Göteborg - tips?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Göteborg - tips?

Indlægaf dykkersild » 22. okt 2015, 07:11

Vi skal på en forlænget weekend til Göteborg - nogle gode staldtips til hvad vi skal se/spise/gøre?
Vi skal ikke besøge Liseberg - det er slet ikke os men kultur, museer, mad og natur.
Vi har cykler og bil med, så vi er rimelig mobile.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Göteborg - tips?

Indlægaf 1234 » 23. jun 2018, 15:21

Jeg tænker lige at hive en gammel tråd op.
Jeg skal til Göteborg næste weekend og vil rigtig gerne høre, hvad folk kan anbefale?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Göteborg - tips?

Indlægaf dykkersild » 25. jun 2018, 11:36

1234 skrev:Jeg tænker lige at hive en gammel tråd op.
Jeg skal til Göteborg næste weekend og vil rigtig gerne høre, hvad folk kan anbefale?


Sejltur ud til skærgården - eller i det mindste havnen.
Hvis I kan, så tag cykler med - det gør det hele meget nemmere. Vi cyklede/gik til alt.
Botanisk have - dejligt pusterum
Universium - rigtig godt - selv om det er slidt holder det max.

Mad: - Vi spiste dyrt og billigt - det bedste var faktisk ikke stjerne-restauranten men et sted der hedder Familjen - den har vist bib:
http://www.restaurangfamiljen.se/?lang=sv

En slentretur i Haga-området incl. frokost - og en tur på Skanse-fæstningen - det er et must efter min mening.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Göteborg - tips?

Indlægaf Little_Woman » 25. jun 2018, 18:29

Eller tag sporvognen ud til skærgården - og medbring evt badetøj!

I Operaen ved havnen er der en god restaurant, jeg mener ikke den var vanvittigt dyr, med fin udsigt.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Göteborg - tips?

Indlægaf 1234 » 1. jul 2018, 05:54

Tak for tippene. Da vi kom med færge valgt vi bare se skærgården og havnen ved ind og udsejlingen.
Vi var der kun på en dagstur, men synes virkelig vi nåede meget. Vi startede ved domkirken, hvorefter vi gik til madmarkedet Stora sulahallen, hvor vi fik virkelig god fisk på KåGes til kun 75 svenske kroner. Efter det gik vi rundt i Trädgårdsforeningen Park. Der er en virkelig hyggelig og smuk park langs kanalen med rosenhave, et flot gammel drivhus og en del andre ting. Så gik vi langs avenyn op til Gotaplatsen. Vi valgte ikke at tage på kunstmuseet, fordi vejret var fantastisk, men det bliver altid anbefalet i diverse guides.

Så gik vi til Haga fantastisk kvarter! Og fik selvfølgelig byens største kanelsnegl på Husar, selvom den ikke ligefrem er billig 60 svenske kroner. Den smager dog virkelig godt. Haga er så hyggeligt og med skansen krona lige her ved hovedgaden næsten er det jo en perfekt bydel. Der kunne jeg godt bo i hvert fald.

Efter der rendt vi lidt mere formålsløst rundt i centrum, langs kanalerne og havnen. Vi spist på en peruvikansk restaurant jeg ikke lige huske navnet på, men den var god, især deres drinks. Og så sluttede vi med at gå amok i en kæmpe bland-selv butik.

Jeg er virkelig fan af Göteborg! Jeg har ikke været der siden jeg var barn, men det klart et sted jeg kunne besøge igen. Jeg synes virkelig, at byen er liveable! Kan godt forstå, hvorfor så mange vælger at bo der, der virkelig meget lækker arkitektur, spisesteder og parker.
1

Tilbage til "Rejser"