Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 29. nov 2018, 16:25

Charly skrev:
Annione skrev:Jeg skal til London på lørdag. Min niece er au pair og skal hænge ud med sin faster.

I januar skal jeg til Italien og stå på ski.
Jeg skal også på noget Oslo Cruise. Og så har SAS tilbud på rejser for point. Jeg har dermed en gratis rejse i Norden, så jeg skal enten til Norge ellers til Helsinki, hvor jeg aldrig har været.

Helsinki er en virkelig fin og hyggelig by :)


Kun om sommeren!
1
Do as I say! :whip:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 29. nov 2018, 16:30

Selma156 skrev:Er der ingen andre herinde, som føler en nagende, dårlig samvittighed ift. fly og klima?

Jeg kan godt mærke, at jeg har skruet gevaldigt ned for 'småture' og generelt unødvendige, men selvfølgelig også spændende rejser, jeg gerne vil på.


Jeg er ramt af den samme, især fordi halvdelen af mit CO2 udslip kommer fra mit flyveri. Så selv hvis jeg gik fra mit lave kødforbrug tit intet ville det ikke rigtig kompensere.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 30. nov 2018, 19:53

1234 skrev:
Selma156 skrev:Er der ingen andre herinde, som føler en nagende, dårlig samvittighed ift. fly og klima?

Jeg kan godt mærke, at jeg har skruet gevaldigt ned for 'småture' og generelt unødvendige, men selvfølgelig også spændende rejser, jeg gerne vil på.


Jeg er ramt af den samme, især fordi halvdelen af mit CO2 udslip kommer fra mit flyveri. Så selv hvis jeg gik fra mit lave kødforbrug tit intet ville det ikke rigtig kompensere.



Det påvirker mig faktisk ret meget i mine sommerferie overvejelser.
Jeg drømmer om at få set et nyt kontinent, men reelt ville det jo være bedre for klimaet, hvis jeg bare tog en bil- eller togferie i Europa.
Dem har jeg også en del ideer til, men havde egentlig regnet med de skulle krydses af de første par år med børn.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 1. dec 2018, 05:49

Årh. Jeg fandt ud af at mine SAS point rakte til en tur til Tromsø, hvor jeg nu skal “holde” Valentins dag sammen med min norske veninde :banan: Tur/retur 10.000 point og 377,- Yay!
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 2. dec 2018, 22:57

Jeg går og lurer lidt på, om jeg skulle forære min kæreste et (sommer) krydstogt på Middelhavet i julegave. Jeg gjorde det for nogle år siden, og hun blev utroligt glad for det. Jeg havde mine fordomme om krydstogter, og troede det var noget med ældre pensionister, der sad i dækstole med et tæppe om benene. Dét viste sig på ingen måde at være tilfældet. De dage det varede, var faktisk en ret fed oplevelse, som vi begge hyggede os gevaldigt med. Man kunne jo vælge en anden del af Middelhavet, denne gang. :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 3. dec 2018, 09:01

paint skrev:Jeg går og lurer lidt på, om jeg skulle forære min kæreste et (sommer) krydstogt på Middelhavet i julegave. Jeg gjorde det for nogle år siden, og hun blev utroligt glad for det. Jeg havde mine fordomme om krydstogter, og troede det var noget med ældre pensionister, der sad i dækstole med et tæppe om benene. Dét viste sig på ingen måde at være tilfældet. De dage det varede, var faktisk en ret fed oplevelse, som vi begge hyggede os gevaldigt med. Man kunne jo vælge en anden del af Middelhavet, denne gang. :gruble:


hov. Kortet var til Anni :genert:

Men det lyder som en god ide. Gør det! Fejr kærligheden.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 10. dec 2018, 20:41

1234 skrev:
Selma156 skrev:Er der ingen andre herinde, som føler en nagende, dårlig samvittighed ift. fly og klima?

Jeg kan godt mærke, at jeg har skruet gevaldigt ned for 'småture' og generelt unødvendige, men selvfølgelig også spændende rejser, jeg gerne vil på.


