderne til Prenzlauer Allé og spiser tidlig aftensmad på restauranten Bangkok Treffpunkt, som jeg i sin tid fik anbefalet herinde og som laver enormt lækker thaimad til meget rimelige priser. Og så er det nok bare noget med at tage tilbage til Vest og gå død på hotellet.

Tirsdag skal jeg på tur til lyst-øen Pfaueninsel i Wannsee og se det lille eventyrslot fra Romantikken, en falsk klosterruin, sart natur, eksotiske fugle, og hvad der ellers er af følsom idyl. Øen er udnævnt som Verdensarv af Unesco, og jeg er faktisk lidt chokeret over, at det først er nu, at jeg overhovedet hører om den.
Jeg regner ikke med, at turen tager hele dagen, men jeg er sikkert så mæt af oplevelser, når jeg kommer tilbage til byen, at der ikke skal mere på programmet end en lille tur rundt i kvarteret, hvor jeg bor.

Onsdag og torsdag er ikke planlagt i detaljer, men jeg vil gerne nå at besøge det nye museum og mindesmærke om/for Muren og Alte Nationalgalerie, hvor to malerier, som jeg to gange har gået forgæves efter, endelig er kommet tilbage fra tre år hos konservatoren, handle lidt i Ritter Sport-butikken og et par andre steder, se Savignyplatz, der skulle være fin på den gamle måde, hvilket jo er usædvanligt i Berlin og selvfølgelig spise god mad og lækre kager.

Berlin :lun:
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2016, 14:23

Scrooge, jeg har postet linket til hotellet i indlægget nu og sendt det i et kort til dig :)
Jeg håber, at du har set det. Der var lidt teknisk knas, da jeg skulle sende kortet.
0
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf pisimodvind » 3. mar 2016, 22:09

DetSorteCirkus skrev:Jeg er ved at planlægge min tur til Berlin og er imponeret over, at der igen er masser at nye oplevelser i vente, selvom det er tredie gang på under et år, at jeg besøger byen.

Jeg ankommer med morgemflyet mandag og burde være fremme ved hotellet omkring 8.30. Jeg skal bo på et meget rost pensionat i en sidegade til Kurfürstendamm, der er indrettet i original 20'er-stil i en kæmpe herskabslejlighed, som engang har tilhørt selveste Asta Nielsen!
http://www.hotel-pensionfunk.de/en/content/home/

Mandag er der gratis adgang til Deutsche Bank Kunsthalle (tidl. Deutsche Guggenheim) på Unter den Linden og deres aktuelle Jackson Pollock-udstilling, så det bliver sandsynligvis første oplevelse, og derefter regner jeg med at gå hen og se nærmere på, hvordan det går med rekonstruktionen af det gamle kurfyrstepalads, der er ved at blive opført, hvor den østtyske parlamentsbygning engang lå. Efter frokost kunne det godt være tid til lidt Primark-dimseri (min venindes søn skal altid have en 5-pak sokker derfra), inden jeg tager hen og slapper af i sidegaderne til Prenzlauer Allé og spiser tidlig aftensmad på restauranten Bangkok Treffpunkt, som jeg i sin tid fik anbefalet herinde og som laver enormt lækker thaimad til meget rimelige priser. Og så er det nok bare noget med at tage tilbage til Vest og gå død på hotellet.

Tirsdag skal jeg på tur til lyst-øen Pfaueninsel i Wannsee og se det lille eventyrslot fra Romantikken, en falsk klosterruin, sart natur, eksotiske fugle, og hvad der ellers er af følsom idyl. Øen er udnævnt som Verdensarv af Unesco, og jeg er faktisk lidt chokeret over, at det først er nu, at jeg overhovedet hører om den.
Jeg regner ikke med, at turen tager hele dagen, men jeg er sikkert så mæt af oplevelser, når jeg kommer tilbage til byen, at der ikke skal mere på programmet end en lille tur rundt i kvarteret, hvor jeg bor.

Onsdag og torsdag er ikke planlagt i detaljer, men jeg vil gerne nå at besøge det nye museum og mindesmærke om/for Muren og Alte Nationalgalerie, hvor to malerier, som jeg to gange har gået forgæves efter, endelig er kommet tilbage fra tre år hos konservatoren, handle lidt i Ritter Sport-butikken og et par andre steder, se Savignyplatz, der skulle være fin på den gamle måde, hvilket jo er usædvanligt i Berlin og selvfølgelig spise god mad og lækre kager.

Berlin :lun:


God fornøjelse
Det lyder som en spændende tur
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 7. mar 2016, 09:16

Jeg skal jo til Berlin for første gang i maj i pinsen. Vi kører fredag morgen og vender hjem af mandag eftermiddag, så knap 3 hele dage har vi. Sightseeing er der styr på, vi planlægger følgende:

Fredag:
Ankomst sidst på eftermiddagen

Lørdag:
Free walking tour main sights - 1,5 time
Shopping (Primark :love: )
MGP-watching hvorend det er muligt

Søndag:
Tiergarten
TV-tårn
Siegessäule
Ramones Museum and Bar
Twilight tour Berlin Subcultures - 4,5 time

Mandag:
Pfaueninsel (inspireret af denne tråd, da vi alligevel skal den vej ud for at se nedenstående)
Spionernes Bro
Hohenschönhausen STASI-fængsel
Kører direkte hjem fra ovenstående

Vi prøvede at bestille guidet tour på Rigsdagen, men det var slet ikke muligt nogen dage den uge.

