Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 28. feb 2018, 18:49

Lykke skrev:
Akehurst2 skrev:
Lykke skrev:
1234 skrev:
Lykke skrev:Jeg er ved at blive lidt træt af det i hvert fald. Også fordi det lidt udelukker at slæbe barnet med.

Tjekkede så Hamburg med tog. Og så koster hotel/Airbnb så bare kassen. Jeeez! Hvorfor skal det være så røvbøvlet.

Jeg har kigget på Prag, Riga, Helsinki, Paris, Krakow - ja næsten alt. 4-5 dage i april eller maj. Ja enten er det kl 7/8 eller 20-22 om aftenen. Det synes jeg bare ikke vi kan tilbyde et barn på 2 år.

Det er jo fordi det er destinationer til weekendture og så vil folk gerne tidligt afsted eller flyve, så de kan nå det efter arbejde.


Og det er sådan en lov, eller hvordan?


Næ, det er markedskræfter.


Okay. Men weekendtur fra mandag til fredag?

Du kan erstatte weekendtur med korte ferier.
De samme regler gælder for folks billetkøb, når det er intern i Europa.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 28. feb 2018, 18:51

Lykke skrev:
Akehurst2 skrev:
Lykke skrev:
1234 skrev:
Lykke skrev:Jeg er ved at blive lidt træt af det i hvert fald. Også fordi det lidt udelukker at slæbe barnet med.

Tjekkede så Hamburg med tog. Og så koster hotel/Airbnb så bare kassen. Jeeez! Hvorfor skal det være så røvbøvlet.

Jeg har kigget på Prag, Riga, Helsinki, Paris, Krakow - ja næsten alt. 4-5 dage i april eller maj. Ja enten er det kl 7/8 eller 20-22 om aftenen. Det synes jeg bare ikke vi kan tilbyde et barn på 2 år.

Det er jo fordi det er destinationer til weekendture og så vil folk gerne tidligt afsted eller flyve, så de kan nå det efter arbejde.


Og det er sådan en lov, eller hvordan?


Næ, det er markedskræfter.


Okay. Men weekendtur fra mandag til fredag?


Jeg havde ikke spottet, at du ville rejse mandag-fredag. Hvis det er de dage, du søger rammer du lidt i forretningsrejsemålgruppen, og de vil igen gerne have mest muligt ud af dagene og undgå overnatninger, så det er igen morgen- og aftenflyvninger.

Du skal nok ud i en af de destinationer, der har rigtig mange afgange. Fx kan man flyve til Bruxelles mandag kl. 11.50 eller 15.15 og hjem fredag kl. 10.00, 14.00 eller 17.30 med SAS.
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 28. feb 2018, 20:07

Pandesteg skrev:Hvis man har 1 dag i Chicago, hvad skal man så se/opleve? Og spise ikke mindst :D


Du har fået en masse tips fra Wizze. Min erfaring er gammel og det eneste jeg kan huske her atten år efter mit besøg i Chicago er Art Institute (elsker kunst) og American Girl place.

Millinium park eksisterede nok ikke dengang.
1
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 28. feb 2018, 20:37

Lykke skrev:Når I bestiller fly - hvor meget gør tiderne jer så?
Jeg sidder og kigger på fly til ja, flere forskellige steder. Men at skulle flyve kl 7 om morgenen. Jeg tror ikke jeg kan være nogen steder kl 7 om morgenen, og da slet ikke i lufthavnen hvor man skal være der noget tid før.


Kl 7 er fint, synes jeg. Ja, man skal lidt tidligt op, men man skal jo på ferie. Jeg vil helst ikke ankomme midt om natten, men har gjort det. Det går ok. Jeg rejser alene med to børn, de har altid taget det fint.
Senest rettet af MOGA 1. mar 2018, 06:16, rettet i alt 1 gang.
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 28. feb 2018, 21:04

De sidste to gange jeg har rejst med mine børn (hvoraf en er to), har vi fløjet hhv kl 03 og 04. Hvis man vil det så klarer man det.

Vi har også ventet tretten timer i Jfk i New York (til en afgang kl 4 om morgenen) fordi vi kunne spare over 1000 kr/billet. Der havde vi kun to børn men den ene af dem var også to. Det gik helt fint. Igen indstillingen og viljen skal være der.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 28. feb 2018, 21:33

TomKah skrev:
Pandesteg skrev:Hvis man har 1 dag i Chicago, hvad skal man så se/opleve? Og spise ikke mindst :D


Du har fået en masse tips fra Wizze. Min erfaring er gammel og det eneste jeg kan huske her atten år efter mit besøg i Chicago er Art Institute (elsker kunst) og American Girl place.