Jeg er ramt af den samme, især fordi halvdelen af mit CO2 udslip kommer fra mit flyveri. Så selv hvis jeg gik fra mit lave kødforbrug tit intet ville det ikke rigtig kompensere.


Jeg synes Å skulle gøre det til en mærkesag at få folkemødet til Lolland - der er ingen lufthavn i Nakskov der kan lokke og det støtter stadig vandkantsDanmark.

Jeg er berørt i øvrigt at snakken og tænker at jeg gerne vil forsøge at flyve mindre igen. Men det bliver svært.
Jeg tror dog ikke på at købe CO2 aflad.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 10. dec 2018, 21:09

TomKah skrev:Jeg synes Å skulle gøre det til en mærkesag at få folkemødet til Lolland - der er ingen lufthavn i Nakskov der kan lokke og det støtter stadig vandkantsDanmark.

Jeg er berørt i øvrigt at snakken og tænker at jeg gerne vil forsøge at flyve mindre igen. Men det bliver svært.
Jeg tror dog ikke på at købe CO2 aflad.


Hvad har det med noget at gøre? Flertallet af deltagerne på folkemødet taget færgen selv prominente navne.

Jeg tror heller ikke rigtig på at købe aflad før man har bevidst at det reelt hjælper.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 11. dec 2018, 04:26

1234 skrev:
TomKah skrev:Jeg synes Å skulle gøre det til en mærkesag at få folkemødet til Lolland - der er ingen lufthavn i Nakskov der kan lokke og det støtter stadig vandkantsDanmark.

Jeg er berørt i øvrigt at snakken og tænker at jeg gerne vil forsøge at flyve mindre igen. Men det bliver svært.
Jeg tror dog ikke på at købe CO2 aflad.


Hvad har det med noget at gøre? Flertallet af deltagerne på folkemødet taget færgen selv prominente navne.

Jeg tror heller ikke rigtig på at købe aflad før man har bevidst at det reelt hjælper.


Ok det var en joke med Folkemødet.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 11. dec 2018, 19:12

Nogen der ved om Malta er noget ved i februar?
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 11. dec 2018, 20:07

I øvrigt kunne det da gøre noget godt for CO2 regnskabet at flytte folkemødet til Lolland. Det var nu sagt i sjov fordi Rene Gade virkelig gjorde sig selv til grin - men han er jo ikke alene.
At de reklamerer med 110procent CO2 neutrale flyvninger - ja jeg kan kun rulle med øjnene.

https://www.flybranchen.dk/2018/11/10640/
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 13. dec 2018, 16:32

Alkaia skrev:
Selma156 skrev:Er der ingen andre herinde, som føler en nagende, dårlig samvittighed ift. fly og klima?

Jeg kan godt mærke, at jeg har skruet gevaldigt ned for 'småture' og generelt unødvendige, men selvfølgelig også spændende rejser, jeg gerne vil på.


Jo, men det er så besværligt at tage toget til Indien.


Vissevasse: https://da.wikipedia.org/wiki/Hippie_trail :-D
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 13. dec 2018, 21:54

Alkaia skrev:
Selma156 skrev:Er der ingen andre herinde, som føler en nagende, dårlig samvittighed ift. fly og klima?

Jeg kan godt mærke, at jeg har skruet gevaldigt ned for 'småture' og generelt unødvendige, men selvfølgelig også spændende rejser, jeg gerne vil på.


Jo, men det er så besværligt at tage toget til Indien.


Besværligt, men jeg tror at det ville være noget af et eventyr :love:
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 15. dec 2018, 13:47

Er der nogen som har taget den transsibiriske?
Jeg har haft en drøm om at tage den i mange år, da jeg interesserer mig rigtig meget for Rusland. Jeg har dog ikke taget springet endnu, men overvejer den lidt som årets sommerferie.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13979

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf RavenClaw » 16. dec 2018, 17:33

Må man tage kageudstikkere med i håndbagagen? Min søster har bedt mig kigge efter nogle i Berlin, men jeg rejser kun med håndbagage :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Rejser"