Rundrejse i USA med 3 børn.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Nephentes » 3. okt 2015, 21:21

Vores drømmerejse til USA er begyndt at tegne sig mulig, og det betyder at vi så småt er begyndt at brainstorme på vores store rundrejse i det tidlige efterår 2016, eller måske forår 2017. Turen går overordnet ud på at prøve så mange forlystelsesparker, naturparker og seværdigheder som muligt, samt at spise os fordærvede i alt det spændende mad de har inkl. alt hvad vi kan finde af kager. :genert: Det lyder måske lidt overfladisk, men det er nu engang vores drøm, og vi har heldigvis fået børn der er helt modtagelige for tanken om sådan en tur.

Vi regner med at bruge ca. 2 måneder på turen, og vi håber på at kunne finde en autocamper til projektet mest af alt for ungernes skyld, men også fordi vi har oplevet at det kan være problematisk at finde billige overnatningsmuligheder når man er 2 voksne og 3 børn, sådan har vi i hvert tilfælde oplevet det i Europa.

De store unger går jo i skole, og jeg håber på at få lov til at tage dem ud og så selv stå for undervisningen sideløbende med den naturlige læring der kommer fra sådan en tur.

Vi har de sidste par somre rejst i Europa med bil og telt, og det har fungeret, men jeg tror at det vil være godt for ungerne at have en fast base det meste af turen rundt.

Nogen der har rejst i længere tid i USA, evt. med børn? Vi har selv været der flere gange, jeg har rejst alene i USA, og vi har rejst 2 gange sammen derovre, og min mand har også noget familie i Florida som vi absolut skal besøge.

Er der noget med at det kan betale sig at købe en brugt autocamper og så sælge den tilbage efter turen?

Kræver det nogen særlige kundskaber at hjemmeskole sine unger i en kortere periode? Kan man overhovedet få den fri til sådan en slags tur, mon?

Ungerne vil være ca. 4, 7 og næsten 10 år.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Annione » 3. okt 2015, 23:20

Jeg har 2 gange fået orlov til at rejse, henholdsvis 2 og 4 måneder. Det var ikke noget problem.

Resten ved jeg intet om. Synes det er en fed plan!

Husk dog at være opmærksom på forsikringer - og lad være med at købe en bil, der har kørr rigtig meget. Der er ikke noget, der kan ødelægge en ferie, som at opholde sig i en kedelig by, mens man venter på reservedele.

Tryg har en årsrejseforsikring, der dækker 60 dage, for hrle familien. Det er der sikkert også andre, der har, så find gerne noget lignende. Så er I nemlig dækket ind med afbudsrejseforsikring også.
1
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Nephentes » 3. okt 2015, 23:38

Det var nogle gode input Annione, jeg havde slet ikke tænkt på det med forsikringen, og i USA skal forsikringen været HELT i orden kan jeg huske.

Jeg må i gang med at inde ud af hvordan og hvor man køber en alt for brugt autocamper, eller om vi skal leje en, ingen af os ved noget som helst om biler, så den skal kunne køre uden problemer.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Neenah » 4. okt 2015, 00:25

Nephentes skrev:Det var nogle gode input Annione, jeg havde slet ikke tænkt på det med forsikringen, og i USA skal forsikringen været HELT i orden kan jeg huske.

Jeg må i gang med at inde ud af hvordan og hvor man køber en alt for brugt autocamper, eller om vi skal leje en, ingen af os ved noget som helst om biler, så den skal kunne køre uden problemer.


I skal lige have med i overvejelserne at der er forskellige regler for bilkøb fra stat til stat. I nogle stater kan der f.eks. være krav om at I har en adresse køretøjet kan indregistreres på. Derudover er der forskellige skatter og afgifter på biler fra stat til stat, og regler om forurening og miljølovkrav.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Neenah » 4. okt 2015, 00:27

Jeg vil nok anbefale at I finder en brugtvognsforhandler, så vedkommende kan guide jer igennem processen. Det billigste jeg kunne finde for leje af autocamper i to måneder var omkring 60.000 kr, så der er alligevel en del at spare ved at købe fremfor at leje.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24983
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2015, 08:01

Som Neenah skriver er der meget regler fra stat til stat omkring køb og registrering af bil/køretøj. De fleste steder skal man have en fast adresse i staten for at købe og kunne forsikre et køretøj, I kan også sagtens risikere at det tager 4-6 uger at få alle de nødvendige papirer.
Jeg ville ikke ikke begive mig ud i køb af bil/camper, med mindre jeg skulle være derovre i langt mere end 2 mdr.

