Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
catesta
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. apr 2017, 14:45
Kort karma: 3
Likede indlæg: 35

Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Indlægaf catesta » 23. apr 2017, 04:58

Jeg skal 14 dage til Marokko sammen med en veninde i sommerferien. Vi vil gerne opleve både lidt af kulturen, men også have noge badeferie. Lige nu peger pilen på en uges tid i riad Marrakech og så en uges tid i Agadir. Men er det helt ramt ved siden af? Er der andre must-sees? Havde oprindeligt tænkt, at vi også kunne slå et smut forbi Casablanca, men der er distancen noget længere, så det er ikke "bare lige".
Så kom gerne med jeres erfaringer. Også meget gerne mht de fedeste riader/hoteller, spændende seværdigheder etc.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Indlægaf billiebean » 23. apr 2017, 07:59

Jeg har været en del dernede og Marrakech er must see. En tur op i Atlasbjergene er fantastisk. Rock paper dresses (blog) har lige skrevet en guide til byen. Agadir er mildest talt ikke særlig spændende, hvis man vil opleve noget autentisk. Hele byen er genopbygget for 30-40 år siden pga et kæmpe jordskælv. Men hvis man er ude efter all inclusive er der masser af den slags. Kystbyen Essaouira og strandene syd og nord for Eljadida (selve byen er ikke så spændende) samt Casa er i mine øjne mere værd at opleve end Agadir. Det tager 3-4 timer i tog fra Marrakech til Casa.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20492
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43988

Re: Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Indlægaf paint » 23. apr 2017, 12:00

Marrakech og Agadir, er den klassiske tur i Marokko, hvis man også vil have badeferie ( Agadir).

Der er en masse at at se og opleve i Marrakech. Souk'en, den store plads Djeema el Fna, og hvis man har lyst, den franske bydel som minder lidt om en større fransk provinsby.
Man skal ikke snyde sig selv for en tur op til Ouzoud vandfaldene. Hér kan man bl,a hilse på de vildtlevende aber. Er man til det, kan man tage en længere tur op i Atlasbjergene (som en anden nævner) - her kan man finde krystaller i alle afskygninger.

Billede
Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
catesta
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. apr 2017, 14:45
Kort karma: 3
Likede indlæg: 35

Re: Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Indlægaf catesta » 26. apr 2017, 18:16

paint skrev:Marrakech og Agadir, er den klassiske tur i Marokko, hvis man også vil have badeferie ( Agadir).

Der er en masse at at se og opleve i Marrakech. Souk'en, den store plads Djeema el Fna, og hvis man har lyst, den franske bydel som minder lidt om en større fransk provinsby.
Man skal ikke snyde sig selv for en tur op til Ouzoud vandfaldene. Hér kan man bl,a hilse på de vildtlevende aber. Er man til det, kan man tage en længere tur op i Atlasbjergene (som en anden nævner) - her kan man finde krystaller i alle afskygninger.

Billede
Billede


Wow, hvor er det flot. Det må vi helt sikkert tjekke ud.
0
catesta
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. apr 2017, 14:45
Kort karma: 3
Likede indlæg: 35

Re: Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Indlægaf catesta » 26. apr 2017, 18:17

billiebean skrev:Jeg har været en del dernede og Marrakech er must see. En tur op i Atlasbjergene er fantastisk. Rock paper dresses (blog) har lige skrevet en guide til byen. Agadir er mildest talt ikke særlig spændende, hvis man vil opleve noget autentisk. Hele byen er genopbygget for 30-40 år siden pga et kæmpe jordskælv. Men hvis man er ude efter all inclusive er der masser af den slags. Kystbyen Essaouira og strandene syd og nord for Eljadida (selve byen er ikke så spændende) samt Casa er i mine øjne mere værd at opleve end Agadir. Det tager 3-4 timer i tog fra Marrakech til Casa.


Tak for input :) Må lige tjekke bloggen, og de steder du foreslår ud.
0
natsvaermer
Indlæg: 567
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 717

Re: Marokko - Del jeres erfaringer med mig :)

Indlægaf natsvaermer » 26. apr 2017, 19:00

Marrakech er fantastisk men I skal bare være opmærksomme på at der er ulideligt varmt om sommeren, så jeg ville nok ikke bruge en uge der.
0

Tilbage til "Rejser"