Længere rejse foråret 2018

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Længere rejse foråret 2018

Indlægaf didaa » 3. aug 2017, 10:13

Q-beben skrev:Vi plejer at rejse 3-4 uger med små og mellemstore børn - er lige kommet hjem fra 4 ugers ferie i Vietnam.

Vi rejste på egen hånd fra Hanoi i Nord til Ho Chi Minh i syd, og det gik super. Der er så meget forskelligt at se, - og smukke strande også... og noget for børn/voksne i alle aldre. Folk er meget gæstfrie, og det er meget billigt (billigere end Thailand). Jeg følte mig meget sikker ved at rejse der. Faktisk mere tryg end andre steder vi har rejst. Send mig en privat besked, så kan jeg sende dig links over hoteller, transport, lokale guider osv.

Ellers har vi rejst om foråret og været 3-4 uger i:
Venezuela - fantastisk stemning, folk er enormt imødekommende, fantastiske strande, men jeg ved ikke, hvordan den politiske situation er lige nu
Cuba - spændende kultur, der bobler af musik, fantastiske strande, - aftenvinden er dog meget kold i foråret
Dansk Vestindiske ø'er - de mest flotte strande, jeg nogensinde har set i mit liv, - men enormt dyrt. Puha, det var virkelig dyrt.
Thailand - fantastisk land og strande, men overfyldt med turister.


Jeg har sendt dig en besked :)
1
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Længere rejse foråret 2018

Indlægaf Q-beben » 7. aug 2017, 07:32

TomKah skrev:Altså jeg er stor Thailand fan, og som tidligere nævnt i tråden og meget begejstret for Cambodia.
Jeg var også glad for både Indonesien og Malaysia.
Myanmar ligger længere nede af min præference liste end Vietnam, men jeg tror de har udviklet sig helt sindssygt, så måske er det ændret i dag, sådan som Vietnam.
Laos synes jeg var kedeligt.

Jeg drømmer om at komme til Philippinerne i 2018 eller 2019 - der har jeg aldrig været!


Det er lidt sjovt, for vi var været både i Thailand og Vietnam flere gange - og jeg har lige den modsatte holdning af dig. Jeg synes, at Vietnam er mere uspoleret end Thailand, hvad angår det med at "plukke turister" for penge. Vi oplevede Vietnamesere som et enormt hjælpsomt folkefærd - der er slet ikke så mange turister som i Thailand, så de er endnu ikke vant til turister på samme måde.
0

Tilbage til "Rejser"