Der er masser af hotelkæder i USA med familyrooms, hvor man sagtens kan være 5 personer, ligesom man kan leje "sommerhuse" eller hytter. Jeg ville finde ud af hvilke områder i ville besøge, f.eks. Orlando, Ohio, LA osv. og så finde en fast lokation som I kunne køre ud fra, og så flyve mellem områderne.
Senest rettet af Wizzze 4. okt 2015, 08:30, rettet i alt 1 gang.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Mholle » 4. okt 2015, 08:06

Der findes nogle autocamper udlejningssteder som har nogle fabriksnye vogne som skal køres ud til andre steder, så henter man den i Chicago og så aftaler man hvor den skal leveres, det gør det så vidt jeg ved noget billigere at leje, jeg har ikke selv erfaring med det, men har en veninde der brugte det med hendes familie :)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Annione » 4. okt 2015, 09:53

Rigtig mange firmaer har et "early-bird" tilbud, hvor I kan få rabat på leje af camper. Det er stadig dyrt, men I slipper for moteller - samt det med at pakke ud og ind, med 3 børn.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf ExCoastal » 4. okt 2015, 17:33

I kommer til at vælge imellem Florida (mange, mange forlystelsesparker), eller vestkysten (større afstande men langt flere store nationalparker og en god del forlystelsesparker).

Autocampere eller RVs som de hedder i USA er dyre. Som i rigtigt dyre, så jeg ville helt klart leje. Forsikring er dyr som udlænding og bilen skal jo også registreres i jeres navn. Ikke altid nemt uden et amerikansk kørekort eller ID. Og man kan ikke bare få ombyttet et dansk kørekort til et amerikansk, man skal op til både teoriprøve og køreprøve igen. Men hvis i går den vej, så find en god forhandler, der kan hjælp med det praktiske.

Jeg ville vælge vestkysten. Og vælge Los Angeles fra og i stedet fokusere på de store parker som f.eks. Yosemite og Yellowstone. Oplev den dramatiske natur langs kysten i Californien og naturligvis opleve den ultimative forlystelsespark, nemlig Disneyland. Begge mine børn går meget op i, at det er den rigtige park, den som Walt Disney selv har designet, og hvor han selv har boet under opførelsen. Den har også en hygge, som man ikke finder andre steder.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24983
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2015, 18:22

ExCoastal skrev:I kommer til at vælge imellem Florida (mange, mange forlystelsesparker), eller vestkysten (større afstande men langt flere store nationalparker og en god del forlystelsesparker).

Autocampere eller RVs som de hedder i USA er dyre. Som i rigtigt dyre, så jeg ville helt klart leje. Forsikring er dyr som udlænding og bilen skal jo også registreres i jeres navn. Ikke altid nemt uden et amerikansk kørekort eller ID. Og man kan ikke bare få ombyttet et dansk kørekort til et amerikansk, man skal op til både teoriprøve og køreprøve igen. Men hvis i går den vej, så find en god forhandler, der kan hjælp med det praktiske.

Jeg ville vælge vestkysten. Og vælge Los Angeles fra og i stedet fokusere på de store parker som f.eks. Yosemite og Yellowstone. Oplev den dramatiske natur langs kysten i Californien og naturligvis opleve den ultimative forlystelsespark, nemlig Disneyland. Begge mine børn går meget op i, at det er den rigtige park, den som Walt Disney selv har designet, og hvor han selv har boet under opførelsen. Den har også en hygge, som man ikke finder andre steder.