Men vi vil jo så også gerne spise godt! Min kæreste har været der flere gange før, men med kammerater, så der har ikke været så stor fokus på maden... Vi er ikke udpræget gourmetspisere, og ingen af os er vilde med fisk, men ellers er vi friske på det meste. Vi er indkvarteret i privat lejlighed i et område, der vist udmærker sig ved at være homo-venligt - omkring Moritzplatz. Nogle gode forslag til spisesteder? Også gerne i forhold til hvor vi befinder os iht. indkvartering og ovenstående plan.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 19:00

Hvis man gerne vil til New York i august (tidspunkt ligegyldigt, bare efter d. 1. august og med hjemkomst inden 1. september - vi vil gerne være afsted 14 dage +/-) hvornår skal man så bestille for at få det til den bedste pris?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 11. mar 2016, 13:45

Jeg kom hjem fra New Zealand i går morges, og jeg er fuldstændig solgt til det land! :love: Hvis bare det ikke lå så pokkers langt væk, for de lange flyture trak godt nok tænder ud. Det har jeg ikke lyst til at gentage lige foreløbig, jeg har stadig ondt i kroppen i dag. Men hvis det ikke lige var for det, så var jeg klar til at tage afsted igen om et år.

Det hele levede til fulde op til forventningerne, der er så smukt, og folk er bare så søde og hjælpsomme. Men 3 uger med oplevelser næsten hver dag er nu også lidt hårdt, så det hele skal lige bundfælde sig, inden jeg for alvor kan begynde at dvæle ved de enkelte indtryk. Godt, at man har en bunke billeder til at støtte hukommelsen.
Jeg ved ikke helt, om jeg skal billedspamme denne tråd eller oprette en separat tråd til det, når jeg lige får udvalgt de bedste billeder. Men i første omgang får i lige mit yndlingsbillede af Mt Cook, som er næsten helt postkortagtig, og søen var faktisk endnu mere turkisblå i virkeligheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MilleMercy » 11. mar 2016, 22:56

Mi55y skrev:Jeg skal jo til Berlin for første gang i maj i pinsen. Vi kører fredag morgen og vender hjem af mandag eftermiddag, så knap 3 hele dage har vi. Sightseeing er der styr på, vi planlægger følgende:

Fredag:
Ankomst sidst på eftermiddagen

Lørdag:
Free walking tour main sights - 1,5 time
Shopping (Primark :love: )
MGP-watching hvorend det er muligt

Søndag:
Tiergarten
TV-tårn
Siegessäule
Ramones Museum and Bar
Twilight tour Berlin Subcultures - 4,5 time

Mandag:
Pfaueninsel (inspireret af denne tråd, da vi alligevel skal den vej ud for at se nedenstående)
Spionernes Bro
Hohenschönhausen STASI-fængsel
Kører direkte hjem fra ovenstående

Vi prøvede at bestille guidet tour på Rigsdagen, men det var slet ikke muligt nogen dage den uge.

Men vi vil jo så også gerne spise godt! Min kæreste har været der flere gange før, men med kammerater, så der har ikke været så stor fokus på maden... Vi er ikke udpræget gourmetspisere, og ingen af os er vilde med fisk, men ellers er vi friske på det meste. Vi er indkvarteret i privat lejlighed i et område, der vist udmærker sig ved at være homo-venligt - omkring Moritzplatz. Nogle gode forslag til spisesteder? Også gerne i forhold til hvor vi befinder os iht. indkvartering og ovenstående plan.


White Trash Fastfood i Friederichshain (ikke langt fra jeres "kvarter") laver virkelig, virkelig gode burgere og nogle sweet potato fries, jeg stadig drømmer om, så hvis I vil prøve et lidt utraditionelt, men funky sted, så er det helt sikkert ventetiden på et bord værd :love:

http://whitetrashfastfood.com/restaurant/
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 11. mar 2016, 23:22

Mi55y skrev:Jeg skal jo til Berlin for første gang i maj i pinsen. Vi kører fredag morgen og vender hjem af mandag eftermiddag, så knap 3 hele dage har vi. Sightseeing er der styr på, vi planlægger følgende:

Fredag:
Ankomst sidst på eftermiddagen

Lørdag:
Free walking tour main sights - 1,5 time
Shopping (Primark :love: )
MGP-watching hvorend det er muligt

Søndag:
Tiergarten
TV-tårn
Siegessäule
Ramones Museum and Bar
Twilight tour Berlin Subcultures - 4,5 time

Mandag:
Pfaueninsel (inspireret af denne tråd, da vi alligevel skal den vej ud for at se nedenstående)
Spionernes Bro
Hohenschönhausen STASI-fængsel
Kører direkte hjem fra ovenstående

Vi prøvede at bestille guidet tour på Rigsdagen, men det var slet ikke muligt nogen dage den uge.

Men vi vil jo så også gerne spise godt! Min kæreste har været der flere gange før, men med kammerater, så der har ikke været så stor fokus på maden... Vi er ikke udpræget gourmetspisere, og ingen af os er vilde med fisk, men ellers er vi friske på det meste. Vi er indkvarteret i privat lejlighed i et område, der vist udmærker sig ved at være homo-venligt - omkring Moritzplatz. Nogle gode forslag til spisesteder? Også gerne i forhold til hvor vi befinder os iht. indkvartering og ovenstående plan.

Når I alligevel er ved Glienicker Brücke, bør I unde jer selv bare et kvarter eller en halv time i parken ved Schloss Glienecke, som ligger lige ved siden af på Berlin-siden. Den er lille, men så fin.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 11. mar 2016, 23:30

Uformel spisning i Berlin/Kreuzberg: https://markthalleneun.de
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 12. mar 2016, 09:05

Iiih tusind tak for Berlintips!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"