Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Yuna » 10. aug 2017, 08:00

Sidste år da vi skulle ud at rejse, blev min kæreste taget til side, og testet for narko med en af de der strips på panden.
(Han siger selv, at han næsten altid bliver tjekket for et eller andet lige meget hvilken lufthavn han kommer til - og han ser altså ikke særlig farlig ud :P )

Den gav selvfølgelig intet udslag, med vi har snakket om, hvad de egentlig kan/må gøre, hvis man er høj eller har taget stoffer inden for de sidste par dage (Jeg ved altså ikke hvornår sådan noget er ude af kroppen :P ), når man kommer til lufthavnen.

Kan de nægte den person at gå ombord, eller er det fordi de så vil tjekke denne persons bagage grundigt, for at se om man smugler et eller andet? :ivrig:
Senest rettet af Yuna 10. aug 2017, 08:06, rettet i alt 1 gang.
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Sophies-mor » 10. aug 2017, 08:03

Hvorfor ikke?
Selvfølgelig laver det stikprøvekontroller. Og selvfølgelig kan de nægte personen adgang til flyet, hvis man er usamarbejdsvillig eller bagagen/ personen viser tegn på narko.
Så vil de jo finde ud af, OM der er noget.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Frank » 10. aug 2017, 08:20

Tja, det er jo ikke til at vide hvorfor din kæreste så ofte bliver testet.
Normalt vil man jo kun gøre det som stikprøve eller hvis man har en mistanke.

Ja, et flyselskab kan godt nægte at tage dig om bord, hvis de vurderer at du udgør en sikkerhedsrisiko.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Annione » 10. aug 2017, 11:02

Mon ikke man ville have spor af stoffer i ansigtet, hvis man forinden har slugt en masse balloner med kokain eller heroin?
Så det antager jeg er derfor de tjekker.

Min mands bror bor i Colombia og rejser ofte alene til Dk. Gæt om han bliver testet hver gang?
I Colombia koster et gram coke 1 dollar på gaden, så der er en pæn indtjening på sådan et halvt kg. I Dk gik det engang for 600 kr for 1 gram.
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. aug 2017, 16:09

Hvis du ser programmer omkring sikkerhedskontrol i Australien f.eks., så bruger de det vidst til stikprøver for folk der udviser lidt abnormal opførsel. Har også set dem gøre det i UK programmer når de synes tingene er lidt mistænkelige ved ankomst.

Da min kæreste og jeg rejste til Spanien sidste år, blev han tjekket både i den engelske lufthavn og da vi rejste hjem igen. Jeg synes ikke der var noget abnormalt ved hans opførsel eller kuffert, men tjekket blev han i hvert fald. Kuffert, hænder og ansigt blev swipet. Alt negativt, det er måske ikke lige den bedste profiling i forhold til at han arbejder for politiet, men ved ikke lige hvad der præcis lægger bag udvælgelsesprocessen :)
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Miss_no_More » 10. aug 2017, 16:38

Min søde, lille mor på 60+ er blevet swipet begge gange, vi har rejst de sidste to år. Og så går min søster og svoger med alle deres tattoos og death metal-trøjer pænt igennem uden et løftet øjenbryn. Mor må se pænt badass ud :lol2:
8
Seance
Indlæg: 382
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1904

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Seance » 10. aug 2017, 16:58

Både jeg og vores 6 årige datter blev swipet, scannet og fik tjekket bagagen, min mand blev ikke stoppet, vi må have set virkelig kriminelle ud både på ud og hjem rejse :lol2:
Senest rettet af Seance 10. aug 2017, 16:59, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Orchidea » 10. aug 2017, 16:59

Jeg bliver af en eller anden grund også tjekket ret ofte når jeg flyver, og vi rejser forholdsvis meget. At blive trukket til side er jeg efterhånden vant til og hele 2 gange er jeg blevet trukket ind i et lille rum og undersøgt, dog aldrig i rumpen.

Jeg er en fuldstændig ordinary kvinde. Klassisk klædt og uden skyggen af en tattoo. Jeg tager ikke stoffer, har røget en joint ved lejlighed nu og da, men det er ved at være en del år siden.

Jeg har det nu roligt med det og lader dem gøre det, de nu mener er nødvendigt. Min mand (som er mr. jakkesæt - men alligevel langt mere bad ass end mig), griner hver gang det sker.

