Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 45
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 1130

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alkaia » 4. okt 2017, 05:45

didaa skrev:Vi skal til Vietnam til marts, og da vi begge har rigtig travlt pt, har jeg fat i en vietnamesisk agent som har lavet et forslag ud fra hvad vi gerne ville se og hvilke byer vi vil besøge. Men jeg er lidt i tvivl om det her med betalingen.... Rejseforslaget er på knap 5000 dollars, og det er immervæk en del at overføre hvis det nu er rent fup. Vedkommende har rigtig gode anmeldelser på tripadvisor og nettet generelt, og der er hurtigt svar på mailen, ligesom vi har holdt en korrespondance hen over godt 2 måneder nu.
Hvordan ville I stille forslag om det med betalingen? Og kan man overføre på en måde så man sikres at pengene kan tilbageføres hvis det nu viser sig at vi ikke får det vi skal have?

PayPal? :gruble: Det er nok umiddelbart mit eneste bud.
0
"What am I supposed to call them? Sweet tangy balls?" - Jessica Day

"Look on the brightside. You'll die with a marvelous erection." - Raymond Reddington
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1087
Likede indlæg: 20235

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 07:40

Jeg kan ikke rigtig få taget hul på planlægningen af min Wien-tur. Det ligner ikke mig. Det er irriterende.
Måske er det et tegn på, at jeg netop ikke skal hænge i en klokkesnor på den tur og bare se byen. Det er trods alt efterårsferie.
Sidst nåede jeg på fem dage Schönbrunn, Den Spanske Rideskole (morgentræning og rundvisning), Kunsthistorisches Museum, Schloss Belvedere, skatkammeret, Secession-bygningen, Stadtpark, koncert i Johann Strauss' gamle koncertsal, Café Sacher og Naschmarkt

Nå, jeg skal under alle omstændigheder have bestilt en billet til alle tilgængelige rum på Schönbrunn, for mine forældre gad kun den "lille" tur.
1
I know when that hotline bling
That can only mean one thing
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 202
Likede indlæg: 2269

Indlægaf girl_beat » 4. okt 2017, 09:49

Nåmenøhh... Jeg glæder mig som et 5-årigt barn til vores kæresteferie i november :genert:

Fire hele dage i Dubai med luksus og oplevelser - og så direkte til Thailand hvor der venter ti dages afslapning og badeferie med besøg af noget familie. Det er så tiltrængt! :blush2: :-D :love2:

Rejsetips til must-sees i Dubai, hvis man gerne vil opleve både nyt og gammelt?
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 09:51

Så kom der i det mindste styr på lidt.

Rejseforsikring - tjek
Bus Wien-Bratislava og retur - tjek
Schönbrunn-billet med adgang til alle de steder, hvor man overhovedet må vade rundt ude som inde - tjek
Overblik over transport fra lufthavn til hotel - tjek
Interessante seværdigheder, caféer og restauranter i både Wien og Bratislava gemt på Google Map - tjek
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 09:59

CAT
The City Airport Train, abbreviated CAT, leaves every 30 minutes from the airport into the city. The journey takes 16 minutes and you will be arriving at the station „Wien Mitte/Landstraße“. Here you have to change to the U4 in direction Heiligenstadt to the station „Schwedenplatz“ and you will be there!
Tickets for the CAT are € 11,- per person.

Inter-urban train S7
The inter-urban train is the cheaper alternative to the CAT. The S7 leaves every 30 minutes at the airport. The journey takes approximately 30 minutes and you will be arriving at the station „Wien Mitte/Landstraße“. Here you have to change to the U4 in direction Heiligenstadt to the station „Schwedenplatz“ and you will be there!
Tickets for the inter-urban train are € 4,- per person.

Så - det, jeg, hypotetisk, betaler 7 euro for, er 14 minutter længere tid i Wien?
Tror de, jeg er idiot???
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 272
Likede indlæg: 10764

Indlægaf paint » 4. okt 2017, 10:19

DetSorteCirkus skrev:CAT
The City Airport Train, abbreviated CAT, leaves every 30 minutes from the airport into the city. The journey takes 16 minutes and you will be arriving at the station „Wien Mitte/Landstraße“. Here you have to change to the U4 in direction Heiligenstadt to the station „Schwedenplatz“ and you will be there!
Tickets for the CAT are € 11,- per person.

Inter-urban train S7
The inter-urban train is the cheaper alternative to the CAT. The S7 leaves every 30 minutes at the airport. The journey takes approximately 30 minutes and you will be arriving at the station „Wien Mitte/Landstraße“. Here you have to change to the U4 in direction Heiligenstadt to the station „Schwedenplatz“ and you will be there!
Tickets for the inter-urban train are € 4,- per person.

Så - det, jeg, hypotetisk, betaler 7 euro for, er 14 minutter længere tid i Wien?
Tror de, jeg er idiot???

