Japan!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Japan!

Indlægaf Mi55y » 21. mar 2017, 07:56

Så ser det ud til, at jeg skal til Japan med kæresten i slutningen af oktober.

Pt. er vi i gang med at finde ud af, hvor mange dage vi skal smide i projektet. Kæresten var til et foredrag, hvor de anbefalede minimum 14 dage som førstegangsrejsende i Japan, men det har jeg simpelthen ikke råd til, så det må blive lidt mere komprimeret.

Umiddelbart tænker jeg at flyve til Tokyo og tage toget til Kyoto. Bruge 3 dage der inkl. dagstur til Nara og derefter bruge 4 dage i Tokyo med en dagstur til Fuji og Hakone. Så altså 3 nætter i Kyoto og 4 nætter i Tokyo. Vi ville så investere i et 7-dages togpas. Vi vil helst slutte i Tokyo, da min kæreste skal blive længere end mig for at spille VM.

Er der nogle Japan-kyndige, der kan fortælle, om det er helt skævt tænkt? Og er der noget helt essentielt, som ikke ville kunne lade sig gøre med den plan? Hvad må vi ikke gå glip af?

Tips og tricks modtages meget gerne - også til gode områder at bo i! Vores hotelbudget ligger nok på max 1.500 pr. nat for et dobbeltværelse.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Japan!

Indlægaf Trommedreng » 21. mar 2017, 13:10

Jeg vil anbefale jer at tage JR Centrals "Shinkansen" fra Tokyo til Kyoto. Det er den hurtigste og mest komfortable rute, IMO.

Og så er der vist bare at sige: Ha' en dejlig tur! Japan er vidunderlig.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 21. mar 2017, 13:38

Trommedreng skrev:Jeg vil anbefale jer at tage JR Centrals "Shinkansen" fra Tokyo til Kyoto. Det er den hurtigste og mest komfortable rute, IMO.

Og så er der vist bare at sige: Ha' en dejlig tur! Japan er vidunderlig.


Den skulle også være inklusive i 7-dages togpasset sammen med transport mellem lufthavn og Tokyo og mellem Kyoto og Nara. Så på trods af en udskrivning på 1.800,- kr. for sådan et pas, så kan det vist godt betale sig.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Japan!

Indlægaf Annione » 24. mar 2017, 09:47

Altså - I kan jo sove, når I kommer hjem.
Første gang vi var i Tokyo havde vi 4 dage, og vi nåede virkelig at se meget. Lige så på de 3 dage i Kyoto. Så det kan godt lade sig gøre.

Husk at templer og de fleste seværdigheder lukker ved solnedgang, så se alt andet efter solnedgang, altså shopping og tårne og den slags.

Kig på metro-kort over Tokyo og dan jer et overblik, før I skal afsted. Når man knækker koden til kortet er det nemt at komme rundt.
Forbered transport i Kyoto - offentlig transport er forfærdelig, så bo centralt, så I slipper for alt for mange taxa'er til overpris.

Skal du shoppe dulle-grej er Roppongi stedet! Og det er så billigt :lun:

Køb denne og se de Top 10 steder I kan nå https://www.saxo.com/dk/top-10-tokyo_dk ... 1465459985 så er I godt dækket ind.

Kig på vores blog, hvis du har lyst http://ude-paa-noget.blogspot.dk/search/label/Japan

Hvis jeg skal anbefale områder, som jeg selv har boet i, bliver det Roppongi eller Ikebukeru. Ginza var kedelig.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 24. mar 2017, 09:56

Annione skrev:Altså - I kan jo sove, når I kommer hjem.
Første gang vi var i Tokyo havde vi 4 dage, og vi nåede virkelig at se meget. Lige så på de 3 dage i Kyoto. Så det kan godt lade sig gøre.

Husk at templer og de fleste seværdigheder lukker ved solnedgang, så se alt andet efter solnedgang, altså shopping og tårne og den slags.

Kig på metro-kort over Tokyo og dan jer et overblik, før I skal afsted. Når man knækker koden til kortet er det nemt at komme rundt.
Forbered transport i Kyoto - offentlig transport er forfærdelig, så bo centralt, så I slipper for alt for mange taxa'er til overpris.

Skal du shoppe dulle-grej er Roppongi stedet! Og det er så billigt :lun:

Køb denne og se de Top 10 steder I kan nå https://www.saxo.com/dk/top-10-tokyo_dk ... 1465459985 så er I godt dækket ind.

