Kringlet flyreservation - how to?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf Mi55y » 13. jul 2017, 06:36

Vi skal til Japan i efteråret og skal rejse sammen med nogle andre, men på en ret kringlet måde.

Sagen er den, at min kæreste og jeg rejser dagen før de andre. Jeg og en anden pige skal så rejse hjem sammen inden de andre, som til gengæld skal rejse hjem sammen. Og jeg vil jo selvsagt gerne sidde sammen med min kæreste derned og pigen hjem.

Hvordan får man nemmest kringlet den? Bliver billetterne dyrere, hvis man bestiller personligt hos selskabet fremfor online? Altså, tager de noget for den personlige betjening? Kan den klares online, hvor man så evt. kan ordne sædereservationerne adskilt og senere?

Vi regner med at bestille hos Finnair.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf sigge » 13. jul 2017, 06:48

Jeg ville nok bare bestille det online på Finnairs hjemmeside som enkeltrejser (ikke retur). Altså din og kærestens udrejse som en enkeltrejse, de øvrige rejsendes udrejse som en enkeltrejse, din og den anden piges hjemrejse som en enkeltrejse og de resterendes hjemrejse som en enkeltrejse. Jeg oplever ikke, at man generelt får nogen rabat ved at købe returbilletter, der plejer at fremgå en pris for hver enkelt flyvning. Men nu "plejer" jeg også kun at købe relativt simple flyrejser indenfor Europa, så det kan da godt være, at der er noget "samlerabat" på en lidt længere rejse, som I går glip af på den måde.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf Mi55y » 13. jul 2017, 07:01

sigge skrev:Jeg ville nok bare bestille det online på Finnairs hjemmeside som enkeltrejser (ikke retur). Altså din og kærestens udrejse som en enkeltrejse, de øvrige rejsendes udrejse som en enkeltrejse, din og den anden piges hjemrejse som en enkeltrejse og de resterendes hjemrejse som en enkeltrejse. Jeg oplever ikke, at man generelt får nogen rabat ved at købe returbilletter, der plejer at fremgå en pris for hver enkelt flyvning. Men nu "plejer" jeg også kun at købe relativt simple flyrejser indenfor Europa, så det kan da godt være, at der er noget "samlerabat" på en lidt længere rejse, som I går glip af på den måde.


Enkeltbilletterne koster en halv gang mere end returbilletterne, så det er ikke en mulighed.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf sigge » 13. jul 2017, 07:14

Mi55y skrev:
sigge skrev:Jeg ville nok bare bestille det online på Finnairs hjemmeside som enkeltrejser (ikke retur). Altså din og kærestens udrejse som en enkeltrejse, de øvrige rejsendes udrejse som en enkeltrejse, din og den anden piges hjemrejse som en enkeltrejse og de resterendes hjemrejse som en enkeltrejse. Jeg oplever ikke, at man generelt får nogen rabat ved at købe returbilletter, der plejer at fremgå en pris for hver enkelt flyvning. Men nu "plejer" jeg også kun at købe relativt simple flyrejser indenfor Europa, så det kan da godt være, at der er noget "samlerabat" på en lidt længere rejse, som I går glip af på den måde.


Enkeltbilletterne koster en halv gang mere end returbilletterne, så det er ikke en mulighed.


Nej, det kan jeg godt se så.

Jeg kan se, at det koster omkring 12-20€ at få lov til at vælge sit sæde selv (pr. vej sikkert). Så ville jeg overveje at betale for det og så bestille jeres respektive returrejser individuelt. Eller tage chancen og satse på, at hvis I checker ind (online evt.) samtidig, så får I tildelt sæder ved siden af hinanden. Jeg gætter på, at det nok alligevel ville være noget i den stil, man er ude i, hvis I ringer til dem og reserverer.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf HappyPaww » 13. jul 2017, 07:59

Tror også bare I skal bestille de respektive billetter, og så gå ind og reservere sæder sammen.
2
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf avdotja » 13. jul 2017, 12:19

Jeg ville bare bestille rejserne normalt og så sørge for at tjekke ind i god tid. Se evt denne tråd hvor man diskuterer det samme: viewtopic.php?f=28&t=8195
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf Mi55y » 13. jul 2017, 12:28

Det lyder som om, det ikke er noget problem at bestille rejserne særskilt, og derefter få tildelt sæder. Så er der jo slet ikke noget problem :D
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Kringlet flyreservation - how to?

Indlægaf MOGA » 13. jul 2017, 17:46

Kan I ikke betale for sædereservation ved købet? Så kan I jo købe samtidig og med en telefon koordinere, at I bestiller sæder ved siden af hinanden.
1

Tilbage til "Rejser"