Præcis det samme, har jeg tænkt da jeg stod på stationen ved Wiens lufthavn (og tog det billigere tog)

ps. Det 'dyre' tog, er dog flottere og mere strømlinet at se på, også bagfra når man ser det kører og venter på det 'billige' ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 10:35

paint skrev:Præcis det samme, har jeg tænkt da jeg stod på stationen ved Wiens lufthavn (og tog det billigere tog)

ps. Det 'dyre' tog, er dog flottere og mere strømlinet at se på, også bagfra når man ser det kører og venter på det 'billige' ;)

Da jeg var i Wien i 2011, var lufthavnen under ombygning, og det var derfor meget svært at finde det billige tog. Især med to forvirrede forældre i farvandet. Min mor og jeg varlige ved at komme op at skændes, fordi hun ville have, at vi skulle tage en bus til 18 euro pr. person, som man er ved at blive indfanget til allerede i ankomsthallen, men det nægtede jeg simpelthen.

Vi var der i øvrigt mandag-lørdag og kunne derfor købe en latterligt billig ugebillet til bus, metro og tog, der kun sælges mandage og koster det samme som en tredagesbillet. Smart.

Gud, jeg kommer da også en mandag :D Så havde jeg jo ikke behøvet henlægge Bratislavaturen til torsdag. Jeg ville faktisk hellere have været der onsdag, men tog torsdag, fordi jeg så kunne købe tredageskort mandag-onsdag, og nu er busbilletterne til Bratislava købt og kan ikke ændres :(
Nå, det er nok også meget godt med tre sammenhængende dage i Wien.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 4. okt 2017, 11:10

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Præcis det samme, har jeg tænkt da jeg stod på stationen ved Wiens lufthavn (og tog det billigere tog)

Da jeg var i Wien i 2011, var lufthavnen under ombygning, og det var derfor meget svært at finde det billige tog. Især med to forvirrede forældre i farvandet. Min mor og jeg varlige ved at komme op at skændes, fordi hun ville have, at vi skulle tage en bus til 18 euro pr. person, som man er ved at blive indfanget til allerede i ankomsthallen, men det nægtede jeg simpelthen.

Vi var der i øvrigt mandag-lørdag og kunne derfor købe en latterligt billig ugebillet til bus, metro og tog, der kun sælges mandage og koster det samme som en tredagesbillet. Smart.

Gud, jeg kommer da også en mandag :D Så havde jeg jo ikke behøvet henlægge Bratislavaturen til torsdag. Jeg ville faktisk hellere have været der onsdag, men tog torsdag, fordi jeg så kunne købe tredageskort mandag-onsdag, og nu er busbilletterne til Bratislava købt og kan ikke ændres :(
Nå, det er nok også meget godt med tre sammenhængende dage i Wien.

Når du kører fra Wien Mitte/Landstraße til Schwedenplatz, er der også to forbindelser. U4, er den billige (ca. 15-17 kr) Men der kører også et andet tog, som koster ca. 30 kr (så vidt jeg husker). Men holder du dig til den 'grønne linje' (det grønne U4 skilt), får du den billige tur (som tager ca. 2 min). Det tager vel omkring 10-12 min at gå strækningen.
Jeg kender området ved Schwedenplatz. Min kæreste var, efter hun var færdig som dyrlæge, på et ophold på Wiens Universitet (Veterinær afd) og skulle praktisere noget kirurgi på heste. I perioden, boede vi i en lille lejlighed i Rotenturmstraße (som munder ud i Schwedenplatz. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 11:16

paint skrev:Når du kører fra Wien Mitte/Landstraße til Schwedenplatz, er der også to forbindelser. U4, er den billige (ca. 15-17 kr) Men der kører også et andet tog, som koster ca. 30 kr (så vidt jeg husker). Men holder du dig til den 'grønne linje' (det grønne U4 skilt), får du den billige tur (som tager ca. 2 min). Det tager vel omkring 10-12 min at gå strækningen.
Jeg kender området ved Schwedenplatz. Min kæreste var, efter hun var færdig som dyrlæge, på et ophold på Wiens Universitet (Veterinær afd) og skulle praktisere noget kirurgi på heste. I perioden, boede vi i en lille lejlighed i Rotenturmstraße (som munder ud i Schwedenplatz. ;)

Du må meget gerne komme med tips til området :klap:
Jeg er især på udkig efter en god café, hvor jeg (hvis jeg orker det, når det kommer til stykket), kan sidde og skrive lidt.
Jeg kender godt alle de store steder tættere på bymidten, og dem skal jeg også besøge, men det kunne være dejligt med et sted lige ved Schwedenplatz.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 4. okt 2017, 12:57

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Når du kører fra Wien Mitte/Landstraße til Schwedenplatz, er der også to forbindelser. U4, er den billige (ca. 15-17 kr) Men der kører også et andet tog, som koster ca. 30 kr (så vidt jeg husker). Men holder du dig til den 'grønne linje' (det grønne U4 skilt), får du den billige tur (som tager ca. 2 min). Det tager vel omkring 10-12 min at gå strækningen.