Millinium park eksisterede nok ikke dengang.


Den har ihvertfald gennemgået en del fornyelser over årene jeg har været forbi, Chicago har lidt ligesom NY gennemgået en oprydning og modernisering, så den er blevet ret hip og cool. Men man skal ikke ret langt væk fra downtown, så kan man godt finde det gamle Chicago.
Hvis man ikke er til at gå så meget rundt, men godt vil se Chicago, og er til gangstere, så er dette en meget sjov måde at bruge 2½ time på
https://gangstertour.com/
0
Do as I say! :whip:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 28. feb 2018, 21:42

Wizzze skrev:
TomKah skrev:
Pandesteg skrev:Hvis man har 1 dag i Chicago, hvad skal man så se/opleve? Og spise ikke mindst :D


Du har fået en masse tips fra Wizze. Min erfaring er gammel og det eneste jeg kan huske her atten år efter mit besøg i Chicago er Art Institute (elsker kunst) og American Girl place.

Millinium park eksisterede nok ikke dengang.


Den har ihvertfald gennemgået en del fornyelser over årene jeg har været forbi, Chicago har lidt ligesom NY gennemgået en oprydning og modernisering, så den er blevet ret hip og cool. Men man skal ikke ret langt væk fra downtown, så kan man godt finde det gamle Chicago.
Hvis man ikke er til at gå så meget rundt, men godt vil se Chicago, og er til gangstere, så er dette en meget sjov måde at bruge 2½ time på
https://gangstertour.com/


Min erfaring fra New York er ikke en dyt nyere. Jeg var i NY senere samme sommer :lol:
Men jeg synes da allerede dengang i sommeren 2000 at begge byer var ret hippe (i modsætning til København). Der var Dean&Deluca og man kunne føle sig lidt som om man var med i Felicity. Nu har vi jo Baresso Kaffe over det hele herhjemme.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 1. mar 2018, 20:26

Er der nogen der har godt styr på det med kompensation ved aflysning?

Vi skulle have fløjet hjem fra ferie i morgen kl 17, i dag kl 18:05 kommer der en SMS om aflysning. Havde en time tidligere prøvet at checke ind, men det var ikke muligt.

Der er ikke kommet nogen begrundelse for aflysningen, de har i morgen 3 andre flyvninger på samme rute, som ikke er aflyste.

Vi ringede til kundeservice i det land hvor vi er og er blevet ombooket, fra vores aflyste men direkte flyvning, til et fly 7 timer før oprindeligt, med en mellemlanding i Tyskland og så endelig landing i dk ca halvanden time FØR oprindeligt. Påvirker det vores ret til kompensation? Altså er det så kun 50% (side 14) når nu vi ikke bliver forsinkede :gruble: Jeg synes jo mellemlandingen gør det ret så nederen.
https://www.flysas.com/upload/Global/Tr ... hts-en.pdf


Eller måske har vi slet ikke ret til noget kompensation eller refundering, når vi nu har sagt ja til ombookning.... jeg spurgte endda den engelske kundeservice, han sagde jaja du udfylder bare formularen...
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 3. mar 2018, 09:54

Ficus skrev:Er der nogen der har godt styr på det med kompensation ved aflysning?

Vi skulle have fløjet hjem fra ferie i morgen kl 17, i dag kl 18:05 kommer der en SMS om aflysning. Havde en time tidligere prøvet at checke ind, men det var ikke muligt.

Der er ikke kommet nogen begrundelse for aflysningen, de har i morgen 3 andre flyvninger på samme rute, som ikke er aflyste.

Vi ringede til kundeservice i det land hvor vi er og er blevet ombooket, fra vores aflyste men direkte flyvning, til et fly 7 timer før oprindeligt, med en mellemlanding i Tyskland og så endelig landing i dk ca halvanden time FØR oprindeligt. Påvirker det vores ret til kompensation? Altså er det så kun 50% (side 14) når nu vi ikke bliver forsinkede :gruble: Jeg synes jo mellemlandingen gør det ret så nederen.
https://www.flysas.com/upload/Global/Tr ... hts-en.pdf


Eller måske har vi slet ikke ret til noget kompensation eller refundering, når vi nu har sagt ja til ombookning.... jeg spurgte endda den engelske kundeservice, han sagde jaja du udfylder bare formularen...


Spørg https://flyhjaelp.dk

Jeg fik over 3000 udbetalt sidst, fordi jeg havde en lang forsinkelse. Det var 3 gange så meget som min flybillet kostede.

Sagen trak ud, fordi den skulle i retten - noget jeg aldrig ville have orket.

