Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Cbas
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 223

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Cbas » 14. feb 2024, 16:18

Mani skrev:Hvor længe før afgang bør man være i Stansted for at nå igennem sikkerhed, paskontrol etc?


I ret fod tid. Vi var der i maj sidste år. Det tog en krig. Lang ventetid på at komme op fra perronen til lufthavnen (hvis du tager toget) og kæmpe lang kø i security. Det var meget ineffektivt og tog rigtig lang tid
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11408
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23675

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mani » 14. feb 2024, 16:22

Cbas skrev:
Mani skrev:Hvor længe før afgang bør man være i Stansted for at nå igennem sikkerhed, paskontrol etc?


I ret fod tid. Vi var der i maj sidste år. Det tog en krig. Lang ventetid på at komme op fra perronen til lufthavnen (hvis du tager toget) og kæmpe lang kø i security. Det var meget ineffektivt og tog rigtig lang tid

Hvad er ret god tid? 2 timer før? 3-4-5?
Jeg skal ikke risikerer at misse flyet, men gider heller ikke være i lufthavnen flere timer for tidligt. Vil hellere bruge tiden i London.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Cbas
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 223

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Cbas » 14. feb 2024, 17:09

Mani skrev:
Cbas skrev:
Mani skrev:Hvor længe før afgang bør man være i Stansted for at nå igennem sikkerhed, paskontrol etc?


I ret fod tid. Vi var der i maj sidste år. Det tog en krig. Lang ventetid på at komme op fra perronen til lufthavnen (hvis du tager toget) og kæmpe lang kø i security. Det var meget ineffektivt og tog rigtig lang tid

Hvad er ret god tid? 2 timer før? 3-4-5?
Jeg skal ikke risikerer at misse flyet, men gider heller ikke være i lufthavnen flere timer for tidligt. Vil hellere bruge tiden i London.


Jeg kan ikke huske, hvor længe før vi havde regnet med. Nok 2-2,5 time. Men vi havde travlt og jeg tror ikke, vi ville have haft nået vores fly, hvis det ikke havde været forsinket.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20601
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 15. feb 2024, 18:25

I Stansted Airport, kan man booke 'fast track' lanes. Det koster £8 for henholdsvis security og passport lanes.

"Leave plenty of time to allow yourselves and your party to go through the checking in procedure. Large queues can form quickly at peak times."

https://www.stanstedairport.com/at-the- ... fasttrack/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14986
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25217

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 16. feb 2024, 20:10

Jeg er rejst fra Schipol lufthavn i dag, og jeg er kæmpe fan af deres nye scannere i security. Man må have væske i en 1/2 liters flaske med, og alt inkl. væske og elektronik skal blive i tasken. For det første gør det processen ved security meget hurtigere, at man ikke skal stå og fiske ting ud af tasken. For det andet var det fedt, at jeg kunne tage mit vand med.
Og så kan jeg egentlig godt lide, at de har kropsscannere i stedet for metaldetektorer. Men det er fordi, at jeg ca. halvdelen af alle gange slår ud pga. mine BH-bøjler og derfor skal kropsvisiteres, så er det meget mindre “invasivt” med kropsscanneren.


Jeg håber, at scannerne til bagage hurtigt bliver udbredt til mange flere lufthavne, for det var godt nok smart.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11408
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23675

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mani » 17. feb 2024, 19:53

Debatten har virkeligt guidet mig godt i London.
Minalima var finurlig og sjovt.
Hamilton var afgjort den bedste musical jeg så. Meget forskellig fra, men afgjort på niveau med, Book of Mormons jeg har set på Broadway.
British Library & Sandemans Walking Tour i Old City of London var lærerige.
Six by Nico, Viet Food & Borough Market var forskellige men virkelig velsmagende oplevelser.
Og endelig var turen langs South Bank & gennem Hyde Park skønne og fyldt med sjove observationer.
Og jeg nåede flyet med fast track.

Tak til Nesnay, Akehurst2, Sigge, Pjeps, flicka, Guilded_Lily & Paint. Undskyld hvis jeg har glemt nogen! Det har været så hyggeligt at have debat tips i bagagen fremfor bare TripAdvisor.
11
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 19. feb 2024, 14:27

Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Cbas
Indlæg: 538
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 223

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Cbas » 20. feb 2024, 20:33

Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser


Skallerup
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2024, 06:14

Cbas skrev:
Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser


Skallerup


Det går for mig under at "koste en bondegård" :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sorenspige
Indlæg: 7143
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9536

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sorenspige » 21. feb 2024, 06:49

Mi55y skrev:
Cbas skrev:
Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser


Skallerup


Det går for mig under at "koste en bondegård" :lol:


Er det dyrere end Lalandia?

