Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2018, 12:26

DetSorteCirkus skrev:Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:


Hvor skal du flyve til? Jeg har været med Easy til London hvor de fløj fra C26-28 stykker, og andre gange har jeg set folk blive humpet helt ud i bunden af D-fløjen. Der har også været været ture fra D101 hvor folk så er blevet hentet i busser og kørt ud til parkeret fly har jeg set. Så det er vidst lidt et lotteri :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 17. feb 2018, 12:27

Wizzze skrev:
Lad mig gætte, du er kommet for sent op, og tæt på at misse fly?
Os andre dødelige har jo kufferter at slæbe, og ikke at forglemme et 45årigt korpus, som efter kuffetslæb er mere som et 75årigt korpus :panik:
Man skal jo hele vejen forbi alle dem der skal have moms tilbage, og der er altid en mulliard kinesere, men du er måske hækkeløber? :devil:


Jeg har sjældent travlt i lufthavnen - men jeg har nok mit lufthavns-tempo, som er ganske tjept :-D Jeg vil bare igennem hurtigt.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 17. feb 2018, 12:27

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:


Hvor skal du flyve til? Jeg har været med Easy til London hvor de fløj fra C26-28 stykker, og andre gange har jeg set folk blive humpet helt ud i bunden af D-fløjen. Der har også været været ture fra D101 hvor folk så er blevet hentet i busser og kørt ud til parkeret fly har jeg set. Så det er vidst lidt et lotteri :gruble:


Hvis det er discount fløjen hvor RyanAir også flyver fra er der en bix med kaffe
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 17. feb 2018, 12:29

DetSorteCirkus skrev:Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:


Jeg har været med easy jet helt ude fra F. Det tager 20 minutter eller sådan.

Jeg er også klar til den samme tur, når jeg skal have min første tur med Ryanair til maj :blush:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 12:08

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Nogen som har nogle gode ideer til vinterferie. Gerne så billigt som muligt.
Har kigget lidt på Prag fra mandag til fredag. Det kunne være en mulighed. Men hvad kunne jeg ellers kigge på?


Dresden.
Jeg var der i påskeferien sidste år, og det er (blevet) en helt fantastisk by, der både er imponerende og hyggelig.
Masser af kultur i verdensklasse, god mad og charmerende stemning til meget rimelige penge samt mulighed for gåture i overvældende natur lidt udenfor byen.

Vi fløj til Berlin Schönefeld og tog det sidste stykke med bus direkte fra lufthavnen. Det var nemt og bekvemt.
Vi boede fire nætter på dette hotel lige midt i byen for 1770 kr.

http://www.ibis.com/gb/hotel-7514-ibis- ... l#location
https://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review ... axony.html

Vi skal selv til Dresden i påskeferien og vil høre om du har nogen tips i forhold til restauranter og seværdigheder?
Jeg er også lidt i tvivl om hvor meget, der har lukket pga. helligdagene, hvad er din erfaring?
Jeg læst et sted at nogle af dagene havde nærmest alle restauranter lukket, men kunne ikke rigtig få af- eller bekræftet det.
Senest rettet af 1234 18. feb 2018, 19:13, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. feb 2018, 18:40

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:


Hvor skal du flyve til? Jeg har været med Easy til London hvor de fløj fra C26-28 stykker, og andre gange har jeg set folk blive humpet helt ud i bunden af D-fløjen. Der har også været været ture fra D101 hvor folk så er blevet hentet i busser og kørt ud til parkeret fly har jeg set. Så det er vidst lidt et lotteri :gruble:


Det blev F7 :D
Det var da langt sammenlignet med andre gates, men jeg synes ikke, at det var uoverkommeligt eller et stort minus.
Jeg er i det hele taget positivt overrasket over min debut med Easyjet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 18. feb 2018, 19:03

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:


Hvor skal du flyve til? Jeg har været med Easy til London hvor de fløj fra C26-28 stykker, og andre gange har jeg set folk blive humpet helt ud i bunden af D-fløjen. Der har også været været ture fra D101 hvor folk så er blevet hentet i busser og kørt ud til parkeret fly har jeg set. Så det er vidst lidt et lotteri :gruble:


Det blev F7 :D
Det var da langt sammenlignet med andre gates, men jeg synes ikke, at det var uoverkommeligt eller et stort minus.
Jeg er i det hele taget positivt overrasket over min debut med Easyjet.


Kører de stadig uden faste pladser?
Det var et rend uden lige for folk at komme ombord og få "de bedste sæder" de jeg fløj med dem.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 19. feb 2018, 12:30

Mi55y skrev:
Akehurst2 skrev:I Bruxelles lufthavn skal man købe poser - 2 stk. for en euro. Så det er ikke standard, at de er gratis.

Og jeg oplever simpelthen så tit, at folk ikke har styr på det med væskerne. Nogen, der slet ikke har opdaget at det er indført (det er jeg også lidt forundret over, men der er jo folk, der sjældent flyver), men også forvirring over hvad der skal hvor. Og det sidste kan jeg godt forstå, for har oplevet at bruge den samme gennemsigitge toilettaske to uger i træk i den samme terminal i Heathrow og så den tredje gang blive vredt afvist, ligesom jeg har prøvet at glemme læbepomader løst i tasken hvor det er blevet påtalt og hvor det ikke er. Så det er svært at finde en helt skudsikker metode.


Jeg bliver også tit overrasket over, at på trods af store billeder og skærme med forklaringer, så fatter folk stadig ikke, at de skal tage deres computer og iPad ud af tasken eller tage deres bælter af. Det er som om de tænker, at de regler gælder jo ikke for MIG! Men ja, lufthavnspersonalet er ikke helt kalibrerede. En enkelt gang (i Gdansk) fik jeg besked på, at mine hårnåle skulle fjernes og køres igennem scanneren. :forvirret: Det var jo metal! Jeg ville mene, at der er mere metal i min BH, men den er jeg nu alligevel aldrig blevet bedt om at fjerne.