De skal have en vis %del af beløbet du får udbetalt, men du skal heller ikke bekymre dig om noget som helst.
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 3. mar 2018, 10:51

Annione skrev:
Spørg https://flyhjaelp.dk

Jeg fik over 3000 udbetalt sidst, fordi jeg havde en lang forsinkelse. Det var 3 gange så meget som min flybillet kostede.

Sagen trak ud, fordi den skulle i retten - noget jeg aldrig ville have orket.

De skal have en vis %del af beløbet du får udbetalt, men du skal heller ikke bekymre dig om noget som helst.


Tak.
Kender dog godt til dem. Har fundet ud af at vi ikke er berettiget til noget som helst ikke engang meal vouchers eller lign., da vi sagde ja til tilbuddet, hvor vi kom hjem før planlagt. Uagtet at det endte med at blive en 15 timers rejse, i stedet for 5-6 timer fra dør til dør. Og at vi har haft en dags mindre ferie. Havde jo spurgt manden i telefonen, han sagde man kunne få refunderet fx mad under mellemlandingen. Den danske kundeservice siger dog at en ansøgning om dette vil få afslag. Og den form ham den første mente vi skulle udfylde, den findes slet ikke...

Alle vores nye flyafgange var også forsinkede og vi havde også lige en teknisk fejl på bagagen i København, plus at vi ikke anede om vores klapvogn stod i lufthavnen på mellemlandingen........ det kulminerede lige ved at jeg blev VIRKELIG sur på en bagageservice mand i Kastrup i går. De havde afspillet beskeden pm den tekniske fejl, før at nogen fra flyet havde nået udleveringen. Så da der først havde stået 1-5 min i 20 minutter og bagefter Pending i 30, så var jeg ret sur.

Jeg er stadig pissesur og vi har været hjemme siden kl 21:30 i går.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 3. mar 2018, 10:53

Vi sagde i øvrigt ja til den tidligere afgang, da der var varslet med flere aflysninger. Havde vi valgt en afgang i dag og dermed fået en ekstra overnatning, kunne det fly så ligeså godt blive aflyst og de havde allerede sagt at man ikke fik refunderet den ekstra overnatning pga at det var vejret der var lort.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2018, 14:56

DetSorteCirkus skrev:Jeg skal til London til sommer og har bestilt noget, der hedder "A tiny single room", og det må man sige, at det er :lol:
Jeg elsker småbitte hotelværelseshuler, når jeg rejser alene, så jeg glæder mig allerede!


Her skal jeg bo i Bruxelles. Ikke helt så tiny, men derhen af.

Screenshot 2018-03-03 at 15.54.06.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lykke » 4. mar 2018, 12:28

DetSorteCirkus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg skal til London til sommer og har bestilt noget, der hedder "A tiny single room", og det må man sige, at det er :lol:
Jeg elsker småbitte hotelværelseshuler, når jeg rejser alene, så jeg glæder mig allerede!


Her skal jeg bo i Bruxelles. Ikke helt så tiny, men derhen af.

Screenshot 2018-03-03 at 15.54.06.png


Hvornår på året skal du til Bruxelles?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 4. mar 2018, 13:31

Jeg har lige siddet og læst en artikel om, hvad hotelansatte kan finde på at genere hotelgæster med, hvis de finder dem 'brokkende' eller på anden måde 'ubehagelige' :nerve:

Ringe op f.eks fra Receptionen, midt om natten, fra en mobiltelefon og sige at man håber vedkommende gæst sover ad helvede til.

Rippe minibaren på værelset og lade gæsten betale for det (de fleste kender sikkert priserne på indholdet i værelsets minibar)

Bestille tlf.vækning til gæsten til kl. 03.15 (nat)

Gøre 'grimme' ting med gæstens tandbørste, som gæsten med garanti ikke ville bryde sig om :shock:

Hermed er advarslen givet videre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 5. mar 2018, 14:29

Jeg har jo måtte melde fra som frivillig til Smukfest, da jeg til den tid vil være 32 uger gravid. Men nu har jeg jo ferie i den uge... Så vi har snakket om at tage en rigtig kæresteferie og nyde den sidste tid, vi kun er os to. Især fordi vores sommerferie i år er planlagt sammen med min mor, søster og niece, så vi kunne sikkert godt tænke os en ferie alene uanset.

For at undgå ting som flyveforbud og den slags, så tænker vi sommerhus/ferielejlighed/etc. i nogenlunde køreafstand fra Århus - tænker at max er omkring 6 timer. Nogen der kender til en god destination med både strand og by indenfor rækkevidde?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"