Det er aldrig sket når jeg rejser med mine børn - just saying!
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Kattefjæs » 10. aug 2017, 18:45

De tester ofte for det hele hvis du bipper i sikkerhedskontrollen, ogsaa selvom det bare er pga. en knap i dine jeans el. lign. Nogle gange skal de lige kigge ekstra i min taske fordi jeg har strikkepinde og haeklenaale med, og naar de saa alligevel er ved det, saa tjekker de ogsaa for spor af stoffer. Det er helt normalt.

Men det er lige saa ofte bare en stikproevekontrol. Det har ikke noedvendigvis noget at goere med at man ser mistaenkelig eller kriminel ud.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Myresluger » 10. aug 2017, 18:56

De fleste af de swipes der tages i håndbagagen er ikke for narko det er for sprængstoffer. Der tages også rutinemæssige prøver ud, så man behøver ikke se suspekt ud :-D

Og hvordan ved jeg så det... jeg spøger hvad de tester for :fløjt:
2
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf avdotja » 10. aug 2017, 19:06

Er I sikre på at det er narko de tester efter? Jeg blev engang hevet til side til et tjek (i et separat rum dog, så det er muligt at det er en anden situation) og der var det sprængstoffer de testede for. Han nævnte specifikt at han var helt ligeglad med hvilken stoffer jeg evt havde taget (ved så ikke hvorfor han mente den bemærkning var nødvendig :lol:).
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf avdotja » 10. aug 2017, 19:07

Myresluger skrev:De fleste af de swipes der tages i håndbagagen er ikke for narko det er for sprængstoffer. Der tages også rutinemæssige prøver ud, så man behøver ikke se suspekt ud :-D

Og hvordan ved jeg så det... jeg spøger hvad de tester for :fløjt:

Det er hvad der sker når man åbner 20 tråde i forskellige faner og tager dem en efter en - man opdager ikke det seneste svar :D
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf MOGA » 10. aug 2017, 19:39

Jeg blev trukket ud, da vi skulle på sommerferie. Det var nok bare en stikprøvekontrol, men det var lidt presset at stå der, alene med to mindre børn, hvoraf den ene er handicappet, alle vores ting på båndet, og så blive trukket ud :tie:

Bortset fra det, så tror jeg man kan vække mere opdigt som "uskyldig" fordi man kan være et nemt offer i forhold til transport at stoffer, som selvmordsbomber osv.
1
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf Frank » 10. aug 2017, 20:25

Seance skrev:Både jeg og vores 6 årige datter blev swipet, scannet og fik tjekket bagagen, min mand blev ikke stoppet, vi må have set virkelig kriminelle ud både på ud og hjem rejse :lol2:


Orchidea skrev:Jeg bliver af en eller anden grund også tjekket ret ofte når jeg flyver, og vi rejser forholdsvis meget. At blive trukket til side er jeg efterhånden vant til og hele 2 gange er jeg blevet trukket ind i et lille rum og undersøgt, dog aldrig i rumpen.

Jeg er en fuldstændig ordinary kvinde. Klassisk klædt og uden skyggen af en tattoo. Jeg tager ikke stoffer, har røget en joint ved lejlighed nu og da, men det er ved at være en del år siden.

Jeg har det nu roligt med det og lader dem gøre det, de nu mener er nødvendigt. Min mand (som er mr. jakkesæt - men alligevel langt mere bad ass end mig), griner hver gang det sker.

Det er aldrig sket når jeg rejser med mine børn - just saying!


Selv om vi griner lidt af det, så er det ikke uden grund at både børn, ældre damer og helt almindelige personer bliver pillet ud. Der er en mening med galskaben.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Narkotest ved security i lufthavn - hvorfor? :D

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2017, 22:35

Kattefjæs skrev:De tester ofte for det hele hvis du bipper i sikkerhedskontrollen, ogsaa selvom det bare er pga. en knap i dine jeans el. lign. Nogle gange skal de lige kigge ekstra i min taske fordi jeg har strikkepinde og haeklenaale med, og naar de saa alligevel er ved det, saa tjekker de ogsaa for spor af stoffer. Det er helt normalt.

Men det er lige saa ofte bare en stikproevekontrol. Det har ikke noedvendigvis noget at goere med at man ser mistaenkelig eller kriminel ud.

Da jeg var yngre og havde tykkere hår, brugte jeg en rundpind til at holde mit hår med.
Sådan to sylespidse aluminiumspinde med et stykke 1mm tyk sejlgarn imellem.
Aldrig er der blevet kigget på det. Og aluminium bipper jo ikke i metaldetektoren.
Hvis jeg skulle have et mordvåben med på et fly, så ville sådan en rundpind være meget, meget oplagt.
Jeg kan slet ikke forstå at man må det.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Rejser"