Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Chichu » 7. feb 2018, 09:33

Jeg flyver en del og jeg bliver sgu også lidt forvirret over security-reglerne nogle gange. De er nemlig forskellige rundt omkring i verden og mange steder skilter de faktisk ikke med deres lokale regler. Nogle steder iPad og kamera op, andre kun computer. Nogle steder al væske op, andre steder er de lidt ligeglade, nogle steder sko af, andre steder ikke. Nogle steder død og pine nødvendigt at lægge alle tasker i bakkerne, andre steder for guds skyld ikke stor rygsæk i en kasse. Der er også vildt forskelligt, hvad der tæller som væske og hvad der ikke gør. Nogle steder skal man tage alle madvarer op af tasken også. Og så er de de helt små lufthavne i tredjeverdenslande, hvor man helt slipper for den slags pjat, haha.
4
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 7. feb 2018, 18:17

Det er totalt show. Jeg forstår ikke at vi tror på det.
Det er da fløjtende ligegyldigt om det er en lynlåspose eller en alm pose. Hvem har indført en så ridig regel.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 13. feb 2018, 08:57

Jeg skal til USA i slutningen af marts. Har aldrig været i USA før, skal på kursus i Madison, Wisconsin med mit arbejde. Dvs. jeg skal rejse alene frem og tilbage (allerede der er jeg lidt nervøs :D) og også være derovre alene. Jeg får ikke mega meget fritid derovre, da jeg er på kursus fra 7-17 og nok ikke har den vilde energi om aftenen, men jeg får en weekend uden planer. Har hørt fra en af mine kolleger, at der er et outlet i nærheden og dér vil jeg hen.
Men hvad kan jeg ellers finde på, når tid og energi er begrænset? Tænker mest i forhold til shopping og mad.
Kommer nok ikke til USA igen lige foreløbigt og kender intet til Madison (men tænker, at de vel har lidt af det hele ift. butikker, restauranter osv.).
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7993

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Charly » 13. feb 2018, 09:01

Pandesteg skrev:Jeg skal til USA i slutningen af marts. Har aldrig været i USA før, skal på kursus i Madison, Wisconsin med mit arbejde. Dvs. jeg skal rejse alene frem og tilbage (allerede der er jeg lidt nervøs :D) og også være derovre alene. Jeg får ikke mega meget fritid derovre, da jeg er på kursus fra 7-17 og nok ikke har den vilde energi om aftenen, men jeg får en weekend uden planer. Har hørt fra en af mine kolleger, at der er et outlet i nærheden og dér vil jeg hen.
Men hvad kan jeg ellers finde på, når tid og energi er begrænset? Tænker mest i forhold til shopping og mad.
Kommer nok ikke til USA igen lige foreløbigt og kender intet til Madison (men tænker, at de vel har lidt af det hele ift. butikker, restauranter osv.).

USA er et spændende land, og folk er søde og hjælpsomme, så du skal glæde dig. Jeg har ikke været i Madison, men generelt syntes jeg det var ret underholdende bare at betragte mennesker. Så find en hyggelig cafe og sæt dig med en kop kaffe og slap af og kig på livet :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 13. feb 2018, 09:03

Charly skrev:
Pandesteg skrev:Jeg skal til USA i slutningen af marts. Har aldrig været i USA før, skal på kursus i Madison, Wisconsin med mit arbejde. Dvs. jeg skal rejse alene frem og tilbage (allerede der er jeg lidt nervøs :D) og også være derovre alene. Jeg får ikke mega meget fritid derovre, da jeg er på kursus fra 7-17 og nok ikke har den vilde energi om aftenen, men jeg får en weekend uden planer. Har hørt fra en af mine kolleger, at der er et outlet i nærheden og dér vil jeg hen.
Men hvad kan jeg ellers finde på, når tid og energi er begrænset? Tænker mest i forhold til shopping og mad.
Kommer nok ikke til USA igen lige foreløbigt og kender intet til Madison (men tænker, at de vel har lidt af det hele ift. butikker, restauranter osv.).

USA er et spændende land, og folk er søde og hjælpsomme, så du skal glæde dig. Jeg har ikke været i Madison, men generelt syntes jeg det var ret underholdende bare at betragte mennesker. Så find en hyggelig cafe og sæt dig med en kop kaffe og slap af og kig på livet :)


Tak - jeg glæder mig også rigtig meget :) Håber vejret er til at gå nogle ture rundt, når jeg kommer hjem fra kurset, selvom det vistnok stadig er møgkoldt på det tidspunkt af året.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Maria86 » 16. feb 2018, 23:44

er lufthavnen i Johannesborg god at komme i gennem når det er kommer til security ind i lufthavnen. Hvad med København ??? hvor langt er der fra toget i København lufthavne og op til selve lufthavnen. si lige at det er nemt at komme med tog til og fra lufthavnen.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FrøkenM » 17. feb 2018, 00:14

Maria86 skrev:er lufthavnen i Johannesborg god at komme i gennem når det er kommer til security ind i lufthavnen. Hvad med København ??? hvor langt er der fra toget i København lufthavne og op til selve lufthavnen. si lige at det er nemt at komme med tog til og fra lufthavnen.

