Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2016, 15:25

StripesAddict skrev:Hvis man nu gerne vil et par dage til Berlin eller Hamborg i januar, hvordan kommer man så billigst derned med tog eller bus (ikke fly)?

Er der derudover nogen der kan anbefale et godt men billigt hotel eller airbnb (gerne bare et værelse, men med mulighed for at låse af)?


Prizotel, Motel one og til dels Ibis, er 3 kæder der er satser på lav pris og god kvalitet, og de 3 kæder har hoteller i både Hamborg og Berlin, så prøv at tjekke dem.

Med hensyn til rejsen, så kig på DB, det tyske modsvar til DSB, der kan du købe togbilletter meget billigere end gennem DSB.
1
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 15:34

Wizzze skrev:
StripesAddict skrev:Hvis man nu gerne vil et par dage til Berlin eller Hamborg i januar, hvordan kommer man så billigst derned med tog eller bus (ikke fly)?

Er der derudover nogen der kan anbefale et godt men billigt hotel eller airbnb (gerne bare et værelse, men med mulighed for at låse af)?


Prizotel, Motel one og til dels Ibis, er 3 kæder der er satser på lav pris og god kvalitet, og de 3 kæder har hoteller i både Hamborg og Berlin, så prøv at tjekke dem.

Med hensyn til rejsen, så kig på DB, det tyske modsvar til DSB, der kan du købe togbilletter meget billigere end gennem DSB.


Fedt, det havde jeg slet ikke tænkt på! Tusind tak for det :) når jeg kigger på dsbs hjemmeside ligner det også de kører med busser :gruble: der plejer da at gå tog?
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 15:51

Samano skrev:
Wizzze skrev:
StripesAddict skrev:Hvis man nu gerne vil et par dage til Berlin eller Hamborg i januar, hvordan kommer man så billigst derned med tog eller bus (ikke fly)?

Er der derudover nogen der kan anbefale et godt men billigt hotel eller airbnb (gerne bare et værelse, men med mulighed for at låse af)?


Prizotel, Motel one og til dels Ibis, er 3 kæder der er satser på lav pris og god kvalitet, og de 3 kæder har hoteller i både Hamborg og Berlin, så prøv at tjekke dem.

Med hensyn til rejsen, så kig på DB, det tyske modsvar til DSB, der kan du købe togbilletter meget billigere end gennem DSB.


Hvis dsb har et af deres tilbud er de billigere, mens db har en lavere fast pris. Er i hvert fald min erfaring.


Tak til dig også :) havde slet ikke tænkt på rødbillet. Men er det ikke noget med at man nærmest ikke må have bagage med, med dem? Eller det er måske kun på deres busser mellem Jylland og Sjælland.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 16:01

Samano skrev:
StripesAddict skrev:
Samano skrev:
Wizzze skrev:
StripesAddict skrev:Hvis man nu gerne vil et par dage til Berlin eller Hamborg i januar, hvordan kommer man så billigst derned med tog eller bus (ikke fly)?

Er der derudover nogen der kan anbefale et godt men billigt hotel eller airbnb (gerne bare et værelse, men med mulighed for at låse af)?


Prizotel, Motel one og til dels Ibis, er 3 kæder der er satser på lav pris og god kvalitet, og de 3 kæder har hoteller i både Hamborg og Berlin, så prøv at tjekke dem.

Med hensyn til rejsen, så kig på DB, det tyske modsvar til DSB, der kan du købe togbilletter meget billigere end gennem DSB.


Hvis dsb har et af deres tilbud er de billigere, mens db har en lavere fast pris. Er i hvert fald min erfaring.


Tak til dig også :) havde slet ikke tænkt på rødbillet. Men er det ikke noget med at man nærmest ikke må have bagage med, med dem? Eller det er måske kun på deres busser mellem Jylland og Sjælland.

Altså jeg måtte have min backpacker rygsæk med rødbillet sidste gang jeg brugte dem til Tyskland, så vil da sige man må have normal mængde med. abildskou har også nogle gang virkelig billige billetter.


tak :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 22. nov 2016, 16:11

Mht. Berlin og Hamborg ville jeg tjekke flypriser ud. Der er pt forlænget rejsetid med tog og bus pga grænsekontrol og jeg synes altså rejsetiden i forvejen er virkelig lang.
1
Tryk på * :slem:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 16:27

Spjaerten skrev:Mht. Berlin og Hamborg ville jeg tjekke flypriser ud. Der er pt forlænget rejsetid med tog og bus pga grænsekontrol og jeg synes altså rejsetiden i forvejen er virkelig lang.


Det er en god pointe, men sagen er at jeg påtænker at skulle afsted alene, og jeg bryder mig virkelig lidt om at flyve. Det er selvfølgelig noget jeg skal ud over på et tidspunkt men jeg ved ikke, om nu er tidspunktet til den slags. Derfor vil jeg helst undgå fly.

