Din mest bøvlede flyrejse

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf ExCoastal » 23. sep 2015, 21:53

Tilbage i 2005 planlagde min søns mor og jeg en tur til Europa. Vi ville gerne have vores søn døbt i Danmark og flere af hendes familiemedlemmer ville også gerne med. Da det for flere af dem var deres første tur til Europa, ville vi også slå et smut forbi Italien, hvor jeg har familie. Hele hendes familie boede på østkysten, så vi planlagde turen derfra.

Oprindeligt skulle vi have rejst fra NY/JFK til Milano, holde en uges ferie, flyve til København og bruge en uge i Danmark og så flyve retur fra København. Men det blev simpelthen så vanvittigt dyrt, at vi måtte finde på en plan B. Så vi sammensatte hele turen udelukkende på returbilletter og bookede alting på samme billet af hensyn til bagagen. Det var et voldsomt puslespil! Endvidere skulle jeg jo også koble turen til JFK på... Min eks rejste til østkysten nogle dage i forvejen, så jeg skulle så finde dem allesammen i JFK.

Så jeg endte med følgende tur:

Oakland - JFK (JetBlue)
JFK - Paris (Air France)
Paris - København (SAS)
København - Milano (Alitalia)

Jeg var pænt kvæstet, da vi endeligt nåede til Italien

Kom med jeres mest bøvlede flyrejser.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Krølle » 23. sep 2015, 22:05

Kbh.-London
3-4 timers stopover
London-Johannesburg
3 timers stopover
Johannesburg-Hoedspruijt

Hjemturen var endnu værre nu jeg tænker over det - der var vist 7 timer i Joburg :tie:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Delfin » 23. sep 2015, 22:54

Det må være København - Freetown, Sierra Leone.

Khb - Bruxelles
2 ½ times ventetid.
Bruxelles - Banjul, Gambia med mellemlanding i Conakry,Guinea
13 timers ventetid.
Banjul - Freetown
Transfer bil/færge/bil

Alt i alt nåede vi vist op på omkring 28 timer. Dét kan gøres lettere i dag.


Eller måske dengang jeg skulle flyve fra Oslo til Kbh og endte med først at side og glo i lufthavnen i Düsseldorf, og et sted mere jeg ikke husker, for til slut at få valget mellem en hotelovernatning eller en bus hjem fra Århus. (valgte bussen)
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 09:06

@Skumfidusen; fik I ikke, at vide af personalet/piloten, hvorfor det skete?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 09:10

Skumfidusen skrev:
kidkomb skrev:@Skumfidusen; fik I ikke, at vide af personalet/piloten, hvorfor det skete?


Nej. Ikke andet end der var kommet besked fra tårnet om abort. Eller, måske hørte jeg det ikke eller har glemt det. Det er mange år siden, så detaljerne husker jeg ikke så præcist.


Ej, hvor strengt. Jeg ville helt sikkert have spurgt. Jeg er temmelig nysgerrig :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Mholle » 24. sep 2015, 10:42

På papiret var den egentlig ikke ret bøvlet, men det blev den hurtigt da der blev blandet en kineser der ikke snakkede engelsk, en flyforsinkelse og dårlig service ind i det :)

Selve turen hed (og var selvfølgelig købt som en billet):

Changsha - Beijing
Layover 3 timer
Beijing - Wien
Layover 1 time og 15 min
Wien - Bucharest

Første udfordring var da pigen ved indchecking af baggage ikke snakkede engelsk, så hun nægtede at checke min baggage ind længere end til Wien, med kun 1 time og 15 min i Wien var jeg pænt træt af at det virkelig var nødvendigt at skulle hente og gen indchecke bagage, snakkede med en supervisor, hendes eneste kommentar var at jeg da kunne tage hen til det sted jeg havde købt billetten og klage (ja tak den var købt på nettet i europa), derefter er det første fly halvanden time forsinket og skal hilse at sige at halvanden time i beijing når man skal fra indenrigs til udenrigs er noget lort, dertil kommer at jeg var blevet sat mellem 2 kinesere i midten af flyet uden entertainment system på turen Beijing - Wien, kæft det var en lang tur, efter en god løbetur i Wien nåede jeg også at få min baggage checket ind på den sidste strækning :)

Konklusion er aldrig mere Air China :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. sep 2015, 11:03

Har aldrig prøvet det vilde... kun været ude for en forsinkelse, fra Toronto over Heathrow og så til CPH.
Vi landede 5 minutter efter flyet til Dk lettede og måtte vente 7 lange timer, i en røvsyg lufthavn, spist af med hver 12 pund til forplejning...
og uden klapvogn til 4 mdr gammel baby - den var røget igennem bagagesystemet.