Det er nemt at komme til og fra lufthavnen i København med tog og metro. Tog og metrostation er placeret i terminal 3 og gåafstanden til terminal 2 er kort, hvis du skal flyve med et selskab der ikke har bag drop i terminal 3. Hvis du selv skal tjekke ind kan dette gøres både i terminal 2 og 3, og så kan man bare gå over til bag droppet efterfølgende.

Der er adgang til security både gennem terminal 2 og 3 og det er nemt og overskueligt at komme igennem, synes jeg.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 17. feb 2018, 07:44

Maria86 skrev:er lufthavnen i Johannesborg god at komme i gennem når det er kommer til security ind i lufthavnen. Hvad med København ??? hvor langt er der fra toget i København lufthavne og op til selve lufthavnen. si lige at det er nemt at komme med tog til og fra lufthavnen.


Jeg gætter på at lufthavnen i Kbh er nemmere at komme igennem end Johannesborg.

Fra du træder ud af toget, tager det 1,5 minut til du er i terminal 3, og det tager 4 minutter til terminal 2.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2018, 09:19

Pandesteg skrev:Jeg skal til USA i slutningen af marts. Har aldrig været i USA før, skal på kursus i Madison, Wisconsin med mit arbejde. Dvs. jeg skal rejse alene frem og tilbage (allerede der er jeg lidt nervøs :D) og også være derovre alene. Jeg får ikke mega meget fritid derovre, da jeg er på kursus fra 7-17 og nok ikke har den vilde energi om aftenen, men jeg får en weekend uden planer. Har hørt fra en af mine kolleger, at der er et outlet i nærheden og dér vil jeg hen.
Men hvad kan jeg ellers finde på, når tid og energi er begrænset? Tænker mest i forhold til shopping og mad.
Kommer nok ikke til USA igen lige foreløbigt og kender intet til Madison (men tænker, at de vel har lidt af det hele ift. butikker, restauranter osv.).


Jep stort outlet midtvejs mellem Madison og Milwaukee.
http://www.premiumoutlets.com/outlet/johnson-creek

Der kører en shoppebus fra Madison, kan jeg se, så det burde være lige til, hvis du bestiller en billet online, og finder et stop i nærheden af dit hotel.

Ellers vil jeg anbefale at bruge en af weekend dagene på en tur til Chicago eller Milwaukee og opleve en af de store søer (Madison ligger også midt mellem et par af de små søer, men Lake Michigan er virkelig imponerende. Vælger du Chicago, så kan du også opleve lidt "New Yorker"-stemning, det er en kæmpe storby med højhuse osv.
Jeg regner med at du flyver til og fra Chicago med SAS? :gruble: Jeg ved ikke hvordan det er arrangeret med transport til fra Madison, men hvis det er muligt så ville lidt tid før eller efter flyvning være godt, der ligger nemlig et kæmpe luksus outlet lige ved O´Hare (Chicago lufthavn)
http://www.fashionoutletsofchicago.com/

Den anden weekend dag (aften) ville jeg prøve at komme ind og se/opleve noget sport, Madison er en sportsgal by, og at gå til en kamp, om det så er hockey, basket eller noget helt tredje er virkelig en oplevelse i USA. Og kan være en god kombination til f.eks. en shoppe formiddag/eftermiddag, og så kamp om aftenen. Hvis der ikke er noget kamp der passer, så vil jeg foreslå at arrangere en "date" med dig selv, dinner and a show, kig f.eks. på http://www.overture.org/ eller http://bartelltheatre.org/ og se om der er noget der passer med hvornår du er derovre, eller kan man altid gå i biffen, det er også lidt anderledes over there, end en biftur herhjemme.