Jeg forstår lidt TS, som at de vil rejse rundt til flere af de store parker, så jeg tror det både bliver Orlando og dem omkring Anaheim/LA, men vel også de store i Ohio? og måske dem i Virginia og New Jersey? :gruble: Det er også derfor jeg fraråder at købe en RV og så køre mellem områderne, for det kommer til at give meget "spildtid". Hellere tage 14 dage omkring Orlando, med lejebil, så flyve til f.eks. Richmond, bo der en uges tid, med lokal lejebil, og så videre til Atlantic City, være en uges tid deromkring, og så videre til Ohio en uges tid, inden det bliver 3-4 uger på vestkysten.
1
Do as I say! :whip:
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf MitBrugernavnHer » 6. okt 2015, 10:59

2 måneder er en god lang ferie, men ikke nok til at jeg ville spilde tid på at købe en bil/autocamper. Jeg ville ærgre mig over at bruge tid både på køb og salg, og hvad hvis den går i stykker undervejs. Med en leje kan du hurtigt få en ny, hvis du selv ejer risikerer du at spilde tid mens den er på værksted. Og så er der jo også en økonomisk risiko. Måske er det billigere end at leje, men det ved du ikke før du har solgt den, og ved hvad du har fået for den.

Når i har mulighed for at rejse udenfor skoleferien er det væsentligt billigere at leje autocamper, end hvis i er afsted i højsæsonen.

I efteråret vil i kunne leje en autocamper i 8 uger for omkring 45-50.000 og 35-40.000 for 6 uger.
Det er selvfølgelig mange penge, men så kan i efterfølgende spare en del på overnatninger, hvor i kan overnatte en hel familie i stats- og nationalparker for 10-20 USD pr. nat. Og så sparer man også en del på madbudgettet ved selv at kunne lave mad.

Jeg har haft børn med i autocamper derovre i henholdsvis 3, 7½ og 6 uger, og synes det er perfekt med autocamper.

Når i skal forbi Florida kunne en mulighed være, at have f.eks. 2 uger i Florida med almindelig bil, hvor i så går amok med forlystelsparker og badelande m.v. og massere af junkfood.

Og så herefter flyve til vestkysten, f.eks. L.A. og hente en autocamper her, til de næste 6 uger, hvor i så får set en masse nationalparker.

Man kunne selvfølgelig også gøre det omvendt, så man slutter i Florida med forlystelsparker m.v. Men jeg synes bare at det plejer at være et antiklimaks at komme til støj og storby, når man har været flere uger i fred og ro i naturen. Så jeg foretrækker altid at starte med storbyer, og så fred og ro bagefter.
2
Joy
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. jan 2016, 11:31
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Joy » 8. jan 2016, 11:52

I sommeren '13 var vi på rundrejse i USA med to børn på 2½ og 5½. Vi var af sted i en måned, det meste af turen i autocamper - vi afleverede den i San Francisco og kørte i bil fra SF gennem Monterey og til LA. Turen var helt fantastisk! Sådan helt vildt. Og dine børn er jo ældre end mine på det tidspunkt, så det er da bare endnu lettere. Vi planlægger faktisk endnu en tur i sommeren '17, denne gang med 3 børn (på 2½, 6½ og 9½). Dog 'kun' 5-6 uger - jeg gad rigtig godt længere tid, men det er også mange penge, der skal skrabes sammen og lang tid, der skal holdes fri fra job, så det bliver det desværre ikke.

Man kan normalt få fri fra skole - du kan snakke med læreren om, hvordan det foregår på jeres skole. På vores skal man have tilladelse fra lederen, hvis det er i mere end 1 uge, men jeg kender da flere (fra andre skoler), der uden problemer har fået fri i 1-2-3 mdr. Der har det ikke krævet det store mht. undervisning - de har bare haft de bøger/hæfter med, som de skulle arbejde i, og så har de set lektierne på intra. De lærer jo også så meget andet der, så det ville jeg bestemt ikke være bekymret for :)

Er I kommet nærmere med planlægningen?
2
Nephentes
Indlæg: 57
Tilmeldt: 28. sep 2015, 19:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 43

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Nephentes » 12. jan 2016, 20:03

Havde helt glemt denne tråd.

Vi er stadigvæk i planlægningsfasen, selvom vi nok desværre må indse at projektet nok bliver udskudt et år pga. Istandsættelse og flytning. Vi regner og håber dog på at vi kan komme afsted til næste år, hvor det hele også bliver lidt nemmere når vores yngste så vil være 4 1/2 år.

Istandsættelse og flytning først og så tror jeg bare vi stuver unger og telt i bilen og kører ud i det blå ( det blå bliver nok Italien) i år.
0
Joy
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. jan 2016, 11:31
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Rundrejse i USA med 3 børn.

Indlægaf Joy » 15. jan 2016, 12:09

Jamen, så kommer vi jo næsten til at rejse sammen :D
0

Tilbage til "Rejser"