Og det efter at have siddet sammen med en flok unge tennis-drenge der havde været afsted for at spille tennis... Deres dyrbare ketchere var naturligvis med som håndbagage og væltede rundt, de råbte, hujede, larmede, kastede med ting, og maste rundt i deres sæder.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 11:14

Jeg flyver forholdsvist sjældent og kun indenfor Europas grænser, så det eneste bøvlede, jeg har oplevet, var, da mit fly til Athen måtte gå ned og tanke brændstof i Budapest. Det var på en studietur med gymnasiet, så jeg var for travlt optaget til at opdage det, før vi skulle til at lande (altså i Budapest), men jeg kunne godt forestille mig, at det ellers ville have gjort mig nervøs at få sådan en besked.

Jeg har også engang selv skabt bøvl for andre. Eller rettere været en del af en klasse, der forsinkede et fly til London. Vores lærere havde sagt, at vi måtte sætte os, hvor vi ville. Det måtte vi så alligevel ikke, og det tog tid at få alle hen på det rigtige sæde. Ydermere viste det sig, at den ene lærer ikke kunne være i et almindeligt flysæde, og en dreng skulle have vegetarmad. Alt i alt medførte vores "special needs" en forsinkelse på et lille kvarter, der betød, at flyet måtte cirkle nogle gange over London, inden det kunne lande. Det var nu en flot udsigt, men selvfølgelig irriterende for de andre passagerer.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Danseprinsesse » 24. sep 2015, 11:29

Da jeg som 17-årig skulle rejse et år til New York på udveksling, var det bureauet, der havde booket flybilletten.
Jeg mellemlandede 4 gange og turen tog 36 timer, det var helt vanvittigt.
Det gik naturligvis galt med min bagage undervejs, så den var væk, da jeg endelig landede i JFK. De mange op- og nedture havde gjort mig stort set døv, så der stod jeg fuldstændig udmattet midt om natten og skulle efterlyse mine kufferter til en ligeglad mand, der var midt i en sandwich, mens jeg ikke kunne høre, hvad han sagde.
Der gik et par dage, før min hørelse var normal igen og 2 mdr.(!!), inden jeg fik den sidste kuffert.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 11:48

Danseprinsesse skrev:Da jeg som 17-årig skulle rejse et år til New York på udveksling, var det bureauet, der havde booket flybilletten.
Jeg mellemlandede 4 gange og turen tog 36 timer, det var helt vanvittigt.
Det gik naturligvis galt med min bagage undervejs, så den var væk, da jeg endelig landede i JFK. De mange op- og nedture havde gjort mig stort set døv, så der stod jeg fuldstændig udmattet midt om natten og skulle efterlyse mine kufferter til en ligeglad mand, der var midt i en sandwich, mens jeg ikke kunne høre, hvad han sagde.
Der gik et par dage, før min hørelse var normal igen og 2 mdr.(!!), inden jeg fik den sidste kuffert.


I en periode mistede jeg hver gang hørelsen, når jeg fløj - samtidig med at min kuffert næsten altid blev udtaget til tjek pga. mit fødested.
Skøn kombo :sarkasme:
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40536

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Akehurst2 » 24. sep 2015, 12:12

Den flyvetur, hvor jeg har været mest presset var en pakkerejse, der startede i London, hvor vi derfor havde købt billet CPH-London selv - altså ikke samlet og derfor uden mulighed for ombooking eller noget.