Jeg har også været på kurser i USA, og der plejer man virkelig at have behov for at der sker noget om aftenen, for ikke at blive skingrende sindssyg :D så jeg plejer at tage tilbage til hotelværelset, smide mine ting, få et bad eller lidt vand i hovedet, og måske en lille lur, men så gå ud ved 19-20 tiden og spise og opleve et eller ander. Husk der er ikke noget der hedder lukkelov, så der kan sagtens være butikker og andet åbent om aftenen. Ellers plejer jeg at gøre det, at jeg finder mit hotel på google maps, og så "går" jeg en tur via street view i gaderne omkring, dels for at notere med evt. interessante steder, pæne steder/parker og madsteder der kunne være interessante at prøve, og så evt. finde ud af om der er steder/et kvarter man skal holde sig fra om aftenen. Så er man godt forberedt, og man er ikke afhængig af at spise hotelmad hele ugen :tie:
Husk også at det er ganske normalt i USA at bestille takeaway direkte til hotelværelset, ofte er der endda reklamer for lokale pizzasteder og den slags på værelset. Så du er ikke begrænset i dine madmuligheder.

PS. husk de tilsætter klor til vandet i USA, og det smager puha. Køb vand på flaske, så du har på værelset til at børste tænder, lave kaffe/the osv, Køb en stikomformer eller to, så du har til at oplade diverse ting som kamera, telefon, ´puter osv.

Meget i USA foregå stadig med kontanter, så sørg for at have nok til ting som snacks, taxi, takeaway, souvenirs mv.

PS. Efter SAS fik opgraderet deres flykabiner, så vil jeg ikke frygte flyveturen så meget, der er generel god plads, og underholdning (film/tv) i sædeskærmen. Men sørg for lidt snack og drikkevarer til turen, de er lidt nærige med ting ombord, og priserne i flyet er mere end i lufthavnen (svært at tro, I know :8: )
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2018, 09:21

Annione skrev:
Maria86 skrev:er lufthavnen i Johannesborg god at komme i gennem når det er kommer til security ind i lufthavnen. Hvad med København ??? hvor langt er der fra toget i København lufthavne og op til selve lufthavnen. si lige at det er nemt at komme med tog til og fra lufthavnen.


Jeg gætter på at lufthavnen i Kbh er nemmere at komme igennem end Johannesborg.

Fra du træder ud af toget, tager det 1,5 minut til du er i terminal 3, og det tager 4 minutter til terminal 2.


Ok, spæner du? :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43771

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 17. feb 2018, 10:24

Wizzze skrev:
Annione skrev:
Maria86 skrev:er lufthavnen i Johannesborg god at komme i gennem når det er kommer til security ind i lufthavnen. Hvad med København ??? hvor langt er der fra toget i København lufthavne og op til selve lufthavnen. si lige at det er nemt at komme med tog til og fra lufthavnen.


Jeg gætter på at lufthavnen i Kbh er nemmere at komme igennem end Johannesborg.

Fra du træder ud af toget, tager det 1,5 minut til du er i terminal 3, og det tager 4 minutter til terminal 2.


Ok, spæner du? :lol:


Usain Bolt, go home ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 17. feb 2018, 10:39

paint skrev:
Wizzze skrev:
Annione skrev:Jeg gætter på at lufthavnen i Kbh er nemmere at komme igennem end Johannesborg.

Fra du træder ud af toget, tager det 1,5 minut til du er i terminal 3, og det tager 4 minutter til terminal 2.


Ok, spæner du? :lol:


Usain Bolt, go home ;)


Den ligger da lige ved siden af :-D

1,5 minut til terminal 3 - 4 minutter for at komme videre. Og det er endda i høje hæle :devil:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. feb 2018, 10:42

Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:
1
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10400

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lys » 17. feb 2018, 12:00

DetSorteCirkus skrev:Apropos...
Jeg skal for første gang flyve med EasyJet i morgen og er blevet forberedt på en meeeget lang gåtur ud til deres gate, men så har jeg da noget at bruge ventetiden på...:genert:



Der er helt vildt langt derud og der er INGENTING derude. Så sørg for at proviantere på vejen, hvis du vil have kaffe mens du venter på at boarde.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2018, 12:23

Annione skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:
Annione skrev:Jeg gætter på at lufthavnen i Kbh er nemmere at komme igennem end Johannesborg.

Fra du træder ud af toget, tager det 1,5 minut til du er i terminal 3, og det tager 4 minutter til terminal 2.


Ok, spæner du? :lol:


Usain Bolt, go home ;)


Den ligger da lige ved siden af :-D

1,5 minut til terminal 3 - 4 minutter for at komme videre. Og det er endda i høje hæle :devil:


Lad mig gætte, du er kommet for sent op, og tæt på at misse fly?
Os andre dødelige har jo kufferter at slæbe, og ikke at forglemme et 45årigt korpus, som efter kuffetslæb er mere som et 75årigt korpus :panik:
Man skal jo hele vejen forbi alle dem der skal have moms tilbage, og der er altid en mulliard kinesere, men du er måske hækkeløber? :devil:
2
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Rejser"