Planen var egentlig London, men den røg på ovenstående.

Jeg har været i alle tre byer før (Hamborg dog kun kort, og for mange år siden), så det gør ikke noget at jeg ikke får så lang tid og at jeg skal bruge en del tid på transport. Jeg skal bare hjemmefra så jeg kan slappe af og det kan jeg også godt in-transit.

Ved i øvrigt ikke om det er forværret, men de gange jeg har krydset grænset (dog via Jylland og i bil) har man kunne køre lige igennem, eneste forsinkelse er den sænkede hastighed på en kort strækning. Er det virkelig så meget værre med toget?
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 22. nov 2016, 16:30

StripesAddict skrev:
Spjaerten skrev:Mht. Berlin og Hamborg ville jeg tjekke flypriser ud. Der er pt forlænget rejsetid med tog og bus pga grænsekontrol og jeg synes altså rejsetiden i forvejen er virkelig lang.


Det er en god pointe, men sagen er at jeg påtænker at skulle afsted alene, og jeg bryder mig virkelig lidt om at flyve. Det er selvfølgelig noget jeg skal ud over på et tidspunkt men jeg ved ikke, om nu er tidspunktet til den slags. Derfor vil jeg helst undgå fly.

Planen var egentlig London, men den røg på ovenstående.

Jeg har været i alle tre byer før (Hamborg dog kun kort, og for mange år siden), så det gør ikke noget at jeg ikke får så lang tid og at jeg skal bruge en del tid på transport. Jeg skal bare hjemmefra så jeg kan slappe af og det kan jeg også godt in-transit.

Ved i øvrigt ikke om det er forværret, men de gange jeg har krydset grænset (dog via Jylland og i bil) har man kunne køre lige igennem, eneste forsinkelse er den sænkede hastighed på en kort strækning. Er det virkelig så meget værre med toget?


Jamen så er bus/tog jo vejen frem. Jeg ved ikke hvad de praktisk gør med busser. Men togene stoppes vist og alle skal vise ID, deraf har DSB indført ny køreplan for at imødekomme forsinkelserne.

(PS har ikke selv været i Tyskland mens der hsr været kontrol).
1
Tryk på * :slem:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 16:45

Spjaerten skrev:
StripesAddict skrev:
Spjaerten skrev:Mht. Berlin og Hamborg ville jeg tjekke flypriser ud. Der er pt forlænget rejsetid med tog og bus pga grænsekontrol og jeg synes altså rejsetiden i forvejen er virkelig lang.


Det er en god pointe, men sagen er at jeg påtænker at skulle afsted alene, og jeg bryder mig virkelig lidt om at flyve. Det er selvfølgelig noget jeg skal ud over på et tidspunkt men jeg ved ikke, om nu er tidspunktet til den slags. Derfor vil jeg helst undgå fly.

Planen var egentlig London, men den røg på ovenstående.

Jeg har været i alle tre byer før (Hamborg dog kun kort, og for mange år siden), så det gør ikke noget at jeg ikke får så lang tid og at jeg skal bruge en del tid på transport. Jeg skal bare hjemmefra så jeg kan slappe af og det kan jeg også godt in-transit.

Ved i øvrigt ikke om det er forværret, men de gange jeg har krydset grænset (dog via Jylland og i bil) har man kunne køre lige igennem, eneste forsinkelse er den sænkede hastighed på en kort strækning. Er det virkelig så meget værre med toget?


Jamen så er bus/tog jo vejen frem. Jeg ved ikke hvad de praktisk gør med busser. Men togene stoppes vist og alle skal vise ID, deraf har DSB indført ny køreplan for at imødekomme forsinkelserne.

(PS har ikke selv været i Tyskland mens der hsr været kontrol).


Det er også rigtigt at det tager noget tid, også længere end jeg husker det. Hvis det ender med Hamborg kan det dog gøres rimelig tjept (en 3-4 timer) iflg. DSB.

Tak for det :)
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Njord » 22. nov 2016, 17:10

Tog priserne på http://www.bahn.de er oftest billigere end i DK
Specielt når det er indenrigstog i det tyske rige...
Selv har jeg adskillige gange valgt en kombi løsning med at køre i bil til Flensborg hvor vi har skiftet til tog og er fortsat til Hamborg eller Berlin.
Det er oftest sket sammen med sønnen, og med de gunstigere børne billet ordninger i Tyskland er der noget at overveje :-)
Det er nemt at finde afgange og priser via den tyske side og der kan ofte være en del at spare hvis man er villig til at flytte rejsen en time eller to....

Har også taget toget helt fra Dansk station, men så er der ikke helt samme besparelae og antal afgange... Dog er prisen og voksen / barn biletterne oftst gunstigere via den tyske side end DSB.....