Kig på vores blog, hvis du har lyst http://ude-paa-noget.blogspot.dk/search/label/Japan

Hvis jeg skal anbefale områder, som jeg selv har boet i, bliver det Roppongi eller Ikebukeru. Ginza var kedelig.


Takker!!! Havde satset på, at du lige gav dit besyv med :D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Japan!

Indlægaf Annione » 24. mar 2017, 10:19

Mi55y skrev:
Takker!!! Havde satset på, at du lige gav dit besyv med :D


Du spørger endelig! Jeg vil gerne skrive mere, når jeg ikke lige er på vej ud af døren.

Skal jeg nævne et MUST-sted at spise, er det http://www.roppongifukuzushi.com/e_fuku ... zushi.html
Det er helt klart det fedeste sted jeg nogensinde har spist sushi. Sid gerne i baren - så får I det hele med. Det er ikke skide billigt - men det er virkelig så god en oplevelse. Jeg var der alene og var helt blown away. Stemningen, kokkene, maden.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Japan!

Indlægaf JoyNips » 24. mar 2017, 12:03

Prøv en raamen-bar. Menukortet er ikke oversat, så bare peg på billederne og lad jer overraske. Hvis I er de eneste ikke-asiater derinde, har I fundet et godt sted. Husk at slubre!

Mange restauranter i Tokyo ligger oppe i "lejligheder". Vær ikke bange for at tage elevatoren, så lander I oppe i en typisk bar/restaurant (hvor der bliver drukket en masse sake og røget igennem. Man føler sig total hensat til en film!) Igen: peg på menukortet, det er ikke oversat til engelsk, men der er gerne billeder.

Drop Nara. Så spændende er det ikke.

Noget af det bedste jeg oplevede i Japan var en overnatning på en ryokan på Izu-Kogen halvøen, som er utrolig smuk. Vi sov på tatami-måtter, dasede i de varme kilder og fik virkelig god mad.

Hiroshima er i øvrigt et besøg værd. Der er virkelig dejligt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Japan!

Indlægaf Bimmerdyret » 9. apr 2017, 13:54

Vil lige give besyv med ...fra Japan:)
Vi er på dag 2 i Tokyo og det er AWSOME!!!!
Der er seriøst styr på alt, maden er super og der sker hele tiden noget spændende
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Japan!

Indlægaf Bimmerdyret » 9. apr 2017, 14:04

Vi var i Harkonen i dag men vejret var rigtig dårligt ( regn og tåge) så vi kunne ikke se noget som helst. Men det var nu også en oplevelse og i godt vejr må det være absolut vidunderligt .

Min snart 14 årige japanofile datter er som en kænguru i snor/ bly viol der lige tager mod til sig og fyrer nogle sætninger af til de lokale.
Og gå endelig på toilettet ofte ... Såå morsomt
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Japan!

Indlægaf Annione » 11. apr 2017, 11:13

Bimmerdyret skrev:Vi var i Harkonen i dag men vejret var rigtig dårligt ( regn og tåge) så vi kunne ikke se noget som helst. Men det var nu også en oplevelse og i godt vejr må det være absolut vidunderligt .

Min snart 14 årige japanofile datter er som en kænguru i snor/ bly viol der lige tager mod til sig og fyrer nogle sætninger af til de lokale.
Og gå endelig på toilettet ofte ... Såå morsomt


Men søg gerne de vestlige toiletter. De asiatiske er ofte et porcelænshul i jorden, som man skal forsøge at ramme. Alle er ikke lige gode til det, så man kan risikere at skulle stå i en... sø :tie: Og skal man tisse længe kan krampe være et problem.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 11. apr 2017, 13:29

Annione skrev:
Bimmerdyret skrev:Vi var i Harkonen i dag men vejret var rigtig dårligt ( regn og tåge) så vi kunne ikke se noget som helst. Men det var nu også en oplevelse og i godt vejr må det være absolut vidunderligt .

Min snart 14 årige japanofile datter er som en kænguru i snor/ bly viol der lige tager mod til sig og fyrer nogle sætninger af til de lokale.
Og gå endelig på toilettet ofte ... Såå morsomt


Men søg gerne de vestlige toiletter. De asiatiske er ofte et porcelænshul i jorden, som man skal forsøge at ramme. Alle er ikke lige gode til det, så man kan risikere at skulle stå i en... sø :tie: Og skal man tisse længe kan krampe være et problem.


Vigtig viden!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Japan!