Jesperhus er også et fedt sted for børn, men prisen er vist steget en del de sidste par år.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30655

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 21. feb 2024, 07:19

Mi55y skrev:
Cbas skrev:
Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser


Skallerup


Det går for mig under at "koste en bondegård" :lol:


Du kan evt. prøve at søge på Danlands feriecentre. Jeg ved ikke om man kan søge på om de har indendørs legeland.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2024, 07:19

Sorenspige skrev:
Mi55y skrev:
Cbas skrev:
Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser


Skallerup


Det går for mig under at "koste en bondegård" :lol:


Er det dyrere end Lalandia?

Jesperhus er også et fedt sted for børn, men prisen er vist steget en del de sidste par år.


Nej, det er vist samme pris. Men vi ville gerne finde noget, der ikke er så dyrt...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kanga » 21. feb 2024, 08:41

TinaW skrev:
Mi55y skrev:
Cbas skrev:
Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale et feriecenter i DK eller Nordtyskland, hvor der er badeland og et godt stort legeland, som ikke koster en bondegård? Har fundet flere til overkommelige priser, men så ser det ud på billederne, som at legelandet er ret lille - og det duer ikke, da det er hovedattraktionen for vores børn.

Vi har før været i:
Lalandia
Seawest
Rønbjerg
Weissenhäuser


Skallerup


Det går for mig under at "koste en bondegård" :lol:


Du kan evt. prøve at søge på Danlands feriecentre. Jeg ved ikke om man kan søge på om de har indendørs legeland.


Jeg er sikker på, at alle Danland har indendørs aktiviteter/legeland og pool. Der skal man bare være obs. på, at har man flere lejligheder, så kan de være af meget forskellig standard, selvom man betaler samme pris. Det er den enkelte lejlighedsejer, der vedligeholder og istandsætter lejlighederne. Men beliggeheden er god. De ligger alle lige ved vandet/stranden.

Vi var i Weissenhäuser for nogle år siden og boede på hotellet. Det var fint. Der var masser af aktiviteter både ude og inde. Badelandet var vi ikke vilde med. Der var utroligt meget støj og vandet var virkelig koldt. Og der var mega crowded i bassinnerne. Man kunne nærmest ikke røre sig, fordi man hele tiden ramlede ind i andre badegæster.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2024, 08:57

Kanga skrev:
TinaW skrev:
Du kan evt. prøve at søge på Danlands feriecentre. Jeg ved ikke om man kan søge på om de har indendørs legeland.


Jeg er sikker på, at alle Danland har indendørs aktiviteter/legeland og pool. Der skal man bare være obs. på, at har man flere lejligheder, så kan de være af meget forskellig standard, selvom man betaler samme pris. Det er den enkelte lejlighedsejer, der vedligeholder og istandsætter lejlighederne. Men beliggeheden er god. De ligger alle lige ved vandet/stranden.

Vi var i Weissenhäuser for nogle år siden og boede på hotellet. Det var fint. Der var masser af aktiviteter både ude og inde. Badelandet var vi ikke vilde med. Der var utroligt meget støj og vandet var virkelig koldt. Og der var mega crowded i bassinnerne. Man kunne nærmest ikke røre sig, fordi man hele tiden ramlede ind i andre badegæster.


Vi har været i et enkelt Danland, og der var legelandet meget lille. Heldigvis var vi nærmest de eneste gæster med små børn, så det gik. Jeg synes, at det er megasvært at se ud fra billeder, hvor stort legelandet er. Også fordi stederne ofte gør meget mere ud af billeder af badeland - og der bruger vi slet ikke nær så meget tid, som vi gør i legeland med børn på 3 og 5. legelandet i Seawest og Lalandia er en god stor størrelse - Weissenhäuser er gigantisk. I Weissenhäuser har priserne dog også fået et nøk opad, siden vi var der for et års tid siden. Og synes ikke boligerne er noget at råbe hurra for. Samtidig har de ikke nogle huse til store familier, og vi rejser 4 voksne og 4 børn, og det er træls ikke at kunne være sammen i boligen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sorenspige
Indlæg: 7143
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9536

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sorenspige » 22. feb 2024, 12:24

Jeg har hørt godt om “Søhøjlandet”, men jeg kender ikke til det personligt.
0

Tilbage til "Rejser"