I øvrigt er både Hamborg og Berlin skønne steder at besøge, og man komme rhurtigt og nemt omkring med et kort til offentlige transportmidler... Køb et på 2 - 3 døgn efter hvad dit behov er. De forskellige muligheder finder du nemt på nettet.

PS der er gratis parkering ved banegården i Flensborg.

/ Njord
1
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 17:14

Njord skrev:Tog priserne på http://www.bahn.de er oftest billigere end i DK
Specielt når det er indenrigstog i det tyske rige...
Selv har jeg adskillige gange valgt en kombi løsning med at køre i bil til Flensborg hvor vi har skiftet til tog og er fortsat til Hamborg eller Berlin.
Det er oftest sket sammen med sønnen, og med de gunstigere børne billet ordninger i Tyskland er der noget at overveje :-)
Det er nemt at finde afgange og priser via den tyske side og der kan ofte være en del at spare hvis man er villig til at flytte rejsen en time eller to....

Har også taget toget helt fra Dansk station, men så er der ikke helt samme besparelae og antal afgange... Dog er prisen og voksen / barn biletterne oftst gunstigere via den tyske side end DSB.....

I øvrigt er både Hamborg og Berlin skønne steder at besøge, og man komme rhurtigt og nemt omkring med et kort til offentlige transportmidler... Køb et på 2 - 3 døgn efter hvad dit behov er. De forskellige muligheder finder du nemt på nettet.

PS der er gratis parkering ved banegården i Flensborg.

/ Njord


Tusind tak for det, det er meget nyttigt.

Kan se det kan gøres for 221 kr. pr. vej med DSB hele vejen fra Sjælland og uden skift (fordi jeg er studerende). Tænker at det næsten ikke kan gøres billigere så.
0
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Njord » 22. nov 2016, 17:21

Studerende har nok endnu bedre muligheder end den almindelige dansker...

Husk at cecke flere portaler med hensyn til overnatning..
Jeg shopper ofte rundt mellem hrs.de hotels.com og booking.com for at se hvad de forskellige byder på..
Jeg bor oftest billigt og altid tæt på en metro / S eller U bahn linie..

Når jeg har fundet noget fornuftigt checker jeg altid hotellets hjemmeside for at se om de evt har specielle tilbud, fx insl lokal transport kort osv... Og det har jeg haft helt med flere gange i berlin... Altså fået gratis transport med eller lignende..

Berlin er oftest en billig by at bo i, specielt i det gamle øst.... Hvor man også skal huske sporvognene.... De er hyggelige og bringer en rundt temmelig effektivt. Og så videre med S og U bahn...

God tur...
1
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 22. nov 2016, 18:20

Jeg har kørt til Hamborg og derfra også til Amsterdam og Köln med Flixbus. En slags interrail, men uden tog, mest for prisen. Det har både været super billigt og gode køreture, husker det som at man havde ret meget bagage med i prisen på billetten :gruble:

Da vi kørte med dem, var de ved at blive slået sammen med et andet tysk selskab, så de umiddelbart havde endnu flere ruter
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 22. nov 2016, 21:14

Generator Hostel ved Hamburg Hauptbahnhof har jeg boet på flere gange i embeds medfør, og det har altid været godt.

Generator på Schönhauser Allee i Berlin var jeg ikke imponeret af.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 25. nov 2016, 08:29

Er der nogen, der har erfaring med hotelbooking gennem amoma.com? På trustpilot (ja ja, det er ikke nogen objektiv side, men alligevel) er der kun positive anmeldelser, og så en masse, der blevet skjult, fordi amoma bestrider dem. Det gør mig jo en anelse mistænksom. Jeg har dog allerede booket et hotel hos dem, og pengene er trukket, så jeg kan ikke gøre så meget andet end at bekymre mig. Men hvis nu nogen har positive erfaringer, kunne jeg jo droppe bekymringerne og bare glæde mig over en fin rabat på et hotel.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lone » 30. nov 2016, 22:47

Samano skrev:Hvor ville I anbefale man tog på charterrejse, hvis man gerne ville opleve så meget som muligt?
Jeg overvejer nemlig en tur i april i påsken eller ugen efter, men synes det ret dyrt medmindre det charter.
Jeg er ellers ikke til klassisk charter, men hvis det kan bruges som springbræt til udforske et område ville det være fint.


Egypten? Vi har været i Hurghada (skrækkeligt sted) men tog bl.a nogle dage til Luxor (på egen hånd, ikke arrangeret af rejsebureau/hotel) og kunne også have taget til Cairo, men vi valgte at bruge mere tid i Luxor i stedet.

Kreta er god til vandreture (bl.a Samariakløften), desuden er Heraklion og Knossos også seværdige
0

Tilbage til "Rejser"