I taxaen om morgenen på vej til lufthavnen (!) får vi besked om, at flyet til London er 5 timer forsinket, så måtte sidde og købe nye billetter over telefonen helt panikslagne og med landing et godt stykke tid efter det oprindeligt bookede fly, vente ved bagagebåndet og så løbe gennem Gatwick, kaste os i det næste fly og ånde lettet op - hvorefter de meddelte i højtaleren, at der var vrøvl med flyet og vi skulle blive siddende de næste i hvert fald to timer, hvor de ville prøve at skaffe et andet fly.

Efter halvanden time fløj vi dog alligevel, men føj for en tur. Køber aldrig billetter på den måde igen.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf dykkersild » 24. sep 2015, 12:13

Engang regnede det voldsom da jeg skulle flyve hjem fra Lisabon at vejen til lufthavnen blev delvis spærret. Vi løb frem og var der fem minutter før sidste tjek-in. Sorry the plane is full - de havde solgt vores billetter til anden side. Fire timer i lufthaven - via London med overnatning på hotel og først hjemme næste dag. Jeg har ikke fløjet British Airways siden - og det er over 20 år siden. Ja - jeg bærer nag. Jeg var så rasende, at jeg kastede op i lufthavnen - så ondt i maven af raseri fik jeg. Det har jeg ikke oplevet før eller siden.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Fru Sunshine » 24. sep 2015, 12:25

Det mest bøvlede var da jeg skulle til Norge.
Norwegian var forsinket i vildskab fra Aalborg, og jeg skulle nå den sidste afgang i CPH. Det var en fredag, og der var ingen Norwegian afgange om lørdagen.
Jeg hang desperat i røret til Norwegian for at få hjælp, men de var sådan cirka trekvart bedøvende ligeglade med, at jeg skulle videre. Jeg måtte pænt værsgo at vente.
Det endte med, at jeg måtte forsøge at booke om til en SAS-billet til næste afgang, som jeg så kom med, men selv om jeg sprintede (efter kuffertudlevering), så nåede jeg ikke afgangen til Bergen. Bare sur røv.
Og der var stadig ingen hjælpe at hente hos Norwegian. De mente, at jeg så bare måtte vente til søndag :rulle:

Det endte med, at jeg igen tyede til SAS og tjekkede ind på Hilton for en nat, så jeg kom til Bergen en dag forsinket.

Jeg kæmpede længe med Norwegian om erstatning, men de var hverken til at hugge eller stikke i. Åndssvage discountfirma.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf didas » 24. sep 2015, 16:45

Det var turen fra CPH til New York sidste år. Vi skulle med de famøse Dreamliner fly via Norwegian og vi endte med en forsinkelse på næsten 6 timer. Afgangen blev hele tiden skubbet, der var ingen info fra personalet, self service check-in virkede ikke, der var ingen vouchers til mad og drikke og i lang tid efter vi var kaldt til gaten, sad vi og ventede i gangen udenfor, fordi der ikke blev åbnet for venteområdet. Det var så på dette tidspunkt, at lufthavnen lukkede, dvs. lyset blev slukket, aircondition blev slukket og alle mad- og drikkeautomater var også slukket.

Efter den tur fulgte så mange måneders ventetid på erstatning, efter vi havde klaget. Norwegian afviste naturligvis klagen, men vi vandt i retten efter vi havde overdraget sagen til flyforsinkelse.dk.

Så der kom da det gode ud af det, at vi endte med at få udbetalt kr. 3.100 pr. mand, efter salær til advokaterne var betalt.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Din mest bøvlede flyrejse

Indlægaf Danseprinsesse » 24. sep 2015, 18:40

DetSorteCirkus skrev:I en periode mistede jeg hver gang hørelsen, når jeg fløj - samtidig med at min kuffert næsten altid blev udtaget til tjek pga. mit fødested.
Skøn kombo :sarkasme:


Mine ører bliver desværre også meget påvirket af flyveture. Jeg forsøger så vidt muligt at undgå mellemlandinger, det er simpelthen for smertefuldt.
Jeg har døjet med en virus på balancenerven hele sommeren, og min egen teori er, at det skyldes fire flyvninger over en weekend.

Har du gjort noget for, at det blev bedre for dig, eller gik det bare over?
0

Tilbage til "Rejser"