Central asien, Kirgisistan, Uzbekistan osv.....

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Central asien, Kirgisistan, Uzbekistan osv.....

Indlægaf Njord » 27. jan 2017, 12:36

Hej.

Er blevet lidt hooked på ideen om at tage en tur til et sted man jo ikke "lige kommer forbi" og her er jeg falset lidt over Usbekistan.... Men kan også være andre steder... Armenien har også været inde i billedet....

Er der nogen der har erfaringer herfra?

Det bliver sikkert en sen forårs tur og nok alene.....
Overvejer steder som Tashkent, Samarkand Aral søen, og gerne andre specielle steder...
Temperaturen skulle være OK på det tidspunkt...
En del af rejsen passer fint med tog, andet kan nok blive indenrigsfly eller bus.....
www.seat61.com kan jeg finde lidt om tog og herfra gå videre til de nationale sider.....
På en anden rejse side fandt jeg en beskrivelse af en tur i området, men her mener jeg man krydsede grænsen ofte, men blev ikke pas kontrolleret da turen åbenbart blev opfattet som indenrigs på trods af grænsekrydsningerne.. Sikkert et levn tilbage fra den Sovjettiske tid.....

Takker på feedback :-)
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Central asien, Kirgisistan, Uzbekistan osv.....

Indlægaf TomKah » 29. jan 2017, 08:45

Jeg har ikke været der, men drømmer om det. Jeg tror jeg ville starte med bare at kopiere en rute som passer til den rejselængde jeg gerne ville afsted. Har længe kigget på dette:
https://www.stjernegaard-rejser.dk/uzbe ... ilkevejen/


Og så tage en guidebog og læse og lægge til og trække fra.
Men når mine børn bliver ældre er det en destination der står højt på min ønskeseddel
0

Tilbage til "Rejser"