Det minder mig om den ene gang, hvor jeg flottede mig og købte fast track på en arbejdsrelateret tur. For det første var der nærmest ingen i den almindelige kø. For det andet stod jeg ved en dame, der var så absurd langsom, at det hele gik i stå, mens hun blev ved med at hive ting op af tasken. Not so fast... :lol:
0
:lun: Be brave
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Maria86 » 21. feb 2018, 18:54

Vi er gået fra 30 der skal rejse fra Aarhus til Sydafrika til 4 :) det er bare så mange gerne at rejse 4 sammen end 30 sammen :) de andre kommer også der ned :) Jeg ved ikke hvem vi skal med der ned og hvilken vej jeg skal over :nerve: Jeg ved at hvem jeg skal rejse sammen med :gogo: og at jeg kommer hurtigere der ned de andre 26- Det samme hjem over :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. feb 2018, 19:03

Wizzze skrev:Kører de stadig uden faste pladser?
Det var et rend uden lige for folk at komme ombord og få "de bedste sæder" de jeg fløj med dem.


Nej, der var faste pladser.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 23. feb 2018, 14:06

Der er jo altid nogle på debatten der har været alle steder, så vil lige høre om I har nogle tips til Dresden og Leipzig? Vi skal derhen i påskeferie to dage i hver by. Jeg har ikke rigtig fundet ud af hvor meget der har åbent i helligdagene. Nogen der ved det? Derudover er min kæreste lidt af en madøre nogen tips til gode spisesteder? En gastropub eller cocktailbar er også altid velkommen. Og hvis har nogle sjove sights der ikke lige stå i guidebogen er de også mere end velkommen.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 23. feb 2018, 14:23

:banan: Hjem til Åååååårhus, hjem til Æske og Åååååårhus, yeah-heah :banan:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2018, 22:30

1234 skrev:Der er jo altid nogle på debatten der har været alle steder, så vil lige høre om I har nogle tips til Dresden og Leipzig? Vi skal derhen i påskeferie to dage i hver by. Jeg har ikke rigtig fundet ud af hvor meget der har åbent i helligdagene. Nogen der ved det? Derudover er min kæreste lidt af en madøre nogen tips til gode spisesteder? En gastropub eller cocktailbar er også altid velkommen. Og hvis har nogle sjove sights der ikke lige stå i guidebogen er de også mere end velkommen.


Jeg var sidste år i Dresden Skærtorsdag og i Berlin Langfredag. Førstnævnte dag var helt almindelig, hvorimod det meste var lukket fredag. Vi havde derfor med vilje arrangeret en heldagsudflugt Langfredag, hvor vi var sikre på, at den ene ting, vi skulle opleve, havde åben.
Tyskland kører ikke med de samme helligdage, så jeg kan kun anbefale jer at tjekke specifikt for Sachsen.

Vi havde ikke et særligt stort fokus på maden, så jeg kan desværre ikke give dig eksempler på det, du søger, men jeg er slet ikke i tvivl om, at Dresden har det hele. Hvis I er til klassiske konditorier, kan jeg varmt anbefale Coselpalais (https://www.coselpalais-dresden.de/). Det er lækkert og luksuriøst - og billigt sammenlignet med danske forhold. Vi fandt også en hyggelig kaffebar, hvor vi spiste morgenmad en af dagene: http://www.dresdner-kaffeestuebchen.de/
Hvis I får lyst til udeservering med udsigt til Frauenkirche, er Kurfürstenschänke godt og hyggeligt. Vi fik klassisk tysk suppe og øl, hvilket var fint som en lille frokost/snack.

Med to dage i Dresden ville jeg nok vælge en gåtur i den smukke gamle bydel med stop ved Zwinger, Semperoperaen, De Brühlske Terasser, kurfyrsteslottet + kirke og selvfølgelig Frauenkirche samt 1-2 museumsbesøg. Det hele ligger meget tæt, og kirkerne er hurtige lige at smutte ind i, hvorimod museerne og slottet virker store. Vi var på Neue Meister for at se malerier fra Romantikken, inden vi skulle ud at vandre i det landskab i Saksiske Schweiz, som kunstnerne var inspirerede af, og på et lille, nørdet museum med samme tema, men ellers havde vi nok valgt Alte Meister samt skatkammeret Grünes Gewölbe.
Udflugten til Saksiske Schweiz var uforlignelig, men det er nok ikke det, man prioriterer med to dage i byen. Vi havde fire.

Hvis I på et tidspunkt gerne vil shoppe hos alle de store tyske kæder, findes det meste i Altmarkt Galerie. I kælderetagen ligger i øvrigt en række fødevarebutikker med madudsalg. Fint til et enkelt og hurtigt måltid.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 24. feb 2018, 12:41

Er der nogle som er kloge på sådan noget med navneskift og rejse?
Sagen er, at vi i forbindelse med bryllup begge skifter efternavn. Selvfølgelig skal vi have nye pas, men da vi påtænker at tage på bryllupsrejse lige efter brylluppet vil vi allerede her i foråret købe billetter (USA) og de kommer jo til at stå i nuværende navn.
Umiddelbart tænker jeg, at vi bare booker og medbringer nuværende pas, men det kunne jo være, at nogen havde stået i samme båd og kan sige noget klogt :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2018, 13:48

Lejebil i Spanien, hvem har I haft gode oplevelser med og hvem skal man holde sig fra?
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"