Indlægaf Annione » 11. apr 2017, 15:09

Mi55y skrev:
Vigtig viden!



:lol:

Det er også vigtigt at vide, at man skal huske at bede om ikke-rygerværelse på hotellet. I Japan ryger en hidsigt stor del af befolkningen, så ryger-værelse er helt normalt. Helt som det er helt normalt at ryge på en restaurant. Og på MacD.
Deres værelser kan findes i tændstik-størrelse (næsten) så tag stilling til om I vil bo vildt småt.
Har I fødevare-allergi, så få det i print på japansk - der er ikke mange, der forstår engelsk.

Få et Suica kort, og find ud af, hvor mange zoner I skal have. Det er uundværligt.

Skal jeg lave en top 10, over ting, som jeg elskede aller mest i Tokyo, så må det være:
- Meiji Shrine. Det er et kæmpe tempel, midt i en skøn skov.
- Senso-ji Temple
- Yanaka Cemetery (men har I set 1 kirkegård har I nogenlunde set dem alle sammen - de er lidt af en oplevelse)
- Sengaku-ji Temple (her ligger de 47 ronins) Det ligger virkelig tæt på en subway, vi taler 5 minutter, så hvis I sætter 2 timer af til tempel og transport har I masser af tid. Jeg var den eneste på stedet, da jeg var der, så min fornemmelse er at det ikke er så vildt meget besøgt, hvilket er en skam. Det er så fint.
- Hie Shrine. MUST SEE!
- en drink på Made Lounge, på 52. sal i Mori Tower, i Roppongi. Jeg mener der var happy hour ind til kl. 21. Kom om aftenen, så I kan nyde udsigten by night.
- hovedgaden i Roppongi. Virkelig meget og billig shopping, hvis man er til dulle-grej.
- center gai i Shibuya, skal ses ved aftentide. Lys og neon-skilte i vilde mængder
- Harajuku, især deres shopping gade er vild
- Shinjuku Gyoen Garden - her skulle efterårsfarverne også komme til deres ret

Ueno Park er meget fin og alt det der - men se den kun, hvis I føler I ikke kan leve uden.
Skulle I have en halv dag til overs (fat chance) så synes jeg Kamakura er et besøg værd. Den kæmpe Budda er rigtig smuk og området er roligt, hyggeligt og meget japansk på den virkelig fede måde.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 3. maj 2017, 08:12

Så ser det ud til, at vores plan ender på 10 dage i Japan.

Vi regner stadig med 3 nætter i Kyoto og 4 nætter i Tokyo, men skal så også have smidt en tur til Hiroshima ind et sted og meget gerne en overnatning på ryokan - evt. kombinere dette?
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Japan!

Indlægaf Mi55y » 28. jun 2017, 20:47

Nå men vi ændrer lige på det igen. Min kærestes holdkammerater har fået flyttet lidt rundt på job, så de nu også rejser rundt før, de skal spille VM. Så for at følges lidt med dem, så hedder det nu ankomst i Osaka inkl. 1 overnatning. Herefter 3 nætter i Kyoto og til slut 4 nætter i Tokyo. Hiroshima er droppet. Til gengæld får jeg følgeskab på turen hjem af en af de andre spillerkoner, så det er super!
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Japan!

Indlægaf Mædem » 24. maj 2018, 20:30

Nå, jeg vækker lige tråden her til live igen. Håber du havde en fantastisk tur, Mi55y.

Er der nogle af jer Japan-kyndige, der har erfaringer med JR-pass og/eller generelle priser på offentlig transport?

Vi skal tre uger til Japan til sommer, og planen er indtil nu, at vi starter i Tokyo, derefter Kyoto og Koyasan. Efter koyasan ved vi endnu ikke i hvilken retning rejsen går, og finder først ud af det til den tid, det eneste vi ved nu er, at vi skal ende i Tokyo igen.

Vi kommer helt sikkert til at rejse med tog eller andet offentligt transport, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det kan svare sig at købe et JR-pass, når vi ikke med sikkerhed ved, hvor vi skal hen, og hvor meget vi derfor kommer til at bruge det. Selvom det alle steder står, at det er den billigste løsning, så koster det alligevel 3000 kr for et Nationalt pas i 21 dage, hvilket er pebret, hvis vi ikke bruger det nok.

Nogle erfaringer? (andre Japanråd er naturligvis også velkomne, hvis der kan vristes flere ud af jer)
0

Tilbage til "Rejser"