Du må meget gerne komme med tips til området :klap:
Jeg er især på udkig efter en god café, hvor jeg (hvis jeg orker det, når det kommer til stykket), kan sidde og skrive lidt.
Jeg kender godt alle de store steder tættere på bymidten, og dem skal jeg også besøge, men det kunne være dejligt med et sted lige ved Schwedenplatz.

Ah - jeg kan dårligt huske dem alle. Men jeg kan dog huske, at der ligger et 'Gelateria' ( en slags is-café) på hjørnet af Rotenturmstraße og Schwedenplatz. De har is i alle afskygninger, men også kaffe og den slags. Ellers ligger der en Starbucks lidt nede af Rotenturmstraße (ligner alle andre Starbucks). Vi boede nede ved et lille torv, lidt længere nede ad gaden (en gul ejendom, med svulstige karnapper) og jeg synes der lå en masse små café'er i området.
Jeg tror ikke at du får problemer med at finde et hyggeligt sted (men pas på is-café'en på hjørnet af Schwedenplatz - den er ret vanedannende) ;)
1

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 320
Likede indlæg: 6740

Indlægaf sigge » 5. okt 2017, 17:12

Nu har min kusine og jeg booket både flybilletter og hotel/b'n'b til vores tur til Edonburgh. Jeg skal prøve at rejse udelukkende med håndbagage for første gang, og jeg er spændt på, om jeg virkelig kan få pakket min toilettaske ned i en 1-liters pose, og om jeg kan begrænse min øvrige bagage til en kabinekuffert. Vi har valgt den mulighed, fordi vi skal have en mellemlanding undervejs, og de bedste afgange giver kun 40-45 min. til transfer i en af de store europæiske lufthavne, og belært af min erfaring fra sommerferien (hvor min kuffert strandede i Frankfurt på vej til Budapest), tør jeg ikke satse på, at det er tid nok for bagagefolkene til at flytte kufferten fra et fly til et andet.

Jeg har købt en Lonely Planet rejsebog, og foreløbig vil jeg gerne se det hele. :-) Så 4 dage bliver bestemt ikke for meget. Jeg havde ellers tænkt på, om vi skulle tage en dagstur til Loch Ness, men det får vi vist ikke tid til.
0
didaa
Kort karma: 17
Likede indlæg: 191

Indlægaf didaa » 5. okt 2017, 18:53

Alkaia skrev:
didaa skrev:Vi skal til Vietnam til marts, og da vi begge har rigtig travlt pt, har jeg fat i en vietnamesisk agent som har lavet et forslag ud fra hvad vi gerne ville se og hvilke byer vi vil besøge. Men jeg er lidt i tvivl om det her med betalingen.... Rejseforslaget er på knap 5000 dollars, og det er immervæk en del at overføre hvis det nu er rent fup. Vedkommende har rigtig gode anmeldelser på tripadvisor og nettet generelt, og der er hurtigt svar på mailen, ligesom vi har holdt en korrespondance hen over godt 2 måneder nu.
Hvordan ville I stille forslag om det med betalingen? Og kan man overføre på en måde så man sikres at pengene kan tilbageføres hvis det nu viser sig at vi ikke får det vi skal have?

Tak, det havde jeg ikke overvejet. Det kræver vel at agenten også har Paypal? Må lige høre hende hvordan det normalt foregår, og så se på om vi er trygge ved den betaling. Det er lidt ærgerligt jeg får det sådan, for det er det helt perfekte oplæg nu, og alt er som det skal være. Og så tænker jeg "hvis nu"....
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2423
Likede indlæg: 14811

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2017, 16:49

Var det noget med en juletur til New York?

https://www.business.dk/transport/lufth ... -for-1.000
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 45
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Alkaia » 8. okt 2017, 10:58

didaa skrev:
Alkaia skrev:

Tak, det havde jeg ikke overvejet. Det kræver vel at agenten også har Paypal? Må lige høre hende hvordan det normalt foregår, og så se på om vi er trygge ved den betaling. Det er lidt ærgerligt jeg får det sådan, for det er det helt perfekte oplæg nu, og alt er som det skal være. Og så tænker jeg "hvis nu"....

Ja, det ville være ærgerligt med "hvis nu".
Jeg ved ikke om Western Union har samme metode med at være i stand til at tilbageføre penge.
0
"What am I supposed to call them? Sweet tangy balls?" - Jessica Day

"Look on the brightside. You'll die with a marvelous erection." - Raymond Reddington
LaMariposa
Kort karma: 176
Likede indlæg: 2967

Indlægaf LaMariposa » 9. okt 2017, 17:25

Vi skal sydpå i slutningen af april...der er aaaaaaaaalt for lang tid til, og vi er ikke i nærheden af at begynde at planlægge det seriøst endnu, men jeg har brug for noget at se frem til, mens jeg render rundt og fryser herhjemme i vinter. Vi snakker om Tenerife, hvor vi har været før, og hvor det var rigtig lækkert i april.

Er der andre steder, I vil anbefale? Det skal gerne være inden for 4-5 timers flyvning fra Danmark og sol er et must.
0
:lun:

Be brave...

Tilbage til "Rejser"